چگونه سایت تجارت الکترونیک خود را برای خریداران تعطیلات بهینه کنید


دوره های اوج خرید مانند جمعه سیاه، هالووین، کریسمس و تعطیلات دیگر میلیون ها خریدار را به صورت آنلاین جذب می کند.

آنها همچنین فرصت های اصلی را برای تجارت الکترونیک و مارک های خرده فروشی ارائه می کنند تا درآمد و ترافیک افزایشی را برای فصل تعطیلات افزایش دهند.

طبق NRF، پیش‌بینی تعطیلات 2024 با پیش‌بینی آن مطابقت دارد که فروش سالانه برای سال 2024 بین 2.5 تا 3.5 درصد در سال 2023 خواهد بود.

یکی از ویژگی‌های متمایزکننده از فصل خرید تعطیلات سال گذشته این است که دوره خرید بین روز شکرگزاری و کریسمس شش روز کوتاه‌تر خواهد بود که مجموعاً 26 روز است. عوامل مؤثر دیگری در سال جاری می تواند شامل تأثیر اقتصادی طوفان های هلن و میلتون باشد. اگرچه انتخابات ریاست جمهوری 2024 ایالات متحده در فصل تعطیلات زمستانی برگزار می شود، نمی توان تأثیر آن را بر هزینه های جاری یا آتی اندازه گیری کرد.

تصویر از NRF.com، اکتبر 2024

طبق آمار Statista، در ایالات متحده، بسیاری از مصرف کنندگان تعطیلات قصد خرید محصولات سال 2024 را برای جشن تعطیلات دارند که 97٪ برای هالووین، 92٪ برای شکرگزاری و 96٪ برای کریسمس هستند.

تصویر از Statista، اکتبر 2024

از آنجایی که انتظار می رود فروش سال به سال افزایش یابد، بهترین راه برای بهینه سازی سایت شما برای تعطیلات چیست؟ چه زمانی باید شروع کنید و چه کاری باید انجام دهید؟ بیایید کاوش کنیم.

نکات سئو برای بهینه سازی وب سایت تجارت الکترونیک شما

از قبل برنامه ریزی کنید

یکی از مهمترین جنبه های بهینه سازی سایت برای تعطیلات، برنامه ریزی است.

اگر اکنون صفحات فرود را برای کریسمس بسازید و انتظار داشته باشید که برای شرایط رقابتی رتبه بندی کنند، این اتفاق نخواهد افتاد.

همیشه تقویم محتوای خود را از قبل بسازید (یعنی دو تا سه ماه یا بیشتر جلوتر از زمان).

اطمینان حاصل کنید که جستجوی کلمات کلیدی خود را انجام داده اید و شروع به برنامه ریزی محتوای مورد نیاز برای ایجاد، دریافت تاییدیه، استقرار و غیره کنید.

از URL های همیشه سبز استفاده کنید

URL های قابل استفاده مجدد برای تبلیغات ایجاد کنید که می توانید سال به سال از آنها استفاده کنید. می توانید تاریخ یا سال را در عنوان صفحه ذکر کنید یا کپی کنید و سپس هر سال آن را تغییر دهید، اما از آن در URL استفاده نکنید.

نمی‌توانم به شما بگویم که در 20 سالی که سئو کار می‌کردم، دیدم که بسیاری از برندهای بزرگ اشتباه می‌کنند یا صفحات فرود خود را حذف می‌کنند یا سال را به URL صفحه فرود محصولات فصلی خود اضافه می‌کنند.

خبر خوب این است که اکثر خرده فروشان جعبه بزرگ در حال حاضر این کار را به درستی انجام می دهند.

به عنوان مثال، Target یک صفحه فرود اختصاصی برای قرارداد تلویزیونی روز شکرگزاری خود در https://www.target.com/s/samsung+tv+deals+thanksgiving دارد.

حالا اگر قرار بود یک سال بگذارد، باید هر سال صفحه را تغییر مسیر دهد، اما از یک استراتژی خوب سئو پیروی می کند. این به صفحات اجازه می دهد پیر شوند، پیوندها را ایمن کنند، اعتبار ایجاد کنند و برای پیوندهای داخلی استفاده شوند.

