چگونه با رفع آدم خواری کلمات کلیدی، ترافیک بیشتری به دست آوریم
این پست توسط DinoRANK حمایت شده است. نظرات بیان شده در این مقاله مربوط به خود اسپانسر است.
Google یک منبع عالی از ترافیک واجد شرایط و تکرارشونده برای کسب و کار شما است – این یک واقعیت است.
بسیاری از مردم می گویند که کلید موفقیت سئو این است که خود را به عنوان یک منبع معتبر برای همه کلمات کلیدی در صنعت خود، حتی کلمات کلیدی خاص، معرفی کنید.
متاسفانه، رقیب شما همین کار را می کند. در برخی موارد حتی ممکن است در حال رقابت با خودتان باشید.
همه در حال تولید محتوای یکسانی هستند تا در گوگل رتبه بالایی کسب کنند. بنابراین، شما باید خود را متمایز کنید.
رقبای شما ممکن است از کلمات کلیدی مشابه شما استفاده کنند، اما آیا آنها سئوی دامنه خود را با پاکسازی محتوای آدمخوار و آدمخواری کلمات کلیدی بهینه می کنند؟
آنها ممکن است نباشند؛ بنابراین، این یک راه عالی برای سوق دادن وب سایت شما به بالای گوگل است.
آدمخواری کلمات کلیدی در سئو چیست؟
همانطور که می دانید، گاهی اوقات دو یا چند URL در یک دامنه ممکن است برای یک کلمه کلیدی یا گروهی از کلمات کلیدی رتبه بندی شوند.
وقتی این اتفاق میافتد، گوگل نمیداند کدام قسمت از محتوا را در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) نشان دهد.
وقتی اینها URL ها برای عبارات جستجوی یکسانی رقابت می کنند که به آن آدم خواری سئو می گویند.
چگونه پاکسازی آدم خواری می تواند فورا رتبه شما را افزایش دهد
هنگامی که شما و رقبایتان برای کلمات کلیدی یکسانی رتبه بندی می کنید، با این حال موقعیت شما در SERP ها پایین تر است، ممکن است مشکل آدم خواری داشته باشید.
اگر محتوای شما در حال آدم خواری است، نه تنها باید با رقبای خود برای کسب مقام برتر مبارزه کنید، بلکه باید با صفحات خود نیز مبارزه کنید.
رقابت به اندازه کافی بدون داشتن آن در خانه وجود دارد، درست است؟
وقتی URL ها با یکدیگر رقابت می کنند، آدم خواری یک عامل مضر است. آنها حتی می توانند به اعتبار دامنه شما آسیب بزنند اگر تعداد آنها بسیار زیاد باشد، به خصوص اگر شما به گوگل نگفته اید که تفاوت واضحی بین دو محتوای مشابه وجود دارد.
همانطور که می بینید، آدم خواری ها تأثیر منفی بر سئوی دامنه شما دارد.
برای حل مشکل آدمخواری، ابتدا باید بدانیم چگونه آنها را پیدا کنیم.
چگونه آدم خواری را در وب سایت خود پیدا کنید
راه های مختلفی برای یافتن آدم خواری در دامنه شما وجود دارد:
- راه دستی
- راه آسان
چگونه کلمات کلیدی آدمخواری را با دست پیدا کنیم
دو راه برای تعیین مکان خواری محتوا و کلمه کلیدی بدون استفاده از ابزار وجود دارد:
- از یک ردیاب رتبه یا کنسول جستجوی گوگل استفاده کنید برای دیدن اینکه صفحات شما در چه موقعیت هایی در نتایج جستجو رتبه بندی می شوند و همچنین کلمات کلیدی که برای آنها رتبه بندی می شوند. سپس، URLهای منطبق برای کلمات کلیدی مشابه را پیدا کنید.
- محتوای سایت خود را به صورت دستی بررسی کنید برای دیدن اینکه آیا چندین صفحه وجود دارد که به یک موضوع می پردازد یا کلمات کلیدی مشابهی را شامل می شود. سپس، به گوگل بروید و کلمه کلیدی مورد نظر خود را جستجو کنید و بررسی کنید که آیا واقعاً این کار را انجام می دهید یا نه. این همچنین می تواند به شما در جلوگیری از وقوع آن کمک کند.
