چه مدت طول می کشد تا طرحواره رتبه بندی شود


این هفته سؤال سئو را از ماریا از ایرینجالاکودا ، هند می پرسد ، که می پرسد:

“چقدر زمان لازم است تا طرحواره به صورت زنده بر روی SERP برود؟”

سوال عالی ماریا ، و پاسخ آسان است.

طرح “زنده می شود” در موقعیت رتبه بندی موتور جستجو بلافاصله هنگامی که موتور جستجو نسخه فعلی صفحه خود را که شامل خزیدن و به روزرسانی شاخص با کد جدید است ، تازه کرد. پس از این اتفاق ، کد جدید با طرح مستقر نشان داده می شود.

برای صفحات معتبر که مرتباً خزیده و تازه می شوند ، می تواند چند ساعت باشد. با سایت های جدیدتر می تواند یک یا دو هفته باشد. اما طرحواره به شما در رتبه بندی کمک نمی کند. کار طرحواره کمک به موتورهای جستجوگر است که می دانند صفحه در مورد چیست ، در هر بخش از صفحه چیست و در برخی موارد ، چرا باید به صفحه اعتماد شود.

یک تصور غلط رایج در مورد طرحواره این است که این یک سیگنال رتبه بندی یا یک گلوله جادویی است که به شما کمک می کند تا به صورت الگوریتمی موقعیت کسب کنید.

این افزود: با افزودن طرحواره سؤالات متداول (که کاهش یافته است و حداقل توسط Google مورد استفاده قرار نمی گیرد) به شما کمک نمی کند تا در افراد نمایش داده شوید و همچنین نتایج را بپرسید. درعوض ، این به موتورهای جستجوگر کمک می کند تا بدانند که چه موقع می توانید سؤالات مربوطه را در لیست سایت خود در SERP اضافه کنید که عمق یک لیست را افزایش داده است.

اگر صفحات شما در حال حاضر رتبه بندی نشده اند و کیفیت محتوا خوب نیست ، طرحواره به شما کمک نمی کند. اگر رتبه بندی دارید ، استفاده از طرح مناسب ممکن است از طریق قطعه های برجسته و نتایج غنی ، دید بیشتری به شما بدهد.

هنگامی که Schema FAQ وجود داشت ، سؤالاتی که به نتیجه جستجوی شما در توجیه شده است به شما کمک می کند تا از بسته ایستاده باشید ، بنابراین برخی از کاربران ممکن است روی لیست شما در مقابل یکی از بالای شما کلیک کنند زیرا شما بیشتر قابل مشاهده بودید.

طرحواره همچنین می تواند به سایتهای دستور العمل هایی که اعتماد زیادی دارند و یک UX عالی برای نشان دادن دستور العمل های خود در چرخ فلک کمک می کند.

اگر صفحه ای دارید که این فیلم محتوای غالب در صفحه است ، و این فیلم با موضوع از جمله عنوان و H1 مطابقت دارد ، با استفاده از طرح ویدیویی شیء به موتور جستجو نشان می دهد که شما در مورد آن موضوع ویدئویی دارید. این ویدئو ممکن است در بالای نتایج جستجو ، در داخل “مردم نیز بپرسید” ، “چیزهایی که باید بدانید” یا نتیجه جستجوی فیلم ها نشان داده شده است.

این جایی است که طرحواره می تواند به SEO کمک کند ، اما افزایش رتبه های Schema به تنهایی بعید است.

طرح برای کمک به شما در رتبه بندی وجود ندارد ، این در آنجا برای کمک به موتورهای جستجو وجود دارد:

  • صفحه شما در مورد چیست
  • چه کسی محتوا یا اطلاعات را در صفحه ایجاد کرده است.
  • کدام یک از پرس و جو برای نشان دادن صفحات شما برای نمایش اطلاعاتی ، خدمات و سرب ، خرید تجارت الکترونیک ، مقایسه و بررسی ها و همچنین موسیقی ، تصاویر ، فیلم ها ، صداها و رسانه ها است.
  • انواع بازدید کنندگان ممکن است بهترین تجربه را با آن صفحه خاص یا بخشی از صفحه داشته باشند.
  • جایی که شما خدمات را ارائه می دهید ، زمانهایی که به آنها ارائه می دهید ، و آنها برای چه کسانی بهترین هستند.

اگر یک تجارت محلی هستید ، می توانید برای نمایش منطقه ای که خدمات را برای آن ارائه می دهید ، طرح خدمات منطقه ای را مستقر کنید. اگر در ساعات خاص کار کنید و آنها را برای تعطیلات اصلاح کنید ، این می تواند از طریق طرحواره نشان داده شود.

Schema سازمان به شما امکان می دهد تا برند خود را با کانال های رسانه های اجتماعی خود مرتبط کنید ، اشخاص ثالثی مانند داده های ویکی را برای ایجاد ارتباط با آنچه شرکت یا نشریه شما به صورت موضعی ارائه می دهد ، ارتباط برقرار کنید و به نویسندگان ، مدیران و دیگران اجازه می دهد تا در صورت شناخته شدن و قابل توجه ، اعتبار خود را نشان دهند.

اما اگر وب سایت شما یک منبع قابل اعتماد نیست و صفحات شما در حال حاضر رتبه بندی نمی شوند ، طرحواره به شما کمک نمی کند. هنگامی که به وب سایت خود اعتماد دارید ، هنوز هم باید امیدوار باشید که موتور جستجو به کد توجه کند و آن را در نظر بگیرد. به عنوان مثال ، پانل های دانش می توانند تحت تأثیر طرحواره ، بلکه در سایت های شخص ثالث قرار بگیرند.

یک مورد که من به دنبال آن هستم ، پس از به روزرسانی یک صفحه ، گزارش تازه و کشف در کنسول جستجوی Google است. کشف زمانی است که Google به دنبال کشف صفحات جدید است ، و تازه کردن زمانی است که می خواهد ببیند آیا محتوای صفحه را به روز کرده اید یا خیر. این گزارش شامل یک تاریخ است که مفید است.

پس از تازه شدن ، نگاه کنید به این نکته که آیا در حال حاضر تغییراتی در نتایج جستجو نشان داده شده است یا خیر. اگر به عنوان مثال برچسب عنوان را اصلاح کردید ، می توانید ببینید که زمان جدید شروع به نمایش می کند ، با فرض اینکه گوگل خودش را برای شما نمی نویسد. در مورد توضیحات متا نیز همین اتفاق می افتد. من همچنین از ابزارهایی مانند Semrush ، Ahrefs و Moz استفاده می کنم تا وقتی قطعه های برجسته و نتایج غنی شروع به جمع آوری می کنند ، نشان دهند.

با توجه به داده های خزنده از جمله Discover and Refresh ، و اطمینان از اینکه سایت شما در هر صفحه تجربه کاربری خوبی دارد ، نه فقط چند مورد ، احتمالاً طرح شما به طور مرتب و حتی در همان روز انتخاب می شود.

امیدوارم این به پاسخ به سوال شما کمک کند و از خواندن شما متشکرم.

منابع بیشتر:


تصویر برجسته: پائولو بابیتا/مجله موتور جستجو



منبع

مطالب مرتبط