پرسش و پاسخ با مارتین اسپلیت گوگل
چگونه کنسول جستجوی گوگل از نشانه گذاری طرح محصول استفاده می کند؟
آیا HTML معنایی درک وب سایت شما را برای موتورهای جستجو آسان تر می کند؟
رقابت شدید است و شما به هر پیروزی آسان نیاز دارید، اما آیا HTML معنایی ارزش وقت شما را دارد؟
در 23 فوریه، من یک وبینار را با مارتین اسپلیت خود گوگل مدیریت کردم که نظرات، افکار و دیدگاه های خود را در مورد موضوعات مختلف SEO فنی از جمله HTML معنایی، کنسول جستجوی گوگل، نمایه سازی، رندر سمت مشتری و سرور و موارد دیگر به اشتراک گذاشت. .
در اینجا خلاصه ای از وبینار آمده است. برای دسترسی به کل پرسش و پاسخ، فرم را تکمیل کنید.
بهترین روش ها برای رسیدگی به خطاها با SPA چیست؟
مشتری من یک برنامه تک صفحه ای دارد. کدهای وضعیت HTTP SPA که 400 یا 500 هستند توسط سرور به درستی مدیریت نمی شوند.
بهترین روش ها برای رسیدگی به خطا هنگام کار با SPA چیست؟
مارتین اسپلیت می گوید:
«راههایی برای مقابله با آن وجود دارد. من دقیقاً می دانم که با چه چیزی سر و کار دارید زیرا اتفاقی که می افتد این است که سرور تقریباً از نظر رسیدگی به درخواست ها کار زیادی انجام نمی دهد.
این فقط یک درخواست 200 برای هر URL که مدیریت می کنید ارائه می دهد. سپس، جاوا اسکریپت سمت کلاینت تصمیم می گیرد که این یک خطا است که منجر به نیروی نرم افزاری و موقعیت های بالقوه بد می شود.
همینطور، کم و بیش، 500 کد خطا و برنامه های تک صفحه ای. داستان مشابه
با این حال، کاری که می توانید انجام دهید این است که اگر بفهمید که یک 404 است، دارید دو گزینه زیرا دو اتفاق ممکن است بیفتد که شما نمی خواهید اتفاق بیفتد.
- یکی صفحه خطایی است که ایندکس می شود و در نتایج جستجو در جایی که نباید نمایان می شود.
- نکته دیگر این است که شما در حال ایجاد 404 در کنسول جستجو هستید و احتمالاً اطلاعات خود را به هم می ریزید.
[Discover how to avoid these two things] دسترسی فوری به وبینار →
گوگل چگونه ساختار سرصفحه را اولویت بندی می کند؟
«اگر دو H1 در یک صفحه محتوای متفاوتی داشته باشند، آیا H1 ها بر سر اینکه کدام یک بیشترین وزن یا ارزش را برای خزیدن گوگل دارد، دعوا می کنند؟
همچنین، گوگل چگونه ساختار سرصفحه را در آن محتوا اولویت بندی می کند؟
مارتین اسپلیت می گوید:
«این در مورد ساختار است. من نمی توانم به اندازه کافی بر این موضوع تأکید کنم، اگر H1s را به عنوان ساختار سطح بالای محتوا انتخاب کنید، خوب است.
این فقط به این معنی است که سطح بالای محتوا در امتداد H1s ساختار یافته است.
اگر یک H1 دارید و هیچ چیز دیگری در زیر آن به جز H2s و سپس محتوای H2 و سپس محتوای H2 در زیر آن وجود ندارد، این چیزی را تغییر نمی دهد.
این بدان معناست که شما ساختار محتوای خود را متفاوت ساخته اید. ساختارش رو بهتر نکردی ساختارش را بدتر نکردی شما فقط آن را متفاوت ساختار دادید.
اما هر دوی این ساختارها منطقی هستند. اگر H1 را به عنوان عنوان کلی خود انتخاب کنید، به این معنی نیست که ارزش آن برای هر کسی بیشتر یا بیشتر است – کاربران جستجو، هر کسی که باشند.
این فقط به معنای معرفی یک سطح متفاوت و سپس سطوح فرعی دیگر است. مهم نیست.
فرقی نمیکند که H1 و سپس H2، H2، H2، H2، H2 داشته باشید یا محتوای H1، محتوای H1 و محتوای H1 داشته باشید.
این بدان معناست که این عنوان کلی در سطح سند H1 وجود ندارد، بلکه عنوانی که قبلاً از عنوان دریافت کرده ایم وجود دارد.
بنابراین اساسا، آنچنان تفاوتی ایجاد نمی کند.”
