نکات سئو برای طراحان گرافیک


متخصصان سئو و طراحان گرافیک همیشه چشم به چشم نمی بینند – و این مایه شرمساری است.

طراحان گرافیک مدرن اغلب طرح های تمیز با فضای سفید زیاد را ترجیح می دهند، در حالی که متخصصان سئو کمتر به مورد دوم اهمیت می دهند.

به طور کلی، متخصصان سئو محتوا را از هر کجا که بتوانیم دریافت کنیم، می خواهند.

به هر حال، اگر کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی در صفحه ظاهر نشود، صفحه در نتایج موتورهای جستجو بالا ظاهر نمی شود.

هر کسی که روی یک پروژه وب سایت کار کرده است می داند که اختلاف نظر بین متخصصان سئو و طراحان گرافیک با روش های طراحی خاص طراحان یا کارشناسان سئو که به آمارهای تایید نشده اشاره می کنند حل نمی شود.

من یک طراح گرافیک نیستم، اما، با بیش از 20 سال کار نزدیک با طراحان، چند ترفند را می دانم که به متخصصان و طراحان سئو کمک می کند تا به آنچه می خواهند کمک کنند.

در زیر برخی از بهترین ترفندهایی که در طول زندگی حرفه ای ام آموخته ام آورده شده است.

همه چیز نباید بالاتر از حد باشد

وقتی صحبت از محتوا می شود، متوجه شده ام که هم متخصصان سئو و هم طراحان موافق هستند: مهم ترین متن و کپی باید در بالای صفحه باشد.

گوگل هم این را به ما می گوید.

این صفحه درباره چیزی است که صفحه درباره آن است – و این به نویسنده وب سایت بستگی دارد که ماهیت صفحه را تشخیص دهد و آن را به مخاطب مورد نظر منتقل کند.

و وقتی صحبت از وب سایت ها می شود، هم متخصصان سئو و هم طراحان باید مخاطب مورد نظر را در ذهن خود نگه دارند.

متخصصان سئو باید به یاد داشته باشند که مخاطب مورد نظر است نه Googlebot. در مقابل، طراحان باید به خاطر داشته باشند که مخاطب مورد نظر یک استاد هنر نیست، و نه شخصی که طرح نهایی را تایید می کند – خوب، تا حدی.

به طور معمول، کار طراحان باید توسط شخصی که بر سایت نظارت دارد بررسی و تایید شود.

اگر یک متخصص سئو بخواهد محتوا را در جایی قرار دهد که به نظر می رسد، این امر می تواند تایید طرح کلی را به تاخیر بیندازد – و بنابراین، طراحان ممکن است درخواست را پس بزنند.

من متوجه شده ام که طراحان خوب که مایل به مصالحه هستند معمولاً می توانند تغییراتی را در طرحی اعمال کنند که برای مشتری، طراح و متخصص سئو کار می کند.

در پایان، ظاهر و احساس یک سایت برای موفقیت آن بسیار مهم است.

اما اگر زمان و هزینه خود را صرف ساختن یک سایت زیبا می کنید، می خواهید مطمئن شوید که مردم از آن بازدید می کنند.

بنابراین، طراحان و کارشناسان سئو باید از نزدیک برای ایجاد تعادل مناسب همکاری کنند.

متخصصان سئو می توانند در مورد ساختار مناسب برای جذب بازدیدکنندگان به سایت شما مشاوره دهند و طراحان می توانند اطمینان حاصل کنند که شما ترافیکی را به سایتی ارسال نمی کنید که به خوبی با مخاطبان مورد نظر خود مطابقت ندارد.

اگر آن بازدیدکنندگان اقدام مورد نظر را انجام ندهند، تمام ترافیک دنیا تفاوتی ایجاد نخواهد کرد.

شکستن کپی

در حالی که هم طراحان و هم بازدیدکنندگان سایت ممکن است بلوک های غول پیکر متن را زشت و ترسناک بدانند، متخصصان سئو اغلب آنها را دوست دارند.

ما پیکسل‌ها و پیکسل‌هایی از متن را می‌خواهیم که عنکبوت‌های موتور جستجو بتوانند از آن‌ها تغذیه کنند، تا دلشان بخواهد.

به نظر من، طرفداران سئو معمولاً در مورد صفحه بندی کپی اشتباه می کنند.