اسکرین شات از Target.com، اکتبر 2024

برای بررسی اجمالی هوش مصنوعی آماده شوید

ما در دنیایی زندگی می کنیم که هوش مصنوعی رفتار کاربر را تغییر داده است و مردم در مورد برند و محصول ما سوال می پرسند.

اسکرین شات از جستجو برای [plasma TV]، گوگل، اکتبر 2024

اطمینان حاصل کنید که سایت شما برای بررسی اجمالی هوش مصنوعی بهینه شده است و بهترین شیوه ها را دنبال می کند:

  • راهنمای جستجوی ضروری گوگل را دنبال کنید.
  • اطلاعات موجود در مرورهای هوش مصنوعی را پشتیبانی و گسترش دهید.
  • پرس و جوهای اطلاعاتی دم بلند را هدف قرار دهید.
  • اطمینان حاصل کنید که محتوا مرتبط است و به سوالات پاسخ می دهد.
  • ساختار محتوا را قالب بندی کنید.
  • مطالب را تازه و به روز نگه دارید.

استراتژی SEO و PPC را ترکیب کنید

متأسفانه، سئو همچنان در صفحه پایین تر و بیشتر می شود.

شما باید با تیم جستجوی پولی خود برای ایجاد یک استراتژی ترکیبی برای رتبه بندی کلمات کلیدی رقابتی و داشتن کل SERP کار کنید.

به عنوان مثال، جستجو برای [what is the best TV to buy for thanksgiving] قصد معامله دارد SERP ها ابتدا لیست های حمایت شده را نشان می دهند و سپس ویدیوها و افراد همچنین می پرسند (PAA).

هم داشتن یک تبلیغ پولی و هم رتبه بندی ارگانیک برای به دست آوردن کلیک های بیشتر و فروش بالقوه کلیدی است.

جستجوی پولی همچنین می‌تواند کمپین‌های تبلیغاتی با موضوع تعطیلات ایجاد کند که کلمات کلیدی جایزه شما را هدف قرار می‌دهد و باعث فروش بیشتر می‌شود.

محتوایی بسازید که از استراتژی PAA استفاده می کند. این ویژگی در Google SERPs سوالات اضافی مربوط به جستجوی جستجو و پاسخ های سریع را در اختیار کاربران نهایی قرار می دهد.

Reddit را فراموش نکنید

Reddit برای سؤالات مربوط به سؤالات تعطیلات در SERPS نشان داده شده است.

این نشان دهنده فرصتی برای حضور در مقابل مخاطبان هدف شما است، بنابراین مطمئن شوید که بهترین شیوه های Reddit را دنبال کنید، که شامل موارد زیر است:

  • زیرمجموعه های مرتبط مرتبط با محصولات خود را شناسایی کنید (به عنوان مثال، ایده های r/Gift).
  • از تبلیغ خود بپرهیزید و با جامعه درگیر شوید.
  • محتوای مرتبط را به اشتراک بگذارید، عملکرد را بهینه کنید و نظارت کنید.
  • پست، شبکه، ایجاد روابط، و شرکت در بحث.
اسکرین شات از جستجو برای [holiday gift ideas]، گوگل، اکتبر 2024

بهینه سازی سرعت و عملکرد

اطمینان حاصل کنید که سایت شما برای دستگاه های تلفن همراه بهینه شده است، در سریع ترین زمان ممکن بارگیری می شود – ترجیحاً کمتر از 3 ثانیه – و Core Web Vitals را پاس می کند.

این از دیدگاه تجربه کاربر مهم است، به خصوص به این دلیل که بیشتر خریدها با استفاده از دستگاه تلفن همراه انجام می شود. از تصاویر قهرمان تعطیلات بزرگ، تصاویر بینابینی و غیره خودداری کنید.

راهنماها و تبلیغات هدایای تعطیلات را ارائه دهید

برای افزایش کلیک و فروش، تبلیغات را در صفحه اصلی خود نمایش دهید.

اگر صفحات تعطیلات سال گذشته داشتید، ممکن است بخواهید محتوا را به‌روزرسانی کنید تا بتوانید آن را به موقع برای فصل تعطیلات با محصولات جدید و محبوب، پیام‌های فصلی و تصاویر به‌روزرسانی کنید.

