چهار نکته از راهنمای لینک به روز شده گوگل


راهنمای جدید گوگل در مورد بهترین شیوه ها برای پیوندها مشابهت شگفت انگیزی با آنچه ما در مورد الگوریتم ها و استفاده صحیح از HTML می دانیم دارد.

در اینجا چهار نکته مهم در بهترین شیوه‌های به‌روزرسانی شده SEO Link Google آورده شده است.

1. ویژگی عنوان می تواند مانند یک متن لنگر کار کند

اگر متن لنگر وجود نداشته باشد، گوگل می تواند از ویژگی عنوان استفاده کند.

اگر انکر تکست وجود نداشته باشد، ویژگی عنوان اعمال شده به عنصر پیوند می‌تواند به جای یک متن لنگر استفاده شود.

به عنوان مثال، گوگل از ویژگی title در لینک زیر به عنوان متن لنگر استفاده می کند:

این یک پیوند معمولی با یک متن لنگر است:

<a href="https://www.example.com/">Example Anchor Text</a>

این پیوندی است که یک متن لنگر ندارد اما یک ویژگی عنوان دارد:

<a href="https://www.example.com/" title="Example Anchor Text></a>

در مثال بالا، عنصر عنوان توسط گوگل به‌گونه‌ای استفاده می‌شود که انگار یک متن لنگر است.

استفاده صحیح از ویژگی عنوان در یک عنصر پیوند

به طور رسمی، هدف یک ویژگی عنوان زمانی که به یک عنصر پیوند اعمال می شود، ارائه نوع مشابهی از اطلاعات است که در متن لنگر یک پیوند وجود دارد.

بدنه سازنده استانداردهای HTML برای HTML، W3C، هدف از ویژگی عنوان اعمال شده به عنصر لنگر را مشخص می کند:

برای هر عنصر لنگر که دارای یک ویژگی عنوان است، بررسی کنید که ویژگی عنوان همراه با متن پیوند، هدف پیوند را توصیف کند.

حقیقت خنده دار:

صفت عنوان مختص عنصر نیست.

ویژگی title در واقع یک ویژگی جهانی است، به این معنی که در همه عناصر مشترک است.

این بدان معناست که می توان یک عنصر عنوان را روی یک پاراگراف

، ایتالیک و حتی روی یک عنصر عنوان

قرار داد.

استفاده از ویژگی عنوان بر روی یک عنصر باعث می شود که یک راهنمای ابزار ظاهر شود.

بنابراین، اگر یک ویژگی عنوان را به عنصر عنوان

،

و غیره اضافه کنید، زمانی که خواننده سر عنوان را نگه می دارد، یک راهنمای ابزار حاوی کلمات در ویژگی عنوان از کلمات موجود در عنصر عنوان ظاهر می شود.

2. چرا متن لنگر بسیار طولانی بد است

راهنمای جدید گوگل در مورد پیوندها بیان می‌کند که متن طولانی لنگر یک عمل بد در نظر گرفته می‌شود و توصیه می‌کند مختصر (تا نقطه) باشد.

این نباید تعجب آور باشد زیرا هدف رسمی از انکر تکست، طبق W3c، توصیف آنچه که پیوند در مورد آن است.

هدف از این تکنیک توصیف هدف یک پیوند با ارائه متن توصیفی به عنوان محتوای عنصر است.

توضیحات به کاربر امکان می دهد این پیوند را از سایر پیوندهای موجود در صفحه وب تشخیص دهد و به کاربر کمک می کند تا تعیین کند که آیا پیوند را دنبال کند یا خیر.

URI مقصد معمولاً به اندازه کافی توصیفی نیست.»

این امر اهمیت دانستن استفاده صحیح و صحیح از HTML را برجسته می کند.

اگر HTML معتبر باشد، اگر از عناصر و ویژگی‌های مختلف همانطور که قرار است استفاده شود استفاده شود، احتمالاً گوگل به آن پاسخ مثبت خواهد داد.

این نشان می دهد که دانستن استفاده صحیح از HTML چقدر مهم است.

در صورت شک، صفحات W3C یا Mozilla HTML Developer را بررسی کنید، که به نظر من استفاده از آنها آسان تر است.

من صفحات Developer Mozilla را ترجیح می دهم زیرا سازماندهی بهتری نسبت به منبع رسمی W3C دارد.

3. متن و زبان طبیعی برای متن لنگر پیوند مهم است

استفاده از زبان طبیعی، به نظر من، برای اطمینان از اینکه محتوا به درستی بهینه شده است، مهم است.

هر الگوریتم هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی که امروزه از گوگل منتشر می شود، بر درک زبان طبیعی متمرکز است.

الگوریتم‌های گوگل بر اساس کلمات کلیدی در محتوا، «امتیاز» را به دست نمی‌دهند.

بنابراین اگر الگوریتم‌های گوگل متن را به روش خاصی تفسیر می‌کنند (نگاهی به موجودیت‌ها، افعال، زمینه و غیره)، پس منطقی است که محتوای واضح و قابل فهم بنویسید.

