همدلی و اعتماد کلیدی هستند
خرید برای پروژهها چه در محل کار یا از یک سازمان میتواند دشوار باشد، اما برای پروژههای سئو، میتواند چالشبرانگیزتر باشد، زیرا پیوند دادن کار سئو به نتایج همیشه آسان نیست.
برای بهبود خرید، نگاه کردن به مهارت های نرم خارج از سئو می تواند تفاوت ایجاد کند.
اگر مهارتهای نرم خود را بشناسیم و نقاط قوت خود را بدانیم، میتوانیم دیگران را درک کنیم و بهتر بتوانیم با آنها ارتباط برقرار کنیم. زمانی که میخواهیم برای پروژهها، از جمله سئو، خرید کنیم، این کمک میکند.
در این مقاله، ما برخی از زمینههای کلیدی را بررسی میکنیم تا به شما کمک کنیم در شرکت خود خرید کنید، مانند ارتباطات و توانایی ایجاد اعتماد.
مهارت های نرم
ما زمان زیادی را صرف بهبود سئوی فنی خود میکنیم یا روی تحقیق و گزارش کلمات کلیدی کار میکنیم، مخصوصاً با Google Analytics 4 (GA4) سرعت میگیریم، اما چقدر زمان صرف بهبود مهارتهای نرم خود میکنیم؟ آیا می دانیم نقاط قوت ما چیست؟
هنگام کار در سئو و با تیم گسترده تر، مهارت های نرم اهمیت پیدا می کنند.
مهارتهای نرم، که مهارتهای بین فردی نیز نامیده میشوند، غیرفنی هستند و بر عملکرد شما نه تنها در محل کار، بلکه در زندگی شخصیتان نیز تأثیر میگذارند.
آنها شامل نحوه مدیریت زمان، برقراری ارتباط با دیگران، حل تعارض و گوش دادن به دیگران می شوند.
CliftonStrengths به افراد کمک می کند تا روی آنچه که به طور طبیعی در آن خوب هستند تمرکز کنند. این به ارزیابی مهارت های نرم شما کمک می کند، از جمله اینکه چقدر همدل هستید، که یک مهارت رهبری و بازیکن تیمی عالی است.
همدلی
تام کریچلو گفت که خرید خرید نیاز به همدلی اجرایی دارد. او توضیح داد که «حضور اجرایی هنر دیدن مشکل از دیدگاه دیگران است».
ما باید کاری کنیم که ذینفعان، مانند مدیر عامل یا مدیر مالی، به سئو و نحوه کمک به آنها در دستیابی به اهداف خود و اهداف تجاری گسترده تر اهمیت دهند.
همدلی یعنی قرار دادن خود به جای دیگران و دیدن آن از سمت او. ما باید این را نه تنها در مورد سهامداران اصلی، بلکه برای تیم توسعه یا تیم طراحی و دیگرانی که بزرگترین متحدان شما خواهند شد، اعمال کنیم.
اعتماد کنید
همدلی بخش کلیدی مثلث اعتماد است و همچنین شامل صحت و منطق است.
زمان زیادی طول می کشد تا اعتماد ایجاد شود، و زمانی که اعتماد از دست می رود، در بیشتر مواقع، می توان آن را به شکست یکی از آنها ردیابی کرد.
همکاران و سهامداران کلیدی زمانی به شما اعتماد خواهند کرد که:
- آنها احساس می کنند که شما به آنها اهمیت می دهید، که همدلی است.
- آنها به شایستگی شما ایمان دارند، که این منطق است (و چرا مهم است که نتایج کار سئو را به وضوح نشان دهید)
- آنها بر این باورند که با شما واقعی که اصالت است در تعامل هستند.
گزارش دهی
اگر میخواهیم ذینفعان بودجه بیشتری در سه ماهه آینده یا حتی سال آینده به سئو اختصاص دهند، گزارشهای قبلی را که شما و تیمتان روی آن کار کردهاید و در طول سال با آنها به اشتراک گذاشتهاید، مرور کنید.
چه گزارش هایی خوانده اند؟ کدام یک را نادیده گرفته اند؟
اطمینان حاصل کنید که بازخورد ماهانه یا حداقل سه ماهه در مورد گزارش هایی که ذینفعان مفید می دانند و معیارهایی که می خواهند در آینده بیشتر از آنها ببینند، دریافت می کنید.
هیچکس نمیخواهد صفحات گزارشها را ببیند – سهامداران افراد مشغول هستند. شما باید روی گزارش دادن مهم ترین KPI ها به آنها تمرکز کنید.
