پیش بینی های متخصص SEO و الگوریتم گوگل برای سال 2023
سال 2022 یک گردباد یک ساله برای صنعت سئو بوده است و هیچ نشانه ای از کاهش سرعت وجود ندارد.
تنها در سال جاری، گوگل هشت بهروزرسانی تایید شده و تایید نشده را حذف کرد و بسیاری از کسبوکارها در تلاش برای ادامهدادن بودند.
با این همه نوسان، چگونه می توانید استراتژی سئوی خود را برای تازه و مرتبط نگه داشتن آن تطبیق دهید؟
تغییرات الگوریتم امسال چه تاثیری بر استراتژی سئوی 2023 شما خواهد داشت؟
چگونه می توانید برای حرکت بعدی گوگل آماده شوید و از منحنی ها پیشی بگیرید؟
در 14 دسامبر، یک وبینار را با پت راینهارت، معاون موفقیت مشتری در Conductor مدیریت کردم.
راینهارت بزرگترین بینشهای سئوی سال جاری را جمعبندی کرد و برخی از پیشبینیهای متخصص را بر اساس بهروزرسانیهای الگوریتم سال ۲۰۲۲ به اشتراک گذاشت تا نشان دهد سال آینده چه چیزی ممکن است برگزار شود.
در اینجا خلاصه ای از وبینار آمده است. برای دسترسی به کل ارائه، فرم را تکمیل کنید.
پیشبینی شماره 1: نوسانات گوگل همچنان تشدید خواهد شد
نوسانات زیادی در حال گسترش است و این می تواند یک امر عادی جدید باشد.
[Discover tips on how to navigate the new normal] دسترسی فوری به وبینار →
آنچه امسال و احتمالاً سال آینده را بسیار شدید میکند این است که زمان بین بهروزرسانیهای الگوریتم کوتاهتر میشود و آنها شروع به پخش شدن روی یکدیگر میکنند.

گوگل به آزمایش ویژگیها و انواع نتایج جدید ادامه میدهد.
معنی آن چیست؟ تغییرات بیشتر الگوریتم در زمان کمتری اتفاق میافتد که مساوی است با نوسانات بیشتر.
3 نکته که باید به آنها توجه کرد:
- بهروزرسانیها روی هم و پشت سر هم قرار میگیرند.
- بهروزرسانیها سریعتر شروع به انتشار میکنند.
- گوگل دیگر به احساسات شما اهمیت نمی دهد.
[Learn how to make these updates easier to handle] دسترسی فوری به وبینار →
در سال آینده، به دلیل اتفاقاتی که در نسلهای جوانتر میافتد، درخواستهای آزمایش و دادههای بیشتری از Google وجود خواهد داشت و ما را به پیشبینی بعدی سوق میدهد.
پیشبینی شماره 2: جستجوی بصری برجستهتر میشود
Gen-Z برای نیازهای جستجوی خود به TikTok و Instagram می رود و عملاً گوگل را دور می زند.
گوگل در حال تغییر برای ادامه دادن است.
نسل های جوان بهتر با تصاویر ارتباط برقرار می کنند زیرا تجربه بهتری به آنها می دهد.
بنابراین، گوگل اکنون از تصاویر بصری بیشتری در جستجو استفاده می کند.
3 نکته که باید به آنها توجه کرد:
- مراقب تصاویر خود باشید
- محتوای ویدیویی بسازید.
- بدانید که گوگل تنها موتور جستجو نیست.
[How you should approach each “search engine”] دسترسی فوری به وبینار →
پیشبینی شماره 3: شرکتهای بیشتری سئو فنی را جدی خواهند گرفت
گوگل می خواهد تجربه خوبی به کاربران بدهد، بنابراین اطمینان از اینکه سایت شما در سطح فنی کار می کند اهمیت بیشتری پیدا می کند.
اکنون بسیاری از شرکتها میدانند که راهحل راهاندازی سیستمی است که در آن سایت شما دائماً نظارت میشود و به سمت ذهنیت «همیشه فعال» حرکت میکند.
[See what “always-on” looks like] دسترسی فوری به وبینار →
3 نکته که باید به آنها توجه کرد:
- سلامت سایت شما
- رویکرد شما
- الگوریتم هایی که شما به طور خاص هدف قرار می دهید.
پیشبینی شماره ۴: شرکتها پول خود را در Metaverse هدر خواهند داد
عاقلانه است که هنوز روی Metaverse سرمایه گذاری نکنید زیرا اثبات نشده است.
3 نکته که باید به آنها توجه کرد:
- آماده نیست.
- هیچ کس از آن استفاده نمی کند
- احتمالاً فوق العاده عجیب و سریع خواهد شد.
[Find out why] دسترسی فوری به وبینار →
پیشبینی شماره 5: همه فراموش میکنند که Universal Analytics از بین میروند
همه فراموش خواهند کرد که Universal Analytics در 1 ژوئیه 2023 از بین می رود. و این برای کسانی که هرگز GA4 را راه اندازی نکرده اند دیوانه کننده خواهد بود.
در حالی که بیشتر پیشبینیها ارتباط زیادی با الگوریتمها دارند، اما در پایان روز، محتوایی است که ایجاد میکنید و تجربهای که به مشتریان خود ارائه میدهید، بنابراین مطمئن شوید که میتوانید آن را در سال 2023 به طور مؤثر پیگیری کنید.
[Slides] پیش بینی های متخصص SEO و الگوریتم گوگل برای سال 2023
در اینجا ارائه است:
اعتبار تصویر
تصویر ویژه: پائولو بوبیتا/ژورنال موتور جستجو