گوگل 7 به روز رسانی جستجوی محلی را اعلام کرد


در کنفرانس سالانه Search On گوگل، این شرکت هفت ویژگی جدید و به روز رسانی برای جستجوی محلی را اعلام کرد.

این به‌روزرسانی‌ها نحوه کاوش افراد در محله‌ها، کسب‌وکارها و رستوران‌ها را در جستجوی Google به‌طور قابل‌توجهی بهبود می‌بخشد.

تغییرات جستجوی محلی که به زودی منتشر می شوند عبارتند از:

  1. رستوران ها را بر اساس ظرف غذا جستجو کنید
  2. غذاهای تخصصی رستوران را کشف کنید
  3. پشتیبانی بیشتر از منوهای دیجیتال
  4. پیشرفت‌هایی در نمای زنده Google Maps
  5. نماهای هوایی از مکان های دیدنی معروف
  6. نمای فراگیر
  7. حال و هوای محله را بررسی می کند

تمام جزئیات مربوط به این به روز رسانی ها را در بخش های زیر بخوانید.

1. رستوران ها را بر اساس غذا جستجو کنید

گوگل قابلیت های جستجوی رستوران خود را با قابلیت یافتن مکان های محلی که غذای خاصی سرو می کنند ارتقا می دهد.

تجربه جستجوی جدید به شما این امکان را می‌دهد که درخواستی مانند «کوفته‌های سوپ در نزدیکی من» را وارد کنید و Google فهرستی از رستوران‌هایی را که آن را ارائه می‌دهند برمی‌گرداند.

گوگل 7 به روز رسانی جستجوی محلی را اعلام کردعکس صفحه از: blog.google/products/search/food-restaurant-search/، سپتامبر 2022.

می‌توانید با فیلترهای مخصوص غذاهای گیاهی، غذاهای تند، و موارد دیگر، ویژگی‌های بیشتری پیدا کنید.

2. غذاهای تخصصی رستوران را کشف کنید

رستوران های محلی معمولاً کیفیت منحصر به فردی دارند که در جامعه به آن شهرت دارند.

شناسایی کیفیت در جستجوی گوگل می تواند دشوار باشد زیرا رتبه بندی ستاره ها کل داستان را بیان نمی کند.

به زودی، گوگل به جستجوگران کمک می کند تا رستوران ها را پیش نمایش و ارزیابی کنند تا بهتر بفهمند چه چیزی آنها را منحصر به فرد می کند.

در اینجا نمونه‌ای از فهرست یک رستوران محلی با نکات برجسته «مردم می‌گویند» در بالای صفحه آورده شده است.

گوگل 7 به روز رسانی جستجوی محلی را اعلام کردعکس صفحه از: blog.google/products/search/food-restaurant-search/، سپتامبر 2022.

گوگل از یادگیری ماشینی برای تجزیه و تحلیل تصاویر و نظرات استفاده می کند تا مشخص کند یک مکان چه چیزی را متمایز می کند.

3. پشتیبانی بیشتر از منوهای دیجیتال

گوگل پوشش خود را از منوهای دیجیتال گسترش می دهد و در عین حال آنها را با تصاویری غنی تقویت می کند و آنها را به طور قابل اعتماد به روز نگه می دارد.

در یک پست وبلاگ، گوگل توضیح می دهد که چگونه می تواند منوهای دیجیتالی بیشتری را بدون نیاز به کار اضافی از صاحبان رستوران اضافه کند:

«ما اطلاعات منوی ارائه شده توسط مردم و بازرگانان را که در وب‌سایت‌های رستوران‌هایی که از استانداردهای باز برای اشتراک‌گذاری داده‌ها استفاده می‌کنند، یافت می‌کنیم. برای انجام این کار، ما از پیشرفته‌ترین فناوری‌های درک زبان و تصویر، از جمله مدل یکپارچه چند وظیفه‌ای خود استفاده می‌کنیم.»

گوگل می گوید که محبوب ترین غذاها را به نمایش می گذارد و گزینه های مختلف رژیم غذایی از جمله گیاهخواری و گیاهخواری را معرفی خواهد کرد.

گوگل 7 به روز رسانی جستجوی محلی را اعلام کردعکس صفحه از: blog.google/products/search/food-restaurant-search/، سپتامبر 2022.

