گوگل ابزارهای خرید درون فروشگاهی مجهز به هوش مصنوعی را عرضه می کند
گوگل ویژگیهای جدیدی را برای خرید در فروشگاه و گزینههای پرداخت گسترده اعلام کرد که تغییراتی را در ارائههای فناوری خردهفروشی خود نشان میدهد.
به روز رسانی های کلیدی
لنز گوگل
گوگل لنز، که طبق گزارش ها، 20 میلیارد جستجو را ماهانه پردازش می کند، به کاربران امکان می دهد از محصولات در فروشگاه ها عکس بگیرند تا مقایسه و بررسی قیمت ها را بیابند.
این سیستم از پایگاه داده محصولات گوگل شامل بیش از 45 میلیارد لیست و مدل های هوش مصنوعی Gemini آن استفاده می کند.
در بیانیه گوگل آمده است:
این به روز رسانی جدید با پیشرفت های عمده در فناوری تشخیص تصویر هوش مصنوعی ما امکان پذیر شده است. این نمودار با بیش از 45 میلیارد لیست محصول، دادههای موجودی موجود در انبار از طیف وسیعی از خردهفروشان و مدلهای Gemini ما پشتیبانی میشود تا روشی کاملاً جدید را برای خرید در فروشگاه به شما ارائه دهد.
تحقیقات داخلی به نقل از این شرکت نشان می دهد که 72 درصد از آمریکایی ها هنگام خرید در فروشگاه های فیزیکی از گوشی های هوشمند استفاده می کنند.
این ویژگی در ابتدا برای محصولات زیبایی، اسباب بازی ها و لوازم الکترونیکی در خرده فروشان شرکت کننده در ایالات متحده راه اندازی خواهد شد.
برای دسترسی به عملکرد، کاربران باید اشتراکگذاری موقعیت مکانی را از طریق برنامه Google در Android یا iOS انتخاب کنند.
در توسعهای مرتبط، Google Maps قابلیتهای جستجوی محصول را در بر میگیرد و به کاربران امکان میدهد اقلام خاصی را در فروشگاههای اطراف پیدا کنند.
اقدامات امنیتی
گوگل همچنین اعلام کرد که قصد دارد خدمات جدید کشف تقلب را برای بازرگانان آزمایش کند.
هدف این سیستم شناسایی بهتر تراکنش های تقلبی است و در عین حال، موارد مثبت کاذب را کاهش می دهد که ممکن است خریدهای قانونی را مسدود کند.
گوگل توضیح می دهد:
ما همیشه در حال تلاش برای محافظت از مصرفکنندگان و کسبوکارها در برابر تقلب هستیم که پیشبینی میشود در سالهای آینده رشد قابلتوجهی داشته باشد. به زودی ما آزمایشی سرویسی را برای کمک به بازرگانان برای شناسایی بهتر تراکنش های تقلبی و کمک به جلوگیری از استفاده کلاهبرداران از اطلاعات مالی سرقت شده آغاز خواهیم کرد. این همچنین به رفع انسداد تراکنش های خوب که ممکن است به عنوان تقلب اشتباه گرفته شوند کمک می کند.
نگاه کردن به جلو
این اطلاعیه ها در حالی منتشر می شود که خرده فروشان برای افزایش فعالیت خرید در تعطیلات آماده می شوند.
طبق اظهارات شرکت، انتظار میرود این ویژگیها به تدریج در هفتههای آینده عرضه شوند.
این زمان با تلاشهای صنعت گستردهتر برای ادغام فناوری هوش مصنوعی در تجارب خردهفروشی همزمان است و در عین حال نگرانیهای فزاینده در مورد امنیت پرداخت را برطرف میکند.