با توجه به راهنمای جدید گوگل در مورد لینک ها. فکر کردن به زمینه و استفاده از زبان طبیعی بهترین روش برای متن لنگر پیوند است.

دستورالعمل جدید توصیه می کند:

«تا حد امکان طبیعی بنویسید، و در برابر اصرار برای پر کردن هر کلمه کلیدی مرتبط با صفحه ای که به آن پیوند می دهید مقاومت کنید (به یاد داشته باشید، پر کردن کلمات کلیدی نقض خط مشی های هرزنامه ما است).

از خود بپرسید آیا خواننده برای درک صفحه بعدی به این کلمات کلیدی نیاز دارد؟

اگر به نظر می رسد که کلمات کلیدی را به متن لنگر وارد می کنید، احتمالاً خیلی زیاد است.

در قدیم استفاده از کلمات کلیدی در متن لنگر مفید بود.

از آنجایی که گوگل از فناوری‌هایی مانند BERT برای درک معنای جملات و عبارات استفاده می‌کند، نوشتن متن لنگر طبیعی که گوگل بتواند آن را بفهمد منطقی است.

گوگل از BERT برای درک سوالات جستجو و صفحات وب استفاده می کند، من فقط از BERT به عنوان مثالی استفاده می کنم که چرا زبان طبیعی خوب نوشته شده مهم است.

اعلامیه رسمی 2019 برای مصرف کنندگان BERT بیان کرد که چقدر مهم است متن نوشته برای درک زبان طبیعی است:

«به خصوص برای جست و جوهای مکالمه طولانی تر، یا جستجوهایی که حروف اضافه مانند «برای» و «به» اهمیت زیادی برای معنا دارند، «جستجو» قادر به درک متن کلمات در جستار شما خواهد بود.

شما می توانید به روشی جستجو کنید که برای شما طبیعی باشد.”

اعلامیه رسمی BERT در سال 2018 در مورد اینکه چگونه “زمینه” برای درک معنای محتوا مهم است صحبت می کند.

این چیزی است که می گوید:

«…نمایش‌های از پیش آموزش‌دیده‌شده می‌توانند بدون زمینه یا متنی باشند، و بازنمایی‌های زمینه‌ای می‌توانند یک طرفه یا دو طرفه باشند.

مدل‌های بدون زمینه مانند word2vec یا GloVe برای هر کلمه در واژگان یک نمایش جاسازی کلمه ایجاد می‌کنند.

به عنوان مثال، کلمه “بانک” در “حساب بانکی” و “کرانه رودخانه” یکسان نمایش بدون بافت خواهد داشت.

مدل‌های متنی در عوض نمایشی از هر کلمه ایجاد می‌کنند که بر اساس کلمات دیگر در جمله است.

به عنوان مثال، در جمله “من به حساب بانکی دسترسی پیدا کردم”، یک مدل متنی یک جهته “بانک” را بر اساس “من به حساب دسترسی پیدا کردم” اما نه “حساب” را نشان می دهد.

با این حال، BERT “بانک” را با استفاده از زمینه قبلی و بعدی خود – “من به حساب … دسترسی پیدا کردم” – که از انتهای یک شبکه عصبی عمیق شروع می شود، نشان می دهد و آن را عمیقا دو طرفه می کند.

واضح است که زمینه و زبان طبیعی برای الگوریتم گوگل مهم است. با آنچه که من فقط در مورد یکی از الگوریتم‌های گوگل، BERT نوشتم، توصیه‌های گوگل در مورد نحوه نوشتن متن لنگر لایه‌ای از معنی را به دست می‌آورد:

«تا حد امکان طبیعی بنویسید…»

4. پیوندها را زنجیره ای نکنید

پیوندهای زنجیره ای به این معناست که شما پیوندهایی را نزدیک به هم اضافه می کنید تا هر کلمه پیوند شده به اندازه کافی ارتباط صفحه پیوند داده شده را نشان ندهد.

علاوه بر این، متنی که یک پیوند را احاطه کرده و زمینه را فراهم می‌کند، وقتی پیوندها را زنجیره‌ای می‌کنید، از بین می‌رود.

راهنمای جدید گوگل توضیح می دهد:

حلقه‌ها را در کنار یکدیگر زنجیر نکنید. برای خوانندگان شما سخت تر است که بین پیوندها تمایز قائل شوند و متن اطراف را برای هر پیوند از دست می دهید.”

این توصیه به درک استفاده صحیح از عناصر و عناوین HTML برای نوشتن HTML معتبری که گوگل آن را درک می کند، برمی گردد.

باز هم، خواندن صفحات توسعه دهنده موزیلا در مورد HTML را به شدت توصیه می کنم.

جستجوی لینک های بهینه شده

اطلاعات جالب زیادی در راهنمای جدید توسعه یافته گوگل در مورد بهترین شیوه ها برای پیوندها وجود دارد.

کاملاً ارزش وقت گذاشتن برای خواندن را دارد.

راهنمای توسعه یافته گوگل را بخوانید:

پیوند بهترین شیوه ها برای گوگل

تصویر برجسته توسط Shutterstock/Asier Romero





منبع

مطالب مرتبط