چرا ترافیک ارگانیک کل یک متریک بهتر است


این مداحی رسمی من برای کلمه کلیدی سئو است که سالها پیش درگذشت ، اما هیچ کس متوجه نشده است.

در نتیجه ، بسیاری از تیم های بازاریابی تصمیمات فرعی می گیرند و تصمیم گیرندگان اعتماد به سئو را به عنوان کانال از دست می دهند. فقط به واکنشهای اخیر “SEO مرده است” در مورد کاهش ترافیک HubSpot نگاه کنید.

Google JavaScript را برای خزیدن اجرا می کند

از 20 ژانویه ، Google به JavaScript برای جستجو نیاز دارد ، که باعث می شود ردیابی رتبه گرانتر شود.

این آخرین حرکت در یک نبرد دیرینه بین جوانب سئو و گوگل است.

ردیاب های رتبه (Semrush ، Ahrefs ، Seomonitor و غیره) در یک منطقه خاکستری فعالیت می کنند. Google آنها را تحمل می کند اما رسما اجازه آن را نمی دهد.

اکنون ، با استفاده از JavaScript به عنوان یک نیاز سخت ، ردیابی رتبه نیاز به RAM بیشتری دارد که باعث افزایش هزینه هر نقطه داده می شود.

نتیجه این است که هزینه انجام سئو در حال افزایش است. اما ردیابی رتبه مدت مدتها قبل از تغییر Google به JavaScript Crawling از دست داد.

تمرکز روی کلمات کلیدی منفرد مدتی معنی ندارد

اعتبار تصویر: کوین ایندی

با وجود تمام عناصر موجود در SERP ها و داده های غیرقانونی که به دست می آوریم ، دشوار است که تأثیر پروژه و اندازه گیری موفقیت را صرفاً بر اساس رتبه های کلمات کلیدی انجام دهیم.

  • در سال 2013 ، Google به اشتراک گذاری مراجعه کنندگان به کلمات کلیدی متوقف شد. تنها راه برای درک آنچه کاربران برای رسیدن به سایت شما جستجو کرده اند و هنوز هم کنسول جستجوی Google است.
  • در سال 2014 ، Google شروع به نمایش قطعه های برجسته ، پاسخ مستقیم در بالای نتایج جستجو کرد ، که باعث ایجاد برنده های بیشتر در همه موقعیت های مختلف شد. ویژگی های بعدی SERP مانند افراد نیز از آنها سؤال می کردند یا چرخ فلک های ویدیویی را دنبال کردند و از صفوف بالا رفتند. امروزه ، بیش از 30 ویژگی شناخته شده SERP برای توجه با نتایج جستجوی کلاسیک رقابت می کنند. پیش بینی اینکه چه تعداد کلیک ممکن است بدست آورید بسیار سخت است زیرا ترکیبات بسیاری از ویژگی های SERP وجود دارد.1
  • از سال گذشته ، گوگل تبلیغاتی را برای نتایج ارگانیک نشان داده و جدایی سنتی بین نتایج ارگانیک و پرداخت شده را شکسته است.
  • و البته ، سال گذشته ، Google نمای کلی AI را راه اندازی کرد. پاسخ های هوش مصنوعی اکنون در بیش از 100 کشور جهان موجود است و پاسخ های عمیق را ارائه می دهد. با کلیک بر روی نتایج جستجو اکنون در برخی موارد زائد است.
  • داده های Google در مورد این روندها از غیر موجود تا لخت است. نمای کلی AI یا ویژگی های SERP در داده های کنسول جستجو گنجانده نشده است. حتی از این واقعیت صحبت نمی شود که Google 50 ٪ از داده های پرس و جو را به دلایل “حریم خصوصی” فیلتر می کند: Ahrefs به 150،000 وب سایت نگاه کرد و دریافت که حدود 50 ٪ از کلمات کلیدی و کلیک پنهان است.2

از یک طرف ، یک صفحه وب واحد می تواند هزاران کلمه کلیدی را رتبه بندی کند تا زمانی که این کلمات کلیدی یک هدف را بیان کنند و صفحه پاسخ خوبی به همه سؤالات ضمنی می دهد. این سالهاست که این مورد اتفاق افتاده است.

