ویژگی جدید Google ممکن است به شما کمک کند نتایج مرتبط بیشتری پیدا کنید
گوگل در حال ارائه یک ویژگی جدید در نتایج جستجو است که ممکن است به افراد کمک کند محتوای مرتبط تری پیدا کنند.
کیفیت نتایج جستجوی گوگل موضوعی است که به شدت مورد بحث است و بسیاری می گویند که در حال بدتر شدن است.
کاربران جوان اینترنت حتی برای یافتن اطلاعات مورد نیاز خود به گزینه های غیر متعارف مانند TikTok روی می آورند.
آیا این امکان وجود دارد که افراد به دلیل عدم وارد کردن پرس و جوهای صحیح، کشف محتوای مرتبط در Google را چالش برانگیز بدانند؟
این سوالی است که قابلیت جستجوی جدید گوگل به آن پاسخ خواهد داد.
جستجوی اصلاحات در گوگل
گوگل تبدیل فوری عبارات جستجوی کوتاه به کلمات کلیدی خاص تر و طولانی تر را آسان می کند.
با توجه به حجم محتوای موجود در وب امروز، اگر جزئیات کافی را ارائه نکنید، بازگرداندن آنچه شما به دنبال آن هستید برای Google دشوار است.
برای مثال، پرسشی مانند «ایدههای شام»، در مقایسه با پرسشی مانند «ایدههای شام سالم برای بچهها»، مجموعهای از نتایج کلیتر را برمیگرداند.
اکنون، گوگل راههایی را برای محدود کردن نتایج خود با تغییر پرسوجو اولیه پیشنهاد میکند.
در مثال بالا، پیشنهادات در زیر نوار جستجو ظاهر می شوند.
برای تنظیم درخواست خود، روی یک یا چند مورد از اصلاحات جستجوی Google ضربه بزنید.
موضوعات پویا هستند و با ضربه زدن تغییر میکنند و به شما امکان میدهند انتخابهای محتوای جدید را کاوش کنید.
در یک پست وبلاگ، گوگل نحوه انتخاب موضوعات را توضیح می دهد:
«هنگامی که شما یک جستجو انجام می دهید، سیستم های ما به طور خودکار موضوعات مرتبط را بر اساس آنچه که ما در مورد نحوه جستجوی افراد و تجزیه و تحلیل محتوا در سرتاسر وب می فهمیم، برای شما نمایش می دهند.
هم موضوعات و هم فیلترها به ترتیبی نشان داده میشوند که سیستمهای ما بهطور خودکار تشخیص میدهند که برای درخواست خاص شما مفیدتر است. اگر فیلتر خاصی را که میخواهید نمیبینید، میتوانید با استفاده از گزینه «همه فیلترها» که در انتهای ردیف موجود است، موارد بیشتری را پیدا کنید.
گوگل پیش نمایش این ویژگی را در کنفرانس سالانه Search On خود در سپتامبر انجام داد. اکنون در جستجوهای زبان انگلیسی در نتایج جستجوی تلفن همراه در ایالات متحده در حال گسترش است.
این تغییر برای ناشران و بازاریابان چه معنایی دارد؟
اصلاحات جستجوی Google به طور بالقوه می تواند حجم جستجو را برای پرس و جوهای دقیق افزایش دهد.
این بدان معناست که ممکن است شاهد افزایش بازدید و بازدید برای صفحاتی باشید که کلمات کلیدی طولانی را هدف قرار می دهند.
کلمات کلیدی طولانیتر با حجم جستجوی ماهانه کم ممکن است جذابتر شوند و منجر به رقابت بیشتر شوند.
از این پس، اگر جستارهای طولانی مدت را هدف قرار می دهید، نظارت بر آنها به روش های زیر مفید خواهد بود:
- SERP ها: نتایج جستجو را رصد کنید و به دنبال رقبای جدیدی باشید که برای تصاحب موقعیت شما بالا می روند.
- برنامه ریز کلمات کلیدی: بر حجم جستجوی ماهانه نظارت کنید و ببینید ماه به ماه تغییر قابل توجهی وجود دارد یا خیر.
- تجزیه و تحلیل و کنسول جستجو: مراقب تغییرات در ترافیک و نمایش صفحاتی باشید که جستارهای طولانیتر را هدف قرار میدهند.
- محتوای داخل صفحه: صفحاتی را که پرس و جوهای طولانی را هدف قرار می دهند مرور کنید تا مطمئن شوید محتوای شما به روز است و آماده کشف توسط جستجوگران جدید است.
تغییرات در ترافیک و رتبهبندی که از حدود ۵ دسامبر شروع میشود نیز ممکن است ناشی از بهروزرسانی محتوای مفید دسامبر ۲۰۲۲ باشد.
منبع: گوگل
تصویر ویژه: Koshiro K/Shutterstock