چه مقدار کد باید Pros SEO را بداند؟ Google وزن دارد
مارتین اسپلیت گوگل و گری ایلیز اخیراً به یک سؤال مشترک در بازاریابی جستجو پرداختند: متخصصان سئو چقدر فنی نیاز دارند؟
در جستجوی پادکست رکورد ، آنها راهنمایی کردند که مهارت های فنی در سئو مفید است و در مورد اصطکاک دیرینه بین توسعه دهندگان و متخصصان سئو بحث کردند.
Splitt خاطرنشان کرد:
“من فکر می کنم برای بهینه سازی یک سیستم یا کار با یک سیستم بسیار عمیق مانند SEO ، شما باید برخی از ویژگی های سیستم را درک کنید.”
با این حال ، وی توضیح داد كه مهارت های برنامه نویسی قوی الزامی برای انجام كارهای مؤثر SEO نیست.
تقسیم کننده SEO Divide
اسپلیت ، که مرتباً در هر دو رویداد توسعه دهنده و سئو صحبت می کند ، اذعان کرد که رابطه بین این گروه ها گاهی اوقات می تواند دشوار باشد.
Splitt می گوید:
“حتی اگر به یک رویداد توسعه دهنده بروید و در مورد SEO صحبت کنید ، این یک رابطه سخت است که وارد آن می شوید.”
وی افزود: توسعه دهندگان اغلب به مکالمات سئو با شک و تردید نزدیک می شوند ، حتی وقتی از کسی که دارای پیشینه توسعه دهنده است ، می آیند.
این قطع ارتباط می تواند باعث مشکلات دنیای واقعی شود.
Illyes نمونه ای از یک آژانس بزرگ را به اشتراک گذاشت که یک افزونه تقویم را در چندین وب سایت اضافه کرد و ناخواسته “100 میلیون URL” تولید کرد. گوگل شروع به خزیدن همه آنها کرد و یک مسئله مهم بودجه خزنده ایجاد کرد.
آنچه جوانب سئو باید بداند
Splitt به جای توصیه به اینکه متخصصان سئو یاد بگیرند که کد را یاد بگیرند ، درک می کنند که چگونه فن آوری های وب عملکرد دارند.
SPLITT بیان می کند:
“شما باید درک کنید که یک هدر چیست ، چگونه HTTPS از نظر مفهومی کار می کند ، گواهی چیست ، چگونه این ارتباط را تحت تأثیر قرار می دهد.”
وی همچنین توصیه کرد که با تفاوت های بین پروتکل های وب ، مانند HTTP/2 و HTTP/1.1 آشنا باشید.
در حالی که جوانب SEO نیازی به نوشتن به زبانهای برنامه نویسی مانند C ، C ++ یا JavaScript ندارد ، داشتن برخی از آگاهی از چگونگی تأثیر JavaScript در ارائه صفحه می تواند مفید باشد.
مهم است: همه SEO ها به همان مهارت ها احتیاج ندارند
گوگل همچنین خاطرنشان كرد كه سئو یك رشته گسترده است و میزان دانش فنی مورد نیاز بسته به تمرکز شما می تواند متفاوت باشد.
Splitt نمونه ای از سئو بین المللی را ارائه داد. وی در ابتدا گفت که این متخصصان ممکن است نیازی به تخصص فنی نداشته باشند ، اما بعداً توضیح داد که بین المللی سازی اغلب شامل اجزای فنی نیز می شود.
“سئو چنین زمینه ای گسترده است. افرادی هستند که در مصرف محتوا بین المللی شگفت انگیز هستند … آنها در یک لایه بسیار بالاتر مانند محتوا و ساختار و زبان و بومی سازی در بازارهای مختلف تخصص دارند.”
با این حال ، وی تأکید کرد که افرادی که در نقش های فنی تر یا در موقعیت های عمومی کار می کنند ، باید هدف از درک مفاهیم توسعه باشند.
این به چه معنی است
این به معنای بحث برای متخصصان سئو است:
- درک فنی مهم است، اما توانایی کدگذاری همیشه لازم نیست. دانستن پروتکل های HTTP ، اصول اولیه HTML و نحوه تعامل JavaScript با صفحات می تواند مسیری طولانی را طی کند.
- نقش شما نیازهای شما را تعریف می کند. اگر در حال کار بر روی استراتژی محتوا یا بومی سازی هستید ، ممکن است دانش فنی عمیق ضروری نباشد. اما اگر در حال انجام مهاجرت یا ممیزی سایت هستید ، این دانش بسیار مهم تر می شود.
- زمینه باید تصمیمات شما را راهنمایی کند. استفاده از مشاوره بدون درک “چرا” می تواند منجر به مشکلات شود. سئو یک اندازه مناسب نیست.
- همکاری متقاطع بسیار حیاتی است. اظهارات گوگل نشان می دهد که هنوز بین توسعه دهندگان و تیم های سئو اختلاف وجود دارد. بهبود ارتباط بین این گروه ها می تواند از اشتباهات فنی که بر رتبه بندی تأثیر می گذارد ، جلوگیری کند.
نگاه کردن
هرچه وب سایت ها پیچیده تر شوند و چارچوب های JavaScript همچنان در حال رشد هستند ، سواد فنی احتمالاً از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد شد.
پیام Google واضح است: SEO ها نیازی به توسعه دهنده ندارند ، اما داشتن درک کار در مورد عملکرد وب سایت ها می تواند شما را به مراتب مؤثرتر کند.
برای شرکت ها ، بستن شکاف ارتباطی بین توسعه و بازاریابی یک منطقه اصلی فرصت است.
به قسمت کامل پادکست در زیر گوش دهید:
https://www.youtube.com/watch؟v=matshznnqow
تصویر برجسته: رومی سامبورسکی/شاتر