برخی از افرادی که زمان کمتری برای درک کامل سئو دارند (مانند مدیر عامل و مدیر مالی) ممکن است فکر کنند ترافیک ارگانیک یک امر مسلم است و سرمایه گذاری کمتر لزوماً به معنای ترافیک کمتر نیست.
بنابراین، همیشه مهم است که نشان داده شود تیم سئو چه کاری انجام داده و نتایج واضحی ارائه دهد.
به عنوان مثال، به آنها بگویید “ما استراتژی محتوا را ایجاد کردیم و وبلاگ را با موضوعات X ایجاد کردیم، و این باعث افزایش X٪ در ترافیک و درآمد شد”. نمایش تاثیر مستقیم سئو به توجیه تیم سئو و کار آنها کمک می کند.
بوسه
KISS مخفف Keep It Simple, Stupid است. اگرچه این چارچوب عمدتاً در فضای طراحی استفاده میشود، اما میتوان آن را برای تجارت گستردهتر نیز اعمال کرد.
در بسیاری از شرکت ها مانند اپل با آیفون استفاده شده است. متمرکز و ساده نگه داشتن چیزی دشوار است.
ما همچنین میتوانیم اصل KISS را در سئو به کار ببریم و با حذف اصطلاحاتی که با آن همراه است، خرید انجام دهیم – فقط بر روی تأثیر آن تمرکز کنیم.
به عنوان مثال، به جای اینکه بگوییم زمانی که محصولات موجود نیستند، تعداد زیادی کد وضعیت 404 داریم، به سهامداران نشان دهید که صفحات محصول یک صفحه خالی را برمیگردانند. چیزی در صفحه وجود ندارد که کاربر را در آنجا نگه دارد.
ترافیک برخی از این صفحات محصول کلیدی را نشان دهید و زمانی که موجودی آنها تمام شد، میزان درآمد از دست رفته را محاسبه کنید.
KISS به عنصر گزارش برمی گردد. گزارش ها را ساده نگه دارید و فقط مواردی را که ذینفعان اهمیت می دهند را نشان دهید. ردیابی صدها کلمه کلیدی را در صورتی که منجر به کلیک نمی شود شامل نکنید.
روی عبارات اصلی که باعث ایجاد کلیک و بازدید در کنسول جستجوی گوگل می شوند تمرکز کنید. از رویدادهای موجود در GA4 برای نشان دادن تعداد تبدیلی که سایت و صفحات ایجاد کرده اند استفاده کنید.
باز کردن خط ارتباط
اطمینان حاصل کنید که در طول سال با ذینفعان صحبت می کنید، نه فقط زمانی که گزارش ها موعد مقرر هستند یا زمانی که به بودجه بیشتری نیاز دارید.
اخباری مانند بهروزرسانیهای Google یا هرگونه تأثیر مثبت از کار سئو را با آنها به اشتراک بگذارید که باعث افزایش درآمد و تبدیل شده است.
بهروزرسانیهای Google همچنان برای به اشتراک گذاشتن اینکه آیا سایت شما تحت تأثیر قرار گرفته است مهم هستند. بهتر است ذینفعان در مورد این به روز رسانی ها از تیم سئو اطلاعات کسب کنند تا از تیم خدمات مشتری یا کسانی که در سئو کار نمی کنند.
سایر عناصر کلیدی برای به اشتراک گذاشتن برخی از بینش ها از کنفرانس ها است. چه اقداماتی انجام داده اند که موفق بوده اند؟ آیا برخی از اینها همان ابتکاراتی بود که می خواستید اجرا کنید، اما مقاومتی وجود داشت؟
آیا یک خبرنامه شرکتی وجود دارد که بتوانید آن را ارائه دهید یا یک خبرنامه بازاریابی وجود دارد که بتوانید در آن مشارکت کنید؟ این موارد را با ذینفعان به اشتراک بگذارید.
اگر شما یا تیم برای سایت های شخص ثالث می نویسید، این مقالات را به صورت داخلی به اشتراک بگذارید.
از طرف دیگر، اگر وبیناری بود که تیم سئو در آن شرکت کرد و بازدیدها و پسندهای زیادی داشت، این را برای ذینفعان ارسال کنید.
سئو را در شرکت ادغام کنید
سئو را به عهده همه قرار دهید.
در جلسات یا مکالمات با سهامداران برجسته کنید که انجام مهاجرت سایت، تغییر صفحه اصلی سایت یا اصلاح سیستم مدیریت محتوا (CMS) فقط کار تیم سئو نیست. مسئولیت آن بر عهده کل شرکت است.
به عنوان مثال، مهاجرت سایت را نمی توان در عصر جمعه انجام داد، یا صفحه اصلی نباید به شدت در دوره های فروش تغییر کند.