از کلمات کلیدی مخصوص تعطیلات در توضیحات محصول استفاده کنید

توضیحات محصول بسیار مهم است و می تواند دید سایت تجارت الکترونیک شما را در طول فصل خرید تعطیلات بهبود بخشد.

استفاده از کلمات کلیدی مربوط به تعطیلات می تواند به نمایش محصولات شما در تحقیقات مربوط به تعطیلات کمک کند و آنها را برای خریدارانی که به دنبال محصولات مرتبط هستند جذاب تر کند.

پس از اینکه با استفاده از ابزارهای مورد علاقه خود مانند Semrush، Ahrefs، و غیره، برای عبارات تعطیلات خود تحقیق کلمه کلیدی خود را انجام دادید، فهرستی از اصطلاحات را تهیه کنید که شامل:

  • اصطلاحات کلی: “تعطیلات”، “عید”، “فصلی”، “هدیه”.
  • تعطیلات خاص: «کریسمس»، «هانوکا»، «سال نو»، «کوانزا».
  • اصطلاحات هدیه دادن: “جوراب پرکن”، “بابانوئل مخفی”، “فیل سفید”.
  • اصطلاحات احساسی: “شادی”، “شادی”، “شاد”، “جشن”.

موارد استفاده از تعطیلات را برجسته کنید. توضیح دهید که چگونه می توان از محصول در طول تعطیلات استفاده کرد یا اینکه چرا یک هدیه عالی است و ویدیوها را اضافه کنید.

از اصلاح کننده های فصلی استفاده کنید. صفت های مخصوص تعطیلات را به عنوان و توضیحات محصول خود اضافه کنید. مثال برای لباس:

  • اصل: “ژاکت بافتنی قرمز.”
  • نسخه تعطیلات: ژاکت بافتنی قرمز جشن، مناسب برای مهمانی های تعطیلات.

از بازاریابی ایمیلی برای کمپین های تعطیلات استفاده کنید

در حالی که بازاریابی ایمیلی مستقیماً بر SEO تأثیر نمی گذارد، می تواند به طور غیرمستقیم به تلاش های SEO شما در طول فصل تعطیلات کمک کند.

داشتن کمپین‌های ایمیلی هدفمند می‌تواند مشتریان قبلی را به فروشگاه شما بازگرداند، البته تا زمانی که بر اساس خریدهای قبلی، علاقه به مرور و پیشنهادات محدود شخصی‌سازی شده باشند.

برای اقلام خارج از انبار برنامه ریزی کنید

با وقایع اخیر در جهان، یعنی اعتصابات بندری ایالات متحده توسط 45000 کارگر اسکله، جنگ، طوفان، انتخابات ریاست جمهوری نامشخص و این واقعیت که COVID هنوز در اطراف است، هنوز برخی از مشکلات در زنجیره تامین وجود دارد.

اگر محصولات شما در دسترس نیستند اگر اتفاقی بیفتد، همیشه باید برنامه داشته باشید.

در این مورد، توصیه می‌شود محصولاتی را که در سال‌های گذشته فروخته شده‌اند، ذخیره کنید و مطمئن شوید که سیستم مدیریت موجودی‌تان با وب‌سایتتان به‌صورت بلادرنگ یکپارچه است.

جایگزین های دیگر عبارتند از:

  • ارسال ایمیل به مشتریان هنگامی که محصولات موجود هستند.
  • پیوند داخلی به محصولات مرتبط

از طریق رسانه های اجتماعی درگیر شوید

پلتفرم‌های اجتماعی برای جذب مشتریان و افزایش فروش بسیار مهم هستند.

ایجاد محتوای مفید و قابل اشتراک‌گذاری، هدایای تعطیلات، و معاملات رسانه‌های اجتماعی می‌تواند معیارهای تعامل را افزایش دهد و محتوای سئوی تعطیلات شما را برای جذب لینک‌ها و حمایت‌های اجتماعی تبلیغ کند. علاوه بر این، پست‌های قابل خرید کشف و خرید در پلتفرم‌های اجتماعی را تسهیل می‌کنند.

قابلیت جستجو در سایت را اضافه کنید

افزودن جستجوی سایت، در صورت نداشتن آن، می تواند تجربه کاربری را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد، تبدیل ها را افزایش دهد و به طور غیرمستقیم به تلاش های سئوی شما کمک کند.

