چگونه می توان وب سایت های جهانی موثر برای مخاطبان محلی ایجاد کرد
بسیاری از کسب و کارها وب سایت های جهانی ایجاد می کنند به این امید که موفقیت کسب و کار آنلاین در کشور خود را در کشورهای دیگر تکرار کنند.
برخی از شرکتها بازگشت سرمایه را در ایجاد چندین وبسایت مشاهده میکنند و برخی از شرکتها برای رشد تجارت خود در کشورهای خارجی تلاش میکنند.
ایجاد وب سایت های جهانی مؤثر مستلزم توجه به چندین عامل اساسی است تا اطمینان حاصل شود که آنها با مخاطبان محلی طنین انداز می شوند.
در این مقاله، از کسب و کارهای موفق جهانی مانند IKEA، McDonald's و KFC یاد می گیریم و آن را در بهترین شیوه های وب سایت جهانی اعمال می کنیم.
زبان و انطباق محصول فرهنگی
درک و پیاده سازی علایق و ترجیحات منحصر به فرد مشتری به صورت محلی ضروری است. در بسیاری از موارد، وب سایت های جهانی با چندین بار ترجمه/محلی سازی سایت اصلی ایجاد می شوند.
IKEA
ایکیا به خاطر ساختمان های غول پیکر به سبک انباری اش شناخته شده است. در ایالات متحده و اکثر کشورها، مردم برای خرید اقلام بزرگی که فقط با ماشین قابل حمل هستند، به سمت IKEA رانندگی می کنند.
در ژاپن، در حالی که اکثر مردم صاحب ماشین هستند، به طور روزانه رانندگی نمی کنند. وجود فروشگاههای انبارهای غاردار پتانسیل تجاری آنها را در ژاپن محدود میکرد.
به منظور افزایش کسب و کار در ژاپن، IKEA به افرادی که با پای پیاده در شهرهای بزرگتر خرید می کنند، کمک می کند. در سال 2020 ردپای بسیار کوچکتری در وسط هاراجوکو باز کرد.
در فروشگاه مرکز شهر، مردم می توانند 1000 کالا را خریداری کنند که می توانند به راحتی آنها را انجام دهند و همچنین اقلام بزرگتر را از طریق کیوسک برای تحویل سفارش دهند.
بر اساس این آزمایش اولیه، فروشگاه های بیشتری را در مناطق پرتردد شیبویا و شینجوکو نیز افتتاح کرد. این فروشگاه ها نه تنها فروش اقلام را در فروشگاه ها افزایش دادند، بلکه دسترسی آسان به 9400 کالای دیگر را که به صورت آنلاین در دسترس بودند را نیز امکان پذیر کردند.
در حالی که این یک نمونه فروشگاه فیزیکی است، ایده درک نیازهای مشتریان و عملی کردن آن می تواند به همان اندازه در تجارت آنلاین آنها نیز اعمال شود.
از آنجا که IKEA بسیاری از محصولات خود را به طور خاص برای بازار ژاپن طراحی کرده است، جایی که اندازه خانه ها معمولا کوچکتر است، صرفه جویی در فضا یک اولویت است.
در وب سایت ژاپنی خود، بر مبلمان جمع و جور و چند منظوره که متناسب با آپارتمان های شهری ژاپنی است، با پیشنهادهایی برای بهینه سازی فضاهای زندگی کوچکتر تأکید دارد.
مک دونالد و کی اف سی
به طور مشابه، هر دو وبسایت مکدونالد و کیافسی با فشار دادن آیتمهای محبوب محلی در هر کشور بومیسازی میشوند، همانطور که در زیر نشان داده شده است.
مک دونالد با ایجاد آیتم های منوی ویژه ای که مطابق با ترجیحات آشپزی محلی ژاپنی است، حسی از حساسیت فرهنگی را منتقل می کند و باعث می شود نام تجاری به جای خارجی بودن، احساس «محلی» کند.
در طول فصل تعطیلات، وبسایت کیافسی ژاپن بهطور برجسته، پیشنهادات کریسمس خود را با بستههای غذای خانوادگی و اقلام فصلی به نمایش میگذارد.
این سایت رزرو زود هنگام را تشویق می کند، زیرا این وعده های غذایی ویژه تعطیلات بسیار محبوب هستند.
