گوگل 7 ویژگی پنهان را در Google Trends نشان می دهد


گوگل یک آموزش ویدیویی با هفت نکته برای استفاده از Google Trends برای تحقیق و اشتراک گذاری داده های کلیدواژه و موضوع منتشر کرد. این آموزش نحوه یافتن فیلترهای پنهان و ابزارهای جستجو را در رابط Trends نشان می دهد و توضیح می دهد که چگونه آنها به شناسایی داده های قابل اجرا کمک می کنند.

هفت راه برای کاوش و اشتراک گذاری عبارتند از:

  1. نقطه گذاری
  2. توسط زبان
  3. توابع مقایسه
  4. کشف فصلی
  5. روند سال به سال
  6. علاقه بر اساس کشور
  7. 3 راه برای صادرات یا اشتراک گذاری

1. نقطه گذاری برای یافتن بینش های پنهان

Omri Weisman، مدیر مهندسی Google Trends، نحوه استفاده از اپراتورهای جستجوی پیشرفته را برای کاوش عمیق تر در داده ها و استخراج بینش های کاربردی جستجوی کاربر به اشتراک گذاشت.

او مروری بر سه اپراتور جستجوی پیشرفته ارائه کرد:

  • الف. گیومه
  • ب. عملگر پلاس (علامت +)
  • ج. عملگر منهای (علامت –)

او با مثال جستجوی یک عبارت کلیدواژه دو کلمه‌ای بدون نقطه‌گذاری شروع کرد و توضیح داد که داده‌های حجم جستجوی کلمه کلیدی برای هر دو کلمه به هر ترتیبی است. او همچنین خاطرنشان کرد که هیچ غلط املایی، تغییرات یا نسخه های جمع در داده های حجم جستجو گنجانده نشده است.

الف. نقل قول ها

اولین اپراتور جستجویی که او مورد بحث قرار داد علامت نقل قول بود. علامت‌های نقل قول داده‌هایی را برای عبارت مطابقت دقیق نشان می‌دهند، از جمله زمانی که به عنوان بخشی از یک عبارت بزرگ‌تر جاسازی می‌شوند، با کلمات قبل یا بعد از عبارت جستجوی دقیق مطابقت.

ب. علامت منهای

افزودن علامت منفی به عبارت جستجو، کلمه ای را که با علامت منفی اصلاح شده است، فیلتر می کند، مانند این:

کلمه کلیدی – عبارت

در مثال بالا، کلمه “عبارت” در داده‌های جستجو گنجانده نمی‌شود. این یک راه عالی برای دستکاری داده ها و استخراج تغییرات دقیق تر است.

C. علامت به علاوه – راه خوبی برای تحقیق در مورد موضوعات

جستجو با علامت مثبت و دو کلمه کلیدی، حجم پرس و جو را برای یک یا کلمه کلیدی دیگر نشان می دهد. به این ترتیب، این روش جستجو گسترده‌ترین مقادیر جستجوی کلمه کلیدی را فراهم می‌کند و نشان‌دهنده یک راه عالی برای تحقیق در مورد یک موضوع است. با علامت مثبت می توانید تمام عبارات مرتبط را برای یک موضوع اضافه کنید و سپس همه آنها را در کنار هم ببینید.

2. بخش بر اساس زبان

اگر به زبان خاصی علاقه دارید، ممکن است بخواهید فقط به دنبال آن زبان بگردید. آنها از مثال شناسایی تعداد جستجوی گربه به زبان ژاپنی در ایالات متحده استفاده می کنند که به شما امکان می دهد جستجوها را با جزئیات بیشتر بخش بندی کنید.

همچنین می‌توانید دو زبان را با استفاده از عملگر جستجوی علامت مثبت ترکیب کنید تا حجم درخواست ترکیبی را ببینید.

گفتند:

برای مثال، اگر نویسه ژاپنی گربه را وارد کنید… ممکن است روند کلی را از دست بدهید، زیرا بسیاری از مردم در ایالات متحده، برای مثال، گربه را به زبان انگلیسی جستجو می کنند.

برای دریافت تصویر کامل جستجوهای کاراکتر ژاپنی Cat و جستجوهای انگلیسی گربه را با استفاده از عملگر پلاس مقایسه کنید.

3. از فیلترها برای شناسایی داده های کاربردی تر استفاده کنید

دانیل ویزبرگ گفت که مقایسه کلمات کلیدی به شناسایی روندهای معنادارتر کمک می کند. به منظور انجام

او گفت:

«به‌دست آوردن داده‌های مورد نیاز ضروری است، اما برای درک معنای آن، به یک نقطه مقایسه نیاز دارید. مثلا رشد بومی است یا جهانی؟ آیا رشد فصلی است و اگر چنین است، این فصل نسبت به فصل قبل چگونه است؟

برای ایجاد یک مقایسه معنادار، می توانید از قابلیت فیلتر در داخل عبارت جستجو استفاده کنید.