به عنوان متخصص سئو، وظیفه ما این است که مطمئن شویم محتوای نوشته شده برای هر صفحه، تخصص، اقتدار و اعتماد (EAT) را نشان می دهد.

در حالی که نحوه قرار دادن کلمات در صفحه تا حدودی به EAT صفحه کمک می کند، صفحه بندی عامل تعیین کننده EAT نیست.

در واقع، اگر صادق باشیم، EAT بیشتر یک مفهوم است تا یک قانون سخت و سریع.

اکثر متخصصان سئو وقتی EAT را می بینند می دانند که چیست، اما تعریف آن می تواند یک کار دلهره آور باشد.

اما، پس از تکمیل تحقیق و نگارش نسخه، وقت آن است که به طراح برای انجام کار خود اعتماد کنید.

متخصصان سئو می‌توانند اصرار کنند که کپی وجود داشته باشد، اما دیکته قرار دادن متن شبیه به این است که به خلبان بگویید چگونه با هواپیما پرواز کند، فقط به این دلیل که شما یک مسافر مسافت پیموده شده پلاتینیوم هستید.

تا زمانی که به گونه ای قرار گیرد که منطقی باشد، کار ما تمام شده است.

در اینجا چند نکته برای شکستن کپی بدون دخالت در وظایف طراح سنتی آمده است:

  • متن را با لیست های گلوله ای و شماره گذاری شده جدا کنید. لیست های گلوله ای وسایل بسیار خوبی برای موضوعات و عبارات کلیدی هستند. و آنها می توانند دیواری از متن را بشکنند تا برای کاربر نهایی دلهره آور نباشد.
  • نقل قول ها دوست شما هستند. نقل‌قول‌های کششی صفحه را تجزیه می‌کنند و همچنین می‌توانند بر نکات کلیدی برای کاربران نهایی و روبات‌های موتور جستجو تأکید کنند.
  • از شرح تصاویر استفاده کنید. من یک سردبیر قدیمی روزنامه هستم، بنابراین معتقدم که هر تصویری باید یک عنوان داشته باشد – اگرچه بسیاری از مردم دیگر از زیرنویس برای تصاویر خود استفاده نمی کنند. زیرنویس ها همچنین برای قرار دادن کلمات کلیدی اضافی و کلمات کلیدی عالی هستند. و نه، متن ALT با زیرنویس‌های رو به جلو یکسان نیست.

مصالحه بر روی فونت ها و تصاویر

برخی از کارشناسان سئو گاهی اوقات مانند Maverick در “Top Gun” عمل می کنند: ما احساس می کنیم به سرعت نیاز داریم.

طراحان همیشه وسواس ما را در مورد سرعت بارگذاری یک سایت به اشتراک نمی گذارند یا به طور کامل درک نمی کنند.

اما، آنها می توانند با استفاده از فونت های بومی وب، در زمان، سردرد و بحث خود صرفه جویی کنند.

طراحان باید برای بهینه سازی تصاویر تلاش کنند تا سریع بارگذاری شوند – و اگر نتوانند به اندازه کافی سریع آن ها را دریافت کنند، ممکن است نیاز به بارگیری از طریق یک شبکه تحویل محتوا (CDN) داشته باشند.

طراحان باید از انیمیشن کم استفاده کنند، زیرا معمولاً توسط موتورهای جستجو قابل خواندن نیست و کاربران نهایی را پرت می کند. همین امر را می توان در مورد ویدیوهای بیش از حد نیز گفت.

اما، متخصصان سئو باید به یاد داشته باشند که امتیاز 100 در ابزار سرعت صفحه گوگل ضروری نیست (هر چیزی بالاتر از 90 فقط یک افزایش نفس است).

در نتیجه

متخصصان سئو و طراحان سایت باید برای ایجاد وب سایت هایی که مخاطب مورد نظر خود را خوشحال می کند، با یکدیگر همکاری کنند.

هر سازمانی که هم یک متخصص سئو و هم یک طراح گرافیک در تیم بازاریابی نداشته باشد، به احتمال زیاد فرصت های خود را از دست می دهد.

اما، اگر آنها با هم کار کنند، اصطکاک طبیعی بین متخصصان سئو و طراحان می تواند الماس های بسیار درخشانی ایجاد کند.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: Rawpixel.com /Shutterstock





منبع

مطالب مرتبط