چرا محتوا برای سئو مهم است؟
محتوا سئو است. به طور خاص، این یک طرف رابطه SEO است. یکی از عملکردهای اصلی موتورهای جستجو این است که کاربران را با اطلاعاتی که به دنبال آن هستند مرتبط کند. این اطلاعات ممکن است یک لیست محصول، یک بررسی، یک خبر، یک تصویر یا یک ویدیو باشد.
عملکرد اصلی دیگر موتورهای جستجو، حفظ کاربران است.
موتورهای جستجو با اطمینان از اطمینان و اعتماد کاربران به نتایج نمایش داده شده، آنها را حفظ می کنند. با گذشت زمان، آنها این انتظار را ایجاد می کنند که استفاده از پلتفرم آنها یک تجربه ایمن و کارآمد است که به سرعت کاربران را به آنچه می خواهند هدایت می کند.
موفقیت سئو بستگی به این دارد که مخاطبان هدف شما آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند و به طور مداوم یک تجربه کاربر رضایت بخش را بر اساس زمینه پرس و جوهایی که در موتورهای جستجو تایپ می کنند ارائه دهند.
جستجو بر روی محتوا ساخته شده است
وظیفه اصلی موتورهای جستجو کمک به کاربران برای یافتن اطلاعات است. موتورهای جستجو ابتدا صفحات وب را کشف می کنند، آنها را تجزیه و رندر می کنند و سپس آنها را به فهرست اضافه می کنند. هنگامی که کاربر یک پرس و جو را وارد می کند، موتورهای جستجو صفحات وب مرتبط را در فهرست بازیابی می کنند و سپس آنها را “رتبه بندی” می کنند.
موتورهای جستجو باید بدانند که صفحات مربوط به چه چیزی هستند و حاوی چه چیزهایی هستند تا بتوانند آنها را به کاربران مناسب ارائه دهند. در مفهوم، آنها این کار را کاملاً ساده انجام می دهند: آنها محتوا را بررسی می کنند. فرآیند واقعی در پشت این پیچیده است، توسط الگوریتمهای خودکار اجرا شده و با بازخورد انسانی ارزیابی میشود.
گوگل به طور مداوم الگوریتم های خود را با هدف اطمینان از ارائه مرتبط ترین محتوا به جستجوگران تنظیم و به روز می کند.
این رابطه بین جستجوگران، موتورهای جستجو و وب سایت ها، تجربه اینترنت را برای اکثر کاربران تعریف می کند. مگر اینکه آدرس دقیق وب سایتی را که قصد بازدید از آن را دارید بدانید، باید آن را از طریق شخص ثالث پیدا کنید. این می تواند رسانه های اجتماعی، یک موتور جستجو، یا حتی کشف وب سایت به صورت آفلاین و سپس تایپ آن باشد. به این «ارجاع» می گویند و گوگل 64 درصد از تمام ارجاعات وب سایت را در ایالات متحده ارسال می کند و مایکروسافت و بینگ بیشترین مقدار را ارسال می کنند. ارجاعات و به دنبال آن یوتیوب.
کشف شدن توسط افرادی که از قبل شما را نمی شناسند به موتورهای جستجو بستگی دارد و موتورهای جستجو به محتوا بستگی دارد.
ارزش سئو محتوا
گوگل اعلام کرده است که رضایت کاربران را در اولویت قرار داده است.
تأیید شده است که سیگنال های رفتار کاربر بر رتبه بندی تأثیر می گذارد.
در این مرحله، علّی یا همبستگی بودن این رابطه مهم نیست. شما باید تجربه و رضایت کاربر را در اولویت قرار دهید زیرا این یک شاخص کلیدی موفقیت سئو است.
زبان نوشتاری هنوز راه اصلی تعامل کاربران با موتورهای جستجو و نحوه درک الگوریتم ها از وب سایت ها است. الگوریتمهای گوگل میتوانند صدا و ویدیو را تفسیر کنند، اما متن نوشتاری هسته اصلی عملکرد سئو است.
جذب کلیک ها و جذب کاربران از طریق محتوایی که پرس و جوهای آنها را برآورده می کند، مبنای سئو است. اگر صفحات شما نتوانند این کار را انجام دهند، موفقیتی نخواهید داشت.
