ویژگی های جدید گوگل با هوش مصنوعی: جستجو هوشمندتر شد
گوگل چندین روش جدید برای استفاده از هوش مصنوعی (AI) برای بهبود ویژگی های جستجوی خود اعلام کرده است.
هوش مصنوعی از همان روزهای اولیه نقش مهمی در فناوری جستجوی گوگل ایفا کرده است و توانایی های درک زبان این شرکت را بهبود می بخشد.
با سرمایه گذاری بیشتر در هوش مصنوعی، گوگل درک خود از اطلاعات را گسترش داده و شامل تصاویر، ویدئو و حتی درک دنیای واقعی می شود.
در اینجا نحوه استفاده گوگل از این هوش برای بهبود تجربه جستجو آمده است.
صفحه نمایش خود را با لنز گوگل جستجو کنید
یکی از راههای جدیدی که گوگل از هوش مصنوعی استفاده میکند، ویژگی لنز آن است.
گوگل لنز با بیش از 10 میلیارد جستجو در ماه به طور فزاینده ای محبوب شده است.
با به روز رسانی جدید، کاربران می توانند از لنز برای جستجوی اطلاعات به طور مستقیم از صفحه نمایش تلفن همراه خود استفاده کنند.
این فناوری در ماه های آینده به صورت جهانی بر روی دستگاه های اندرویدی در دسترس خواهد بود.
جستجوی چندگانه
یکی دیگر از ویژگی های جدید به نام multisearch به کاربران امکان می دهد تصاویر و متن را به طور همزمان جستجو کنند.
این ویژگی به صورت جهانی در دستگاههای تلفن همراه به همه زبانها و کشورهایی که لنز در آنها در دسترس است در دسترس است.
اکنون، گوگل این امکان را برای افراد فراهم میکند که از جستجوی چندگانه روی هر تصویری که در نتایج جستجوی موبایل میبینند استفاده کنند.
برای مثال، اگر کاربری در جستجوی «ایدههای اتاق نشیمن مدرن» است و میز قهوهخوری را میبیند که دوست دارد اما شکل اشتباهی دارد، میتواند از جستجوی چندگانه برای افزودن متنی مانند «مستطیل» استفاده کند تا آنچه را که به دنبالش است بیابد.
گوگل همچنین قابلیت جستجوی محلی را اضافه کرده است که به کاربران امکان می دهد آنچه را که در مجاورت خود نیاز دارند پیدا کنند.
این ویژگی در حال حاضر به زبان انگلیسی در ایالات متحده موجود است و به زودی در سطح جهانی گسترش خواهد یافت.
گوگل به طور مداوم در تلاش است تا تجربیات جستجوی خود را طبیعیتر و بصریتر کند. با داغ شدن رقابت هوش مصنوعی، احتمالاً میتوانیم در ماههای آینده انتظار بیشتری از غول جستجو داشته باشیم.
تصویر ویژه: monticello/Shutterstock