چه زمانی باید از Nofollow در پیوندها استفاده کرد و چه زمانی نباید
Nofollow در سال 2005 معرفی شد و به عنوان واکنشی به نظرات هرزنامه وبلاگ ظاهر شد.
باور کنید یا نه، متخصصان سئو قبلا سعی می کردند رتبه صفحه گوگل را در سایت های خود دستکاری کنند، همانطور که سعی می کردند همه چیز را دستکاری کنند.
Nofollow اساساً به گوگل (یا هر موتور جستجوی دیگری که از این ویژگی پشتیبانی می کند) می گوید که پیوند هدف را تضمین نکند.
در حالی که قبلاً در متا تگ سطح صفحه ()، در حال حاضر استفاده از آن بر اساس هر پیوند بسیار رایج است.
Nofollow به چه معناست؟
Nofollow یک ویژگی rel است
ویژگی rel رابطه بین صفحه ای که لینک در آن قرار دارد و صفحه ای که پیوند به آن اشاره می کند را مشخص می کند.
در اینجا یک مثال از یک لینک اصلی nofollow شده است:
من از این نوع محصول استفاده می کنم.
گوگل به ما توصیه می کند:
زمانی که مقادیر دیگر اعمال نمیشوند، از ارزش nofollow استفاده کنید، و ترجیح میدهید Google سایت شما را با سایت شما مرتبط نکند یا صفحه پیوند داده شده را از آن بخزد. برای پیوندهای داخل سایت خود، از قانون عدم اجازه robots.txt استفاده کنید.”
با این حال، عدم فالو کردن یک لینک تضمینی برای یافتن آن صفحه توسط گوگل نیست. گوگل اطلاعات را از لینک های nofollow می گیرد و می تواند لینک های nofollow را کشف و فهرست بندی کند. مسئله این است که آیا لینک از PageRank عبور می کند یا خیر.
Dixon Jones یک مقاله عالی در مورد PageRank برای مبتدیان دارد، اما در اینجا یک نکته سریع وجود دارد:
اگرچه دسترسی عمومی به PageRank در سال 2016 حذف شد، اعتقاد بر این است که این امتیاز همچنان در دسترس مهندسان جستجوگر در گوگل است… و صرف نظر از اینکه گوگل ممکن است از چه الگوریتمهای دیگری استفاده کند، رتبه صفحه احتمالاً در بسیاری از سیستمهای غول جستجو تعبیه شده است. این روز.»
Nofollow تبدیل به یک اشاره
به سرعت تا مارس 2020، گوگل اعلام کرد که ویژگی nofollow را بهعنوان یک اشاره و نه یک دستورالعمل میبیند. این بدان معناست که وقتی از یک nofollow استفاده میکنید، ترجیح خود را نسبت به Google نشان میدهید که قصد ندارید این پیوند از رتبه صفحه عبور کند. ممکن است Google اولویت شما را نادیده بگیرد.
بسیاری از متخصصان سئو به این موضوع مشکوک بودند، اما این موضوع تایید شد.
(جالب است، بینگ اعلام کرد که همیشه nofollow را به عنوان یک اشاره در نظر گرفته است.)
علاوه بر این اعلامیه، گوگل دو ویژگی دیگر را برای شناسایی هدف پیوندها اضافه کرد. rel=”sponsored” و rel=”ugc”.
زمان استفاده از rel=”sponsored”
این ویژگی برای شناسایی محتوای پولی یا لینک های پولی استفاده می شود.
- تبلیغات و بنر.
- پست ها یا مقالات حمایت شده
- پیوندهای وابسته
- پیوندهایی در محتوا که به عنوان بخشی از یک همکاری ایجاد شده است.
- هر پیوندی که با پول، خدمات یا کالا مبادله می شود.
مثال:
من برای نوشتن در مورد این نوع محصول پول دریافت کردم. (پست حمایت شده)
زمان استفاده از rel=”ugc”
این ویژگی برای شناسایی محتوای تولید شده توسط کاربر مانند پست های انجمن یا نظرات وبلاگ استفاده می شود.
- پیوندها در بخش نظرات
- پیوندها در پست های انجمن
- پیوندها در پروفایل های کاربر یا بایوس.
- پیوندها در نظرات یا توصیفات ارسال شده توسط کاربر.
مثال:
من از این نوع محصول استفاده کرده ام. (نظر یا انجمن)
هر دو ویژگی جدید را می توان با ویژگی nofollow استفاده کرد که در مثال بالا آورده ام.
اگر پیوندهای شما در هیچ یک از دسته بندی های جدید قرار نمی گیرند، اما همچنان می خواهید به گوگل بگویید که آنها را تضمین نمی کنید، فقط از nofollow استفاده کنید.
