پاسخ گوگل در مورد طول محتوای ایده آل برای سئو


جان مولر از گوگل به سوالی در لینکدین در مورد طول محتوای ایده آل برای عملکرد خوب در گوگل پاسخ داد. شرکت‌کنندگان در بحث به دنبال جزئیات بودند، نگرانی‌هایی را درباره مسدود شدن SERP توسط Reddit مطرح کردند و پیشنهاد کردند که کنسول جستجو باید بازخورد محتوا را ارائه دهد. پاسخ مولر سئوکاران را به چالش کشید تا در رویکرد خود به محتوا تجدید نظر کنند.

بهترین طول محتوا برای سئو چیست؟

البته، مشکل اساسی خود این سوال است که می پرسد برای ایجاد محتوای بهتر برای گوگل چه کاری باید انجام داد، که برعکس چیزی است که الگوریتم های گوگل برای شناسایی آن تنظیم شده اند.

با این حال، این سؤال شایستگی هایی دارد زیرا شاید برخی از افراد در انتشار تازه کار کرده باشند و واقعاً نمی دانند بهترین طول برای محتوا چیست. از سوی دیگر، انتشار محتوایی که آنقدر طولانی است که از موضوع منحرف می شود، اشتباهی است که بسیاری از افراد، صرف نظر از سطح تجربه، معمولا مرتکب آن می شوند.

این سوال پرسیده شده است:

“سلام جان، آیا طول محتوای ایده آلی وجود دارد که در نتایج جستجوی گوگل عملکرد بهتری داشته باشد؟ آیا باید روی ایجاد مقاله‌های طولانی‌تر و عمیق تمرکز کنیم یا اگر محتوای کوتاه و مختصر و ارزشمند باشد، می‌توانیم به همان اندازه رتبه‌بندی کنیم؟»

ایده های زیادی در مورد نحوه تولید محتوا وجود دارد، بنابراین اگر کسی در مورد آن گیج شود، قابل درک است.

پاسخ مولر زیر سوال رفته است

جان مولر از گوگل به این سوال پاسخ داد و پاسخ خوبی بود. با این حال، دیگران در مورد انتخاب های رتبه بندی که گوگل انجام می دهد که می تواند محتوای خوب را از رتبه بندی جلوگیری کند، نگرانی هایی داشتند.

مولر پاسخ داد:

هیچ طول محتوای ایده آل جهانی وجود ندارد. روی ایجاد ارزش منحصر به فرد برای وب به طور کلی تمرکز کنید، که تنها به معنای افزودن کلمات بیشتر نیست.

پیشنهاد مولر برای تمرکز بر آوردن “ارزش منحصر به فرد” با محتوای منتشر شده توصیه خوبی است. افزودن ارزش منحصر به فرد لزوماً به معنای افزودن تصاویر بیشتر، محتوای بیشتر، محتوای کمتر، نمودارهای بیشتر یا گام به گام نیست. همه این موارد می تواند مفید باشد، اما تنها در صورتی که به یک کاربر و درخواست او مربوط باشد.

با این حال، همانطور که شخصی در آن بحث اشاره کرد، یک سایت با محتوای خوب همچنان می تواند در SERP ها به دلیل “ترجیح” گوگل برای نمایش سایت هایی مانند Reddit از دست بدهد.

شخصی با نام کاربری SEOBot _ نوشت که گوگل باید اطلاعات و بازخورد بیشتری درباره معنای محتوای “ارزش منحصر به فرد” در رابطه با محتوای خود ارائه دهد. اگرچه ممکن است عجیب به نظر برسد که یک ناشر در مورد محتوای «ارزش منحصر به فرد» نامشخص باشد، این سؤال توجه را به سردرگمی که برخی ناشران در مورد نحوه رتبه‌بندی سایت‌ها توسط Google احساس می‌کنند جلب می‌کند.

