چگونه می توانم دید صفحات دسته خود را بهبود ببخشم؟


این هفته سؤال سئو از یک مدیر سایت تجارت الکترونیکی متوسط ​​است که در برابر یک مشکل مشترک روبرو می شود:

“صفحات محصول ما به خوبی رتبه بندی می شوند ، اما صفحات دسته بندی ما به ندرت در نتایج جستجو ظاهر می شوند. چه استراتژی های بهینه سازی خاص را برای صفحات دسته بندی توصیه می کنید تا دید آنها را بهبود بخشد؟”

با تشکر برای سوال!

این یک مسئله مشترک برای مدیران سایت تجارت الکترونیک است. شما صفحات دسته بندی زیادی دارید که فرصتی مناسب برای رانندگی در ترافیک ارائه می دهد ، اما به نظر نمی رسد که آنها در صفحات نتایج موتور جستجو مشاهده شوند.

افکار اول

اگر صفحات محصول شما به خوبی رتبه بندی می شود اما صفحات دسته بندی شما بیشتر در نتایج جستجو تلاش می کنند ، به احتمال زیاد به دلیل رقابت بیشتر برای کلمات کلیدی گسترده تر و میانه و میانه است.

در حالی که صفحات محصول می توانند نمایش داده های بلند ، پایین و پایین را ضبط کنند ، صفحات دسته بندی اغلب با شرایط رقابتی تر و پر ترافیک مبارزه می کنند.

در اینجا چند دلیل مهم وجود دارد که صفحات محصول شما ممکن است از صفحات دسته بندی شما پیروز شود ، به همراه برخی نکات برای افزایش این صفحات دسته بندی:

1. دسترسی فنی

ممکن است دستورالعمل های فهرست بندی نادرست وجود داشته باشد. اگر عناصر فنی اساسی به درستی کار نکنند ، صفحات دسته بندی به خوبی رتبه بندی نمی شوند.

برای اطمینان از اینکه صفحات دسته بندی شما کاملاً قابل خزیدن و شاخص توسط موتورهای جستجو هستند ، این جنبه ها را بررسی کنید:

  • دستورالعمل های صفحه: اطمینان حاصل کنید که برچسب های Noindex صفحات دسته شما را از ظاهر در نتایج جستجو مسدود نمی کنند.
  • پرونده robots.txt: دوبار بررسی کنید که پرونده robots.txt شما ناخواسته صفحات مهم دسته را مسدود نمی کند.
  • برچسب های متعارف: تأیید کنید که برچسب های متعارف به درستی تنظیم شده اند تا به نسخه مورد نظر هر صفحه اشاره کنند.

2. معماری سایت و پیوند داخلی

این امکان وجود دارد که معماری سایت شما به گونه ای طراحی شده باشد که به جای صفحات دسته بندی ، ارزش پیوند بیشتری را به صفحات محصول ارائه دهد.

برای بهبود دید صفحه طبقه بندی ، بیشتر به پیوند بیشتر با آن صفحات دسته بندی ، به ویژه مواردی که توانایی هدایت بیشترین میزان درآمد را دارند ، توجه کنید.

این کار می تواند از طریق پیوند از سایر دسته ها ، پست های وبلاگ ، راهنما و موارد دیگر انجام شود. با اطمینان از پیوند صفحات طبقه بندی بیشتر ، شما به موتورهای جستجوگر کمک می کنید تا اهمیت و اقتدار آنها را درک کنند.

به همین دلیل انجام یک تحلیل فرصت در اوایل استراتژی سئو شما بسیار مهم است. این کمک می کند تا صفحات دسته ای که باید بیشترین پشتیبانی از پیوند را دریافت کنند ، شناسایی شود.

نکته آخر در مورد پیوند: اطمینان حاصل کنید که آرد سوخاری های شما بهینه شده و قابل مشاهده است. این امر نه تنها به بازدید کنندگان کمک می کند تا درک کنند که در سایت شما قرار دارند ، بلکه ممکن است آنها را ترغیب کند تا بیشتر آنچه را که باید ارائه دهید کشف کنند.

3. مسائل مربوط به ناوبری صورت

Navigation FaceTed یک ویژگی اساسی برای وب سایت های بزرگ تجارت الکترونیک است و به کاربران امکان می دهد تا جستجوهای محصول را فیلتر کنند. با این حال ، اگر به درستی اداره نشود ، می تواند چالش های قابل توجهی در مورد سئو ایجاد کند.

