چگونه با بودجه سئو در زمان خرابی کارآمد باشیم؟


گوش کنید، این موضوع یا مقاله جالبی برای نوشتن نیست.

من در حرفه ام به عنوان کارمند چیزهای زیادی را پشت سر گذاشته ام. اکنون، به‌عنوان یک صاحب آژانس، می‌دانم که چگونه عوامل اقتصادی، خرابی‌ها و سایر امواج می‌توانند تأثیر زیادی نه تنها بر بودجه، بلکه بر شغل و زندگی داشته باشند.

رکود، رکود، و هر چیز منفی مرتبط با اقتصاد می تواند برای بازاریابان معنی زیادی داشته باشد.

چه به دلیل نیاز فوری به کاهش سریع، عدم تمرکز بر استراتژی‌های بلندمدت بازاریابی دیجیتال، یا این واقعیت که به عقب‌نشینی در بودجه‌های بازاریابی گسترده‌تر متصل می‌شود، سئو اغلب زمانی که یک شرکت با خرابی مواجه می‌شود تحت تأثیر قرار می‌گیرد. .

وقتی با کاهش بودجه، داشتن منابع کمتر از نیازتان، و احساس فشار برای دستیابی به نتایج سئو مواجه هستید، من همدلی زیادی دارم.

به عنوان متخصص سئو، ما در حال حاضر کارهای زیادی را برای به دست آوردن دلار، نرم افزار، منابع و تعهد لازم برای دستیابی به اقدامات کوتاه مدت انجام می دهیم که منجر به عملکرد بلندمدت می شود.

امید من این است که این هشت مرحله به شما کمک کند تا از هر نوع از کار افتادگی سئو که ممکن است با آن مواجه شوید، بهترین استفاده را ببرید و به جلو بروید.

1. درک موقعیتی را پرورش دهید

در برخی موارد، ممکن است به طور کامل انتظار و احساس خرابی یا شرایط اقتصادی داشته باشید. این می تواند شامل اقتصادهای جهانی باشد و دلایل مختلفی برای آن داشته باشد.

در موقعیت های دیگر، ممکن است چیزی باشد که در یک منطقه، صنعت یا عمودی خاص با آن مواجه شده اید و تجربه کرده اید.

با این حال، در موارد دیگر، زمان از کار افتادگی می‌تواند کمتر شدید و شگفت‌انگیزتر باشد. این وضعیت را بهتر نمی کند، و به این معنی است که شما باید استراتژی خود را مطابق با آن تنظیم کنید.

به عنوان یک بازاریاب سئو داخلی یا دیجیتال، یک مشاور خارجی، یا یک آژانس حرفه ای که به مشتریان خدمات ارائه می دهد، باید درک موقعیتی از “چه چیزی” و “چرا” پشت رکود داشته باشید.

این بدان معنا نیست که شما باید یک اقتصاددان یا متخصص سیاست باشید.

احتمالاً از شما خواسته می شود که در طول یک رکود به همان اندازه یا بیشتر با کمتر انجام دهید.

بنابراین، قبل از اینکه بتوانید عمیقاً به “چگونه” که از شما خواسته می شود از منظر سئو به انجام برسانید، باید درک کافی از آنچه با آن روبرو هستید، تأثیر آن بر شرکت/مشتری خود و نحوه تنظیم مجدد آن داشته باشید. سازمان، بازار و به طور کلی دنیای کار شما.

2. تجزیه و تحلیل تقاضا

با بررسی جزئیات و بازگرداندن کلاه سئوی خود، مهمترین چیزی که باید درک کنید این است که آیا عوامل مؤثر بر بودجه با شرایط تجارت و بازار مرتبط هستند و تأثیر آن بر تقاضا چیست.

اگر طرفدار برند هستید یا در آژانس یا مشاوره ای هستید که بر یک صنعت متمرکز است، احتمالاً ایده هایی دارید.

با این حال، اگر بودجه‌های سئو کاهش می‌یابد یا کاهش می‌یابد و شما مجبور به انجام کارهای کمتری هستید، باید تحلیلی انجام دهید تا بفهمید که آیا تقاضا به طور کلی برای محصول، خدمات یا بازار شما کاهش یافته است یا خیر.

آیا افراد کمتری جستجو می کنند؟ آیا تعداد کمتری از سفر قیف یا مشتری را طی می کند؟ آیا نقطه رها کردن جدیدی وجود دارد که قبلاً وجود نداشت؟

3. بازبینی اهداف

مشابه تجزیه و تحلیل تقاضا، شما باید اهداف را به طور گسترده تری بازبینی کنید.

حتی اگر بازار یکسان باشد، اگر بودجه کمتر یا منابع کمتری برای کار دریافت می‌کنید، باید انتظارات خود و سهامداران را بازنشانی کنید.