محتوای با کیفیت و تجربیات کاربر فقط برای سئو مهم نیستند. آنها پیش نیاز هستند
این برای همه تبلیغات و برندسازی صادق است. کل صنایع و مشاغل مبتنی بر مهارت هایی است که پیام های مناسب را اصلاح می کنند و آن را در مقابل افراد مناسب قرار می دهند.
شواهدی برای ارزش سئو محتوا
گوگل اهمیت محتوا را در اسناد “اصول سئو” خود برجسته می کند. توصیه می کند که الگوریتم های گوگل به دنبال “اطلاعات مفید و قابل اعتمادی که در درجه اول به نفع مردم ایجاد شده است، و جزئیاتی در مورد چگونگی ارزیابی خود محتوای با کیفیت بالا ارائه می دهد.
- محتوا و اینکه چقدر با نیازهای کاربر مطابقت دارد، یکی از عوامل اصلی مثبت و منفی در سیستم های رتبه بندی گوگل است. سیستمها را بهروزرسانی میکند تا محتوایی را که فکر میکند مفید نیست کاهش دهد و محتوایی را که مفید میداند در اولویت قرار دهد.
- در واقع، تجزیه و تحلیل گوگل از محتوا ممکن است تعیین کند که آیا یک صفحه اصلاً وارد ایندکس می شود تا واجد شرایط رتبه بندی شود. اگر برای ارائه یک تجربه خوب و پاسخگویی به نیازهای کاربران خود سخت کار می کنید، موتورهای جستجو دلایل بیشتری برای ارائه محتوای شما دارند و ممکن است این کار را بیشتر انجام دهند.
- یک مطالعه در سال 2024 با مشارکت WLDM، ClickStream و SurferSEO نشان میدهد که کیفیت پوشش شما در مورد یک موضوع بسیار با رتبهبندی مرتبط است.
محتوا و رفتار کاربر
تحولات اخیر در صنعت سئو، مانند نشت گوگل، همچنان ارزش محتوا و تجربه کاربر را برجسته می کند.
گوگل برای تعیین اثربخشی و کیفیت صفحات وب به رضایت کاربر اهمیت می دهد و به نظر می رسد از تحلیل رفتاری در رتبه بندی وب سایت ها استفاده می کند. همچنین بر هدف کاربر از پرس و جوها و اینکه آیا یک هدف خاص توسط یک منبع خاص ارائه می شود، تمرکز می کند.
رضایت کاربران شما، اگر مستقیماً مسئول عملکرد سئو نباشد، به شدت با آن ارتباط دارد.
عوامل زیادی بر تجربه و رضایت کاربر تأثیر می گذارد. سرعت بارگذاری وب سایت و سایر معیارهای عملکرد بخشی از آن است. عناصر نفوذی صفحه در تجربه یکی دیگر از موارد است.
با این حال، محتوا یکی از تعیینکنندههای اصلی یک تجربه «خوب» یا «بد» است.
- آیا کاربر آنچه را که به دنبالش است پیدا می کند؟ چقدر طول می کشد؟
- آیا محتوا دقیق و کامل است؟
- آیا محتوا قابل اعتماد و معتبر است؟
پاسخ به این سوالات منعکس کننده این است که کاربر تجربه خوبی از محتوای شما دارد یا بد، و این امر رفتار او را مشخص می کند. تجربیات بد منجر به خروج کاربر بدون درگیر شدن با وب سایت شما می شود، در حالی که تجربیات خوب منجر به صرف زمان بیشتر کاربر در صفحه یا انجام اقدامات می شود.
این امر باعث می شود که محتوا نه تنها برای تلاش های سئوی شما در موتورهای جستجو، بلکه برای معیارهای عملکرد وب سایت شما نیز حیاتی باشد. ارائه محتوای مناسب به کاربران مناسب به روشی درست بر اینکه آنها به سرنخ تبدیل شوند، تبدیل شوند یا بعداً برگردند، تأثیر دارد.