نحوه پیدا کردن مکان خواری کلمه کلیدی با یک کلیک
با استفاده از DinoRANK، میتوانید به سادگی روی یک دکمه کلیک کنید و فوراً تمام محتوای آدمخوار خود را ببینید.
تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک پروژه در ابزار ایجاد کنید و آن را با حساب Google Analytics و Google Search Console خود همگام کنید. DinoRANK بقیه کارها را انجام می دهد.
اکنون ببینید چه محتوایی در وب سایت شما آدمخوار می شود →
اکنون، هنگامی که همه آدم خواری هایی را که روی وب سایت شما تأثیر می گذارند را پیدا کردید، چه تصمیمی باید بگیرید؟
بهترین راه برای رفع آدم خواری چیست؟
هنگامی که آدم خواری ها را در وب سایت خود پیدا کردید، می توانید این مراحل را برای حل مشکل انجام دهید:
- دو URL را در یک URL بپیوندید یا ادغام کنید.
- یک تغییر مسیر 301 انجام دهید.
- تمرکز خود را به یکی از دو محتوا تغییر دهید و کلمهای را که آدمخواری میکند، حذف یا بهینه کنید.
- یک تگ متعارف در یکی از دو URL قرار دهید.
- اگر آن را محتوای نازک یا تکراری می دانید، یکی از دو محتوا را حذف کنید.
چگونه بهترین روش را انتخاب کنم؟
هنگام مواجهه با آدمخواری برای انجام بهینه ترین عمل چه تحلیلی باید انجام دهید؟
فرض کنید 2 URL از یک دامنه دارید که برای یک کلمه کلیدی قرار گرفته اند. 1 URL در موقعیت 5 و URL دیگر در موقعیت 7 در SERP ها قرار دارد.
در این صورت باید:
- محتوا را بررسی کنید از هر دو صفحه برای دیدن اینکه آیا آنها به یک موضوع می پردازند یا کلمات کلیدی مشابهی را شامل می شوند. اگر چنین است، احتمالاً آنها با یکدیگر رقابت می کنند و باعث آدمخواری می شوند.
- اعتبار صفحه را بررسی کنید از هر صفحه، همانطور که با تعداد لینک های ورودی، کیفیت لینک ها، ساختار سایت و غیره اندازه گیری می شود. صفحه با اعتبار بالاتر احتمالاً در نتایج جستجو عملکرد بهتری خواهد داشت.
- ترافیک را بررسی کنید توسط هر صفحه دریافت می شود تا ببینید کدام یک بازدیدهای بیشتری دریافت می کند، و تجزیه و تحلیل کنید که کدام URL به هدف جستجوی آن یا آن کلمات کلیدی بهتر پاسخ می دهد.
- نرخ تبدیل را بررسی کنید از هر صفحه برای دیدن اینکه کدام یک اقدام فروش یا تبدیل بیشتری ایجاد می کند.
پس از انجام تجزیه و تحلیل، عناصر کافی برای تشخیص اقداماتی که باید در هر آدمخواری انجام دهید، خواهید داشت.
هنوز مطمئن نیستید؟
نگران نباشید. DinoRANK بسته به مورد، توصیه هایی را در مورد چگونگی ادامه به شما نشان می دهد.
معمولاً، محتوا در یکی از دو نشانی اینترنتی ادغامشده (یکی که دارای اعتبار بالاتر یا ترافیک بالاتر است) ادغام میشود و URL حذفشده باید به یک تغییر مسیر 301 تبدیل شود.
تاثیر این تعمیر معمولا در تعداد بسیار بالایی از موارد مثبت است.