4. بهبودهایی برای مشاهده زنده در نقشه های گوگل

گوگل در حال ارتقای قابلیتی است که سه سال پیش معرفی کرده بود به نام Live View که به شما امکان می دهد هنگام مشاهده از منظره یاب دوربین گوشی خود، مسیرها را پیمایش کنید.

علاوه بر پیمایش از یک مکان به مکان دیگر، به زودی می توانید چیزهایی را که در مجاورت خود هستند جستجو کنید.

Google مثالی از استفاده از Live View برای یافتن دستگاه خودپرداز در فاصله چند قدمی جایی که فرد ایستاده است را به اشتراک می گذارد:

گوگل 7 به روز رسانی جستجوی محلی را اعلام کردعکس صفحه از: blog.google/products/maps/4-new-updates-maps-searchon-2022/، سپتامبر 2022.

«بگویید که به یک بازار در فضای باز می‌روید و باید پول نقد بگیرید. با جستجو با نمای زنده، به سادگی تلفن خود را برای جستجو و مشاهده فورا دستگاه های خودپرداز در یک منطقه بلند کنید. همچنین می توانید مکان های مختلفی را مشاهده کنید – از جمله کافی شاپ ها، خواربار فروشی ها و ایستگاه های حمل و نقل. ما ساعات کاری و میزان شلوغی یک مکان را به شما نشان می‌دهیم، و می‌توانید برای مشاهده جزئیات بیشتر روی هر مکانی ضربه بزنید، مانند خدماتی که آرایشگاه پایین خیابان ارائه می‌دهد.»

جستجو با نمای زنده در ماه‌های آینده در لندن، لس آنجلس، نیویورک، سانفرانسیسکو، پاریس و توکیو آغاز می‌شود.

5. نماهای هوایی از نقاط دیدنی

گوگل بیش از 250 منظره هوایی واقعی از مکان های دیدنی جهانی دارد.

گوگل 7 به روز رسانی جستجوی محلی را اعلام کردعکس صفحه از: blog.google/products/maps/4-new-updates-maps-searchon-2022/، سپتامبر 2022.

گوگل همه مکان‌های دیدنی را با مناظر هوایی فهرست نمی‌کند، به جز اینکه می‌گوید «از برج توکیو تا آکروپولیس را در بر می‌گیرند».

6. نمای همه جانبه

نمای غوطه‌ور به شما این امکان را می‌دهد تا با تجربه‌ای که شما را به داخل ساختمان‌ها و سایر موسسات می‌برد فراتر از نمای خیابان بروید.

علاوه بر این، نمای همه جانبه به شما نشان می دهد که یک مکان چقدر شلوغ خواهد بود و آب و هوا در یک تاریخ و زمان معین چگونه خواهد بود.

گوگل 7 به روز رسانی جستجوی محلی را اعلام کردعکس صفحه از: blog.google/products/maps/4-new-updates-maps-searchon-2022/، سپتامبر 2022.

نمای همه جانبه در ماه‌های آینده در لس‌آنجلس، لندن، نیویورک، سانفرانسیسکو و توکیو در اندروید و iOS منتشر خواهد شد.

7. Vibe Check The Neighborhood

ویژگی جدید «حالت محله» در Google Maps به شما حس یک محله را قبل از بازدید می دهد.

Google آنچه جدید است، سنگهای قیمتی محلی و آنچه ارزش کاوش دارد را برجسته می کند.

عکس‌ها و اطلاعات مفید از انجمن نقشه‌های Google هنگام مرور محله روی نقشه ظاهر می‌شوند.

گوگل 7 به روز رسانی جستجوی محلی را اعلام کردعکس صفحه از: blog.google/products/maps/4-new-updates-maps-searchon-2022/، سپتامبر 2022.

گوگل می‌گوید از ترکیبی از هوش مصنوعی و اطلاعات ارسالی توسط کاربر برای تقویت ویژگی فضای محله استفاده می‌کند، که در ماه‌های آینده در سطح جهانی در اندروید و iOS عرضه خواهد شد.


منبع: Google (1، 2، 3)

تصویر ویژه: Lissa M/Shutterstock





منبع