گوگل لینک های خروجی را برای سئو حذف می کند


جان مولر از گوگل این توصیه رایج را که خوب است برای سئو و مزایای رتبه‌بندی به وب‌سایت‌های دیگر پیوند دهید، رد کرد.

سئوی متعارف

کلمه متعارف (در چارچوب حقایق و قواعد) به معنای عقاید و باورهایی است که عموماً به عنوان صحیح و صحیح پذیرفته شده اند. سئو دارای تعدادی از باورهای متعارف است که داده های مربوط به چندین دهه را نشان می دهد. برخی از روش‌های متعارف سئو قبلاً درست بودند، اما پس از تکامل Google ارتباط خود را از دست دادند. سایر روش‌های متعارف، باورهای صرفاً گمانه‌زنی مبتنی بر «استدلال عقل سلیم» هستند، اما نه بر اساس چیزی واقعی مانند یک مقاله تحقیقاتی، حق ثبت اختراع یا بیانیه‌ای توسط یک کارمند Google.

ریشه های سئوی لینک های خروجی

یکی از این باورهای متعارف گمانه‌زنی، تمرین سئو برای افزودن سه لینک خروجی به هر مقاله است. دلیل این باور احتمالاً ناشی از چیزهایی است که گوگل در زمینه متفاوتی گفته است و همچنین از نحوه پاسخ سئوکاران به الگوریتم های هرزنامه لینک گوگل است.

در سال 2005 در Pubcon New Orleans اعلام شد که گوگل از تجزیه و تحلیل آماری برای شناسایی الگوهای پیوند هرزنامه استفاده می کند. سئوکاران با ایجاد پیوندهایی پاسخ دادند که «معمولی به نظر می رسید” که به معنای پیوند دادن به یک پیوند پولی بود اما اطراف آن را با پیوندهایی به “سایت های معتبر” مانند صفحات .edu و .gov احاطه کرد. در این مرحله سئوکاران به منظور ایجاد لینک های خروجی پولی خود پیوند می زدند.معمولی به نظر برسند

دوباره از حافظه صحبت می‌کنیم، روندی وجود داشت که در آن SEOها نمی‌خواستند به سایت‌های دیگر لینک دهند، زیرا می‌خواستند رتبه صفحه را «احتکار» کنند و آن را فقط در صفحات خود منتشر کنند. ایده این بود که پیوند دادن به سایت‌های دیگر باعث هدر رفتن آن پیج رنک و ضعیف‌تر شدن سایت‌های آن‌ها می‌شود، زیرا رتبه کمتری از طریق لینک‌های داخلی آن‌ها در گردش است. کارمندان گوگل در پاسخ گفتند که خوب است که پیوند داده شود. سئوکاران در پاسخ گفتند که خوب است برای سئو پیوند داده شود. که به‌کلی زمینه‌ای را که کاربران Google می‌گفتند پیوند دادن خوب است، نادیده می‌گیرد.

چندین دهه بعد، سئوکاران به یکدیگر می گویند که لینک کردن برای سئو خوب است، اما هیچ یک از آنها نمی دانند که چرا برای سئو خوب است. آنها فقط به یکدیگر می گویند که چون عمل پیوند دادن به یک باور متعارف تبدیل شده است، چیزی که همه موافق هستند درست و دقیق است.

من با تمام این تغییرات زندگی کردم و می دانم که این باورها از کجا آمده اند. آنها از ترکیبی از اظهاراتی ناشی می‌شوند که کارمندان Google بیان کرده‌اند و در طول سال‌ها تکرار شده‌اند، اما زمینه فراموش شده است، به طوری که تنها چیزی که باقی می‌ماند این است که “خوب است که پیوند داده شود” و این همان چیزی است که مردم معتقدند.

جان مولر افسانه پیوندهای خروجی را رد می کند

شخصی در لینکدین پرسید که چه مقدار لینک برای سئو بهترین است. آنها می خواستند در مورد میزان دقیق لینک های خروجی برای SEO توضیح دهند.