یکی از نگرانی های اصلی “Bloat Index” است – ایجاد URL های متعدد ، اغلب تکراری برای هر ترکیب فیلتر ممکن.

این می تواند بودجه خزیدن شما را خسته کند ، و سپس موتورهای جستجو به طور بالقوه می توانند از صفحات بحرانی غافل شوند.

همچنین ، اجرای نادرست می تواند منجر به محتوای تکراری ، رده بندی های آدمخوار برای صفحات دسته بندی و رقیق سهام لینک داخلی شود.

برای جلوگیری از این امر ، توصیه می کنم تعداد ترکیبات فیلتر فهرست بندی شده را در هر زمان معین محدود کنید – در حالت ایده آل بیش از دو.

تعداد خاص به دامنه فیلترهای موجود بستگی دارد ، اما اولویت بندی فیلترهایی که با تقاضای جستجو هماهنگ هستند بسیار مهم است.

به عنوان مثال ، در صورت وجود حداقل حجم جستجو برای آن ، از نمایه سازی ترکیبی مانند “اندازه 7 ، سبز ، متناسب و گسترده ، کفش در حال اجرا” خودداری کنید.

با این حال ، “کفش در حال اجرا Green Size 7” می تواند ترکیبی ارزشمند برای ایندکس باشد ، زیرا قصد جستجوی بالاتری دارد.

4. محتوای ناکافی یا کم کیفیت در صفحات دسته بندی

با گذشت سالها در این صنعت ، من دست اول دیدم که کپی روی صفحه چگونه می تواند برای صفحات دسته بندی باشد. این کمک می کند تا زمینه های اضافی را فراهم کند که به موتورهای جستجو کمک می کند تا تمرکز صفحات شما را بهتر درک کنند.

از این گذشته ، موتورهای جستجو صفحات را با محتوای ارزشمند اولویت بندی می کنند که زمینه را برای کاربران فراهم می کند.

بسیاری از صفحات دسته بندی چیزی بیش از لیست های طولانی محصولات و نمادها نیستند. این یک فرصت واقعی از دست رفته است – و همچنین باعث می شود که آنها در SERP ها کمتر سطح شوند.

در اینجا چند روش برای تقویت شانس آنها آورده شده است:

معرفی های کوتاه در بالا

در بسیاری از سایت های تجارت الکترونیک ، متوجه خواهید شد که اغلب در بالای صفحه یک کپی مقدماتی وجود دارد.

این نیازی به بیش از 100 کلمه نیست و یک روش مؤثر برای کمک به موتورهای جستجوگر در درک زمینه صفحه است. از کپی کرک یا دیگ بخار خودداری کنید. باید منحصر به فرد و معنی دار باشد.

نکته: توضیح دهید که این گروه چیست و طیف گسترده ای از محصولات یا مارک هایی که می فروشید.

بگویید صفحه دسته “کفش در حال اجرا” بود. مقدمه می تواند در مورد تمام موادی که کفش های در حال اجرا از آن ساخته شده است ، رنگ های موجود ، انواع اجراهای مورد استفاده برای آنها و غیره صحبت کند.

راهنمایی پایین پایین

علاوه بر این صفحه ، می توانید ماژول های محتوای اضافی را برای کمک به مشتری در تصمیم گیری آگاهانه درج کنید.

فروشگاه های تجارت الکترونیک اغلب از مواردی مانند:

  • سؤالات متداول
  • مقایسه ویژگی ها.
  • اطلاعات بیشتر در مورد برند شما
  • اطلاعات مربوط به نحوه انتخاب بین محصولات.
  • فیلم ها
  • اطلاعات تحویل

5. عدم بهینه سازی صفحه در صفحه

بهینه سازی صفحه شما برای صفحات دسته بندی ممکن است کاملاً با هدف جستجو هماهنگ نباشد ، بنابراین ارزش آن را دارد که با آنچه کاربران در جستجوی آن هستند ، بهتر آن را بررسی و پالایش کنید.

عناوین صفحه

اگر صفحات دسته بندی دارای عناوین صفحه عمومی یا بهینه شده ضعیف باشند ، موتورهای جستجو ممکن است برای درک اهمیت صفحه تلاش کنند ، و کاربران احساس جذابیت برای کلیک بر روی نتیجه در SERP ها نمی کنند.