آیا می توانید به همان اندازه که قبلا انجام می دادید با دلار کمتر انجام دهید؟ آیا می توانید با منابع داخلی و خارجی کمتری کار کنید – و همچنان سئو را موفق کنید؟

اگر مجبور به کاهش محتوا، پشتیبانی فنی یا حتی تحقیقات و استراتژی سئو هستید، حتی اگر تقاضای بازار ضربه ای نخورده باشد، می توانید فرض کنید که خروجی ها و نتایج یکسان نخواهند بود.

اهداف خود را مجدداً بررسی کنید، آنها را به اشتراک بگذارید و آنها را تا حد امکان عینی و مرتبط با بودجه و منابع کنید. اگر از شما خواسته می شود بیشتر یا کمتر انجام دهید، اشکالی ندارد، اما بدانید که وارد آن شوید!

هوش مصنوعی در حال حاضر ابزاری عالی است که می تواند به شما کمک کند کارهای بیشتری را با کمترین هزینه انجام دهید، بنابراین تا جایی که می توانید به روش های هوشمند و باکیفیت از آن استفاده کنید.

4. ردپای دیجیتال باریک

من از این نکته متنفرم، اما مهم است.

من معمولاً به دنبال این هستم که اگر کیفیت بالایی داشته باشد، بهتر باشد – چه محتوا، ویژگی‌ها، عملکرد، یا جنبه‌هایی از مسیرها و قیف‌های سفر مشتری.

با این حال، در زمان‌های ناچیز یا منابع محدود، باید ردپای دیجیتالی خود را محدود کنید.

چه به دلیل ساده‌سازی منابع باشد و چه به دلیل تمرکز و بودجه‌های شما، باید کاهش پیدا کنید. اگر تقاضای بازار کاهش یابد، در جایی که مردم هنوز در جستجو هستند و نیاز دارند، به صفر برسیم.

این می تواند به معنای کوتاه کردن موضوع و لیست کلمات کلیدی باشد تا به بخشی از قیف که می خواهید در سودآورترین محصول یا خدمات ارائه شده قوی باشید، بپردازید.

با تمرکز محدودتر و منابع کمتر، می توانید نیازهای منابع وب سایت خود را نیز کاهش دهید.

چه با یک بخش خاص، زیربخش، ساب دامنه یا میکروسایت واقعاً دقیق شود، احتمالاً مجبور خواهید بود تصمیمات و انتخاب های استراتژیک و تاکتیکی بگیرید که در زمان های زیادی انجام نمی دادید.

ممکن است نتوانید یک سایت کامل را بهینه کنید، بنابراین تا آنجا که نیاز دارید محدود شوید و توجه خود را در آنجا متمرکز کنید.

5. تمرکز منابع

انجام سئو به عنوان یک نفر که همه کلاه ها را بر سر دارد غیرممکن است مگر اینکه در موقعیت تک شاخ قرار داشته باشید.

این نیاز به منابعی مانند IT، توسعه دهندگان وب، UX، نویسندگان محتوا، استراتژیست های برند، قانونی/انطباق، و/یا تاییدیه های مدیریتی دارد.

و ممکن است چیزی را از لیست بالا گم کرده باشم!

زمانی که در اواسط دهه 2000 شروع به سئو کردم، توانستم حدود 80 درصد را به تنهایی انجام دهم. اکنون، به دلایل خوب، همکاری بسیار بیشتری لازم است.

با این حال، زمانی که بودجه کاهش می‌یابد، باید روی جایی که پول باقی مانده می‌رود تمرکز کنید.

در برخی موارد، ممکن است به شما دیکته شده باشد. با این حال، اگر هنوز کنترل کافی دارید، باید اولویت بندی کنید که بودجه و منابع را در کجا قرار داده اید.

این بدان معناست که احتمالاً محتوا را بر به‌روزرسانی‌های فنی در اولویت قرار دهید. یا فنی بیش از UX. یا CRO روی لینک بیلدینگ.

باهوش باشید، از استراتژی و اهداف به روز شده خود استفاده کنید و منابع خود را به گونه ای به کار ببرید که زیاد شما را لاغر نکند.

6. بردهای کوتاه مدت را هدف قرار دهید

در کوتاه مدت چه چیزی می توان به دست آورد؟ شرایط بازار، اهداف و میزان نهایی محدودکننده بودن بودجه به شما کمک می کند تا این موضوع را دیکته کنید.

آیا فقط به چند دلار کاهش یافته اید؟ آن را در بالاترین فرصت و موارد اولویت قرار دهید.

می دانم که واضح به نظر می رسد، اما سئو بزرگ و پیچیده است. ما مستعد پایین رفتن از مسیرهای خرگوش هستیم.

حواس پرتی زیاد است. منضبط بمانید، بدانید که باید چه کاری انجام دهید و در کوتاه مدت به آن دست یابید و تمام تلاش خود را بکنید تا موارد بلند مدت را فراموش کنید.

اگر می‌خواهید چراغ‌ها را روشن نگه دارید، در کوتاه‌مدت به ROI برسید و این فصل را پشت سر بگذارید تا دوباره شاهد افزایش بودجه باشید، به سراغ چیزهایی بروید که بیشترین شانس موفقیت کوتاه‌مدت را دارند.

