چگونه از داده محور برای ایجاد کمپین روابط عمومی دیجیتال بهتر استفاده کنیم
مردم در مورد آنچه می خواهند بخوانند صحبت می کنند و یک متخصص روابط عمومی دیجیتال خوب باید بداند چه چیزی را به اشتراک بگذارد.
لینک بیلدینگ یکی از سخت ترین استراتژی ها در پروژه سئو است. با مقداری نوآوری و خلاقیت، می توانید آن را به یک سفر سخت، اما پربار تبدیل کنید.
بنابراین، من به شما آموزش میدهم که چگونه با دستیابی به پیوندهای مهم با استفاده از روزنامهنگاری دادهمحور، تحقیقات بازاریابی و فرمهای گوگل، استراتژی ساخت لینک خود را بهبود بخشید.
تحقیقات اصلی باعث ایجاد پیوند عالی می شود!
اول از همه: هیچ چیز در اینجا دکترین نیست. این تنها یکی از بسیاری از استراتژیهای موجود است که میتوانید برای کار روزانه لینکسازی خود اعمال کنید.
به عنوان یک متخصص، یکی از فعالیت های روزانه من خواندن و مطالعه مقالات زیاد است.
ما در “عصر محتوا” زندگی می کنیم، اما باید به خاطر داشته باشید که چه چیزی برای پروژه شما اهمیت دارد. سادهسازی و عینی بودن در مورد آنچه برای مشتریان خود میخواهید به شما کمک میکند تا ارزش سفر را پیدا کنید و محتوای خوبی برای الهام بخشیدن به استراتژیهای خود پیدا کنید – مانند این مقاله.
امیدواریم این مطالب ذهن شما را به روی ایده های خوب زیادی باز کند.
برای اینکه تا حد امکان مفید باشم، به شما آموزش میدهم که چگونه یک کمپین دیجیتال روابط عمومی مبتنی بر داده ایجاد کنید و سرفصلهای عالی را به دست آورید.
و نگران طاقچه نباشید. هر کسی می تواند از این نوع استراتژی استفاده کند.
در اینجا نحوه ادغام مبتنی بر داده با هدف جستجو و استخراج اطلاعات بیشتر برای به اشتراک گذاری با افراد آمده است.
یک روزنامه نگار خوب می داند که داده ها ستون فقرات هر کمپین عالی هستند! منظورم این است که ما نمی توانیم با واقعیت ها بحث کنیم، درست است؟
یک استراتژی روابط عمومی دیجیتال خوب باید با داده ها هدایت شود.
قبل از داده، چند سوال برای بهبود استراتژی روابط عمومی دیجیتال شما
برای هدایت استراتژی روابط عمومی دیجیتال خود، این سوالات کلیدی را از خود بپرسید:
- چه مشکل خاصی را با یک کمپین می خواهید حل کنید؟
- آیا مشتری شما قبلاً روابط عمومی یا بازاریابی محتوا انجام داده است؟
- رقیب مستقیم مشتری شما کیست؟
- رقیب آرزومند مشتری شما کیست؟
- مشتری شما چقدر دانش سئو دارد؟
- سایت رویایی مشتری شما چیست که در آن برند خود را ببینید؟
پاسخها به شما کمک میکنند تا یک کمپین کل نگر برای رسیدن به تمام اهداف خود طراحی کنید.
اکنون ارائه تعاریفی از روزنامه نگاری داده محور مهم است.
روزنامه نگاری داده محور چیست؟
من می توانم برخی از تعاریف شناخته شده را اینجا بنویسم، اما نمی خواهم.
من به عنوان هم تیمی هایم با شما صحبت خواهم کرد.
اصول اولیه: روزنامه نگاری مبتنی بر داده زمانی است که محتوای شما مبتنی بر داده باشد.
با ریشه یابی محتوای خود در داده ها، حقیقت و قابلیت اطمینان را در سراسر کار خود تضمین می کنید.
علاوه بر این، با داده های خوب، درک بهتر روند رفتار کاربر و آنچه مخاطبان شما می خواهند بخوانند، امکان پذیر است.
روزنامهنگاری مبتنی بر داده ترکیبی عالی بین اعداد و ارتباطات است – این یکی از مهمترین راهها برای درک هدف جستجو است.
داده ها از ما در برابر شکست محافظت می کنند.