هنگام ایجاد آنها:

  • SERP های فعلی را مرور کنید تا ببینید چه چیزی برای رقبا کار می کند.
  • برای جلوگیری از تکثیر عناوین را برای هر گروه منحصر به فرد نگه دارید و برای جلوگیری از کوتاه شدن نتایج جستجو ، 50-60 کاراکتر را هدف قرار دهید.
  • اطمینان حاصل کنید که عناوین شما منعکس کننده آنچه کاربران به دنبال آن هستند – مانند ویژگی های خاص محصول (به عنوان مثال ، رنگ ، اندازه) در صورت مرتبط بودن.

توضیحات متا

توضیحات متا فوری برای صفحه لیست محصول (PLP) باید دلیلی را برای کلیک به کاربران ارائه دهد ، و پیشنهاد و ارزش آن را به نمایش بگذارد.

توضیحات متا را در 150-160 کاراکتر نگه دارید تا از کوتاه شدن جلوگیری کنید ، و آن را برای پاسخ به سؤالات احتمالی کاربر ، مانند “بهترین ها” تهیه کنید Ask an SEO برای [specific need]. “

برچسب های هدر

هنگامی که شما در حال بررسی برچسب های هدر برای دسته ها هستید ، مهمترین نکته این است که ضمن صحبت با هدف خریداران مرور یا فیلتر کردن ، جوهر کل گروه را ضبط کنید.

با یک H1 واضح و غنی از کلمات کلیدی شروع کنید که دقیقاً صفحه را در مورد این صفحه به کاربران می گوید ، مانند “کفش های در حال اجرا مردانه”.

سپس از برچسب های H2 استفاده کنید تا با زیر شاخه ها یا فیلترهای محبوب ، مانند “Top Rated” یا “Shop by Brand” ، موارد دیگر را تجزیه کنید.

برای صفحات جزئیات محصول (PDP) ، برچسب های هدر برای محصول فردی خاص تر می شوند.

6. نشانه های کم کیفیت یا گمشده طرحواره

اکنون ، ما برای بهبود رتبه بندی صفحات دسته بندی خود به برخی از کارهای فنی تر می پردازیم.

این ممکن است که نشانه گذاری طرحواره شما برای PDP ها بهتر از PLP های شما باشد ، یا PLP های شما فقط به برخی از ترفندها یا موارد اضافی نیاز دارند.

در اینجا برخی از اقدامات ساده وجود دارد که می توانند تفاوت ایجاد کنند:

  • در نظر بگیرید که طرح افزودنی نان را به صفحات دسته خود اضافه کنید. (این به موتورهای جستجو کمک می کند تا موقعیت صفحه را در سلسله مراتب سایت شما درک کنند و پیوند داخلی را بهبود بخشند.)
  • در صورت لزوم ، داده های ساختاری سطح مجموعه را در نظر بگیرید.
  • اگر صفحات دسته بندی دارای داده های ساختاری از دست رفته هستند ، بررسی کنید.

7. سیگنال های طراوت محتوا

اغلب اوقات ، مردم صفحات دسته بندی می کنند ، سپس اساساً آنها را فراموش می کنند.

با این حال ، به طور مرتب به روزرسانی آنها نشان می دهد که این صفحه به طور فعال نگهداری می شود و شانس حضور در SERP ها را افزایش می دهد.

صفحات دسته بندی را پویا نگه دارید

محصولات روند ، کالاهای برتر یا کالاهای فصلی را برجسته کنید و آنها را در صدر صفحات دسته بندی خود قرار دهید.

شامل بررسی های اخیر

بررسی مثبت برای محصولات؟ آنها را به عنوان بلوک های محتوا در صفحات دسته خود قرار دهید. هرچه بررسی ها جدیدتر باشد ، بهتر است.

کپی تازه کردن

روندها می آیند و می روند ، سهام جایگزین می شود و محصولات جدید ساخته می شوند. برای بازتاب این تغییرات ، صفحه دسته بندی خود را تازه کنید.

حرف آخر

امیدوارم این نکات بتواند به شما کمک کند تا از صفحات دسته بندی خود دید بیشتری کسب کنید – و صفحات محصول موفق خود را در حال حاضر تکمیل کنید.

منابع بیشتر:


تصویر برجسته: پائولو بابیتا/مجله موتور جستجو



منبع

مطالب مرتبط