با درک مخاطبان محلی، متوجه خواهید شد که کدام محصولات را تبلیغ کنید و چه زمانی آنها را در سایت تبلیغ کنید.
KFC و McDonald's با تبلیغ پیشنهادات ویژه وب پیرامون تعطیلات محلی و رویدادهای فرهنگی، مانند کریسمس در ژاپن یا رمضان در خاورمیانه، خود را به عنوان برندی معرفی میکنند که سنتهای محلی را جشن میگیرد. این تنظیمات خاص بازار باعث ایجاد تبدیل/فروش بیشتر می شود.
در بسیاری از بازارها مانند ژاپن و هند، مردم محلی تمایل دارند از دستگاه های تلفن همراه برای دسترسی به محتوا استفاده کنند.
با تجربه کاربرپسند، از جمله زمان بارگذاری سریع، رابطهای ساده، و ناوبری بصری که برای کارایی و سرعت ترجیح میدهند، اطمینان حاصل کنید که وبسایت و برنامههای شما برای موبایل مناسب هستند.
این امر باعث میشود تا کاربران بهسرعت مکان فروشگاههای اطراف را پیدا کنند، آنلاین سفارش دهند و به تبلیغات دسترسی پیدا کنند.
بهترین روش ها برای تطبیق وب سایت شما با مخاطبان جهانی
ترجمه تمام مطالب
پروژه های ترجمه و بومی سازی وب سایت به منابع و بودجه قابل توجهی نیاز دارند. قابل درک است که برخی از وب سایت ها 100٪ بومی سازی نشده اند.
من قبلاً با آن سایت ها، به ویژه سایت هایی که متعلق به مشاغل کوچک هستند، همدردی می کردم. با این حال، با پیشرفت های هوش مصنوعی در بومی سازی، هیچ بهانه ای وجود ندارد. شما باید کل سایت را ترجمه کنید، از جمله محتوای تولید شده توسط کاربر.
بیشتر از ترجمه صرف، نوع و عمق محتوا نشان دهنده درک ترجیحات خرید محلی است.
در ژاپن، مشتریان برای توضیحات دقیق محصول و نظرات مشتریان ارزش زیادی قائل هستند که باید به زبان ژاپنی باشد.
این سطح از جزئیات محلی و خاص بازار با تمایل ژاپنی ها برای انجام تحقیقات گسترده قبل از خرید هماهنگ است.
وب سایت را با رنگ ها، تصاویر و فیلم های محلی بهینه کنید
از انتخاب زبان و محصول گرفته تا تبلیغات فصلی، تطبیق محتوای سایت شما برای انعکاس سلیقه ها و شیوه های محلی به ایجاد حس اصالت و طنین انداز در بین کاربران کمک می کند.
اغلب اوقات، بازارهای محلی فقط متن را ترجمه می کنند و طراحی وب سایت و محتوای رسانه ای را در سراسر سایت ها یکسان می کنند.
نیازی به گفتن نیست که وقتی تصاویر و ویدیوهایی را می بینند که با آنها آشنا هستند، سایت بسیار مرتبط تر می شود. برای مخاطبان در برخی کشورها، طرح رنگ می تواند برداشت سایت را به طور نامطلوبی تغییر دهد.
IKEA ژاپن با استفاده از چهره هایی که شبیه چهره های موجود در بازار محلی هستند، سایت را بومی سازی می کند.
با ابزارهای رایگان و ارزان طراحی تصویر هوش مصنوعی، هزینه دیگر بهانه ای برای بهینه سازی تصاویر نیست.
همچنین میتوانید وبسایت را از طریق Google's Vision API اجرا کنید تا تصاویر خود را بررسی کنید و به بومیسازی متن تصویر جایگزین کمک کنید. مهمتر از آن، میتوانید از عملکرد جستجوی ایمن برای پرچمگذاری محتوای حساس و همچنین هر رنگ یا عنصر موقعیتی که ممکن است در بازار مشکل ساز شود، استفاده کنید.
تبدیل آن را برای کاربران آسان تر کنید
ناگفته نماند که شما باید با اطمینان از تراکنش های ایمن، تحویل قابل اعتماد و محافظت از خریدار همتراز با سایت های تجارت الکترونیک محلی، اعتماد ایجاد کنید.