این می تواند به معنای سئوی محلی، مشارکت/وابستگی به محتوا، رفتن به انتهای قیف در تمرکز کلیدواژه و محتوا، یا دامنه/مقیاس کامل سئو، اما در لیست بسیار کوتاهی از موضوعات/شرایط باشد.

7. بلند مدت فکر کنید

اگر لوکس فکر کردن در مورد استراتژی بلندمدت را دارید، یا به احتمال زیاد تحت تاثیر کاهش تقاضا قرار گرفته اید، اما هنوز مقداری بودجه سئو دارید، می توانید کارهایی را انجام دهید که برای آینده سازنده خواهد بود.

با تمرکز و استراتژی بلندمدت، می‌توانید از رقبایی که بودجه‌های خود را به طور کامل کاهش می‌دهند یا روی تفکر کوتاه‌مدت متمرکز هستند، حتی اگر تقاضایی وجود نداشته باشد، پیشی بگیرید.

من می توانم از تجربه با مشتریانی در دوران رکود گذشته صحبت کنم که حتی زمانی که تقاضای آنها کاهش یافت، با آنها همکاری کردیم، و سرمایه گذاری در ساخت نمایشنامه های بلندمدت را انتخاب کردیم که در صورت افزایش تقاضا، آنها را در صدر قرار داد.

مواردی که در صورت داشتن مقداری بودجه، حتی زمانی که تقاضا ندارید و می‌خواهید آینده‌اندیش باشید، باید روی آنها سرمایه‌گذاری کنید: فناوری وب‌سایت، زیرساخت، پایه محتوا، پلت فرم رهبری فکر شما، و نحوه ارائه قیف کامل به عنوان اقتدار در صنعت شما

اگر تقاضا در کوتاه مدت کاهش یابد، من حاضرم شرط ببندم که رقبای شما پای خود را از روی بنزین بر می دارند و به شما فرصتی می دهند تا آنها را پشت سر بگذارید و از طرف دیگر قوی تر بیرون بیایید – اگر در حال حاضر در جایگاه اول نیستید. در سراسر موضوعات و اصطلاحات تمرکز اصلی شما.

8. تلاش ها را اندازه گیری کنید

هرگز از اندازه گیری آنچه در حال وقوع است دست نکشید. شما می خواهید مجموعه ای از داده های عملکرد خود را داشته باشید تا هر چیزی را که می توانید عینیت بخشد.

این بدان معناست که بتوانید در جایی که می توانید بین کاهش بودجه، بازارها و سایر منابع و عملکرد همبستگی ایجاد کنید.

این به شما این امکان را می‌دهد که به دانستن تأثیر واقعی رکود، کاهش سرمایه‌گذاری و عوامل بازار بر روی تلاش‌های SEO خود ادامه دهید (یا شروع کنید). همچنین داده های معیاری را برای آینده به شما می دهد.

اگر اطلاعات گذشته از رکود یا کاهش بودجه دارید، از آن به عنوان راهنمایی نیز استفاده کنید!

هیچ کاری را بدون پیش بینی، انتظارات و اندازه گیری انجام ندهید.

چه در یک شرکت سهامی عام یا یک کسب و کار کوچک باشید، داده ها هدفی است که تا آنجا که ممکن است منطقه خاکستری را حذف می کند.

نتیجه گیری

در حالی که کسب‌وکارها ممکن است رویکردهای مشابهی برای زمان‌های خرابی داشته باشند، هیچ دو موقعیتی مشابه نیستند.

صرف نظر از اینکه بودجه، تیم یا مجموعه ای از منابع کاهش یافته به شما داده شود، همچنان می توانید به سمت اهداف سئو و موفقیت پیش بروید.

نمی‌گویم این فصل سرگرم‌کننده‌ای است، اما می‌خواهم شما را تشویق کنم که اگر شرایط را درک کنید، خواسته‌ها و اهداف قابل دستیابی را دوباره تنظیم کنید، و با تمرکز محدود و برنامه‌ای قابل دستیابی به جلو حرکت کنید، می‌توانید همه چیز را به خوبی ببینید. طرف دیگر

گاهی اوقات، زمان های ناب به درک بهتر از اینکه چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیست منجر می شود.

بله، اندازه گیری، تجزیه و تحلیل، و اسناد مناسب بخش بزرگی از سئو هستند. با این حال، تا زمانی که تحت فشار قرار نگیریم، اغلب ناکارآمدی‌ها و منابع و تلاش‌های بیهوده را در زمان‌های کم استرس نادیده می‌گیریم.

من شما را تشویق می کنم که در زمان های خرابی به جلو حرکت کنید. اینها می توانند فرصت های رشد بزرگی برای شما از نظر حرفه ای، شخصی و برای سازمان شما باشند، زیرا شما پشتکار دارید و از کسانی که برنامه یا تعهدی به جنبه بلندمدت سئو ندارند پیشی می گیرید.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: fotogestoeber/Shutterstock



منبع

مطالب مرتبط