اولین قانون روزنامه نگاری
یک روزنامه نگار خوب باید منابع خود را ذکر کند. این همان درسی است که در اولین کلاس روزنامه نگاری کالج یاد می گیرید.
بدون منبع، هیچ اطلاعات معتبر، اینترنت یا حتی لینک بیلدینگ وجود ندارد.
آیا انکر تکست را می شناسید؟ چگونه در مورد فکر کردن مانند یک مرجع منبع؟ خودشه!
لینک بیلدینگ یک مرجع منبع وب است.
داده محور و روزنامه نگاری: شرکای همیشه!
وقتی محتوای مبتنی بر داده و روزنامه نگاری را ادغام کردید، می توانید کمپین های روابط عمومی دیجیتالی ایجاد کنید که پیوندهای خوب زیادی (که مهم هستند) با ارزش و مرتبط ایجاد می کنند.
توجه داشته باشید: ارتباط.
بدون ارتباط، ما معامله ای نداریم.
آغاز: تحقیقات بازار
اولین قدم برای یک کمپین روابط عمومی دیجیتال کامل، انجام تحقیقات بازار در اینترنت است.
این به شما کمک می کند تا نیازهای بازار را درک کنید، مهم ترین اخبار در مورد موضوع یا موضوع خاص خود را بررسی کنید و ایده هایی برای ایجاد یک کمپین خوب ایجاد کنید.
Google News، Google Trends، Facebook، Instagram، TikTok… باید همه اینها را عمیقاً مطالعه کنید تا شکاف ها و فرصت ها را پیدا کنید!
به عنوان مثال، اخیراً یک چالش خاص داشتم: صحبت در مورد سویا و فرهنگ آن.
به زودی متوجه شدم که در حال حاضر محتوای زیادی در مورد این موضوع صحبت می شود – بنابراین، چه چیزی جدید است؟ من فقط نمی توانستم محتوای موجود را بازگردانم. من باید یک نقطه تفاوت پیدا می کردم تا کارم را متمایز کنم.
شما باید روی کیک مطالب خود را پیدا کنید.
پس از انجام تحقیقات فراوان در مورد بازار سویا، راه خوبی برای ورود پیدا کردم. در حالی که گوگل محتوای زیادی در مورد سویا صحبت می کرد، محتوایی وجود نداشت که به طور خاص نظرات کشاورزان سویا را بررسی کند.
بنابراین، تصمیم گرفتم صدای کشاورزان سویا را بدهم!
من یک نظرسنجی Google Form برای کشاورزان سویا گردآوری کردم که بر فناوری، مشکلات مزارع، کمک های دولتی و موارد دیگر تمرکز داشت.
ساختار تحقیق
اول از همه، ساختار نظرسنجی را با استفاده از Google Forms انجام دادم.
ساده. فقط چند سوال سریع برای درک آنچه کشاورزان باید بگویند!
اما من سوالات را از کجا پیدا کردم؟ از طریق تحقیق روی سویا در گوگل و صحبت با یک متخصص کشاورزی. من با او مصاحبه ای انجام دادم تا سوالاتم را به روشی درست تنظیم کنم.
داشتن تاییدیه یک متخصص منطقه برای شما مهم است. این باعث می شود محتوای شما موثرتر باشد.
EAT را به یاد داشته باشید، محتوای شما باید قوی باشد و معرف مسائل و راه حل های یک طاقچه باشد.
پس از آماده شدن سؤالاتم، نظرسنجی Google Form خود را ایجاد کردم و آن را به ایمیل مشتریم ارسال کردم.
نکته شگفت انگیز در مورد این نظرسنجی این است که پاسخ ها می توانند جهانی از احتمالات داستانی را باز کنند.
با Google Forms و بدون پول، نظرسنجی خوبی داشتم
مانند هر نظرسنجی یا مصاحبه ای، قدردانی از شرکت کنندگان مهم است. این به آنها کمک می کند تا احساس کنند بخشی از نظرسنجی و نتایج هستند.
برای انجام یک نظرسنجی خوب ابتدا باید برخی از اطلاعات جمعیت شناختی را بدانید.
این ضروری است که به شما کمک کند بفهمید افراد کجا هستند، چه کسانی هستند و چگونه دوست دارند ارتباطات و اطلاعات شخصی را به اشتراک بگذارند.
بنابراین، مطمئن شوید که سوالات زیر را در بالای نظرسنجی خود قرار دهید:
برای تولید داده های خوب، فراموش نکنید که بپرسید:
- سن.
