چگونه در کمتر از 4 دقیقه گزارش صفحه فرود Google Analytics 4 بسازیم
در Universal Analytics (UA)، ما قبلاً باز می شدیم گزارش های رفتاری > محتوای سایت > صفحات فرود.
گزارش صفحات فرود UA معیارهای اکتساب، رفتار و تبدیل را به ما نشان داد که توسط بازدیدکنندگان صفحه فرود استفاده شده برای ورود به سایت سازماندهی شده است.
می توانید با افزودن بخش ها، ابعاد ثانویه و فیلترهای پیشرفته، دانه بندی بیشتری داشته باشید.
این دادهها برای اطلاعرسانی استراتژی محتوا، اولویتبندی بهینهسازی صفحه، یا تنظیم دقیق تلاشهای بهینهسازی نرخ تبدیل ضروری هستند.
در Google Analytics 4 (GA4)، گزارش صفحه فرود تازه از جعبه خارج نمی شود – اما ممکن است، و اگر مراحل این مقاله را دنبال کنید، فقط یک بار باید آن را انجام دهید.
نحوه ایجاد گزارش صفحه فرود در GA4
به حساب GA4 خود وارد شوید.
باز کن گزارش ها و انتخاب کنید کسب ترافیک از منوی کشویی Acquisition چرخه زندگی.
بعد گزارش اکتساب ترافیک استاندارد است گروه بندی کانال پیش فرض جلسه.
بعد ویژگی توصیفی داده است. این ردیفها را در جدول جذب ترافیک و نحوه سازماندهی دادهها تشکیل میدهد.
گروه بندی کانال پیش فرض جلسه نشان می دهد که گوگل مشخص کرده است که کاربران سایت شما از کجا آمده اند.
- اگر روی پیکان کشویی کلیک کنیم، میتوانیم راههای مختلفی را برای سازماندهی اطلاعات یکسان انتخاب کنیم: کاربران از کجا آمدهاند.
اما، ما می خواهیم بدانیم که آنها به کجا (صفحه فرود) در سایت ما رسیده اند.
یک نماد مداد در گوشه سمت راست بالای صفحه نشان میدهد که میتوانید گزارش خود را سفارشی کنید.
ادامه دهید و روی نماد مداد کلیک کنید.
هورا! اکنون میتوانید گزارشهای GA4 خود را طوری سفارشی کنید که فقط چیزی را که به آن اهمیت میدهید، شامل شود، و هیچ چیزی که به آن علاقه ندارید.
ویرایش گزارش نحوه جمعآوری دادهها را تغییر نمیدهد، بنابراین نگران خراب شدن چیزی نباشید.
بسیار خوب، بنابراین گزینههای بعد استاندارد در گزارش اکتساب ترافیک GA4 بر اساس مبدأ ترافیک است. می خواهیم ببینیم کاربر از کدام صفحه وارد شده است.
زیر گزارش داده ها، کلیک ابعاد > بعد اضافه کنید و ورق بزنید (به ترتیب حروف الفبا) تا ببینید صفحه فرود.
برای افزودن کلیک کنید صفحه فرود به لیست ابعاد اصلی شما.
اگر این تمام چیزی است که نیاز دارید و می خواهید اینجا انجام دهید، کلیک کنید صرفه جویی برای اضافه کردن صفحه فرود به عنوان گزینه ای در منوی کشویی شما برای ابعاد.
اما امیدوارم به خواندن ادامه دهید و یاد بگیرید که چگونه یک گزارش صفحه فرود کامل را سفارشی کنید و آن را به عنوان یک گزارش استاندارد در پیمایش اصلی خود قفل کنید.
سفارشی کردن گزارش فرود GA4
سفارشی کردن گزارش صفحه فرود GA4 ممکن است مفید باشد تا آنچه را که بیشتر با آن در Universal Analytics (UA) آشنا هستید منعکس کند.
در زیر ابعاد، روی سه نقطه عمودی سمت راست خود کلیک کنید صفحه فرود بعد و انتخاب کنید تنظیم به عنوان پیشفرض.
با کلیک کردن روی آبی، پیشرفت خود را ذخیره کنید درخواست دادن دکمه در گوشه سمت راست پایین
برای تنظیم دادههای نشاندادهشده در ستونهای جدول، روی «متریک» کلیک کنید. این همان فرآیند ویرایش ابعاد است.
شما می توانید کلیک کنید ایکس برای حذف یک متریک و کلیک کردن متریک را اضافه کنید برای انتخاب از لیست گزینه ها
معیارها را بکشید و رها کنید تا ترتیب نمایش ردیفهای جدولتان را مرتب کنید.
