کارشناسان سئو برای یک چت صادقانه درباره جستجو گرد هم می آیند [Podcast]
Wix به تازگی صدمین قسمت پادکست خود را جشن گرفت! تبریک، Wix. به نقل از Mordy Oberstein، رئیس سئو برند در Wix؛ “ما زیاد صحبت می کنیم.”
شما مطمئن باشید! خیلی خوب است که مطالب جالب زیادی برای گفتن دارید.
اپیزود 100 “SERPs Up” پر از مهمانان عالی بود. در اینجا خلاصه ای از اقدام است.
به غیر از چهره های معمولی، اوبرشتاین و کریستال کارتر، رئیس ارتباطات SEO، این یک لیست مهمان قدرتمند بود:
- چیما ممه.
- دارن شاو
- جوی هاوکینز.
- الی شوارتز.
- کوین ایندیگ.
- بری شوارتز.
SERP ها چقدر خراب هستند؟
اولین مهمان چیما ممه از موز بود. او از ناامیدی هایی که بسیاری از سئوکاران احساس کرده اند غرق شد و به صراحت در مورد نقص های به روز رسانی گوگل صحبت کرد.
موردی اوبرشتاین: “آیا SERP خراب است؟”
چیما میجه: “به روز رسانی محتوای مفید، و من این را در اینجا می گویم، به صورت زنده، مسخره است. هیچ چیز مفیدی در مورد آن به روز رسانی وجود نداشت. … بله، SERP 1000٪ خراب است. … چگونه کسی حتی از Google در ایالات متحده استفاده می کند؟ … من فکر نمی کنم که آنها هیچ به روز رسانی را منتشر کنند که این مشکلات را برطرف کند.
موردی اوبرشتاین: هیچ به روز رسانی وجود ندارد. … تسخیر Reddit در سرتاسر SERP به این دلیل بود که آنها روندهای محتوا را دیدند … و گفتند “ما هیچ چیزی نداریم، بنابراین ما فقط می خواهیم ردیت را آنجا پرتاب کنیم.”
چیما میجه: وجود Reddit در آنجا تنبل بود… هیچ کس از نام واقعی خود استفاده نمی کند. هر کسی میتواند به Reddit رفته و به سؤالات پاسخ دهد و سپس میبینید که این پاسخها در People Also Ask پر میشوند، در قطعههای برجسته پر میشوند، و در سراسر SERP به عنوان اطلاعات صحیح پر میشوند. در بدترین حالت خطرناک است.»
کریستال کارتر: آیا فکر میکنید یکی از دلایلی که چرا ما شاهد تحولات و نوسانات بسیار در SERPها بودهایم، که من مطمئناً در سال گذشته با آن موافق هستم … متغیرهای زیاد و زیاد است، مانند بسیاری از ویژگیهای جدید که وارد میشوند. بنابراین، همسویی با Reddit، مروری بر هوش مصنوعی، SGE… آیا فکر میکنید موارد زیادی به طور همزمان وارد میشوند و در نتیجه تعداد زیادی SERP را به هم میریزند؟ یا فکر میکنید چیز دیگری است؟»
چیما میجه: ” … آزاد کردن بسیاری از ویژگیها که به درستی آزمایش نکردهاند. ویژگی هایی که SGE عجله داشتند [testing] حتی یک سال هم دوام نیاورد و حالا مرورهای هوش مصنوعی گوگل را آوردند. من هنوز نمیدانم چرا مرورهای هوش مصنوعی و تکههای برجسته در همان SERP داریم. احساس میکنم مثل این است که یکی را انتخاب کن، انتخاب کن.»
موردی اوبرشتاین سوال بعدی این بود که چه کاری می توانیم انجام دهیم. “به عنوان یک SEO، چگونه قرار است این کار را انجام دهید؟ من چیزهایی از مردم شنیده ام… آره، نمی دانم چه کار کنم. من نمی توانم نتیجه ای را که همیشه می خواستم ایجاد کنم. آیا هنوز هم می توانید به عنوان یک SEO در چنین محیطی موثر باشید؟
چیما میجه: صادقانه بگویم، ما رنج میبریم… به نظر میرسد که با آنچه میبینیم بهترین تلاش خود را میکنیم… زیرا هیچ راهنمایی روشنی وجود ندارد. و صادقانه بگویم، بسیاری از ما در حال حاضر در حال انجام یک بازی حدس زدن هستیم و این بهترین کاری است که می توانیم انجام دهیم. همه اینها یک بازی حدس و گمان است که بر اساس آنچه دیده ایم یک یا دو متغیر کار می کنند. و این یک استراتژی بلند مدت نیست. اگر بخواهیم واقع بین باشیم، در درازمدت کارساز نخواهد بود. من صادقانه، من نمی دانم پاسخ چیست … شما در حال مبارزه با Reddit هستید. چگونه با Reddit رقابت می کنید؟ هیچ کس هنوز متوجه این موضوع نشده است.»
