گوگل تایید می کند که نادیده گرفتن امتیازات اسپم اشکالی ندارد


جان مولر از گوگل به سوال Reddit در مورد چگونگی کاهش امتیاز اسپم یک وب سایت پاسخ داد. پاسخ او بینش مهمی را در مورد امتیازهای هرزنامه شخص ثالث و ارتباط آنها با نحوه رتبه بندی وب سایت ها توسط گوگل منعکس می کند.

امتیاز اسپم چیست؟

امتیاز هرزنامه نظر یک ابزار شخص ثالث است که داده‌هایی مانند لینک‌های ورودی و فاکتورهای صفحه را بر اساس هر چیزی که توسعه‌دهندگان ابزار معتقدند عوامل و سیگنال‌های مرتبط با هرزنامه هستند بررسی می‌کند. در حالی که چند چیز در مورد سئو وجود دارد که اکثر مردم می توانند در مورد آنها توافق داشته باشند، بسیاری از موارد دیگر در مورد SEO وجود دارد که بازاریابان دیجیتال با آن مخالفت می کنند.

واقعیت این است که ابزارهای شخص ثالث از عوامل ناشناخته برای اختصاص امتیاز هرزنامه استفاده می کنند، که نشان می دهد چگونه یک موتور جستجو ممکن است از معیارهای ناشناخته برای ارزیابی کیفیت وب سایت استفاده کند. این چند لایه عدم قطعیت برای اعتماد است.

آیا باید نگران نمرات اسپم باشید؟

سوالی که در Reddit پرسیده شد این بود که آیا آنها باید نگران امتیاز هرزنامه شخص ثالث باشند و برای دستیابی به امتیاز بهتر چه کاری می توان انجام داد.

این سوال است:

سایت من کمتر از 6 ماه قدمت دارد و کمتر از 60 پست وبلاگ دارد.

داشتم با ابزاری چک می کردم که می گوید 302 لینک و 52 دامنه ارجاع دارم. نگرانی من در مورد امتیاز اسپم است.

چگونه باید امتیاز را کاهش دهم یا نمره بد اسپم چقدر است؟»

جان مولر از گوگل پاسخ داد:

“من نگران آن نمره هرزنامه نیستم.

مشکلات واقعی در زندگی شما چیزهایی هستند که هرگز به ذهن نگران شما خطور نکرده اند، مشکلاتی که در ساعت 4 بعدازظهر روز سه شنبه بیکار شما را کور می کنند.

وی سپس با پاسخ دقیق تری ادامه داد:

“و برای اینکه مستقیم تر باشیم – گوگل از این امتیازات اسپم استفاده نمی کند. شما می توانید آنچه را که می خواهید با آنها انجام دهید. آنها چیزی را برای سایت شما تغییر نمی دهند.

توصیه می‌کنم وقت بگذارید و به جای آن بخش کوچکی از وب‌سایت خود را واقعاً عالی بسازید، و سپس بررسی کنید که بقیه وب‌سایت شما چه چیزی را به این شکل می‌برد. این امتیاز هرزنامه چیزی در این زمینه به شما نمی گوید. آن را نادیده بگیرید.»

امتیازات هرزنامه در این مورد به شما چیزی نمی گوید

جان مولر درست می گوید، امتیازهای اسپم شخص ثالث نشان دهنده کیفیت سایت نیست. آنها فقط نظراتی هستند که بر اساس آن چه توسعه دهندگان یک ابزار معتقدند، که ممکن است قدیمی باشد، کافی نیست، ما فقط نمی دانیم زیرا عواملی که برای محاسبه امتیازات هرزنامه شخص ثالث استفاده می شود مخفی هستند.

در هر صورت، هیچ توافقی در مورد اینکه فاکتورهای رتبه بندی چیست، هیچ توافقی در مورد عوامل داخلی و خارجی وجود ندارد و حتی ایده “فاکتورهای رتبه بندی” تا حدودی قابل بحث است زیرا امروزه گوگل از سیگنال های مختلفی برای تعیین اینکه آیا یک سایت استفاده می کند. قابل اعتماد است و برای درک سؤالات جستجو و صفحات وب به سیستم های موضوعیت اصلی متکی است. این بسیار دور از استفاده از عوامل رتبه بندی برای امتیاز دادن به صفحات وب است. آیا حتی می توانیم در مورد اینکه آیا تفاوتی بین فاکتورهای رتبه بندی و سیگنال ها وجود دارد یا خیر توافق کنیم؟ چیزی مانند سیگنال با کیفیت (از دست رفته) حتی در یک متریک هرزنامه شخص ثالث جای می گیرد؟

لیست های محبوب 200 فاکتور رتبه بندی اغلب حاوی اشتباهات واقعی و ایده های قدیمی بر اساس مفاهیم چند دهه قدیمی از نحوه رتبه بندی وب سایت ها توسط موتورهای جستجو است. ما در دوره‌ای هستیم که موتورهای جستجو تا حدودی از مفاهیم «عوامل رتبه‌بندی» به نفع سیستم‌های موضوعی اصلی برای درک صفحات وب (و سؤالات جستجو) و یک سیستم هوش مصنوعی به نام SpamBrain که وب‌سایت‌های با کیفیت پایین را حذف می‌کند، عبور می‌کنند. .

بنابراین بله، مولر وقتی توصیه می‌کند نگران نمرات اسپم نباشید، به نکته‌ای معتبر اشاره می‌کند.

بحث را در Reddit بخوانید:

آیا امتیاز اسپم سایت 1% بد است؟

تصویر ویژه توسط Shutterstock/Krakenimages.com



منبع

مطالب مرتبط