نحوه یافتن کلمات کلیدی مناسب برای مقالات
سوال این هفته Ask An SEO از Carrazana در کوبا می آید که می پرسد:
چگونه کلمات کلیدی مناسب و طولانی را برای مقالات پیدا می کنید؟ من نمی توانم کلمات کلیدی مناسب و کلمات کلیدی دم بلند را برای پست و مقالات خود پیدا کنم. من از کلمات کلیدی در همه جا استفاده می کنم.”
سوال عالی، کارازانا! بسیاری از متخصصان محتوا با یافتن کلمات کلیدی دنباله دار مشکل دارند و بسیاری از آنها نگران تلاقی بین پست ها هستند که به عنوان آدم خواری کلمات کلیدی و موضوع نیز شناخته می شود.
راه برای یافتن کلمات کلیدی دم بلند و جلوگیری از آدمخواری این است که طرز فکر خود را در مورد نیاز به کلمات کلیدی توسط مقاله تغییر دهید و ابزارهای تحقیقاتی غیر سنتی را ترکیب کنید. پس بیایید این را حل کنیم تا دیگر مانعی برای شما نباشد.
من قصد دارم با پرداختن به آدمخواری شروع کنم، سپس به استفاده از روشهای غیر سنتی تحقیق کلمات کلیدی مانند هشتگهای LinkedIn و استراتژیهایی که آژانس ما برای تولید ایده برای مشتریان خود استفاده میکند، بپردازم.
یکی از مواردی که می خواهم بر آن تاکید کنم این است که روی کلمات کلیدی تمرکز نکنید. بر روی موضوع تمرکز کنید و بهترین تجربه کاربری ممکن را برای هدف موضوع ارائه دهید.
آدم خواری
به جای اینکه به کلمات کلیدی مورد نیاز فکر کنید، به موضوعی که برای آن می نویسید فکر کنید.
کلمات و عبارات یکسان می توانند معانی متفاوتی داشته باشند و بر اساس موضوع دارای مقاصد متفاوتی باشند، حتی اگر به یک شکل استفاده شوند. نه به معنای همنام یا مضاعف، بلکه مانند قصد جستجو.
همان عبارت برای سرویس باید در چندین صفحه از محتوا، از جمله صفحات محصول یا خدمات برای تبدیل، و در راهنماهایی وجود داشته باشد تا به مصرفکنندگان کمک کند بیشتر بیاموزند، تصمیم بگیرند کجا خرید کنند یا چگونه آماده شوند. تفاوت در اینجا تغییر موضوع بر اساس قصد است.
در صفحه تبدیل، این عبارت باید تقویت شود که این صفحه ای است که مصرف کننده می تواند در آن اقدام کند. برای راهنمایی نحوه انجام، آموزنده تر است و باید به مصرف کننده کمک کند که بداند چگونه این کار را خودش انجام دهد، آماده شود تا متخصص بیاید و ملاقات کند، یا یاد بگیرد که چگونه فرد مناسب را برای کار استخدام کند.
موتورهای جستجو به اندازه کافی هوشمند هستند که هدف محتوا را بدانند و می توانند آن را در صورت نیاز نشان دهند. به همین دلیل است که شما می خواهید هنگام تولید محتوا، هدف روشنی داشته باشید.
اگر سیب می فروشید، در صفحه محصول یا خدمات خود سیب را تعریف نکنید.
شخص قبلاً می داند؛ در عوض، آن را در یک پست وبلاگ در مورد “سیب چیست” تعریف کنید. صفحه محصول یا خدمات باید در مورد مزایای استفاده از سیب خاص، مانند پختن، خوردن مستقیم آن، یا غذا دادن به حیوانات خاص به عنوان غذا باشد.
پستهای وبلاگ شما میتواند شامل تعاریف، راهنماها و مقایسههایی باشد که کدام سیب برای اهداف خاص بهتر است و چرا، و همچنین سایر محتوای غیر تبدیلگرا.
هم صفحه محصول و هم حداقل یک راهنما دارای «سیب برای اسب» هستند، اما هدف متفاوت است.
