نقشه برداری کلمات کلیدی: راهنمای مبتدیان


این هیچ رازی نیست؛ کلمات کلیدی یکی از ارکان استراتژی موفقیت آمیز موتور جستجو هستند. آنها محتوای وب سایت شما را با عبارت های جستجو مرتبط می کنند که آنها را به سئو 101 تبدیل می کند.

هدف شما این است که اطمینان حاصل کنید که مردم بهترین شانس را برای یافتن وب سایت شما دارند، به این معنی که می خواهید کپی صفحات شما با کلمات و عباراتی که جستجوگران استفاده می کنند پر شود.

اما این موضوع نهفته است: چگونه می دانید از چه کلمات کلیدی باید استفاده کنید؟ برخی از آنها آشکار خواهد شد.

اگر صاحب یک وب سایت تامین لوله کشی هستید، بی خطر است که فرض کنید محتوای شما باید شامل کلماتی مانند این باشد [faucet]، [ball valve]، و [pipe fitting]. اما در مورد کلمات کلیدی که چندان واضح نیستند چطور؟

و هنگامی که کلمات کلیدی را که می خواهید هدف قرار دهید را شناسایی کردید، آیا باید شروع به جمع کردن آنها در هر جایی کنید که مناسب هستند؟ شما می توانید، اما پس از آن با خطر آدمخواری کردن صفحات خود یا رقابت با آنها برای کلمات و عبارات کلیدی مشابه مواجه می شوید.

برای جلوگیری از این امر و کمک به اطمینان از ارائه بهترین پاسخ به هدف جستجو، به یک برنامه نیاز دارید.

نگاشت کلمات کلیدی به شما کمک می کند نه تنها عبارات کلیدی خود را شناسایی کنید، بلکه تعیین کنید که آنها باید کجا در وب سایت شما قرار بگیرند.

در این بخش، ما شما را از طریق نقشه برداری از کلمات کلیدی خود و اجرای استراتژی برای اطمینان از مرتبط بودن صفحات شما با موتورهای جستجو راهنمایی می کنیم.

نقشه برداری کلمات کلیدی چیست؟

نگاشت کلمات کلیدی فرآیند تخصیص هر صفحه به یک خوشه کلیدواژه هدف است.

گوگل بر اساس URL های خاص رتبه بندی می کند.

هر URL باید برای رتبه بندی کلمات کلیدی هدف بهینه و مرتبط باشد.

خوشه کلمات کلیدی هدف امروزی معمولاً از کلمه کلیدی اصلی (کلید کلیدی تمرکز) تشکیل شده است که به وضوح موضوع صفحه را توصیف می کند، همچنین مجموعه ای از تغییرات کلیدواژه و کلیدواژه های پشتیبانی کننده.

چرا نگاشت کلمات کلیدی مهم است

نگاشت کلمات کلیدی مزایای متعددی دارد.

اول اینکه محتوای شما را به طور موثر سازماندهی می کند، که نه تنها به درک گوگل از ارتباط این URL برای یک عبارت جستجو کمک می کند، بلکه نوشتن را برای سازندگان محتوای شما و درک آن را برای خوانندگان آسان تر می کند.

بیشتر از آن، به شما کمک می کند تا یک استراتژی پیوند داخلی ایجاد و حفظ کنید.

در حالت ایده آل، شما می خواهید صفحات شما به صورت متنی از یکی به دیگری پیوند داشته باشند. این به خزنده‌های موتور جستجو کمک می‌کند تا صفحات شما را فهرست‌بندی کنند و در عین حال به بازدیدکنندگان کمک می‌کند آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند.

نگاشت کلمات کلیدی همچنین روشی موثر برای اندازه گیری تلاش های سئو در اختیار شما قرار می دهد. این به شما کمک می کند تا در مورد مشکلات SEO خود هشدار دهید و به شما امکان می دهد سریعتر واکنش نشان دهید.

بیایید به یک مثال نگاه کنیم: یک مشتری نرم افزاری من صفحه 1 را با یکی از صفحات هدف Q4 ما برد. این مقاله در آگوست 2020 منتشر شده است.