گرایش به کیفیت و تجربه یک پیروزی در همه جاست. تجربیات خوب منجر به رفتارهای مطلوب می شود. این رفتارها نشانه های قوی از کیفیت وب سایت و محتوای شما هستند. آنها منجر به نتایج مثبت برای کسب و کار شما می شوند و با سئوی موفق در ارتباط هستند.
به چه نوع محتوایی نیاز دارید؟
محتوای موفق برای هر هدفی که دارید و پرس و جوهای خاصی که هدف قرار می دهید متفاوت به نظر می رسد.
هنگام جستجو، متن هنوز اساس محتوای آنلاین است. ویدئوها بسیار محبوب هستند. یوتیوب دومین موتور جستجوی محبوب در جهان است. با این حال، از نظر ارجاع، تنها 3.5 درصد از ترافیک ارجاع را به وب در ایالات متحده ارسال می کند، علاوه بر این، ویدیوها عنوان دارند و این روزها، اکثر آنها رونوشت های خودکار دارند. این عناصر متن برای کشف حیاتی هستند.
این بدان معنا نیست که ویدیوها و تصاویر محبوب نیستند. ویدئو، به ویژه ویدئوهای سبک “کوتاه”، یک رسانه محبوب است. سیسکو گزارش داد که ویدیو 82 درصد از کل ترافیک اینترنت در سال 2022 را تشکیل میدهد. بنابراین شما باید تصاویر و ویدیوها را به عنوان بخشی از استراتژی محتوای خود در نظر بگیرید تا بهترین خدمات را به مخاطبان و مشتریان خود ارائه دهید.
هر دو می توانند صفحات وب مبتنی بر متن را بهبود بخشند و به تنهایی در پلتفرم های اجتماعی بایستند.
اما برای سئو، مهم است که به یاد داشته باشید که جستجوی گوگل بیشترین ارجاع را ارسال می کند ترافیک به وب سایت های دیگر محتوای متنی همچنان هسته اصلی یک استراتژی سئو خوب است. الگوریتمهای هوش مصنوعی چندوجهی در ترجمه اطلاعات بین اشکال مختلف رسانه بسیار خوب عمل میکنند، اما محتوای متن به چند دلیل حیاتی است:
- متن ساده دسترسی بالایی دارد. صفحه خوان ها می توانند به آن دسترسی داشته باشند و به راحتی می توان اندازه آن را تغییر داد.
- متن ساده ترین راه برای افراد و الگوریتم ها برای تجزیه و تحلیل ارتباطات معنایی بین ایده ها و موجودیت ها است.
- متن مانند ویدیوها و تصاویر به عملکرد دستگاه بستگی ندارد.
- هایپرلینک های متنی ابزارهای سئوی بسیار قدرتمندی هستند زیرا معنای مستقیم را همراه با لینک منتقل می کنند.
- مرور متن آسان تر از ویدیو است.
محتوای متنی همچنان برای سئو غالب است. اما نباید مطالب دیگر را نادیده بگیرید. به عنوان مثال، تصاویر دارایی های لینک سازی قوی هستند زیرا جذاب هستند و به راحتی قابل اشتراک گذاری هستند. همراه کردن متن با تصاویر و ویدئو، انواع تنظیمات برگزیده کاربر را در بر می گیرد و می تواند در زمانی که متن ساده ممکن نیست به جلب توجه کمک کند.
مانند هر چیز دیگری، بستگی به این دارد که در هر موقعیتی چه چیزی به بهترین وجه به کاربران ارائه می شود.
محتوای سئو: ارائه خدمات به کاربران از زمانی که جستجو یک چیز بود
موتورهای جستجو محتوا را با نیازهای کاربران مطابقت می دهند.
محتوا یک سوم این رابطه است: کاربر – موتور جستجو – اطلاعات.
برای انجام موفقیت آمیز سئو و هر فعالیت بازاریابی دیجیتالی به محتوا نیاز دارید.
مشکل از ارائه محتوای عالی برای موقعیت عالی ناشی می شود.
پس «نحوه ایجاد محتوای با کیفیت بالا» را در ادامه بخوانید.
بیشتر بخوانید:
تصویر ویژه: رومن سامبورسکی/Shutterstock