[Get the rest of the conversation] دسترسی فوری به وبینار →
برای سئو در سال 2023، کجا باید تمرکز کنید؟
«مردم در حال حاضر باید روی چه چیزی تمرکز کنند؟
[Any] نکاتی که ممکن است احساس کنید سئوکاران یا توسعه دهندگان از آنها غافل هستند؟
مارتین اسپلیت می گوید:
من می گویم مطمئن شوید که روی آن تمرکز کرده اید کیفیت محتوا و شما روی آن تمرکز می کنید ارائه ارزش به کاربران شما
اینها بوده اند، همیشه خواهند بود و مهمترین چیزها در حال حاضر هستند. همه چیزهای دیگر باید از آن پیروی کنند.
فرض کنید در حال صرف زمان برای تنظیم دقیق جزئیات فنی یا تنظیم دقیق ساختار یا نشانه گذاری وب سایت خود هستید. در این صورت، احتمالاً فرصتهای مهمتری را از دست میدهید که از خود بپرسید مردم از وبسایت ما به چه چیزی نیاز دارند.
آنها از وبسایت ما چه انتظاری دارند و چگونه میتوانیم آن را بهتر، سریعتر و دلپذیرتر ارائه دهیم؟»
[Get the whole Q&A] دسترسی فوری به وبینار →
سایر سوالات فنی سئو که در وبینار درخواستی پاسخ داده شده است
لیست زیر از سوالات اضافی را که مارتین اسپلیت در طول این وبینار درخواستی به آنها می پردازد، بررسی کنید:
- چرا سئوی معنایی مهم است؟
- آیا کاری وجود دارد که بتوان در HTML معنایی برای ارتباط بهتر با گوگل انجام داد؟
- آیا اطلاعات نشانه گذاری طرحواره باید با آنچه در سند است مطابقت داشته باشد؟
- گوگل در مورد چه بخش هایی از جستجوی معنایی بیشتر به کمک نیاز دارد؟
- نظر مارتین اسپلیت در مورد تگ های هدر چیست؟
- آیا مسئولیت پیاده سازی HTML معنایی بر عهده سئوکار حرفه ای است یا توسعه دهنده؟
- HTML معنایی در محیطی به سبک وردپرس یا گوتنبرگ چقدر در دسترس است؟
- HTML معنایی چقدر با WCAG سازگار است؟
- رابطه HTML معنایی با مفهوم کلی وب معنایی RDF و غیره چیست؟
- آیا می توان تصاویر کوچک اشتباه را با استفاده از HTML معنایی اصلاح کرد؟
[Get all the answers] دسترسی فوری به وبینار →
- آیا نوع دیگری از نشانه گذاری طرحواره وجود دارد که همچنان بتواند به سازمان و همچنین شناسه های موجود در صفحات مقاله اشاره کند؟
- آیا افزودن نشانه گذاری طرحواره برای نشان دادن سلسله مراتب دسته بندی محصول و اصلاح HTML می تواند به Google کمک کند تا رابطه بین محصول و دسته آن را بهتر درک کند؟
- آیا حفظ سلسله مراتب هدر مهمتر از هدری است که استفاده می کنید؟
- آیا نمایش محتوای مختلف در صفحات برای کاربران بازگشتی در مقایسه با کاربران جدید تمرین بدی است؟
- بهترین روش ها برای رسیدگی به خطا با SPA ها چیست؟
- بهترین راه برای مقابله با پارامترهای پرس و جو که در گوگل ایندکس می شوند چیست؟
- آیا باید نگران نبود صفحات محصول در نقشه سایت XML باشید؟
- گوگل چگونه سرصفحه ها را اولویت بندی می کند؟
- برای توسعه دهندگان و متخصصان سئو چقدر مهم است که اکنون پیاده سازی HTML معنایی را آغاز کنند؟
- متخصصان و توسعه دهندگان سئو باید روی چه چیزی تمرکز کنند؟
[Get all the answers] دسترسی فوری به وبینار →
برای وبینار بعدی ما به ما بپیوندید!
3 راه برتر برای ایجاد اقتدار با فراتر رفتن از ساخت لینک را کشف کنید
به سابرینا هیپس، معاون توسعه شریک، و جرمی ریورا، مدیر تجزیه و تحلیل محتوا در کپی پرس بپیوندید، زیرا آنها نکات تخصصی را برای کمک به افزایش تلاش های بازاریابی شما و پاسخ به فوری ترین سؤالات تبلیغ محتوای شما به اشتراک می گذارند.
اعتبار تصویر:
تصویر ویژه: پائولو بوبیتا/ژورنال موتور جستجو