کلیدواژه اصلی نوامبر است که در جایگاه دوم قرار می گیرد و ترافیک ارگانیک شروع به افزایش می کند.

نقشه برداری کلمات کلیدی: راهنمای مبتدیاناسکرین شات توسط نویسنده، ژانویه 2023
نقشه برداری کلمات کلیدی: راهنمای مبتدیاناسکرین شات توسط نویسنده، ژانویه 2023

شما چه فکر می کنید: چند کلمه کلیدی و تغییرات پشتیبانی کننده رتبه بندی می شوند؟

به طور خلاصه: ممکن است صدها کلمه کلیدی پشتیبانی کننده برای صفحه شما رتبه بندی شود.

نقشه برداری کلمات کلیدی: راهنمای مبتدیاناسکرین شات توسط نویسنده، ژانویه 2023

در سمت چپ، می توانید موقعیت رتبه بندی را ببینید: 100 در پایین و بهترین موقعیت (1) در بالا.

هر خط یک صفحه در همان وب سایت است. خط توسعه رتبه بندی آن صفحه در طول زمان است.

در این نمودار، صفحه رتبه بندی دائما در حال تغییر است. گوگل به سادگی نمی تواند تصمیم بگیرد که کدام صفحه مرتبط تر است.

بنابراین، صفحات بدون اینکه هیچگاه بچسبند، مدام وارد و خارج از فهرست می شوند.

این به تغییرات رتبه بندی و عملکرد ارگانیک شما آسیب می زند.

برای بدست آوردن سخت بازی نکنید

روی نگاشت کلمات کلیدی خود کار کنید و برای گوگل مشخص کنید که کدام صفحه را باید برای یک کلمه کلیدی هدف رتبه بندی کند.

در نهایت، نگاشت کلمات کلیدی اهمیت دارد زیرا گوگل در درک هدف جستجو و موضوعات فرعی مرتبط مورد نیاز برای برآورده کردن هدف جستجو بهتر و بهتر می شود.

صفحه 1 برای [time management tips] مملو از مقالات طولانی و ویکی پدیا است که همه موضوعات فرعی را در یک راهنما پوشش می دهد.

حالا که می دانید چرا شما باید یک برنامه را به کار بگیرید، بیایید به آن شیرجه بزنیم چگونه برای انجام نگاشت کلمات کلیدی

راهنمای گام به گام نقشه برداری کلمات کلیدی

زمانی که فرآیند را درک کردید، نگاشت کلمات کلیدی ساده است، اما تحقیق و اجرای آن کمی زمان می برد.

1. کلمات کلیدی خود را شناسایی کنید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که کلمه کلیدی اصلی را که می خواهید در هر صفحه در سایت خود رتبه بندی کنید، شناسایی کنید. این باید پاسخ یک پرسش خاص باشد.

این کلمه کلیدی seed، همانطور که گاهی اوقات شناخته می شود، می تواند برای یافتن مجموعه بزرگتری از کلمات کلیدی استفاده شود.

با استفاده از ابزار تحقیق کلمات کلیدی، از کلمه کلیدی تمرکز برای شناسایی تمام کلمات و عباراتی که در وب سایت خود نقشه برداری می کنید استفاده کنید.

فراموش نکنید که کلمات کلیدی مورد استفاده توسط رقبا را بررسی کنید.

کلمات کلیدی را بر اساس استراتژی کلی کلمه کلیدی خود اولویت بندی کنید.

2. کلمات کلیدی خود را گروه بندی کنید

هنگامی که لیست کلمات کلیدی خود را جمع آوری کردید، زمان آن است که سازماندهی آنها را شروع کنید.

با گروه بندی کلمات در سطل ها بر اساس هدف جستجو شروع کنید. هدف شما ایجاد گروهی از کلمات است که همه به یک سوال پاسخ دهند.

یکی از اینها را به عنوان کلیدواژه اصلی خود انتخاب کنید و از بقیه به عنوان کلیدواژه دوم استفاده کنید.

