گوگل کنسول جستجو را با گزارش های تجاری جدید به روز می کند
گوگل بهروزرسانیای را برای کنسول جستجو اعلام کرد که به بازرگانان این قدرت را میدهد تا عملکرد جستجوی فهرستهای محصولات و قطعات محصول خود را بهطور دقیق ارزیابی کنند.
کنسول جستجو دو روش جدید برای مشاهده تأثیر سئو در SERP ها دارد، که داده های برداشت و کلیک را از دو ظاهر جستجوی مختلف ارائه می دهد.
حساب رسمی توییتر جستجوی مرکزی گوگل توییت کرد:
«امروز، ما توانایی اندازهگیری تأثیر فهرست تجاری را با تقسیم ظاهر جستجوی نتایج محصول به دو بخش اضافه میکنیم:
فهرستهای تاجر و قطعههای محصول.
این ظواهر به شما امکان میدهد ببینید چه تعداد برداشت و کلیک از آن تجربیات دریافت میکنید.
فهرستهای Merchant جدید و ظاهر جستجوی قطعات محصول را میتوان در دو مکان در Search Console مشاهده کرد:
- فهرستهای تاجر و گزارشهای تکههای محصول به صورت همپوشانی در بالای نمودارهای گزارش
- گزارش عملکرد در تب ظاهر جستجو یا از طریق یک فیلتر”
نمایههای جستجوی بخشهای محصول واجد شرایط بودن گسترده
نمایههای جستجوی قطعههای محصول ویژگیای است که برای همه بازرگانان با استفاده از نشانهگذاری دادههای ساختاری محصولات در سایتهایشان، بدون نیاز به ارسال فید محصول، باز شد.
گوگل در سپتامبر 2022 واجد شرایط بودن برای تجربه محصولات پیشرفته در جستجو را اعلام کرد.
اطلاعیه سپتامبر 2022 توضیح داد:
“برای مدتی، گوگل تجربیات محصولی غنی را در نتایج جستجو در اختیار خریداران قرار داده است. برای دسترسی بیشتر به این تجربیات برای صاحبان وبسایت، Google واجد شرایط بودن را برای وبسایتهایی که دادههای ساختاریافته را پیادهسازی میکنند، افزایش داده است. برای صاحبان وب سایت، دو دسته کلی از تجربیات وجود دارد:
تجارب فهرست بازرگانان برای صفحات وب که به خریداران اجازه می دهد محصولی را در سایت خریداری کنند.
تکههای محصول برای مجموعه وسیعتری از صفحات وب با اطلاعات محصول (از جمله صفحاتی که محصولات را میفروشند، بررسیهای محصول را منتشر میکنند و/یا اطلاعات را از سایتهای دیگر جمعآوری میکنند).
بهروزرسانی که امروز اعلام شد به این معنی است که تجار اکنون میتوانند تأثیر این دو نوع تجربه جستجوی تجاری را ردیابی کنند.
از آدام جی. هامفریس، بنیانگذار شرکت مشاوره بازاریابی دیجیتالی Making 8، پرسیدم که نظرش در مورد بهبود کنسول جستجو چیست.
آدام از تغییرات راضی بود.
او اظهار نظر کرد:
«امکان دیدن نتایج محصول در گزارش ظاهر جستجو با کلیک/نمایش به کسبوکارها کمک میکند بفهمند کجا هستند و کجا میتوانند پیشرفت کنند.
من دوست دارم رتبه متوسط را با این ببینم تا صاحبان بدانند محصول آنها کجاست و برای چه جستجوهایی بیشتر دیده شده است.
تکه های محصول خوب است زیرا مشکلات قالب بندی را نشان می دهد.
تجارت الکترونیک را مانند نشانه گذاری طرحواره ای در نظر بگیرید که در آن تعداد زیادی فیلد مانند GTIN و غیره دارید.
Google از این فیلترهای جستجو برای مرتبسازی محصولات بازرگان استفاده میکند.
این امر صاحبان مشاغل و برنامه نویسان را تشویق می کند تا زمینه های پر نشده خود را بیشتر بهبود بخشند.
متأسفانه، فیلدهای پر نشده حتی برای برخی از بزرگترین برندها هم مشکل است.
بازرگانان تشویق می شوند که به کنسول جستجو وارد شوند و گزارش های جدید را بررسی کنند.
تصویر برجسته توسط Shutterstock/NaMong Productions