از طرف دیگر ، کلمات کلیدی بیشتر و بیشتر ترافیک را ارائه نمی دهند زیرا همه کلیک ها به یک ویژگی SERP می روند که افراد را در نتایج جستجو نگه می دارد ، یا یک کلیک لازم نیست – جستجوگران پاسخ را در نتایج جستجو دریافت می کنند.

Sparktoro دریافت که +37 ٪ از جستجوها بدون کلیک به پایان می رسند و +21 ٪ منجر به جستجوی دیگری می شود.3

اعتبار تصویر: کوین ایندی

چند ماه پیش ، من راهنمای خود را برای سئو داخلی بازنویسی کردم و رتبه بندی را در موقعیت یک شروع کردم. اما شوخی روی من بود. من یک کلیک کثیف برای آن کلمه کلیدی دریافت نکردم.

بیش از 200 نفر جستجو می کنند [inhouse seo]، اما یک شخص تنها روی نتیجه جستجو کلیک نمی کند.

به هر حال ، Google Analytics فقط در سه ماه گذشته 10 کلیک از جستجوی ارگانیک را نشان می دهد.

خوب ، چه خبر است؟ 10 کلیک من واقعاً در GSC گزارش نشده است (حریم خصوصی … من حدس می زنم؟) ، اما اکثر جستجوگران احتمالاً روی یکی از افراد نیز کلیک می کنند و همچنین از ویژگی هایی که درست زیر نتیجه جستجوی من نشان داده شده است ، می پرسند.

تصویر بزرگتر این است که مقدار کلمات کلیدی و رده ها تانک شده است.

پاسخ ما می تواند دو برابر باشد:

  • اول ، در حالی که هدف اصلی هنوز هم باید در صدر جدول قرار بگیرد ، ما باید عنصری را هدف قرار دهیم که به احتمال زیاد همه توجه را در SERP ها ، مانند چرخ فلک های ویدیویی یا پاسخ های هوش مصنوعی ، مورد توجه قرار می دهد. در بعضی موارد ، این به معنای گسترش “سئو” به سیستم عامل های دیگر مانند YouTube است.
  • دوم ، ما باید به داده های کل نگاه کنیم.

ترافیک جمع> کلمات کلیدی

ما هنوز با مدل قدیمی SEO کار می کنیم ، جایی که لیستی از کلمات کلیدی را برای اندازه گیری موفقیت و تعیین اهداف دنبال می کنیم.

اما این صفحات چقدر برای بسیاری از کلمات کلیدی رتبه بندی می شود؟ چقدر منطقی است که یک جستجوی معین برای انتقال از لیستی از نتایج به پاسخ های LLM ایجاد می کند؟

کلمه کلیدی آینده ای در جستجو ندارد. آنچه قصد دارد ، و LLM ها در درک آن بسیار بهتر هستند.

بنابراین ، در اینجا پیشنهاد من است: به جای تمرکز روی کلمات کلیدی ، باید روی ترافیک ارگانیک جمع شده در صفحه یا سطح دامنه تمرکز کنیم.

برخی از تله ها برای تماشای:

  • ما هنوز به کلمات کلیدی برای مدل سازی برند در مقابل ترافیک غیر برند بر اساس صفحه نیاز داریم (هنوز هم کار می کند زیرا شما باید کلمات کلیدی کافی داشته باشید).
  • مراقب فصلی باشید.
  • ترافیک ارگانیک را توسط صفحات جدید در مقابل موجود تقسیم کنید.

برای ردیابی چگونگی عملکرد یک دامنه یا صفحه ، ما هنوز هم می توانیم به کلمات کلیدی نگاه کنیم. جهت ترافیک ارگانیک بیشتر نشان دهنده این است که آیا این کار خوب است یا نه.

یک مسئله بزرگ که من با کلمات کلیدی دارم این است که حجم جستجو دارای نقص های زیادی است و از آنچه در واقع اتفاق می افتد بسیار نمایان است.

اصطلاح “سئو داخلی” دارای حجم جستجوی گزارش شده از 90-200 در بزرگترین ردیاب های رتبه است اما در واقع هیچ کلیک را ارائه نمی دهد.

