چه کتابهایی دیگر به شما خدمت نمیکنند؟
هفته گذشته، تجربهای را که اولین بار در سال 2016 داشتم، دوباره تجربه کردم: به رختخواب رفتم و فکر میکردم با اولین رئیسجمهور زن خود بیدار میشوم، اما با ترامپ بیدار شدم.
یک برداشت شخصی از نتیجه انتخابات که بسیار قابل انتقال به رشد ارگانیک است، عدم تطابق بین ادراک و واقعیت است. شما فکر می کنید که به واقعیت متصل هستید، اما در واقع اینطور نیستید. یک حباب فیلتر
سوگیری تایید آبمیوه ای است که به حباب های فیلتر عمر می کند.
خطرناک ترین سوگیری، ازدواج با تاکتیک ها یا باورهایی است که برای مدت طولانی موثر بوده اند اما کارایی خود را از دست داده اند.
سوالی که در دو سال گذشته زیاد به آن فکر میکردم، زیرا هوش مصنوعی صنعت ما را سر تا پا مختل کرده است: کجای کارم خیلی رمانتیک هستم؟ چه تاکتیک هایی تبدیل به گلوله های خالی شده اند؟
کارایی از دست رفته
Stackoverflow و Chegg در سه سال گذشته از افت ساختاری رنج برده اند. مدل کسبوکار آنها تا زمانی که این کار را نکرد و با افتخار توسط هوش مصنوعی ارائه شد، کار میکرد.
در همین راستا، بسیاری از بازاریابان محتوا و متخصصان سئو همچنان مانند سال 2014 عمل می کنند: محتوای همیشه سبز را که بر اساس حجم جستجو در اولویت قرار دارد و توسط انبوهی از بک لینک های متوسط پشتیبانی می شود، تولید کنید.
ممکن است با خواندن این خط یک کوکتل از “هنوز کار می کند” و “جدید نیست” را احساس کنید، اما در کار من به عنوان یک مشاور، من هنوز می بینم که پول زیادی به این چیزها سرازیر می شود. خیلی زیاد.
متداولترین پاسخ پس از ماهها کار و دهها هزار دلار سرمایهگذاری این است که «سئو به زمان نیاز دارد». فقط صبر کنید و پول بیشتری خرج کنید. اما بازگشت هرگز نمی آید. نتیجه: تلاش بیهوده و از بین رفتن اعتماد به رهبری.
من پنج حباب فیلتر را در رشد ارگانیک می بینم:
- بازاریابی محتوای همیشه سبز.
- طرز فکر واکنش مستقیم
- ترافیک ارگانیک با برند پایین
- ساخت لینک حجم.
- چشم پوشی از تحقیقات مشتری
بازاریابی محتوا هنوز خوب و زنده است اما به شکل اصلی خود نیست.
گزارش B2B 2025 موسسه بازاریابی محتوا نشان میدهد که بیش از نیمی از بازاریابان محتوا برای اندازهگیری نتایج تلاشهای خود و ایجاد محتوایی که منجر به اقدام مورد نظر میشود، تلاش میکنند.
رفتار کاربر پیچیده و خطی نیست. اما وقتی تعداد زیادی از افراد باهوش برای اندازهگیری تأثیر تلاش میکنند، این سؤال مطرح میشود که آیا مشکل فناوری و منابع است یا کارآمدی.
این کمکی نمی کند که به روز رسانی های گوگل بی ثباتی ایجاد کند. روشی که آن را در بهروزرسانیهای الگوریتم هسته (سخت) بیان کردم:
بهروزرسانیهای Google به جای اعمال خط مستقیم غیرقابل پیشبینی شدهاند، که باعث میشود سئو بهعنوان یک کانال کمتر قابل پیشبینی باشد.»
سئو هنوز هم می تواند با بازگشت سرمایه بسیار مثبت باشد، اما دیگر نمی تواند در یک سیلو موفق باشد.
توجه از وب باز به پلتفرم های محتوای (اجتماعی) مانند YouTube و LinkedIn معطوف شد. این موضوع که 40 درصد از Gen Z از TikTok برای جستجو به جای Google استفاده می کنند، یک مشکل ویژگی نیست، بلکه یک تغییر نسل است.
پلتفرمهای محتوا همه چیز در مورد تعامل هستند (بیشتر ببینید)، نه یک پاسخ مستقیم (کلیک کنید). بسیاری از رهبران این اشتباه را مرتکب می شوند که انتظار ترافیک ارجاع معاملاتی را دارند و ناامید می شوند و در نهایت میدان بازی را برای دیگران ترک می کنند.
وقتی به دقت نگاه می کنید، همه پلتفرم های محبوب در مورد تعامل هستند.