- محلی (ایالت، شهر، محله و غیره).
- جنسیت.
- تحصیلات.
- اشتغال.
- وضعیت تأهل.
پس از این سوالات، می توانید در مورد موضوع تحقیق خود بپرسید.
این سؤالات مهم هستند زیرا به شما امکان می دهند سرفصل های قانع کننده تری پیدا کنید.
مثلا در مورد من: تغییر شرایط آب و هوایی چالشی برای 74.4 درصد از تولیدکنندگان سویا در برزیل است..
جدول بندی داده ها
من فرم ها را برای پاسخ به مدت 15 تا 20 روز باز نگه داشتم که معتقدم دوره مناسبی برای نظرسنجی است.
به ویژه در این مورد، ما بیش از 1000 پاسخ داشتیم. یک نمونه خوب
اما برای یک کمپین روابط عمومی دیجیتال به روش ژورنالیستی، بیش از 300 پاسخ عدد خوبی برای شروع است.
اکنون زمان جدول بندی است.
میتوانید پاسخها را از Google Forms به صفحهگستردهای مانند زیر صادر کنید:
شما باید اعداد را بخوانید – و فراموش نکنید که از بینی روزنامه نگار خود برای یافتن تیترهای خوب استفاده کنید.
برای سهولت در کار، می توانید از یک جدول پویا استفاده کنید که به شما امکان می دهد با اعداد بازی کنید.
پس از بررسی پاسخ ها و تجزیه و تحلیل خود، تصویر بسیار واضح تری از بهترین راه برای ایجاد محتوا خواهید داشت.
و محتوای خوب و نقاط طعمه گذاری لینک برای اعتبار بخشیدن به کار لینک سازی شما ضروری است.
محتوای مرجع موضوعی – پیوند طعمه
پس از بررسی نظرسنجی و ترکیب بینش آن، زمان برنامه ریزی محتوا برای انتشار و توزیع فرا رسیده است.
در این مورد، من از وبلاگ مشتری خود استفاده کردم تا تحقیق را در مورد دارایی قابل پیوند انجام دهم.
مطالب اقتدار موضوعی نوشتم. جزئیات نظرسنجی را توضیح دادم و اینکه چه داده هایی استخراج شد.
این یک محتوای عظیم در مورد فرهنگ سویا بود، از جمله اطلاعاتی در مورد تاریخچه سویا تا کنون.
مرجع موضوعی، انجام شد! من برای دستیابی به پیوند با ایجاد نسخه های قوی و زمین های خوب رفتم.
برای راهاندازی، به هر سایتی که میخواستم پیوند را دریافت کنم، ارتباط متفاوتی انجام دادم.
این یک استراتژی خوب است تا اطمینان حاصل شود که روزنامه نگاران مطالب انحصاری موجود در صندوق ورودی ایمیل خود را درک می کنند.
برای هر عنوان، یک نسخه.
برای هر روزنامه نگار، یک ارتباط منحصر به فرد.
نحوه ایجاد محتوای معتبر موضوعی خوب
هر دارایی قابل پیوند باید واقعاً خوب باشد تا «قابل کلیک» باشد.
مرجع محلی (TA) برای تحقق این امر فوق العاده است.
این نتیجه پذیرفتن کلیت یک موضوع یا موضوع، لمس تمام بخشهای آن، و برقراری ارتباط همه چیز در مورد آن در مطالب معتبر موضوعی شماست.
برای ایجاد اعتبار موضوعی، به دنبال مضامین در گوگل بگردید و از ابزارهایی مانند Semrush، Keytrends، Ahrefs و موارد دیگر استفاده کنید.
اگر می خواهید محتوای معتبر موضوعی بنویسید، باید یک جستجوی گوگل در مورد موضوع انجام دهید و سایت های دارای موقعیت مناسب را در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) مطالعه کنید.
به نحوه تولید، نگارش و دادههای مورد استفاده نگاه کنید – در آنجا به عمق هر ماده بروید.
برای درک وسعت نحوه تفکر مردم در مورد موضوع، به افراد همچنین پرسیده شده و جستجوهای مرتبط مراجعه کنید.
یک صفحه گسترده با تمام این داده های محتوا ایجاد کنید و از آن برای ترسیم آنچه می خواهید ایجاد کنید استفاده کنید.