سئو هرگز نباید به عنوان یک افزونه در نظر گرفته شود و باید بخشی از استراتژی بازاریابی باشد.
متاسفانه در بسیاری از سازمان ها، استراتژی سئو می تواند خارج از محصول و خارج از استراتژی بازاریابی باشد. در تیم بازاریابی و محصول متحدانی ایجاد کنید. به آنها نشان دهید که سئو چگونه بر شاخص های کلیدی عملکرد آنها تأثیر می گذارد و چگونه می تواند به بهبود آنها کمک کند.
ایجاد متحدان به کار بر روی مهارت های نرم شما برمی گردد.
ما هنوز هم میتوانیم آن «لحظههای خنکتر آب» یا چتهای غیررسمی را داشته باشیم، حتی اگر از راه دور کار کنیم. از آنها بپرسید که آخر هفته آنها چگونه بوده است، سرگرمی های آنها چیست، آیا آنها خانواده ای در نزدیکی خود دارند؟
در این چت های غیررسمی، ممکن است نقاط دردناک آنها را نیز بیابید. با چه چیزی دست و پنجه نرم می کنند؟ سئو چگونه می تواند به آنها کمک کند؟
وقتی با هم شروع به ساختن KPI خود می کنید و به یکدیگر کمک می کنید، این کار تیمی را خارج از تیم مستقیم شما ایجاد می کند و به ایجاد اعتماد بیشتر کمک می کند.
تجزیه و تحلیل رقبا
وقتی رقبای مستقیم آنها را در درآمد و ترافیک شکست می دهند، خیلی ها خوشحال نیستند.
تجزیه و تحلیل رقیب یا بازار همیشه به نشان دادن برخی از کارهایی که دیگران انجام می دهند کمک می کند. میتوانیم تخمینی از ترافیک، تبلیغات پولی که اجرا میکنند و شرایطی که برای استفاده از ابزارهای شخص ثالث رتبهبندی میکنند را ببینیم.
با این حال، زمینه را نباید دست کم گرفت. ممکن است کاهش ترافیک و درآمدی که در سایت خود تجربه می کنید، فقط سایت شما نباشد. برخی از صنایع ممکن است افت داشته باشند، در حالی که برخی دیگر شاهد افزایش بوده اند.
به عنوان مثال، در طول COVID-19، مسافرت و مهماننوازی کاهش یافت، در حالی که Zoom و برنامهها و بازیهای آنلاین شاهد افزایش فروش خود بودند.
اکنون ردیابی مشتریان به دلیل هوش مصنوعی دشوارتر شده است. و این در سال آینده آسان تر نخواهد شد همانطور که چشم انداز جستجو به تغییر ادامه خواهد داد. بنابراین، همیشه به یاد داشته باشید که هنگام گزارش عملکرد سایت خود، زمینه صنعت را نیز لحاظ کنیدg.
آنچه را که دیگران در بازار انجام می دهند، از جمله ابتکارات جدید نشان دهید. این به ایجاد و حفظ اعتماد سهامداران کلیدی کمک می کند.
تسلط بر مهارت های نرم در تضمین خرید سئو
مهارتهای نرم هرگز نباید دست کم گرفته شوند، وقتی که میخواهید برای پروژهها خرید کنید. نیازهای ذینفعان خود و تیم گسترده تر را درک کنید.
برای ایجاد رابطه با آنها و یادگیری در مورد چالش های آنها و اینکه چگونه SEO و تیم آنها می توانند با یکدیگر همکاری کنند تا بیشتر از زمانی که هر یک به طور مستقل کار می کردند، وقت بگذارید.
با این حال، اگر در موقعیتی قرار گرفتید که هیچکس به سئو توجهی نمیکند، برنامهریزی کنید که شروع به آزمایش عناصر مختلف آنچه میخواهند با وبسایت تغییر دهند، به عنوان مثال، تغییر دستهها یا تغییر صفحه اصلی شروع کنید.
از ابزاری مانند تست سئو استفاده کنید که به شما امکان می دهد URL های مختلف را آزمایش کنید. می توانید تست تقسیم و تست مبتنی بر زمان را انجام دهید. هنگامی که داده ها را در اختیار دارید، آن را به ذینفعان ارائه دهید تا نتایج را به آنها نشان دهید.
سئو صنعتی است که در آن خرید خرید سخت است و تصویب بودجه دشوارتر است. اما روی مهارت های نرم خود – همدلی و اعتماد – کار کنید تا تیمی بسازید که به سئو باور داشته باشد و 100% از شما پشتیبانی کند.
منابع بیشتر:
تصویر ویژه: Marciobnws/Shutterstock