شما باید با پلتفرمها و روشهای پرداخت محلی ادغام شوید تا بتوانید نام تجاری خود را به بخشی از چشمانداز دیجیتال محلی تبدیل کنید و تعامل و تراکنش را برای کاربران آسانتر کنید.
اطمینان حاصل کنید که همه فرم ها – به ویژه آنهایی که در جریان تعامل یا تبدیل (ثبت نام، تماس، سفارش و غیره) دخیل هستند – با بازار محلی تطبیق داده شده اند.
از آنجایی که این صفحات مهمترین صفحات شما هستند، میخواهید اطمینان حاصل کنید که هر گونه ابهام و اصطکاک را در طول فرآیند تبدیل حذف میکنید.
صرف نظر از نحوه ورود افراد به وب سایت، ارگانیک، تبلیغات یا ترافیک مستقیم – اگر فرم ها برای مخاطبان محلی به خوبی تنظیم نشده باشند – ممکن است فرم را رها کنند و حتی زمانی که خدمات یا محصولات شما را می خواهند برای شما تبدیل نکنند. .
به عنوان مثال، اگر از کشورهای خارجی سفارش میگیرید، اما فرم برای ایالات متحده (یا هر جایی که مقر شما باشد)، به اطلاعات یا قالبی نیاز دارد که توسط بازار محلی شناسایی نشده باشد، فرمت شده است، مشتریان ممکن است نتوانند فرم را تکمیل کنند.
فرم ها و صفحات تسویه حساب خود را به اندازه کافی انعطاف پذیر کنید تا ارقام و سبک های مختلف شماره تلفن، کد پستی و آدرس را بپذیرد. اطمینان حاصل کنید که به نام ایالت ایالات متحده نیاز ندارید.
به طور معمول، آدرس های ژاپنی بسیار طولانی هستند و اعداد و کاراکترها را با هم ترکیب می کنند. اگر فرم شما دارای حداکثر محدودیت کاراکتر است که برای بازار خیلی کوتاه است، ممکن است نتوانند آن را تکمیل کنند.
اگر یک وب سایت چند ملیتی دارید، نام کشور مورد نظر خاصی را در بالای انتخاب «کشور» فرم نمایش دهید.
علاوه بر محلی سازی فرم، عملکردهای حیاتی وب سایت دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند.
به عنوان مثال، انواع روش های ورود و گزینه های پرداخت در سراسر جهان استفاده می شود.
در ایالات متحده، علاوه بر ورود به سیستم ایمیل/شناسه، بسیاری از وبسایتها ورود به شبکههای اجتماعی مانند لینکدین و فیسبوک و همچنین ورود به سیستم گوگل و مایکروسافت را ارائه میکنند.
در حالی که در بسیاری از کشورها به خوبی کار می کند، در برخی کشورها مانند چین، گزینه های استاندارد شما ممکن است آنقدر محبوب یا حتی در دسترس نباشند.
نتیجه گیری: ایجاد یک حضور جهانی منسجم
ایجاد یک وب سایت چند ملیتی موفق یک سرمایه گذاری استراتژیک است که نیاز به برنامه ریزی دقیق و سازگاری مداوم دارد.
مدیران با تمرکز بر تجربه کاربران محلی، از جمله بومی سازی و سازگاری های محلی همراه با هدف گذاری جغرافیایی، سئو، زیرساخت های فنی، انطباق و تجزیه و تحلیل، می توانند وب سایتی را توسعه دهند که با انتظارات محلی هماهنگ باشد و در عین حال هویت برند را تقویت کند.
همانطور که وب سایت جهانی شما در حال تکامل است، به گوش دادن به مخاطبان خود و نظارت بر عملکرد خود ادامه دهید تا رفتار مصرف کننده را بهتر درک کنید و با خواسته های منحصر به فرد هر بازار سازگار شوید تا مزیت رقابتی خود را حفظ کنید.
چشم انداز دیجیتال دائماً تغییر می کند و تنظیمات پیشگیرانه برند شما را در بازارهای مختلف جهانی رقابتی نگه می دارد.
منابع بیشتر:
تصویر ویژه: LookerStudio/Shutterstock