این سوالی است که پرسیده شد:

“من یک سوال دارم. این یک رویه رایج در بین سئوکاران است که معتقدند افزودن 2-5 پیوند داخلی و حدود 1-3 پیوند خارجی در یک پست وبلاگ 1000 کلمه ای مفید است. آنها همچنین فکر می کنند که افزودن لینک های بیشتر می تواند برای سایت آنها مضر باشد، در حالی که افزودن لینک های کمتر ممکن است ارزش زیادی ایجاد نکند.

لطفاً توضیح دهید که آیا تعداد پیوندها واقعاً مهم است؟»

جان مولر از گوگل پاسخ داد:

هیچ‌کس در گوگل لینک‌ها یا کلمات پست‌های وبلاگ شما را نمی‌شمرد، و حتی اگر اینطور باشد، من همچنان نوشتن را برای مخاطبان شما توصیه می‌کنم.
من مخاطبان شما را نمی‌شناسم، اما هنوز با *کسی* برخورد نکرده‌ام که قبل از خواندن یک محتوا، کلمات را می‌شمرد.»

مرتبط: جان مولر از گوگل در مورد نحوه پیوند دادن به سایت های معتبر بحث می کند.

پاسخ درست چیست؟

مولر نوشتن را برای مخاطب توصیه می کند. ایده اصلی این است که اگر بدانید مخاطب چه می‌خواهد، می‌دانید چه چیزی به او بدهید.

آنچه مخاطب می خواهد ربطی به تعداد «موجودی» که به محتوای خود اضافه می کنید یا تعداد پیوندهای خروجی شما در صفحه ندارد. اگر این رویکرد شما برای سئو است، ممکن است بخواهید ارزیابی کنید که چه مقدار از مطالب منتشر شده برای موتورهای جستجو و چه مقدار از آن برای کاربران است زیرا ایجاد محتوا برای موتورهای جستجو همیشه محتمل ترین راه برای تولید محتوایی بوده است که مورد توجه قرار نمی گیرد. و رتبه ها.

من یک عذرخواهی گوگل هم نیستم، این رویکرد عملگرایانه برای شکست دادن رقبا با درک آنچه کار می کند است. به عنوان مثال، سال‌ها قبل از انتشار الگوریتم Reviews، من برای مشتریانی که وب‌سایت‌های نقدی داشتند مشورت کردم و به آنها گفتم که باید تصاویر اصلی‌تر، بررسی‌های عملی‌تر، معیارها و مقایسه‌های بیشتری را اضافه کنند. بنابراین چند سال بعد، وقتی دستورالعمل‌های به‌روزرسانی بررسی‌ها منتشر شد، همه چیز منطقی بود، زیرا من از تجربه شخصی خودم در رتبه‌بندی وب‌سایت‌های بررسی خودم می‌دانستم که این بهترین رویکرد است.

بنابراین پاسخ مناسب برای اکثر سوالات سئو اغلب با قالب بندی مجدد سوال در اطراف افرادی که محتوا برای آنها ایجاد شده است پیدا می شود. وقتی صحبت از لینک های خروجی به میان می آید، این سوال نباید این باشد که “چه تعداد لینک خروجی برای سئو بهترین است؟” سوال باید این باشد که “آیا این پیوندهای خروجی با محتوای صفحه وب و آنچه یک خواننده می خواهد مطابقت دارد؟”

یک زمینه خوب برای افزودن یک پیوند خروجی زمانی است که چیزی نقل قول یا استناد شود. به عنوان مثال، اگر محتوا به تحقیقات علمی یا گفته های دیگری اشاره می کند، آن تحقیق یا صفحه صفحه مستند آنچه گفته شد باید به آن پیوند داده شود. این چیزی است که کاربران می خواهند، درست است؟

پرسش و پاسخ را در لینکدین بخوانید.

تصویر ویژه توسط Shutterstock/Cast Of Thousands



منبع

مطالب مرتبط