گوگل می گوید اگر لینک های Nofollow داخلی یک سیگنال با کیفیت ارسال کنند
مارتین اسپلیت گوگل به این سوال پاسخ داد که آیا لینکهای داخلی nofollow و دستورالعملهای متا روباتهای noindex سیگنال اشتباهی را به گوگل ارسال میکنند که وبسایت کیفیت پایینی دارد.
ویژگی پیوند Nofollow
ویژگی لینک nofollow به عنوان یک استاندارد ایجاد شده توسط گوگل، یاهو و مایکروسافت است که ناشران می توانند از آن برای نشان دادن عدم اعتماد به پیوند (مانند پیوندهای محتوای تولید شده توسط کاربر) یا برای پیوندهای پولی استفاده کنند. ایده این است که نمی توان به پیوندها اعتماد کرد یا برای اهداف رتبه بندی یا به هر دلیلی استفاده کرد.
سئوکاران دریافتند که رتبه صفحه از طریق پیوندهایی که دارای ویژگی nofollow هستند جریان نمی یابد، بنابراین به طور طبیعی سئوکاران “کلاه سفید” خودشناس، سعی کردند با افزودن لینک های nofollow به حریم خصوصی خود و صفحات مربوط به ما، بازی گوگل را با افزودن لینک های nofollow به حریم خصوصی خود و صفحات مربوط به ما انجام دهند تا حداکثر مقدار PageRank را به آنها منتقل کنند. صفحاتی که اهمیت داشتند این عمل صفحه رنک Sculpting نام داشت و نشان می دهد که افزودن nofollow به لینک های داخلی یک تمرین دیرینه است و قبلاً هرگز مشکلی نبوده است.
برای ثبت، مجسمهسازی PageRank کار نمیکند، زیرا در یک توضیح بسیار ساده، گوگل اساساً تعداد لینکهای یک صفحه، از جمله لینکهایی با nofollows را شمارش میکند و مقدار PageRank را که گویی همه لینکها شمارش شدهاند، تقسیم میکند. این همان چیزی است که سال ها پیش توضیح داده شد و ممکن است در طول سال ها تغییر کرده باشد، ما واقعا نمی دانیم.
متا تگ Noindex Robots
متا تگ روبات noindex دستورالعملی است که خزنده هایی مانند Googlebot ملزم به رعایت آن هستند. این به ناشر راهی برای جلوگیری از خزیدن در سطح صفحه اجازه می دهد.
چیزی در مورد مقدار noindex عنصر متا وجود ندارد که نشان دهد صفحه غیرقابل اعتماد است یا چیزی شبیه به آن. این فقط راهی برای کنترل خزنده هاست.
مارتین اسپلیت از گوگل این سوال را بیان کرد:
آیا بسیاری از لینک های داخلی با تگ های nofollow یا بسیاری از صفحات با تگ های noindex می توانند به گوگل نشان دهند که سایت دارای صفحات بی کیفیت زیادی است؟
مارتین پاسخ داد:
«نه، این محتوای بی کیفیت را به ما نشان نمی دهد، فقط این که شما پیوندهایی دارید که مایل به ارتباط با آنها نیستید. این ممکن است دلایل زیادی داشته باشد – مطمئن نیستید که لینک به کجا می رود، زیرا محتوای تولید شده توسط کاربر است (در این صورت به جای rel=nofollow از rel=ugc استفاده کنید) یا نمی دانید چه سایتی هستید. پیوند دادن به چند سال دیگر انجام می شود، بنابراین آنها را به عنوان rel=nofollow علامت گذاری کنید.
Nofollow یک سیگنال با کیفیت نیست
مارتین تأیید کرد که هیچ سیگنالی وجود ندارد که حاکی از قضاوت ارزشی در مورد “کیفیت” باشد که با استفاده از ویژگی پیوند nofollow یا متا تگ روبات noindex مرتبط باشد. استفاده از آنها در لینک های داخلی یا برای جلوگیری از خزیدن خوب است و هیچ تاثیری بر قضاوت کیفیت سایت گوگل ندارد.
به پرسش و پاسخ پادکست در دقیقه ۱:۱۷ گوش دهید:
تصویر ویژه توسط Shutterstock/Cast Of Thousands