گوگل آخرین بازدارنده است، اما هوش مصنوعی جستجو را به یک کانال تعاملی تبدیل میکند که انگیزهای برای خروج کاربران ندارد زیرا پاسخ درست همانجا است. کاربران برای تأیید و تأیید کلیک می کنند اما در وهله اول اطلاعات را دریافت نمی کنند.
تعامل منجر به آگاهی می شود، و گوگل به برندهایی که جستجوهای زیادی را دریافت می کنند، با جستجوهای بدون برند بیشتر پاداش می دهد.
اگر الگوریتمهای گوگل در دو سال گذشته یک چیز را به ما آموخت، این است که حجم عظیمی از ترافیک ارگانیک غیر مارکی باید توسط برند (ترافیک) حمل شود.
در Favoritism، نشان دادم که چگونه گوگل به برندها در اکثر عمودی ها بیشتر دیده می شود. “برند” به عنوان یک عامل جایگزین پیوندها شده است. آنها هنوز اهمیت دارند، اما نه در حجم. آنهایی که به سختی به دست می آیند بیشترین تاثیر را دارند. چگونه آنها را بدست می آورید؟ فعالیت های ساخت برند:
- دورهای تامین مالی منجر به بک لینک های TechCrunch می شود.
- تبلیغات YouTube به پیوندهای صفحه اصلی منتهی می شود (اگر محصول خوب باشد).
- شهرت خوب منجر به پوشش ناشر می شود.
هیچ یک از اینها بدون درک عمیق اینکه با چه کسی می خواهید تعامل داشته باشید کار نمی کند.
واقعیت غم انگیز این است که اکثر تیم های بازاریابی نمی دانند کجا می توانند تحقیقات مشتری را پیدا کنند یا با مشتریان ارتباط برقرار کرده اند زیرا بازاریابی عملکرد (سنجش ها) برای مدت طولانی بسیار خوب عمل کرده است.
اما اکنون این برند واقعاً دوباره مهم است زیرا باعث ایجاد تعامل می شود (و بالعکس)، محتوا باید از منبع الهام گرفته شود: مشتریان.
فرمول جدید
فرمول جلوگیری از شگفتی 6 نوامبر در رشد ارگانیک: اتصال + اصالت + صدای فراگیر.
اتصال
این واقعیت که هنگام راه اندازی ویژگی پادکست NotebookLM از Perplexity در ایالات متحده پیشی گرفت، اتصال برق را نشان می دهد.
چه به مصرف کنندگان و چه شرکت ها بفروشید، به مردم می فروشید و اولین چیزی که ما آرزوی آن را داریم ارتباط است.
دلیل موفقیت پادکست ها و Reddit این است که آنها در حال اتصال هستند. نقطه مقابل اتصال محتوای شرکتی اسکریپت شده است.
هیچ کس به محتوای عمومی و بدون چهره علاقه ندارد – به خصوص وقتی که هوش مصنوعی ژنرال می تواند پاسخی به همان اندازه خوب یا بهتر بدهد. اما محتوای اول شخص و با تخصص بالا طنین انداز می شود.
شنیدن کسی در گوش شما بسیار صمیمی تر از خواندن است (هنگامی که دارم این را می نویسم، به طرز دردناکی به خودم یادآوری می کنم که به ویدیو تبدیل شوم).
تخمین زده می شود که 100 میلیون آمریکایی آمریکایی حداقل یک بار در هفته به پادکست گوش می دهند.
ارزش بازار تبلیغات پیشبینیشده 2 میلیارد دلاری در ایالات متحده و 4 میلیارد دلاری در سطح جهان در سال 2024 در مقایسه 48 میلیون بازدید تا پادکست سه ساعته ترامپ با جو روگان که با میانگین 3.5 میلیون بازدید روزانه فاکس جمعآوری شده است، بسیار پایین به نظر میرسد.
رشد افرادی که «Reddit» را به جستارهای خود اضافه میکردند، سالها قبل از اینکه گوگل دامنه را با دیدی که با تقاضا مطابقت دارد صفبندی کند، افزایش یافته بود.
بسیاری از دیده شدن Reddit در جستجو خوششان نمی آید، اما این نتیجه مستقیم تمایل به اتصال به جای مرور وب سایت ها است.
دستورات راهپیمایی: بدون شک شرکت ها باید در Reddit و پادکست ها سرمایه گذاری کنند.
خواه کمپین های تبلیغاتی یا ارگانیک باشد، راه اندازی پادکست شرکت خود به اندازه این سوال مهم نیست که چگونه می توانید با مخاطبان خود در این پلتفرم ها ارتباط برقرار کنید. چند ایده:
- ویدیویی صیقلنشده از بنیانگذار که داستان شرکت را تعریف میکند.
- AMA یا پشت صحنه در Reddit.
- تبلیغات پادکست خواندنی میزبان.
پایه و اساس، درک عمیق از آنچه مشتریان شما ارزش قائل هستند، مشکلات آنها و نحوه درک آنها از شما است.
