پادکست گوگل در مورد تخصص سئو بحث می کند
پادکست اخیر Google Search Off the Record به موضوع تخصص سئو و عدم ارتباط بین نحوه تفکر SEO ها رتبه بندی گوگل وب سایت ها را نشان می دهد. این اختلاف آنقدر زیاد است که گری ایلیس اظهار داشت که گاهی اوقات او نمی داند سئوکاران در مورد چه چیزی صحبت می کنند.
گوگل: سوالات متخصصان سئو «معنی نیست»
مارتین اسپلیت در یک رویداد Google در ترکیه که در آن شرکت کنندگان از نتایج جستجوی ضعیف شکایت داشتند، درباره ملاقات با ناشران ترک و سئوکاران با سطوح مختلف تجربه بحث کرد. مشخص شد که مشکل نتایج جستجوی گوگل نیست، بلکه مشکل نحوه ایجاد وب سایت های ترکی است که به طور غیرمستقیم تخصص سئو ناشران ترک زبان را زیر سوال می برد.
او گفت:
“و سپس در نهایت ما به عنوان یک گروه به عنوان یک کل کار کردیم که مشکلات زیادی در نحوه ایجاد محتوا در وب سایت های ترکی زبان وجود دارد.”
گری ایلیس نظر مارتین را در مورد سطوح تجربه بسط داد تا بگوید که این یک موضوع ذهنی است، که برخی از افرادی که خود را مبتدی معرفی می کنند در واقع در جزئیات دقیق فهرست بندی و خزیدن بسیار آگاه هستند، در حالی که سایر متخصصان سئو سوالاتی می پرسند که اینطور نیست. معنا پیدا کند.
گری به اشتراک گذاشت:
«چیزی که در مورد تجربه به آن اشاره کردید، در چند سال گذشته متوجه شدم که این یک چیز بسیار ذهنی است. مثلاً وقتی از مردم میپرسید “تجربه شما چیست؟” و آنها مانند، “اوه، من یک گورو هستم” و سپس در نقطه مقابل طیف، مانند، “من یک تازه کار هستم.”
و سپس شروع به صحبت با آنها میکنید و تازهکارها بیشتر از من میدانند، مثلاً HTTP، خزیدن و نمایهسازی و هر چیز دیگری، مانند درک بیرونی آن.
و بعد شما با استاد صحبت می کنید و استاد مانند … سوالات خود منطقی نیستند. مثلاً نمیتوانید سؤالی را که آنها میپرسند تفسیر کنید.»
آن بخش در مورد سؤالات بی معناست، عدم ارتباط بین آنچه سئوکاران و کارمندان گوگل در مورد سئو باور دارند را توصیف می کند. بیایید با آن روبرو شویم، یک قطع ارتباط وجود دارد.
شکاف دانش و تجربه
گاهی اوقات شکافی وجود دارد که نشان میدهد SEO چگونه الگوریتم رتبهبندی را تجربه میکند و چگونه کارمندان Google سعی میکنند نحوه عملکرد آن را توضیح دهند. یک مثال کلاسیک، قطع ارتباط در باور SEO در مفهوم اعتبار دامنه و انکار گوگل از وجود آن است. چند سال پیش، در یک پاتوق مرکزی جستجوی گوگل، شخصی به جان مولر گفت که یک بهروزرسانی اصلی، رتبهبندی همه کلمات کلیدی آنها را حذف میکند.
پرسیدند،
چگونه ممکن است که قدرت ما یک شبه بیش از 50 درصد کاهش یابد؟ چه اقداماتی میتوانیم برای افزایش اختیارات خود انجام دهیم؟»
مولر پاسخ داد:
بنابراین به طور کلی، گوگل اعتبار یک سایت را ارزیابی نمی کند. بنابراین این چیزی نیست که ما به شما امتیازی در مورد اقتدار بدهیم و بگوییم این نمره عمومی برای اعتبار وب سایت شما است. بنابراین این چیزی نیست که ما در اینجا اعمال کنیم.»
این باور به «اقتدار دامنه» یکی از نمونههای بسیاری از مواردی است که در آن چیزی که سئوکاران فکر میکنند در مورد گوگل میدانند، کاملاً با آنچه گوگلها درباره نحوه عملکرد رتبهبندی جستجو میدانند، جدا است.