کریستال کارتر: “ممنون که با صدای بلند گفتی، چیما.” کریستال احساسات کامنتگذاران را منعکس میکرد که از صراحت و تمایل او برای گفتن این جمله قدردانی کردند: نمیدانیم، اما ما تمام تلاش خود را میکنیم.
موردی اوبرشتاین: “صادقانه ترین برداشتی که در این مدت طولانی شنیده ام.”
Mmeje همچنین نمونههایی از صاحبان وبسایتهای کوچک و کسبوکارهای کوچک را بازگو کرد که مجبور به تعطیلی شدند. او همچنین درباره این احساس فراگیر در جامعه SEO صحبت کرد که هیچ قافیه یا دلیلی برای نحوه مدیریت الگوریتم ها با وب سایت ها و محتوا وجود ندارد.
در سئوی محلی چه می گذرد؟
مهمانان بعدی دارن شاو از وایت اسپارک و جوی هاوکینز، مالک Sterling Sky برای قسمتی به نام «جدید است» بودند. آنها در مورد پیشرفت های جدید در سئوی محلی صحبت کردند.
هاوکینز در مورد ویژگی جدیدی در نمایه کسب و کار گوگل صحبت کرد.
جوی هاوکینز: «… یک بخش خدمات کوچک در داشبورد نمایه کسب و کار Google وجود دارد که به راحتی نمی توان آن را از دست داد، اما می توانید هر چیزی را که می خواهید در آن اضافه کنید. … ما آزمایشهای زیادی روی آن انجام دادهایم و آنها رتبهبندی تأثیر را انجام میدهند، اما باید توضیح بدهم، این مانند یک تأثیر کوچک است. بنابراین معمولاً ما آن را برای جستارهای طولانی تر که ممکن است با یک دسته مطابقت نداشته باشند یا چیزهایی که فوق العاده رقابتی نیستند، می بینیم. بنابراین این یک فاکتور رتبه بندی کوچک است، اما هنوز هم ارزش پر کردن را دارد.”
دارن شاو: «.. این سوالی است که بسیاری از مردم می پرسند. ما می دانیم که اگر به بخش خدمات نمایه کسب و کار Google خود بروید، گوگل خدمات از پیش تعریف شده را پیشنهاد می کند … و بنابراین تحقیقات اولیه Joy بر روی آن موارد از پیش تعریف شده متمرکز بود و قطعاً مشخص کرد که وقتی آنها را در نمایه خود قرار می دهید، اکنون رتبه بندی می کنید. همانطور که جوی ذکر کرده بود بسته به میزان رقابتی بودن آنها برای این شرایط بهتر است. … مکانی وجود دارد که می توانید خدمات سفارشی خود را اضافه کنید. آیا آزمایشی در این زمینه انجام داده اید؟ آیا با خدمات سفارشی رتبه بهتری خواهید داشت؟»
جوی هاوکینز: «بله. هر دو کار می کنند. در خدمات سفارشی … من سعی می کنم کلمه کلیدی را که کالین آن را روی آن آزمایش کرده است به خاطر بسپارم. این چیزی فوق العاده جذاب بود مانند صورت خون آشام. داشتم گوگل میکردم این چه کاریه؟ … واقعاً، واقعاً جالب است… اما او فقط می خواست بداند که آیا تأثیری وجود دارد یا خیر. [Custom services fields are a] راه خوبی برای دنبال کردن کلمات کلیدی طولانی تر که حجم جستجوی بالایی ندارند یا فوق العاده رقابتی نیستند.”
دارن شاو: “شما می خواهید مطمئن شوید که به گوگل می گویید که چه کاری انجام می دهید … اساساً این همان چیزی است که بخش خدمات ارائه می دهد. و این یک فاکتور رتبهبندی بزرگ نیست، بلکه فقط گام دیگری در فرآیند بهینهسازی محلی است. … نکته ای برای خدمات سفارشی زیرا خدمات سفارشی اغلب به عنوان توجیه به نتایج محلی کشیده می شوند. میگوید این کسبوکار آرایش صورت خونآشام ارائه میکند، درست است؟ خوب، آیا می دانستید که یک شکلک خون آشام وجود دارد؟ بنابراین اگر شکلک خونآشام را در عنوان قرار دهید… سپس در نتایج محلی، پانل کاملی از کسبوکارها را میبینید که همگی آن خدمات را ارائه میکنند، اما شما آن شکلکهای خونآشام کوچکی را دارد که مردم را جذب میکند.