برای تقلید از گزارش صفحه فرود UA، Sessions، کاربران جدید، Engagement Rate، Ag. زمان تعامل، تعداد رویداد و تبدیل.
ابعاد و معیارها اکنون تنظیم شده است.
من اهمیت خاصی برای داشتن نمودار میله ای برای این گزارش ندارم، بنابراین می خواهم روی نماد چشم در سمت چپ کلیک کنم. نمودار میله ای برای پنهان کردن آن از نظر
«کارتهای خلاصه» در صفحه اصلی نشان داده میشوند تا «عکس فوری» از نحوه انجام کارها از گزارشهای استاندارد دریافت کنید.
اگر می خواهید یک عکس فوری از صفحات فرود به صفحه اصلی خود اضافه کنید، برای ایجاد یک کارت جدید کلیک کنید.
تنظیم یک کارت خلاصه اولویت شما خواهد بود. من دوست دارم پیشنمایش کارتم به کاربران صفحه فرود و تعداد رویدادها در قالب جدول نشان داده شود.
این گزارش را به عنوان یک گزارش جدید ذخیره کنید.
ذخیره بهعنوان یک گزارش جدید مهم است، زیرا نمیخواهیم در بالای گزارش اکتساب ترافیک پیشفرض خود ذخیره کنیم. در عوض، میخواهیم با استفاده از الگوی گزارش اکتساب ترافیک، یک گزارش جدید ایجاد کنیم.
بسیار عالی، گزارش صفحه فرود ما آماده است.
برای سهولت بازیابی این گزارش، میتوانیم آن را به پیمایش اصلی خود اضافه کنیم، که در ادامه به شما نشان خواهم داد.
افزودن گزارش صفحه فرود به پیمایش اصلی
روی گزارش ها کلیک کنید و به پایین منوی سمت چپ پیمایش کنید. یک نماد پوشه با عنوان مشاهده خواهید کرد کتابخانه.
همه مجموعه های گزارش شما در سازماندهی شده اند کتابخانه پوشه، جایی که مدیران حساب می توانند ارائه گزارش ها را سفارشی کنند.
کلیک ویرایش مجموعه زیر مجموعه > چرخه زندگی.
جدید خود را بکشید صفحه فرود گزارش تفصیلی در زیر تحصیل در منوی سمت چپ کلیک صرفه جویی > تغییرات را به عنوان مجموعه فعلی ذخیره کنید.
توانجامش دادی!
شما یک گزارش صفحه فرود در GA4 ایجاد کردید که به راحتی می توانید آن را پیدا کنید چرخه زندگی > کسب ترافیک.
گام به گام صفحه فرود سریع GA4
راهنمای گام به گام سریع برای ایجاد گزارش صفحه فرود در GA4:
- به حساب Google Analytics 4 خود وارد شوید.
- باز کن چرخه زندگی > گزارش کسب ترافیک.
- برای سفارشی کردن گزارش خود، روی نماد مداد کلیک کنید.
- انتخاب کنید ابعاد > Dimensio را اضافه کنیدn > + صفحه فرود.
- برای تنظیم روی سه نقطه عمودی کلیک کنید صفحه فرود به عنوان پیش فرض
- انتخاب کنید که یک نمودار میله ای، نمودار خطی یا هر دو نگه دارید.
- معیارها را فقط برای مواردی که نیاز دارید سفارشی کنید.
- صرفه جویی > ذخیره به عنوان گزارش جدید.
- نام گزارش خود را بگذارید: «صفحه فرود: جذب ترافیک».
- کتابخانه گزارش GA4 را باز کنید.
- ویرایش کنید مجموعه چرخه زندگی.
- گزارش صفحه فرود خود را در قسمت Traffic Acquisition بکشید و رها کنید.
افکار نهایی
گزارش GA4 دارای یک منحنی یادگیری است، اما لازم نیست در تاریکی به گشت و گذار بپردازید.
طرح کلی بالا یک گزارش صفحه فرود در GA4 ایجاد می کند که شما با آن آشنا هستید و می توانید به راحتی به آن دسترسی داشته باشید.
آیا گزارش های GA4 دیگری وجود دارد که می خواهید نحوه ایجاد آن را یاد بگیرید؟ به ما اطلاع دهید توییتر، لینکدین یا فیس بوک.
منابع بیشتر:
تصویر ویژه: BrightSpace/Shutterstock