یک صفحه به وضوح نشان میدهد که کجا میتوانید یک سیب برای تغذیه اسب بخرید، در حالی که صفحه دیگر توضیح میدهد که چرا آن سیب خاص برای اسبها بهتر است، که ممکن است ارزش غذایی آن یا نحوه واکنش ذائقه و بدن اسب به محتوای قند یا فیبر باشد.
من این را برای مثال می سازم. آن را به عنوان توصیه واقعی تلقی نکنید میتوانید طرحوارهای را اجرا کنید تا به موتورهای جستجو اطلاع دهید که چه زمانی باید هر صفحه را بر اساس هدف جستجو نشان دهند.
طرح محصول و خدمات در صفحاتی قرار میگیرد که میخواهید تبدیلها را داشته باشید، و طرح پست مقاله یا وبلاگ میتواند روی راهنماها و راهنماها قرار گیرد. بخشهای یادگیری ماشینی موتور جستجو به ارتباطهای اطراف متن نگاه میکنند در حالی که سایر جنبهها طرحواره را میخوانند تا تعیین کنند هدف صفحه چیست.
اجرای صحیح و جمله بندی واضح کار موتور جستجو را آسان می کند و احتمال آدم خواری را کاهش می دهد. اکنون که می دانید چگونه از آدمخواری جلوگیری کنید، بیایید به سراغ یافتن موضوعات کلیدواژه دم بلند برویم.
یافتن عبارات کلیدی دم بلند
وقتی از مجموعه ابزارهای معمولی خارج می شوید، پیدا کردن عبارات کلیدی دم بلند ساده است. شما نقاط داده ای دارید که رقبا و اشخاص ثالث شما با استفاده از داده های مشتری به آنها دسترسی ندارند و مکان های غیر سنتی وجود دارد که می توانید جستجو کنید.
پشتیبانی مشتری
با خواندن رونوشت های خدمات مشتری و چت زنده شروع کنید. ببینید آیا میتوانید سؤالاتی را استخراج کنید که به محصولات یا خدمات خاصی اشاره میکنند یا براساس دستهبندیهایی مانند تیشرتهای آبی یا سیبهای قرمز. با استفاده از این اطلاعات، میتوانید کلمات و زبانی که مشتریانتان استفاده میکنند و تعداد دفعات آن را مشاهده کنید.
اینها به عبارات دم بلند برای محتوا در همه اشکال صفحات تبدیل می شوند. همچنین میتوانید سؤالات آنها، دلایل بازگرداندن محصول و توصیههایی که پشتیبانی مشتری ارائه میدهد را ببینید تا آنها را به گزینه صحیح خرید راهنمایی کنید.
این نقاط داده منجر به راهنمای اندازهگیری و مقایسه محتوای خرید، مقالههایی در مورد بهتر بودن یک پارچه از پارچه دیگر برای اهدافی مانند مهمانیهای کوکتل یا دویدن ماراتن و پاسخ به سؤالات مربوط به فرآیند خرید و پرداخت میشود.
همچنین ممکن است متوجه شوید که اینها سوالاتی است که در مورد رقبای شما پرسیده می شود، مانند اینکه کدام یک از مدل های آنها مشابه یک محصول خاص در وب سایت شما است.
شما می توانید با پاسخ دادن به سوالات مشتریان و بهینه سازی سایت خود برای آنها از طریق جستجو، راه حل هایی را در سایت خود برای ایجاد این نوع ترافیک ایجاد کنید.
لینکدین، پینترست، اینستاگرام و سایر سایت های هشتگ
سایت های رسانه های اجتماعی که بخشی از جستجو و الگوریتم خود را با هشتگ تقویت می کنند، معدن طلایی از موضوعات هستند.
به لینکدین بروید و روی هشتگی مانند #SEO یا #Business کلیک کنید. خواهید دید که چند نفر در آن مشترک می شوند، تعداد دفعات استفاده از آن و مشارکت در محتوای جدید منتشر شده در فید هشتگ.
اگر هشتگ به طور مرتب استفاده می شود و دارای تعامل است، به پست هایی که در آن وجود دارد نگاه کنید. با دانستن اینکه کدامیک بیشترین نظرات، فعالیت ها و سیگنال های دیگر را دریافت می کند، می توانید از آنها به عنوان مبنایی برای محتوای جدید در وب سایت خود استفاده کنید.