کارشناسان سئو واقعاً چه می دانند؟
مارتین اسپلیت گفتگو را با پروکسی ها ادامه می دهد تا تخصص سئوکاران را بر اساس میزان بزرگی سایت هایی که آنها مدیریت می کنند قضاوت کنند، اما نتیجه می گیرد که این معیارهای پروکسی نیز در مورد تخصص سئوی آنها چیز زیادی نمی گویند. در نهایت آنها به این نتیجه میرسند که باید در گفتگوی عمیقتری با جامعه بازاریابی و انتشارات جستجو شرکت کنند تا تشخیص دهند که آیا گوگل میتواند بهتر انجام دهد تا توضیح دهد که سئوکاران باید چه کار کنند.
او توضیح داد:
«منظورم این است که ما سعی میکنیم تجربه را بسنجیم و از آنها بپرسیم چند سال است که این نوع کار را انجام میدهی و چند سال در این صنعت بودهای، و تقریباً در ماه چند برداشت را مدیریت میکنی؟ و اینها معیارهای پروکسی هستند. و همانطور که شما می گویید، فوق العاده ذهنی است.»
او طیف گسترده ای از پیچیدگی مسائل فنی را که یک سئو باید درک کند، ذکر می کند و جان مولر اضافه می کند که حتی متخصصان در یک جایگاه خاص سئو می توانند در مفاهیم اساسی سئو شکاف داشته باشند. هدف از گفتگو این است که حدس بزنیم که آیا ریشه قطع ارتباط در اسناد گوگل است یا فقط کارشناسان سئو نمی دانند.
جان نظر داد:
“مثل این است که شخصی میتواند روی کارمندان وب تمرکز فوقالعاده داشته باشد یا سعی کند آنها را ایندکس کند و در عین حال، مانند “چگونه میتوانم یک صفحه را از فهرست شدن مسدود کنم؟”
مارتین موافقت کرد و گفت:
“آره. و احتمالاً به همین دلیل است که آنقدر ذهنی است. و بسیار جالب است، بسیار جالب است که ببینیم آنها چگونه هستند، “آره، ما همه چیز را به هم زدیم.” ما اینجا کشتی تنگ را اداره می کنیم. و سپس می بینید، مانند برخی از مواردی که به طور گسترده در تمام اسناد مبتدی مورد بحث قرار می گیرند، از قلم افتاده اند.
و این برای من یک سوال ایجاد کرد. آیا آنها از وجود این اسناد اطلاعی ندارند؟ آیا آنها به سختی میتوانستند مقدار اطلاعاتی را که ما در آنجا قرار میدهیم به دست بیاورند؟ یا این که نمی دانند؟»
لیزی ساسمن سپس پرسید:
آیا فقط در گفتگو با آنها، متوجه شدید که آیا آنها از مستندات اطلاع داشتند یا اینکه یک احساس یا حسی در مورد بد بودن ترجمه یا چیزی شبیه به آن وجود داشت. “
مارتین پاسخ داد:
این دقیقاً همان چیزی است که من نمیدانم، زیرا ما در طول رویداد بسیار مشغول انجام همه گفتگوها بودیم، مثل اینکه همه میخواستند با ما صحبت کنند. و این عالی است. این فوق العاده است. به همین دلیل ما آن را انجام می دهیم.
اما واقعاً به شما فضایی برای تأمل در مورد چیزها در محل نمی دهد. بنابراین، اساساً در پرواز برگشت به خانه فکر کردم، “هوم. تعجب می کنم. دانگ من باید این سوالات را می پرسیدم. اما، می دانید، این بدان معناست که ما باید برگردیم و دوباره از آنها بپرسیم.»
کارشناس سئو چیست؟
تخصص سئو ذهنی است. هر کسی که اصرار دارد که سئو یک چیز است، با این واقعیت که هیچ تعریف واحدی از سئو وجود ندارد، ارتباطی ندارد. من با بسیاری از سئوکاران در مورد آنچه که فکر میکنند یک عمل خوب است مخالفم و با تجربه بیشتر برخی از آنها در نهایت با من موافقت میکنند. برخی از سئوکارها هستند که تجربه آنها بسیار متفاوت از تجربه من است و من متواضعانه می نشینم و به آنها گوش می دهم که آنها آنچه را که می دانند در طول شام به اشتراک می گذارند.
بسیاری از ما از خانه کار می کنیم، اما باید درک کرد که همه ما اعضای جامعه بازاریابی جستجو هستیم و باید بتوانیم به آنچه دیگران در مورد سئو می گویند گوش دهیم و نه تنها در مورد “راه درست” اختلاف نظر مودبانه داشته باشیم، بلکه انتظار داشته باشیم. که دیگران مخالفت کنند و اجازه ندهند که شما را قطبی کند، بلکه ذهن خود را باز نگه دارید.