زمان استفاده از rel=”nofollow”
در اینجا می توانید نگاه عمیق تری به آنچه گوگل در مورد واجد شرایط بودن پیوندهای خروجی خود می گوید داشته باشید.
در حالی که قبلا از nofollow به عنوان یک catchall عمومی برای پیوندهایی استفاده می شد که نمی خواستید رتبه صفحه را پاس کنید، اکنون قرار است زمانی استفاده شود که دو ویژگی دیگر (sponsored و UGC) مرتبط نیستند، و شما نمی خواهید پیوند برای عبور از رتبه صفحه.
گوگل اشاره می کند که اگرچه ترجیح داده نمی شود، اما استفاده از nofollow به جای سایر ویژگی ها قابل قبول است. اگر این کار را انجام میدهید، احتمالاً نیازی به بازگشت به عقب و تغییر ویژگیهای پیوند خود ندارید، اما ایده خوبی است که از هماکنون از دستهبندی مناسب استفاده کنید.
چه چیزی به عنوان پیوند پولی در نظر گرفته می شود؟
فقط کمی در مورد پیوندهای پولی: بسیاری از مردم در مورد اینکه دقیقاً پیوند پولی چیست نظرات متناقضی دارند.
با این حال، گوگل قبلاً پیوندهای پولی را شامل این نوع پیوندها توصیف کرده است:
«… تبادل پول برای پیوندها، یا پستهایی که حاوی پیوند هستند. مبادله کالا یا خدمات برای پیوندها؛ یا ارسال یک محصول “رایگان” به کسی در ازای نوشتن درباره آن و درج لینک.”
من فکر میکنم در اینجا سردرگمی وجود دارد، زیرا برخی بیش از حد ساده میکنند و فکر میکنند که اگر به مدیر وبمستر برای ارسال یک پیوند پولی نپردازند، حتی اگر به مدیر وبسایت برای ارسال محتوای خود پول پرداخت کنند. شامل یک لینک، این یک لینک پولی نیست.
از نظر گوگل، این هنوز یک لینک پولی است.
طرح های پیوند
در اینجا خلاصه ای از لیست فعلی آنچه که یک طرح پیوند را تشکیل می دهد آورده شده است:
- خرید یا فروش لینک برای اهداف رتبه بندی. این شامل:
- مبادله پول با پیوندها یا پست هایی که حاوی لینک هستند.
- تبادل کالا یا خدمات برای پیوند.
- ارسال یک محصول به کسی در ازای نوشتن در مورد آن و درج لینک.
- تبادل بیش از حد پیوند (“پیوند به من و من به شما پیوند خواهم داد”) یا صفحات شریک منحصراً به خاطر پیوند متقابل.
- استفاده از برنامه ها یا خدمات خودکار برای ایجاد لینک به سایت شما.
- نیاز به پیوند به عنوان بخشی از شرایط خدمات، قرارداد یا ترتیبات مشابه بدون اینکه به مالک محتوای شخص ثالث اجازه انتخاب واجد شرایط پیوند خروجی را بدهد.
- تبلیغات متنی یا پیوندهای متنی که اعتبار رتبه بندی را مسدود نمی کنند.
- آگهیهای تبلیغاتی یا تبلیغات بومی که در آنها برای مقالاتی که شامل پیوندهایی هستند که اعتبار رتبهبندی دارند، یا پیوندهایی با متن لنگر بهینه در مقالات، پستهای مهمان، یا بیانیههای مطبوعاتی توزیعشده در سایتهای دیگر، پرداخت دریافت میشود. به عنوان مثال:
حلقه های ازدواج زیادی در بازار وجود دارد. اگر می خواهید عروسی داشته باشید، باید بهترین حلقه را انتخاب کنید. همچنین باید گل و لباس عروس بخرید.
- لینک های دایرکتوری یا نشانک سایت با کیفیت پایین.
- پیوندهای غنی از کلمات کلیدی، پنهان یا با کیفیت پایین که در ویجتها تعبیه شدهاند که در سایتهای مختلف توزیع شدهاند.
- پیوندهای پراکنده در فوترها یا قالب های سایت های مختلف.
- نظرات انجمن با پیوندهای بهینه شده در پست یا امضا، به عنوان مثال:
با تشکر، این اطلاعات عالی است!
– پل
پاول پیتزا سن دیگو پیتزا بهترین پیتزا سن دیگو - ایجاد محتوای کم ارزش در درجه اول به منظور دستکاری سیگنال های پیوند و رتبه بندی.
من قبلاً در Wayback Machine حفاری کرده بودم تا ببینم گوگل در مورد طرح های پیوند در سال های گذشته چه نوشته است.