کاربران دوست دارند با استفاده از عملکرد در سایت جستجو کنند.

یک حسابرسی فنی و امنیت داخلی را اجرا کنید

با تعداد تهدیدات امنیت سایبری، نقض داده ها و افزایش ترافیک وب در طول تعطیلات، همیشه یک ممیزی فنی در سایت انجام دهید و مطمئن شوید:

  • سایت شما دارای یک گواهی SSL معتبر و فعال نصب شده است، بنابراین تمام داده های شما رمزگذاری شده و ایمن هستند.
  • صفحات محصول شما به 200 کد پاسخ باز می گردند و به سرعت و به درستی بارگیری می شوند.
  • اسکن آسیب پذیری را در وب سایت خود اجرا کنید تا مطمئن شوید مشکلی وجود ندارد.

از طرح محصول استفاده کنید

از داده‌های ساختاریافته (به عنوان مثال، طرح محصول) استفاده کنید تا Google بتواند محصولات شما را درک کند و تخفیف‌های محصول و قیمت‌های فروش را نشان دهد، که می‌تواند تأثیر مثبتی بر رتبه‌بندی و کلیک‌ها داشته باشد.

یک فرآیند پرداخت ساده داشته باشید

اگرچه دقیقاً مربوط به سئو نیست، داشتن یک فرآیند پرداخت که برای کاربران دشوار است می تواند تأثیر مضری بر فروش آنلاین شما داشته باشد.

شما نیاز دارید که فرآیند تسویه حساب خود را سریع و آسان برای تکمیل یک خرید انجام دهید، که به شما کمک می کند:

  • رها شدن سبد خرید را کاهش دهید.
  • بهبود تجربه مشتری
  • نرخ تبدیل را افزایش دهید.
  • خرید را سریعتر تکمیل کنید
  • درک مثبت برند را تقویت کنید.

جشن بودن با طراحی

هیچ چیز بهتر از بازدید از وب سایتی نیست که شما را در حال و هوای تعطیلات قرار دهد.

به عنوان مثال، با نزدیک شدن به هالووین، Target در به روز رسانی تصاویر خود برای مطابقت با موضوع هالووین کار بسیار خوبی انجام می دهد.

همچنین ایجاد راهنماهای هدیه، سؤالات متداول تعطیلات، و دسته بندی تعطیلات و بهینه سازی آنها برای بهبود تجربه مشتری، جذب مشتریان به وب سایت شما و افزایش خرید محصول، یک ایده نوآورانه است.

اسکرین شات از Target.com، اکتبر 2024

نظرات محصول

نظرات محصول خود را فراموش نکنید. به شدت توصیه می شود که بررسی های دقیقی از محبوب ترین محصولات تعطیلات خود داشته باشید و نشان دهید که چرا آنها مورد نیاز، مفید و مرتبط هستند و هدایایی عالی برای تعطیلات ایجاد می کنند.

بررسی KPI ها

برای اطمینان از موفقیت‌آمیز بودن فصل تعطیلات، با بررسی KPI‌های خود شروع کنید، مانند:

  • درآمد، ترافیک و فروش سال به سال.
  • رتبه، برداشت‌ها و کلیک‌ها.
  • نرخ کلیک
  • تبدیل ها

بسته بندی

فصل تعطیلات فرصتی عالی برای کسب‌وکارهای تجارت الکترونیک فراهم می‌کند تا فروش بیشتری داشته باشند و وفاداری مشتریان را افزایش دهند.

برای استفاده از فصل تعطیلات، بسیار مهم است که از قبل برنامه ریزی کنید و یک تجربه استثنایی برای مشتری ایجاد کنید.

با تیم های پولی و اجتماعی خود کار کنید تا یک استراتژی بازاریابی ترکیبی ایجاد کنید، ممیزی های فنی و امنیتی را اجرا کنید و از روند پرداخت روان اطمینان حاصل کنید.

همچنین، از بازاریابی ایمیلی و سایر تاکتیک‌ها برای افزایش درآمد و ترافیک و ایجاد روابط پایدار با مشتریان خود برای سال‌های آینده استفاده کنید.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: رومن سامبورسکی/شاتراستاک



منبع

مطالب مرتبط