اگر چه اگر هر دو محتوا عملکرد خود را انجام دهند (به عنوان مثال، یک URL به کارت محصول و دیگری به یک پست وبلاگ تعلق دارد)، گزینه بهتری برای بهینه سازی یا عدم بهینه سازی محتوا در صورت مناسب یا انتخاب یک تگ متعارف است. یکی از URL هایی که به موتورهای جستجو نشان می دهد که صفحه اصلی است.
در هر صورت، نظارت مداوم بر عملکرد صفحات و انجام تنظیمات در صورت لزوم برای جلوگیری از آدمخواری در آینده مهم است. با DinoRANK شما این را تحت کنترل خواهید داشت.
نحوه بهینه سازی یا بهینه سازی محتوایی که آدم خوار است؟
موتورهای جستجو از الگوریتمهایی برای تعیین ارتباط یک صفحه وب برای یک جستجوی خاص استفاده میکنند و یکی از راههایی که آنها این کار را انجام میدهند شناسایی کلمات کلیدی است که بیشتر در یک صفحه ظاهر میشوند، نسبت به کلمات کلیدی که در سایر صفحات مشابه ظاهر میشوند.
قبل از بهینه سازی یا عدم بهینه سازی یکی از این دو محتوا، دانستن تمام کلمات کلیدی برای هر URL که آدمخوار می شود، مهم است.
سپس، شما نیاز دارید محتوای معنایی آنها را با تجزیه و تحلیل TF * IDF تجزیه و تحلیل کنید.
بنابراین، تجزیه و تحلیل یک URL که می خواهید محتوای آن را برای یک کلمه کلیدی خاص با TF*IDF بهینه سازی/ترویج کنید، به شما این امکان را می دهد که درک کنید که کدام کلمات کلیدی مرتبط با آن محتوا هستند.
گسترش و بهینه سازی معنایی محتوایی که در حال حاضر رتبه بالایی داشته است، خواه آدمخوار باشد یا نه، یکی از بهترین راه ها برای به دست آوردن ارتباط بیشتر برای آن دسته از عباراتی است که فقط برداشت یا چند کلیک دریافت کرده اند. این به این دلیل است که شما اکنون غنای معنایی بیشتری را به آن محتوا ارائه می کنید.
با DinoRANK، می توانید از تجزیه و تحلیل TF*IDF در URL های قبلا منتشر شده استفاده کنید تا نحوه بهینه سازی آنها را ببینید.
همچنین می توانید از این ویژگی زمانی استفاده کنید که می خواهید بر اساس یک کلمه کلیدی یا گروهی از کلمات کلیدی که می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید، محتوای جدیدی ایجاد کنید.
DinoRANK اطلاعات را به صورت بصری مرتب می کند و نمودار را به سه لایه فیلتر جدا می کند: یک کلمه کلیدی، دو کلمه کلیدی و سه کلمه کلیدی.
علاوه بر توصیه ها، شما نیز قادر خواهید بود به سرعت ساختار هدر مورد استفاده مستقیم ترین رقبای خود را ببینید در 10 مورد برتر گوگل
در مدت زمان بسیار کوتاهی، فرصتها و ایدههای محتوایی را با ساختار سرفصل بهینه، از جمله کلمات کلیدی معنایی مرتبط مورد نیاز برای رتبهبندی، کشف خواهید کرد.
علاوه بر این، اگر این پسوند محتوای معنایی با برخی پیوندهای داخلی به آن URL بهینه شده تکمیل شود، و شما این کار را با متن لنگر کلمه کلیدی اصلی یا کلمات کلیدی معنایی دقیق انجام دهید، اعتبار و معمولی بودن URL مورد نظر خود را تقویت خواهید کرد. ترویج.
با پیوندهای داخلی، به لطف تحلیل برجستگی معنایی TF*IDF، زمینه معنایی بیشتری بدست می آورید و اعتبار آن صفحه را که قبلاً بهینه شده است، تقویت می کنید.
اگر می خواهید از این ویژگی ها برای انجام سئوی پروژه های خود به روشی ساده اما موثر استفاده کنید، می توانید DinoRANK را امتحان کنید.
تمام سئوی مورد نیاز وب سایت شما را می توانید در DinoRANK پیدا کنید.