پس از تکمیل، نوبت به نوشتن مطالب TA می رسد.
برای یافتن پرس و جوهای خوب، می توانید از جستجوی مرتبط استفاده کنید.
زمانی را به ساخت بهترین محتوای آنلاین در مورد موضوع اختصاص دهید. این به جذب لینک های مرتبط کمک می کند و همچنین به سایت شما کمک می کند، زیرا گوگل متوجه می شود که شما مرجع این موضوع هستید.
اول، به دلیل لینک هایی که محتوا دریافت می کند، و دوم، به دلیل غنای خود محتوا.
یادتان هست درباره سفر لینک بیلدینگ به شما گفتم؟ احترام به سفر ساخت لینک ضروری است. این روند است. بدون آن، “در پایان” جایزه ای وجود ندارد.
چالش این است که نتایج نهایی را در جای خود نگه داریم، و همچنین فراموش نکردن تمام مراحلی که برای رسیدن به یک نتیجه موفقیتآمیز برداشتهایم.
شما باید مراحل کمپین را ترسیم کنید و همه چیز را ثبت کنید. کاملاً همه چیز.
یک چک لیست کمپین ایجاد کنید تا بتوانید از مدت زمانی که برای انجام هر کار صرف می کنید ایده بگیرید. چک لیست همچنین مطمئن می شود که در طول مسیر چیزی را از دست نداده اید.
چیزی که من “لیست آرزو” می نامم صفحه گسترده ای با نام پورتال، مخاطب و روش “فروش” محتوا است.
هر پورتال باید با دقت نقشه برداری شود.
ترافیک پورتال را تجزیه و تحلیل کنید و ببینید آیا در بخش مشتری شما قرار دارد یا خیر.
میتوانید برای یافتن سایتهای خوب، چند KPI قرار دهید: رتبهبندی دامنه، ترافیک، هدف جستجوی سایت، جایگاه عمل، پیوندهای خارجی و داخلی و موارد دیگر.
اما این KPIها باید با هم در نظر گرفته شوند. انتخاب خود را تنها بر اساس یک KPI انجام ندهید.
در اینجا قالب لیست علاقه مندی هایی است که می توانید برای سازماندهی فرآیندهای خود از آن استفاده کنید:
سایت | چرا* | گام صدا | موضوع | تماس با ما | مخاطب | ارتباط دادن |
- چرا* – دلایل و جستجوهایی که فرصت پیوند را توجیه می کنند. ترافیک، ردیف (01، 02، 03)، رتبه بندی دامنه و غیره
نکته: دوشنبه یا جمعه منتشر نکنید. روزهای دوشنبه، روزنامه نگاران ایمیل های زیادی در صندوق ورودی خود دارند. در روزهای جمعه، روزنامه نگاران می خواهند استراحت کنند و به تعطیلات آخر هفته فکر کنند.
به بی نهایت و فراتر از آن
من طی 10 روز پس از انتشار کمپین با بازیکنان مهم، بیش از 23 لینک ایجاد کرده ام.
علاوه بر این نتایج، ما بیش از 30 پیوند به تحقیقات خود در یک ماه دریافت کردیم!
به جز لینک چه چیزی مهم است؟ بخور! با این نوع تحقیق می توانید قدرت را بهبود ببخشید.
و پست TA در حال حاضر با یک کلمه کلیدی صفحه اول، “plantio de soja” در عرض تنها سه ماه از کمپین، ترافیک دریافت می کند:
Google SERP با کلمه کلیدی در صفحه اول:
در نتیجه
شایان ذکر است که فرهنگ سویا یک طاقچه کوچک است.
اما اگر از این استراتژی در بازارهای پرطرفدارتری مانند گردشگری، مد، غذا یا موارد دیگر استفاده کنید، نتایج می تواند بزرگتر باشد.
و اکنون، مرحله به مرحله ای که نمی توانید فراموش کنید:
- نظرسنجی انجام دهید (15-20 روز).
- پاسخ ها را جدول بندی کنید.
- تیترهای خوب ایجاد کنید.
- یک لیست علاقه مندی ایجاد کنید.
- مطالب را منتشر کنید.
در اینجا برخی از پیوندهای سرفصل های من وجود دارد که همه آنها در سایت های خوب هستند:
اکنون در 42 پیوند … و در حال شمارش!
منابع بیشتر:
تصویر ویژه: Suteren/Shutterstock