تصویر زیر نشان می دهد که یک منوی سه نقطه در یک منوی کشویی برای دسترسی به فیلترها کجاست.

4. کشف فصلی

او سپس نحوه استفاده از فیلترها را برای کشف فصلی نشان داد.

او توضیح داد:

ابتدا عبارت را در بخش کاوش روندها وارد کنید و بازه زمانی را به پنج سال تغییر دهید.

این یک نمودار جالب ایجاد می کند که نشان می دهد این اصطلاح بسیار فصلی است. مردم در تابستان بریتانیا بیشتر از زمستان برای سفر با قایق جستجو می کنند. “

5. چگونه می توان روند فصلی را حذف کرد

سپس نحوه استفاده از فیلترهای داخلی برای تجزیه و تحلیل روندهای سال به سال را توضیح داد.

این دوباره از طریق فیلترهایی که تا حدودی در رابط Google Trends پنهان هستند قابل دسترسی است.

او نحوه انجام این کار را نشان داد:

«در حالی که جالب است بدانید در چه زمانی از سال که این اصطلاح علاقه بیشتری دارد، اگر می‌خواهید بر اساس داده‌ها تصمیم بگیرید، به اطلاعات بیشتری نیاز دارید.

می توانید از یک فیلتر ویژه برای تجزیه و تحلیل روندهای سال به سال استفاده کنید. این به شما کمک می‌کند اثر فصلی را خنثی کنید و مطمئن شوید که لایک را با مشابه مقایسه می‌کنید.

با تغییر تاریخ به 12 ماه گذشته شروع کنید.

یک عبارت مشابه را به کادر مقایسه اضافه کنید و روی کادر قرار دهید.

روی منوی سه نقطه کلیک کرده و Change Filters را انتخاب کنید.

در اینجا دو گزینه مکان و محدوده زمانی را مشاهده می کنید. روی محدوده زمانی کلیک کنید و محدوده زمانی سفارشی را برای انتخاب دوره زمانی قبلی انتخاب کنید.

اگر به دنبال سال های کامل هستید، می توانید از قابلیت داخلی برای انتخاب پنج سال گذشته استفاده کنید. که جستجوی شما را سریعتر می کند.

پس از این مراحل، در نمودار خود دو خط خواهید داشت، یکی برای 12 ماه گذشته و دیگری برای 12 ماه گذشته.

این مقایسه را می‌توان با حداکثر پنج جستجو انجام داد که بدون نویز ناشی از فصلی بودن، می‌توان روندهای کلی را در مقایسه مشاهده کرد.

6. مقایسه سود بر اساس کشورها

مقایسه بر اساس کشور به کاربران این امکان را می دهد که حجم جستجوی جستجو را بر اساس کشور، دو یا چند کشور با هم مقایسه کنند.

راه انجام این کار با فیلترهایی است که توسط منوی سه نقطه ای واقع در کنار عبارت جستجوی مورد تحقیق قابل دسترسی هستند.

اسکرین شات از فیلتر کشور

تصویر یک منوی کشویی که نشان می دهد

7. نتایج روند را ذخیره یا به اشتراک بگذارید

اوری توضیح داد که سه راه برای ذخیره یا اشتراک‌گذاری نتایج Google Trends وجود دارد.

  1. URL
  2. تعبیه شده است
  3. صادرات به صفحه گسترده

اشتراک گذاری با URL

اشتراک گذاری با URL آسان است. فقط URL را از مرورگر کپی کنید و سپس آن را به اشتراک بگذارید.

داده های روند را جاسازی کنید

جاسازی راهی برای تولید یک کارت قابل جاسازی با داده‌هایی است که می‌توان آن‌ها را در یک صفحه وب درج کرد، با این امتیاز که داده‌ها دائماً به‌روز می‌شوند.

یکی دیگر از راه‌های اشتراک‌گذاری نمودار این است که آن را در وب‌سایت خود جاسازی کنید. شما می توانید یک کارت قابل جاسازی برای افزودن به وب سایت خود تقریباً از هر کارتی در صفحه ایجاد کنید.

اسکرین شات از تعبیه رابط کاربری

این کارت‌ها داده‌های به‌روز را نشان می‌دهند و ممکن است برخی از تعاملات درون محصول را نیز بازتولید کنند.

صادرات داده ها

با کلیک بر روی نماد صادرات، داده‌های Google Trends در قالب CSV ارائه می‌شوند.

اسکرین شات آیکون دانلود

از Google Trends For Research استفاده کنید

Google Trends یک منبع عالی برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی و موضوعی است و کاملا رایگان است. استفاده از این روش‌های پیشرفته به دریافت داده‌های عملی‌تر کمک می‌کند.

همچنین ببینید: Google Trends: نحوه استفاده از آن برای سئو و بازاریابی محتوا

آموزش ویدیویی Google Trends را تماشا کنید

نکات پیشرفته Google Trends



منبع

مطالب مرتبط