در این بخش موارد بیشتری وجود داشت، از جمله سؤالات مخاطبان و برخی جوک های عالی.
بخش هوش مصنوعی اجباری
الی شوارتز و کوین ایندیگ نفر بعدی بودند که در مورد هوش مصنوعی صحبت کردند. اوبرشتاین، خروشگر حرفهای، سعی کرد آنها را وادار به بحث کند، اما علیرغم عادتهای متفاوت پستگذاریشان، آنها چیزهای زیادی برای توافق در مورد هوش مصنوعی پیدا کردند.
موردی اوبرشتاین: اگر در مورد هوش مصنوعی صحبت نمیکردیم، یک پادکست سئو نمیشد. در حال حاضر با هوش مصنوعی در کجا قرار داریم؟ چه کاری می تواند انجام دهد؟ چه کاری نمی تواند انجام دهد؟»
کوین ایندیگ: ما در مرحله ای هستیم که هوش مصنوعی اساساً توانایی ایجاد محتوا، تجزیه و تحلیل برخی از داده های اساسی را دارد. هنوز هم اینجا و آنجا توهم می کند و هنوز هم اشتباه می کند. … اگر آن را با زمانی که این هیاهوی هوش مصنوعی در نوامبر 2022 شروع شد مقایسه کنید، بنابراین اکنون تقریباً دو سال می گذرد و ما راه بسیار زیادی را پیموده ایم، این مدل ها به طور تصاعدی بهتر می شوند. … بر اساس اینکه به آن به عنوان ابزاری برای کارآمدتر کردن کارتان نگاه می کنید یا خیر، به معنای چیزهای متفاوتی است. و البته، از منظر سئو به چه معناست؟ چگونه جستجو را تغییر می دهد، نه فقط گوگل، بلکه نحوه جستجوی افراد را نیز تغییر می دهد. و من فکر میکنم همه اینها سؤالات متفاوتی هستند که بررسی آنها هیجانانگیز است. … بنابراین داده های عینی زیادی وجود دارد که نشان دهنده کارایی و مزایای هوش مصنوعی است. همچنین تبلیغات زیادی وجود دارد که نوید کمی بیش از حد در مورد آنچه که هوش مصنوعی می تواند انجام دهد وجود دارد. بنابراین من عموماً خوشبین هستم، اما در اردوگاه هوش مصنوعی نیستم که قرار است در دو سال آینده جایگزین ما شود.»
موردی اوبرشتاین: «من در اینجا کمی صحنه را آماده میکنم، زیرا در حالی که افراد حرفهای لینکدین شما به طور کلی مانند pro ai هستند، بسیاری از پستهای Eli کمی در مورد هوش مصنوعی تردید دارند. خب الی، نظرت در مورد حرف کوین چیه؟ به هر حال، من برای کسانی که این را گوش می کنند یا می بینند، آنها را در مقابل یکدیگر قرار می دهم. آنها دوست هستند و با هم پادکست می سازند. پس باحال است.»
الی شوارتز: به نظر من هوش مصنوعی عالی است. من فکر می کنم که چیزهای بسیار خوبی وجود دارد که می توانید از هوش مصنوعی بیرون بیاورید. همانطور که کوین گفت، میتوانید دوباره، مثل کوین، شریک فکری شما باشد. … من با روشی که مردم از آن استفاده می کنند، مخالف هوش مصنوعی هستم. و من فکر نمی کنم که مردم لزوماً رفتارهای خود را تغییر داده باشند زیرا قبل از … آنها برون سپاری می کردند [content] در Fiverr و Upwork و آنها محتوای بسیار ارزان خریدند و اکنون محتوای بسیار رایگان دریافت می کنند. پس از هوش مصنوعی می آید. این رفتار واقعاً تغییر نکرده است. چالش این است که اکنون افراد بیشتری هستند که فکر می کنند می توانند آنها را کپی کنند.
