گوگل راهنمای برچسب عنوان را روشن می کند


گوگل دستورالعمل های Search Central را برای کنترل نحوه نمایش برچسب های عنوان در جستجو به روز کرد. این به روز رسانی خود دستورالعمل را تغییر نداد، اما آن را به طور قابل ملاحظه ای ساده تر کرد و ابهامات متعددی را که درک آن را دشوار می کرد، از بین برد.

گوگل تگ های عنوان را تغییر می دهد

تگ‌های عنوان، عناصر متا هستند که هدفشان توصیف محتوای یک صفحه وب است. آنها همچنین عوامل رتبه بندی هستند.

به همین دلیل، بسیاری از ناشران از تگ عنوان استفاده می کنند تا نشان دهند که می خواهند صفحه وب با چه عبارات کلیدی مرتبط باشد.

گوگل تگ‌های عنوان را در صفحات نتایج جستجو (SERP) نشان می‌دهد که استفاده از عبارات کلیدی در برچسب‌های عنوان را مهم‌تر می‌کند.

اگر الگوریتم‌هایش متن توصیفی بیشتری را نسبت به ناشر ارائه شده شناسایی می‌کردند، گوگل تگ‌های عنوان را برای سال‌ها بازنویسی می‌کرد.

ویژگی بازنویسی برچسب عنوان در نتایج جستجو به طور چشمگیری در تابستان 2021 افزایش یافت و باعث ناراحتی ناشران و جوامع بازاریابی جستجو شد. بسیاری از کاهش در ترافیک جستجو به دلیل بازنویسی برچسب های عنوان خود توسط گوگل نسبت داده شده است.

یک مطالعه گزارش داد که بیش از 61 درصد از نتایج جستجو دارای برچسب های عنوان بازنویسی شده بودند.

تغییرات در راهنمای برچسب‌های عنوان

در 8 اکتبر 2021، گوگل دستورالعمل منحصر به فردی را در مورد کنترل برچسب های عنوان منتشر کرد، با عنوان، لینک های عنوان خود را در نتایج جستجو کنترل کنید (عکس فوری راهنمای اصلی Archive.org در اینجا).

تغییرات راهنمای تگ عنوان به روز شده، منظور آنها را هنگام استفاده از کلمه ” روشن می کند.عنوان

کلمه “عنوان” مبهم است زیرا می تواند به عنوان عنوان در بالای صفحه وب یا اشاره به عنصر عنوان HTML (H1, H2, H3) باشد.

همانطور که پیداست، نسخه اصلی راهنمایی از کلمه «عنوان” هم به معنای عنوان در بالای صفحه وب و هم به عنوان ارجاع به عنصر عنوان HTML (H1، H2، H3، و غیره) است.

در حالی که عنوان بالای صفحه معمولاً یک عنصر عنوان است، نسخه جدید راهنمایی دقیق تر است، همانطور که در زیر نشان داده شده است.

این هم نسخه اصلی:

“روشن کنید که کدام عنوان سرفصل اصلی صفحه است.”

این نسخه به روز شده راهنمایی است:

“روشن کنید که عنوان اصلی صفحه کدام متن است.”

در اینجا بخشی از جمله زیر نسخه اصلی است:

«…و اگر چند تیتر دارای وزن بصری و برجستگی یکسانی باشند، می‌تواند گیج‌کننده باشد».

نسخه تازه روشن شده:

“…و اگر چندین عنوان دارای وزن و اهمیت بصری یکسانی باشند، می تواند گیج کننده باشد.”

نسخه اصلی سومین جمله به روز شده:

اطمینان حاصل کنید که عنوان اصلی شما متمایز از سایر متن‌های موجود در صفحه است و برجسته‌ترین آن در صفحه است (به عنوان مثال، با استفاده از یک فونت بزرگ‌تر، قرار دادن عنوان در اولین عنصر قابل مشاهده

در صفحه، و غیره).”

نسخه به روز شده همین جمله:

اطمینان حاصل کنید که عنوان اصلی شما متمایز از سایر متن های صفحه است و برجسته ترین آنها در صفحه است (به عنوان مثال، با استفاده از یک فونت بزرگتر، قرار دادن متن عنوان در اولین عنصر قابل مشاهده

در صفحه ، و غیره).”

همانطور که می بینید، شفاف سازی تفاوت بزرگی در درک آسانتر هدف راهنمایی ایجاد می کند.

آخرین تغییر مربوط به بخشی است که توضیح می دهد گوگل از چه چیزی برای تعیین عبارت در پیوند عنوان نمایش داده شده در نتایج جستجو استفاده می کند.

این اصلش هست:

“عنوان اصلی تصویری یا عنوان نمایش داده شده در صفحه”

نسخه به روز شده:

“عنوان تصویری اصلی نشان داده شده در صفحه”

راهنمای برچسب عنوان گوگل روشن شد اما به روز نشد

همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد، خود راهنمایی تغییر نکرده است. چیزی که تغییر کرده این است که سند اکنون کمتر مبهم و قابل درک تر است.

دستورالعمل های به روز شده برچسب عنوان را اینجا بخوانید:

لینک های عنوان خود را در نتایج جستجو کنترل کنید


تصویر ویژه: یوجین پارتیزن/شاتراستوک





منبع