این سطل ها به شما کمک می کنند تا ساختار سایت خود را تعیین کنید و یک مسیر منطقی برای بازدیدکنندگان و عنکبوت های موتورهای جستجو ایجاد کنید.

همانطور که کلمات کلیدی خود را گروه بندی می کنید، انواع مختلف را فراموش نکنید.

به عنوان مثال، اگر صفحه ای را با کلمه کلیدی فوکوس بهینه سازی می کنید [project management software]، می خواهید درج کنید [software for project management].

این زمان خوبی برای شروع به فکر کردن در مورد URL های احتمالی برای صفحات است.

در حالت ایده آل، URL شما دارای کلمه کلیدی اصلی شما خواهد بود. در حالی که این تنها نقش کوچکی در رتبه بندی جستجوی شما ایفا می کند، وجود کلمات کلیدی در آدرس وب به کاربران کمک می کند تا بفهمند صفحه درباره چیست.

3. کلمات کلیدی خود را ترسیم کنید

اکنون زمان آن است که ساختن نقشه کلمات کلیدی خود را شروع کنید. با ترسیم سلسله مراتب سایت خود به شیوه ای منطقی شروع کنید.

پس از آن، یک زیر شاخه با صفحات جداگانه ایجاد کنید. برای بسیاری از افراد، ایجاد یک صفحه گسترده با ستون های متعدد برای سازماندهی امور آسان تر است.

کلمه کلیدی اصلی یک صفحه را انتخاب کنید و از آن برای ایجاد عنوان صفحه، توضیحات متا، تگ های سرصفحه و سایر عناصر استفاده کنید.

کلمات کلیدی ثانویه و سوم را در ستون دیگری فهرست کنید.

اگر روی بهینه‌سازی یک سایت موجود کار می‌کنید، احتمالاً می‌خواهید ستون‌هایی را برای عنوان موجود، تگ‌های H1 و غیره اضافه کنید و نسخه‌های پیشنهادی یا به‌روزرسانی شده را در کنار آنها قرار دهید.

همچنین می‌توانید یادداشت‌هایی درباره کپی متن، تعداد کلمات و تصاویر اضافه کنید – اگر این را مفید می‌دانید.

پس از تکمیل این صفحه گسترده، دوباره بررسی کنید تا مطمئن شوید که هر صفحه از صفحات دیگر منحصر به فرد است.

4. محتوای درون صفحه خود را بهینه کنید

در حین ایجاد نقشه کلمات کلیدی خود، احتمالاً با مشکلاتی روبرو خواهید شد که باید به آنها توجه شود. این می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • محتوا یا محتوایی که مرتبط نیست از دست رفته است.
  • مسائل فنی که می تواند به رتبه شما آسیب برساند.
  • فرصت های پیوند داخلی
  • صفحات متعددی که یک پرس و جو را هدف قرار می دهند.

5. به کار بر روی نقشه کلمات کلیدی خود ادامه دهید

مانند تقریباً هر چیزی که به بهینه سازی موتور جستجو مربوط می شود، هیچ خط پایانی برای نگاشت کلمات کلیدی وجود ندارد.

شما می خواهید نقشه خود را به طور مرتب، حداقل سالیانه، اگر نه یک بار در ماه، دوباره مرور کنید.

همانطور که وب سایت شما رشد می کند، باید به این سند مراجعه کنید تا مطمئن شوید که محتوا را تکرار نمی کنید.

تغییرات در فناوری، صنعت یا رفتار هدف شما می‌تواند بر ارتباط کلمات کلیدی شما تأثیر بگذارد، بنابراین مطمئن شوید که مراقب این موضوع هستید.

همچنین ممکن است اصطلاحات جدید یا بهتری را که باید اضافه شوند، کشف کنید.

چگونه از آدمخواری کلمات کلیدی جلوگیری کنیم

مهم است که از آدمخواری کلمات کلیدی یا رقابت با صفحات خود برای ترافیک جستجو اجتناب کنید.