بنابراین من همیشه با CMO ها صحبت می کنم که مانند، خوب، من فقط از تیم SEO خود می روم. اخیراً یک شرکت بزرگ با من تماس گرفت. آنها می خواستند پس از اینکه تیم SEO خود را اخراج کردند، خود را بررسی کنند. بنابراین من واقعاً نمیتوانم در آنجا کمکی بکنم، اما آنها مثل این هستند که هوش مصنوعی میتواند همه چیز را انجام دهد. … خوب، یک سال دیگر آنها را می بینم، زمانی که آنها هر نوع پنالتی داشته باشند. هوش مصنوعی ابزار بسیار قدرتمندی است. هر ابزاری که ما مته داشته باشیم ابزار بسیار قدرتمندی است. اما اگر فقط آن را در هوا نگه دارید و بگذارید برود، سوراخ هایی ایجاد می شود. اما اگر به درستی از آن استفاده کنید، کاری را که باید انجام دهد، انجام می دهد. … ما انسان هستیم و چیزهایی می خریم و باید به جایی برسد که انسان ها با انسان ها صحبت کنند.
کریستال کارتر: «… بیشتر دستاوردها از بهره وری ناشی می شود. چیزهایی مانند کوین در مورد توانایی نوشتن توضیحات محصول سریعتر، نوشتن تعداد زیادی پست سریعتر و قادر به اتمام سریعتر کارها، طوفان فکری و غیره، از نظر کیفیت، کیفیت هنوز آنجا نیست به سرعت به آنجا می رسد، اما هنوز آنجا نیست.»
صحبتهای هوش مصنوعی بسیار بیشتری وجود داشت، بنابراین اگر میخواهید طیف کامل نظرات را بشنوید، باید به کل قسمت گوش دهید.
اخبار فوری درباره بهروزرسانی آگوست Google
بخش «اخبار اسنپی» بری شوارتز، ویرایشگر مشارکت کننده در سرزمین موتورهای جستجو را نشان می دهد. همچنین عبارت ترسناک سئو “این بستگی دارد” را نشان می دهد.
موردی اوبرشتاین: بنابراین مقاله روز از Search Engine Land است که اساسا توسط Barry نوشته شده است که به روز رسانی اصلی، به روز رسانی اصلی اوت 2024 انجام شده است. کامل است. … مشکل افرادی که در Google تلاش می کنند بفهمند، آیا آنها شاهد تغییر وضعیت خود نسبت به به روز رسانی محتوای مفید 2023، به روز رسانی محتوای مفید سپتامبر 2023 هستند. این یک لقمه است، صادقانه با شما. و سوال من از شما، از آنجایی که شما اینجا هستید، آیا این اتفاق افتاده است؟ آیا تغییر ماه آگوست به روز شده بود؟
بری شوارتز: “این بستگی به سایت دارد. فکر میکنم تعداد، دادههای دقیقی ندارم، بدیهی است که فکر نمیکنم کسی این کار را داشته باشد، اما نمونههایی را دیدهام که تعداد کمی از سایتها تغییر کامل دارند. … تعدادی از سایت ها هستند که ممکن است 20٪، 30٪، شاید 5٪ برآمدگی را ببینند. اما تعداد بسیار کمی از سایتها شاهد یک معکوس کامل بودند، حتی اگر بخواهید آن را اینطور بنامید. … من در طول سالها بهروزرسانیهای Google زیادی را تجربه کردهام، و گاهی اوقات دیدن داستانها غمانگیز است، اما در عین حال، اگر به آن ادامه دهید و به محتوا، مخاطبان خود، به طور کلی، صادق باشید. در دراز مدت به خوبی عمل خواهد کرد. هر سایتی نیست، سایتهای زیادی وجود دارند که ضربه خوردهاند، از کار افتادهاند و نتوانستهاند بازگردند. این به طور کلی تجارت است. و همه چیز تغییر می کند، مانند تغییر فصل و زمان. شما در مورد تجارت راه آهن صد سال پیش می نویسید و امروز هم در مورد آن می نویسید. این روزها افراد زیادی وجود ندارند که پول زیادی در راه آهن سرمایه گذاری می کنند. بنابراین نمی دانم، خواندن آن داستان ها سخت است، اما همه سزاوار بازگشت به جایی که بودند نیستند. و سپس در همان زمان، گوگل نیز کامل نیست، به همین دلیل است که آنها به انتشار به روز رسانی های جدید ادامه می دهند.
این یک بسته بندی است!
اگر قبلاً اپیزود SERPs Up را تجربه نکردهاید، باید حتماً گوش کنید تا تأثیر کامل شوخیهای Mordy و Crystal را تجربه کنید.
پادکست SERP's Up توسط Wix Studio برای شما آورده شده است.