این سوال بعدی است که آن شخص پرسیده است:

«…آیا نمونه‌ای از محتوایی در وب‌سایت دارید که این مطلب را دنبال می‌کند و می‌تواند عشق Google را دریافت کند؟ «به طور کلی بر روی آوردن ارزش منحصر به فرد به وب تمرکز کنید، که به معنای اضافه کردن کلمات بیشتر نیست.» این یک سوال بسیار مبهم و غیر واقعی است که آیا GSC می‌تواند این محتوا/بخش را به‌عنوان بی‌معنی یا بدون ارزش مشخص کند.

ما واقعاً مشتاقیم که یاد بگیریم و بدانیم که چگونه محتوا واقعاً برای وب ارزش ایجاد می کند. اگر همه ارزش‌ها توسط ناشران/برندهای برتر تولید می‌شود، پس ناشران کوچک/ صاحبان سایت‌های خاص برای زنده ماندن دقیقاً چه چیزی را باید بنویسند؟»

مولر پاسخ داد:

«SEOBot _ اگر به دنبال یک دستور العمل مکانیکی برای ساختن چیزی مفید هستید، بیهوده خواهد بود – این روش کار نمی کند، نه آنلاین و نه آفلاین. وقتی به کسب‌وکارهای دنیای واقعی نزدیک خود فکر می‌کنید که خوب کار می‌کنند، آیا در درجه اول به این فکر می‌کنید که روی چه اعدادی تمرکز می‌کنند یا به محصولات/خدماتی که ارائه می‌دهند فکر می‌کنید؟»

به نظر می رسد مولر می گوید که تمرکز بر بازدیدکنندگان سایت، نه گوگل، راهی برای درک محتوای “ارزش منحصر به فرد” است.

من اخیراً در یک کنفرانس بازاریابی جستجو با موضوع هفت موردی که ناشران می توانند برای بهبود محتوای خود روی آنها تمرکز کنند ارائه کردم. در مورد بهینه‌سازی محتوا حرف‌های زیادی برای گفتن وجود دارد، اما واقعاً، ناشران و سئوکارها می‌توانند با توجه به توصیه‌های مولر در مورد نحوه برخورد شما با فروش به مردم در یک فروشگاه واقعی یا تمرکز بر نوشتن برای مردم، بسیار پیشرفت کنند.مثل اینکه الان دارم انجام میدم).

دیگران به این گفتگو ملحق شدند تا اساساً همین موضوع را بپرسند و به دنبال جزئیاتی در مورد آنچه گوگل در محتوا به دنبال آن است می‌گردند. مولر تمام آنچه را که در مورد آن می توان گفت، گفته بود.

مولر توصیه کرد:

«اگر کلمات کتاب‌های پرفروش را بشمارید، تعداد آن‌ها را میانگین بگیرید و سپس به همان تعداد کلمه در کتاب خود بنویسید، آیا کتاب پرفروش خواهد شد؟ اگر تلفنی بسازید که ابعادی مشابه یک گوشی هوشمند محبوب داشته باشد، آیا به اندازه آنها می فروشید؟ من عاشق صفحات گسترده هستم، اما اعداد همه چیز نیستند. “

غذای آماده

اگر همه چیزهایی که یک فرد در مورد سئو آموخته است حول استراتژی کلمات کلیدی، نگرانی در مورد “موجودات” و اینکه آیا مقالات با متن لنگر مناسب به هم مرتبط هستند، متمرکز شود، آنچه مولر می گوید گیج کننده به نظر می رسد. من 25 سال است که سئو کار می کنم و زمانی را به یاد می آورم که سئو در مورد ایجاد محتوا و لینک برای گوگل بود. اما این سال 2004 نیست، سال 2024 است و ما به زمانی با سئو رسیده‌ایم که به طور فزاینده‌ای تولید محتوا برای گوگل نیست.

بحث را اینجا بخوانید:

سلام جان، آیا طول محتوای ایده آلی وجود دارد که در نتایج جستجوی گوگل عملکرد بهتری داشته باشد؟

تصویر ویژه توسط Shutterstock/Roman Samborskyi



منبع

مطالب مرتبط