اصالت
ایجاد محتوا در کانال های جذاب کافی نیست. باید «معتبر» باشد. اما این اصلا به چه معناست؟
من تعریف ست گادین را دوست دارم: این در مورد اثبات مداوم این است که شما همان چیزی است که می گویید هستید. فروش نسخه جعلی خود در یک پادکست سه ساعته بسیار سخت است. به همین دلیل است که قالب کار می کند.
ما یک برند یا یک شخص را زمانی معتبر مینامیم که ثابت باشد، چه زمانی که کسی نگاه میکند یا نه، یکسان عمل میکند. کسی وقتی اصالت دارد که اعمالش با آنچه وعده می دهد هماهنگ باشد.
هر چقدر هم که غم انگیز است، شخصیت ترامپ برای رای دهندگان مهمتر از سیاست او بود. هر دو نامزد در پلتفرم محتوا بسیار فعال بودند، زیرا میدانستند که 4/10 بزرگسالان جوان اخبار خود را از TikTok دریافت میکنند و برندهایی که رویکرد قوی به رسانههای اجتماعی دارند، 8 برابر بیشتر از رقبای با بلوغ اجتماعی پایین، 8 برابر بیشتر از اهداف درآمدی فراتر میروند.
اما ترامپ با ضبط ویدیوهایی با تأثیرات ژنرال Z مانند آدین راس یا لوگان پل، دو برابر بیشتر از هریس تعداد فالوورها و پست های هشتگ به دست آورد.
انتخابات، مانند رشد شرکت، به دلیل یک چیز شکست نمیخورد یا موفق نمیشود، اما رسانههای اجتماعی دروازهای برای نشان دادن پیوسته با همان داستان هستند.
دستورات راهپیمایی: دستورالعمل های برند را فراتر از کلمه نوشته شده یا استفاده از لوگوی شرکت گسترش دهید.
باید یک فیلمنامه برای نکات داستانی، پیامرسانی و شخصیتهای مخاطب وجود داشته باشد.
کارمندانی را شناسایی کنید که چهره(های) شرکت را در کانال هایی مانند YouTube یا Reddit دارند و آنها را در جلو و مرکز قرار دهید.
صدای فراگیر
وقتی در کنفرانسها صحبت میکنم، معمولاً به دریایی از لپتاپ یا تلفنهای هوشمند خیره میشوم. من وقتی یک ارائه را تماشا می کنم همین کار را می کنم. ما مدام حواسمان پرت است و نیمه گوش میدهیم.
در نتیجه، اتصال و معتبر بودن برای برنده شدن کافی نیست. باید همه جا باشی
ترامپ گفتن چیزهای دیوانه کننده باعث می شود که او در معرض دید رایگان قرار بگیرد و این برای او کارساز بوده است.
HubSpot یکی از قابل مشاهدهترین وبلاگها را در SaaS دارد، اما خبرنامهها را خرید و یک شبکه پادکست را به دلیل خوبی ایجاد کرد: ایجاد صدای فراگیر.
با فروپاشی صنعت رسانه های سنتی، شرکت ها امپراتوری های رسانه ای کوچکی را برای بازاریابی خود می سازند.
دستورات راهپیمایی: مشخص کنید که مخاطبان شما کجا هستند و دو برابر کنید. یوتیوب و پادکست ها بیهوده هستند. در مورد تغییر کاربری محتوا هوشمند باشید. در داستان بمانید > روی برند بمانید.
در هدف
چشم انداز رشد امروز تکه تکه و مختل شده است. استراتژی هایی که زمانی رشد را تضمین می کردند، اکنون ممکن است ما را به بیراهه بکشانند.
همانطور که انتخابات 2024 شکافی بین ادراک و واقعیت را نشان داد، بسیاری از افراد در بازاریابی و سئو در دام تاکتیکهای منسوخ شدهای افتادهاند که احساس راحتی میکنند اما بازدهی کمتری دارند.
همانطور که هوش مصنوعی محتوا را تغییر می دهد، فرمول برنده واضح است: اتصال واقعی، اصالت تزلزل ناپذیر، و صدای فراگیر بی امان که بر اساس دانش عمیق مخاطب ساخته شده است.
سوال دیگر این نیست که آیا رشد ارگانیک تکامل مییابد یا خیر، بلکه این است که با چه سرعتی میتوانید سازگار شوید.
معیارها، بودجه ها و روندهای بازاریابی محتوای B2B: چشم انداز سال 2025 [Research]
آهنگ شنیدن پادکست رکورد اوج
مطالعه درآمد تبلیغات پادکست ایالات متحده
تعریف اصالت
میم های هوشمندانه و ویرایش های پر زرق و برق ترامپ، هریس را در جنگ برای دیدگاه های ارزشمند رای دهندگان جوان شکست می دهد.
تصویر ویژه: پائولو بوبیتا/ژورنال موتور جستجو