گوگل نحوه استفاده از متن جایگزین برای سئو را نشان می دهد
جان مولر از گوگل به سوالی در Reddit درباره متن جایگزین تصویر و SEO پاسخ داد و توضیح جامعی در مورد اینکه چرا متن جایگزین مهم است و چرا استفاده از هوش مصنوعی برای ایجاد متن جایگزین به طور خودکار ممکن است ناکافی باشد، ارائه کرد.
متن جایگزین
شخصی که این سوال را میپرسد میخواست بداند آیا متن جایگزین همچنان برای بهینهسازی جستجو مرتبط است یا خیر. برای درک نقش متن جایگزین برای سئو، یادگیری دلیل فنی برای وجود متن جایگزین مفید است.
عناصر HTML را می توان به عنوان بلوک های سازنده اصلی یک صفحه وب توصیف کرد. عناصر را می توان با اطلاعات اضافی با استفاده از ویژگی ها گسترش داد. به عنوان مثال، “” یک عنصر لنگر است که به یک پیوند با ویژگی “href” تبدیل می شود. یکی دیگر از ویژگی های عنصر anchor ویژگی nofollow است.
Alt مخفف محتوای جایگزین یا جایگزین است. Alt، در زمینه سوال، یک ویژگی HTML عنصر تصویر است. هدف “alt” ارائه اطلاعات جایگزین در مورد یک تصویر است که می تواند به بازدیدکنندگان سایتی که ممکن است قادر به دیدن تصویر نباشد و اینکه آیا اطلاعات برای آنها در زمینه صفحه وب مفید است کمک کند.
محتوای صفحه وب معمولاً متنی در نظر گرفته میشود، اما تصاویر نیز زمانی محتوا هستند که «ارزش اطلاعاتی» داشته باشند که به بازدیدکنندگان سایت کمک میکند موضوع صفحه وب را درک کنند.
کنسرسیوم وب جهانی (W3C، بدنه سازنده استانداردهای HTML) توضیح عالی ارائه می دهد:
انتخاب متن مناسب:
تصور کنید که در حال خواندن صفحه وب با صدای بلند از طریق تلفن برای کسی هستید که نیاز به درک صفحه دارد. این باید به شما کمک کند که تصمیم بگیرید (در صورت وجود) اطلاعات یا عملکردی که تصاویر دارند. اگر به نظر می رسد که ارزش اطلاعاتی ندارند و پیوند یا دکمه نیستند، احتمالاً می توان با آنها به عنوان تزئینی برخورد کرد.”
تصاویر پیچیده مانند نمودارها و تصاویر ممکن است به یک متن جایگزین دو قسمتی نیاز داشته باشند، با متن جایگزین توضیح مختصری از آنچه تصویر در مورد آن است و متن اطراف توضیح جامعتری از محتوای تصویر ارائه میکند (روش دیگر این است که پیوند به توضیحات طولانی تر).
سوال در مورد متن جایگزین و سئو
شخصی که این سوال را می پرسد متوجه می شود که گوگل از الگوریتم های پیچیده برای “مشاهده” تصویر و درک آنها استفاده می کند. اساسا میخواهد بداند که آیا استفاده از متن جایگزین اضافی (تکراری) و اضافی است (اطلاعات اضافی که لازم نیست).
این سوال پرسیده شده است:
متن جایگزین تصویر در عصر بینایی کامپیوتر
آیا متن های جایگزین تصاویر با تمام پیشرفت های بینایی کامپیوتری و تشخیص تصاویر همچنان برای سئو مرتبط هستند؟ آیا اطلاعاتی در مورد گوگل یا سایر موتورهای جستجو وجود دارد که از مدل های یادگیری ماشینی برای خزیدن تصاویر به جای تکیه بر متن های جایگزین ارائه شده توسط کاربر استفاده می کنند؟
زمینه در سئو کلیدی است
فرضی که شخص سؤال می کند معقول است و سؤال معتبر است. اطلاعاتی که ممکن است از دست داده باشند، زمینه ای است که گوگل در آن از هوش مصنوعی برای “مشاهده” تصاویر و خواندن متن داخل آنها استفاده می کند. اسناد Google نشان میدهد که زمینه برای این نوع دید هوش مصنوعی در Google Lens، Google Translate و سایر سطوح جستجو است، اما اسناد Google به طور خاص به استفاده از قابلیتهای بینایی AI در نتایج جستجوی معمولی Google اشاره نکرده است ((نکته کلاه به @ schachin برای اشاره به آن مستندات!).
پاسخ جان مولر زمینه ای را که گم شده است را اضافه می کند. او توضیح میدهد که محتوای متنی که در اطراف تصویر است به ایجاد زمینه به تصویر و معنای آن کمک میکند. صرفاً استفاده از بینایی هوش مصنوعی برای درک تصویر، بینشی در مورد معنای آن تصویر در زمینه صفحه وب ارائه نمی دهد.
در اینجا پاسخ مولر آمده است:
“برای جستجوی تصویر، زمینه ای وجود دارد که از ترکیب صفحه + تصویر می آید که مهم است.
عکس ساحل ممکن است پوستری آرامش بخش باشد، ممکن است ساحل هتل باشد، ممکن است محل نشت مواد شیمیایی باشد. فقط دانستن اینکه تصویر مربوط به یک ساحل است، واقعاً اطلاعات پس زمینه کافی برای نشان دادن آن در جستجوی تصویر به درستی به دست نمی دهد. بسیاری از آنها از صفحه میآیند، و متن جایگزین منحصربهفرد است زیرا چیزی است که مستقیماً تصویر را به صفحه با زمینه مرتبط میکند.
مگر اینکه سایت شما یک آژانس عکس باشد، ترافیک برای “عکس از یک ساحل” چندان مفید نخواهد بود – اما برای یک هتل، داشتن “هتل با ساحل در X” می تواند مرتبط باشد. باز هم، بسیاری از آنها میتوانند از بقیه صفحه باشند، اما مقدار ویژگی alt یک فرصت منحصر به فرد برای دادن زمینه است. (و با آن … اگر از هوش مصنوعی برای ایجاد متن های جایگزین بر اساس فایل تصویری استفاده می کنید، و «عکس از یک ساحل» را به عنوان متن جایگزین برای آن تصویر دریافت می کنید، بیشترین بهره را از متن جایگزین نخواهید برد. کاربران و موتورهای جستجو.)
این توضیح عالی در مورد اینکه چرا متن جایگزین برای سئو مهم است. متن جایگزین نشان می دهد که چگونه تصویر به طور مستقیم با محتوای صفحه وب مرتبط است.
چرا هوش مصنوعی برای متن جایگزین شکست می خورد؟
مولر همچنین به یک نقص در استفاده از هوش مصنوعی برای مقیاسبندی متن جایگزین اشاره میکند، زیرا به طور کلی یک هوش مصنوعی تصویر را توصیف میکند اما آن را در چارچوب محتوا برچسبگذاری نمیکند. استفاده از متن جایگزین برای برقراری یک توضیح آموزنده در زمینه متن، روش درستی است که توسط W3C و به طور کلی برای SEO و دلایل دسترسی به آن توضیح داده شده است.
پاسخ مولر را در Reddit بخوانید:
متن جایگزین تصویر در عصر بینایی کامپیوتر
تصویر ویژه توسط Shutterstock/Master1305