به عنوان یک امتیاز، می توان آنها را در این سیستم عامل های اجتماعی به اشتراک گذاشت و امیدواریم که در رسانه های اجتماعی نیز مشارکت داشته باشند.
نکته پاداش: بیشترین مشارکت ممکن است فقط به این دلیل باشد که شخص یا شرکتی که به اشتراک گذاشته است یک دنبال کننده فعال دارد. به دنبال سه مورد مشابه باشید و ببینید که آیا دو تا از این سه مورد تعامل دارند تا مشخص کنید که آیا پتانسیل کمی برای ویروسی شدن در رسانه های اجتماعی دارد یا خیر.
انجمن ها و سایت های پرسش و پاسخ
در مرحله بعد، از انجمن ها و سایت های پرسش و پاسخ استفاده کنید. یک Reddit بگیرید انجمن و آن را به یک ابزار SEO مانند Semrush، Ahrefs یا Moz متصل کنید تا کلمات کلیدی و عباراتی را که برای آنها رتبه بندی می کنند، ببینید.
ممکن است تعداد زیادی دم بلند پیدا کنید که می تواند به محصولات یا خدمات شما مرتبط باشد.
سپس به رشته های خاصی که برای این عبارات نشان داده می شوند نگاه کنید و ببینید آیا عبارات کلیدی دم بلند جدیدی توسط جامعه استفاده می شود یا خیر. این به شما بینشی در مورد طرز فکر آنها می دهد – آن را با چت زنده خود و داده های خدمات مشتری مقایسه کنید.
ابزارهای کلیدواژه پرسش و پاسخ
ابزارهای عالی برای یافتن عبارات دم بلند وجود دارد، مانند AlsoAsked.com و AnswerThePublic.com. وقتی یک عبارت کلیدی را در آن تایپ میکنید، میتوانید ایدههایی را که این ابزارها برای موضوعاتی که میخواهید درباره آنها بنویسید و کلمات کلیدی که ابزار احساس میکنند مرتبط با موضوع اصلی هستند، مشاهده کنید.
از تکمیل خودکار در یوتیوب و موتورهای جستجو استفاده کنید
آخرین نکته استفاده از تکمیل خودکار در موتورهای جستجو از جمله YouTube است. پس از ورود به YouTube، بخشی از یک عبارت یا یک کلمه کلیدی را تایپ کنید و خواهید دید که شروع به تکمیل خودکار موارد مشابه می کند.
وقتی موردی وجود دارد که برای مخاطبان شما مرتبط است، روی آن کلیک کنید و سپس به عناوین و توضیحات هر ویدیو نگاه کنید.
بسیاری از سازندگان از فصلها استفاده میکنند، و این فصلها همان چیزی است که سازنده محتوا مفید و مرتبط با عبارت است. هر کدام می توانند برای شما نیز به عنوان موضوع و عبارت تبدیل شوند. در مرحله بعد، هر ویدیو را تماشا کنید، به عبارات و عباراتی که یوتیوب استفاده می کند گوش دهید و بخش نظرات را در زیر بخوانید.
سوالاتی را که در ویدیو پاسخ داده نشده است، اصطلاحاتی که کاربران استفاده میکنند، یاد میگیرید، و ایدههای محتوایی بیشتری را پیدا میکنید و همچنین شکافهایی را که میتوانید برای آوردن اطلاعات جدید به ترکیب پر کنید، پیدا خواهید کرد. همین استراتژی برای TikTok، Instagram Reels و دیگر پلتفرمهای محتوای ویدیویی اعمال میشود.
هیچ کمبودی برای یافتن عبارات کلیدی دم بلند وجود ندارد. تنها محدودیت خلاقیت خودتان است.
به عنوان یک نویسنده محتوا و متخصص سئو، شما هزاران آن را دارید! امیدوارم این پست به شما کمک کند مطالب بیشتری را برای نوشتن پیدا کنید.
منابع بیشتر:
تصویر ویژه: پائولو بوبیتا/ژورنال موتور جستجو