بنابراین، اگر یک دسته از کلیدواژه ها و موضوعات فرعی مشابه دارید و مطمئن نیستید که آیا آنها باید در یک صفحه نگاشت شوند یا در صفحات مختلف، چه باید کرد؟

راه کیفی (بدون ابزار) برای فهمیدن این موضوع، مرور صفحه 1 است.

برای مثال، اگر پرس و جو را هدف قرار می دهید [project management tools] و شما صفحه ای دارید که محتوای آن بر روی این کلمه کلیدی متمرکز شده است، در حالی که صفحه دیگری را پوشش می دهد [project management software]، و یک سوم در مورد [tools for project managers]، این صفحات همه قرار است ترافیک را از سایرین بدزدند.

در مرورگر خود به حالت ناشناس بروید و صفحات نتایج جستجو را برای انواع مختلف کلمات کلیدی مقایسه کنید.

اگر نتایج جستجوی مشابه یا بسیار مشابهی پیدا کردید، به این معنی است که باید کلمه کلیدی را در همان صفحه نگاشت کنید.

اگر نتایج جستجو کاملاً متفاوت به نظر می رسند و رقبای شما صفحات کاملاً متمایزی دارند که تغییرات کلمات کلیدی مختلف را پوشش می دهد، به شما نشان می دهد که آنها باید با URL های مختلف نگاشت شوند.

شما همچنین می توانید این کار را با استفاده از ابزار SEO مانند Ahrefs انجام دهید.

اکسپلورر کلمات کلیدی Ahrefs تابعی به نام «اشتراک‌گذاری ترافیک براساس صفحات» دارد.

بیایید دو کلمه کلیدی هدف بسیار مشابه را در Keyword Explorer وارد کنیم:

  • [time management]
  • [time management tips]

می توانید ببینید که هشت نتیجه از 10 نتیجه جستجوی اول این دو کلمه کلیدی را در یک صفحه مورد هدف قرار می دهند – همانطور که باید.

اکسپلورر کلمات کلیدی Ahrefs تابعی به نام «اشتراک‌گذاری ترافیک براساس صفحات» دارد.اسکرین شات از Ahrefs، ژانویه 2023

حالا بیایید بررسی کنیم:

  • [time management hacks]
  • [time management skills]
اکسپلورر کلمات کلیدی Ahrefs تابعی به نام «اشتراک‌گذاری ترافیک براساس صفحات» دارد.اسکرین شات از Ahrefs، ژانویه 2023

می توانید صفحات مربوط به آن را ببینید [time management skills] تمایلی به رتبه بندی برای [time management hacks].

این نشان می دهد که شما باید دو صفحه برای دو موضوع ایجاد کنید.

احتمالاً افرادی که به دنبال هک ها و میانبرها هستند، با نیازها و هدف جستجو متفاوت از کسانی هستند که به دنبال تسلط بر مهارت هستند.

به اختصار: هدف جستجوی جلسه + نقشه برداری عالی از کلمات کلیدی = صفحات هدفمند با بهترین شانس موفقیت در رتبه بندی.

استفاده از نگاشت کلمات کلیدی برای سئو

صرف نظر از اینکه در چه صنعتی بهینه سازی موتورهای جستجو را انجام می دهید، این یک زمینه رقابتی است. و این بدان معنی است که شما باید از هر مزیتی که دارید برای قرار دادن صفحه خود در بالای SERP ها استفاده کنید.

نگاشت کلمات کلیدی یک راه عالی برای به حداکثر رساندن تلاش شما با سازماندهی و مرتب نگه داشتن تمام محتوای خود است.

این باعث می‌شود که صفحات شما همدیگر را نخورند و در عین حال مطمئن شوید که تیم شما همگی در یک صفحه هستند.

ساختن یک نقشه کلیدواژه کمی زمان می برد، اما از سردردهای زیادی برای شما صرفه جویی می کند و در قسمت پشتیبان کار می کنید – نه به ذکر است که به شما کمک می کند به رتبه بندی جستجوی کلی بهتری برسید.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: myboys.me/Shutterstock





منبع

مطالب مرتبط