برای دانستن اینکه چه صفحاتی را می توان بدون تحقیق در کلمات کلیدی ایجاد کرد ، با مشتریان صحبت کنید و تجزیه و تحلیل کنید که به چه موضوعات و سؤالاتی که به آنها اهمیت می دهند.

سیستم عامل هایی مانند Reddit و YouTube را برای تعامل و مهندس معکوس تجزیه و تحلیل کنید.

و ، ما می توانیم – و احتمالاً مجبور خواهیم بود – از داده های جستجوی پرداخت شده برای اطلاع رسانی به سئو استفاده کنیم زیرا این بازتاب بیشتر موضوعات با نحوه نمایش Google (عملکرد حداکثر) برای کاربران در جستجوی ، که شبیه به هدف کاربر هستند.

برای پروژه ترافیک ، به دامنه ها یا صفحاتی که از قبل برای موضوعاتی که ما به آنها اهمیت می دهیم قابل مشاهده است ، فقط در سطح کلمات کلیدی نگاه کنید.

ClickStream Data که منعکس کننده نحوه مرور کاربران در وب است بسیار بهتر است زیرا این ترافیک بالقوه را بر اساس یک موقعیت کلمه کلیدی ارائه نمی دهد.

جایی که کلمات کلیدی هنوز هم (معنایی) برای تجزیه و تحلیل حجم جستجوی تاریخی برای پروژه وجود دارد که آیا یک موضوع در حال رشد است یا در حال کوچک شدن است ، اما من پیشنهاد می کنم فقط از مقادیر زیادی از کلمات کلیدی استفاده کنید.

یک مزیت بزرگ از رویکرد ترافیک کل این است که به خوبی به LLM منتقل می شود زیرا آنها به ما نیز پرس و جو نمی دهند ، اما ما می توانیم ترافیک ارجاع را در سطح و سطح صفحه ردیابی کنیم.

ChatGPT حتی یک پارامتر URL را به کلیک های خروجی اضافه می کند که ردیابی را آسان تر می کند.

دفاع LLM: فعال شده

اعتبار تصویر: کوین ایندی

دلیل واقعی Google باعث خزیدن JavaScript نمی شود ، آسیب رساندن به متخصصان سئو بلکه رقبای Genai است.

Chatgpt و گیج کننده در حال بدست آوردن زمینه قابل توجهی هستند. ChatGPT قبلاً از ترافیک Bing و Gemini Google پیشی گرفته است. گیج کننده در راه آنجاست.

با این حال ، خزنده های LLM نمی توانند JavaScript را اجرا کنند ، به این معنی که آنها دیگر نمی توانند نتایج جستجوی Google را خزنده کنند تا پاسخ های خود را بیان کنند.

(به هر حال ، شما باید اطمینان حاصل کنید که محتوای شما بدون JavaScript قابل دسترسی است. در غیر این صورت ، LLM ها نمی توانند آن را خزنده کنند ، و شما نمی توانید در پاسخ های آنها ظاهر شوید.)

کیفیت برخی از LLM ها ممکن است به دلیل اجرای Google JavaScript کاهش یابد ، اما فقط به طور موقت. LLMS هنوز هم می تواند داده های SERP را به روش های دیگر دریافت کند.

اما یکی از پیامدهای احتمالی تصمیم Google این است که توسعه دهندگان LLM مدل ها یا شاخص های وب خود را برای وزن گیری پاسخ می دهند و از موتورهای جستجو مستقل می شوند.

تأثیر مرتبه دوم این امر این است که دیگر کافی نیست که سئو خوب را برای حضور در LLMS انجام دهید. ما باید نتایج LLM مهندس را معکوس کنیم ، همانطور که با Google انجام دادیم.

اگر SEO یک بازی است ، برنده شدن در SEO اکنون به جای شمارش کارت (کلمات کلیدی) بر اساس جریان (قصد) بازی نیاز دارد.

آینده جستجو کلمات کلیدی نیست بلکه اهداف است.

بگذارید این مداحی رسمی من باشد.

اعتبار تصویر: کوین ایندی

1 سنسور

2 تقریبا نیمی از کلیک های GSC به اصطلاحات پنهان می روند – مطالعه ای توسط Ahrefs

3 2024 مطالعه جستجوی صفر کلیک کنید


تصویر برجسته: پائولو بابیتا/مجله موتور جستجو



منبع

مطالب مرتبط