بسیاری از موارد مشابه هستند، اما نکته جالبی از سال 2013 وجود دارد که فکر میکنم باید امروز هم وجود داشته باشد، زیرا واقعاً به شما میگوید چگونه پیوند ایجاد نکنید:
«پیوندهایی که با انسجام کمی در مقالات درج می شوند، به عنوان مثال:
اکثر مردم شب ها می خوابند می توانید بخرید پتوهای ارزان قیمت در مغازه ها یک پتو شما را در شب گرم نگه می دارد. شما همچنین می توانید یک بخاری عمده بخرید. گرمای بیشتری تولید می کند و می توانید آن را در تابستان که در حال حرکت هستید خاموش کنید تعطیلات فرانسه.“
*توجه: منبع اصلی اینجاست.
متأسفانه، این هنوز یک کار رایج است.
زمانی که نباید از Nofollow استفاده کنید
اگر به کسی پیوندی میدهید چون میخواهید، فکر میکنید منبع خوبی است، و چیزی به شما داده نشده است یا برای آن پولی دریافت نکردهاید، نیازی نیست آن را nofollow کنید.
اگر نمی بینید که به هیچ وجه می توان آن را پیوندی در نظر گرفت که برای دستکاری صفحه رنک طراحی شده است، نیازی به nofollow آن ندارید.
برخی از وب مسترها آنقدر از جریمه شدن می ترسند که تمام لینک های خروجی را فالو نمی کنند.
به نظر من، این غیر ضروری است مگر اینکه سایت شما فقط برای فروش لینک وجود داشته باشد.
در مورد Dofollow چطور؟
وجود ندارد.
اگر پیوندی nofollow نشده باشد، به طور خودکار دنبال می شود.
(مگر اینکه از طریق تگ متا روبات در سطح صفحه دنبال نشده باشد. برای اطلاعات بیشتر، سند راهنمای Google در مورد موضوع را بخوانید.)
لینک Nofollowed چه ارزشی به ارمغان می آورد؟
یک پیوند nofollow شده ممکن است به شما در رتبه بندی بالاتر کمک نکند – اما با تصمیم به اینکه آن را به عنوان یک اشاره به جای یک دستورالعمل در نظر بگیرید، همچنان می تواند.
لینکهای Nofollowed نیز بخشی از پروفایل پیوند طبیعی هستند و سایتی که لینکهای Nofollowed ندارد عجیب به نظر میرسد.
بهترین چیز در مورد لینک های nofollowed این است که برای ترافیک مفید هستند و می توانند ترافیک بیشتری را نسبت به بسیاری از لینک های دنبال شده برای شما ارسال کنند.
اگر نیویورک تایمز داستانی میفرستاد و به شما پیوندی میدهد که فالو شده است، آیا باز هم از آن راضی نیستید؟
من می دانم که من.
چگونه می توانم تعداد لینک های Nofollowed را ببینم؟
همه ابزارهای اصلی به شما می گویند که چند لینک nofollow و دنبال شده دارید.
در اینجا چند نمونه از آنچه به نظر می رسد آورده شده است.
اهرفس
با شکوه
سمروش
چگونه بفهمم که لینکی فالو نشده است؟
من دوست ندارم از افزونه های زیادی استفاده کنم، بنابراین تمایل دارم مستقیماً به دنبال کدها باشم.
نگاه می کنم ببینم nofollow در کد لینک من هست یا نه.
در زیر نمونه ای از این پست آورده شده است.
Screaming Frog
با این حال، برخی از افزونه ها می توانند nofollows را برجسته کنند:
افزونه سئو دقیق
افزونه Ahrefs Chrome
برنامه افزودنی Nofollow Igoreware
به نوفالو یا نه به نوفالو؟
دنبال کنید:
- اگر به منبعی لینک می دهید و به منبع اعتماد دارید.
- پست مهمان: مگر اینکه در مقیاس وسیع پست کنند. این برای یک پست مهمان واقعی است که در آن شما هزینه ای برای پست پرداخت نمی کنید.
- پیوند به پروفایل های رسانه های اجتماعی
Nofollow:
- اگر لینکی را فروختید
- اگر شخصی برای ارسال محتوای خود به شما پول پرداخت کرده است.
- اگر به هر طریقی عصبی هستید ممکن است برای پیوند جریمه شوید.
- Sitewide به شخصی که سایت شما را طراحی کرده است پیوند دهید، اگرچه بسیاری از افراد پیوندهایی را به نام شرکت دنبال می کنند.
- ابزارک ها
Nofollow در دنیای واقعی
بیایید با آن روبرو شویم. ما همیشه به عنوان متخصص سئو به قوانین پایبند نیستیم.
دستکاری می کنیم هر چیزی که به خوبی کار می کند و به تدریج بی فایده یا خطرناک می شود.
بنابراین، آیا افراد از nofollow، UGC، و ارزشهای حمایت شده آنطور که گوگل در نظر دارد استفاده میکنند؟
زمان نشان خواهد داد.
منابع بیشتر:
تصویر ویژه: Safari/Shutterstock ماه