آموزش مراحل نصب دوربین مدار بسته

است. ما در این مطلب آموزش گام به گام نصب دوربین مداربسته را به شما توضیح میدهیم. برای نصب این دوربین، پس از قرار دادن دوربین در محل مناسب، آن را به منبع تغذیه وصل کنید. برای این منظور تولید کنندگان دوربین مداربسته برای انتقال تصاویر، نرم افزارهای مرتبط را در اختیار شما قرار می دهند. برای آنکه بهترین نتیجه در اختیار شما قرار گیرد توصیه می کنیم از دوربین مداربسته با با لنز 180 درجه یا قابلیت pan و tilt استفاده کنید. علاوه بر دوربین ها، تجهیزاتی مثل کابل BNC، پایه دوربین، دستگاه گیرنده DVR، دستگاه گیرنده NVR و کابل IP (برای دوربین های تحت شبکه)، مانیتور برای نشان دادن تصاویر ارسالی از دوربین، هارد برای ضبط تصاویر، نورافکن مادورن قرمز (برای دوربین های دید درشب) و… آنچه که باید در نصب دوربین مدار بسته مورد توجه قرار بگیرد، تعداد و نوع دوربین های مورد نیاز، قیمت، محل مناسب برای نصب دوربین ها، نوع کابل و تجهیزات جانبی سیستم و … این کابل هم تصاویر ویدیویی و هم انرژی الکتریکی مورد نیاز را منتقل می کند.

این تصاویر از طریق سیم از دستگاه DVR به مانیتور منتقل شده و نمایش داده می شوند. در این مرحله با روشن کردن سیستم دوربین مدار بسته، تصاویر در مانیتور نشان داده می شود. در ادامه طریقه نصب این سه نوع از دوربین های مدار بسته را شرح خواهیم داد. برای توضیح بهتر روند نصب دوربین مدار بسته، سیستم های امنیتی را به سه دسته کلی آنالوگ، شبکه یا IP و بدون سیم یا وایرلس تقسیم بندی می کنیم. از یک کابل BNC برای اتصال دوربین و دستگاه گیرنده DVR استفاده کنید. شما می توانید سوکت خاص مربوط به آن ها را ایجاد نموده یا آن ها را به همان منبع تغذیه دوربین های مداربسته متصل کنید. یک دستگاه بی سیم که به دستگاه DVR متصل می شود، تصاویر ارسالی از دوربین را دریافت کرده و وارد دستگاه DVR می کند. حتی اگر دوربین مداربسته شما بی سیم باشد باز هم به یک منبع تغذیه نیاز خواهید داشت. در مرحلهی دوم به آموزش یافتن مکان مناسب برای نصب دوربین مداربسته میپردازیم. این سیستم ها از یک کابل برای اتصال دوربین و دستگاه NVR استفاده می کنند. چگونه برای منزل خود نصب دوربین مداربسته را انجام دهیم؟ اگر دوربین مدار بسته در محلی نصب شود که در معرض دید افراد باشد، جلوی فعالیت سارقان گرفته می شود.

موقعیت نصب دوربین مداربسته باید طوری باشد که لنز آن در مقابل پرتو مستقیم نور خورشید و لامپ قرار نگیرد. همانطور که در بالا دیدید نصب دوربین مدار بسته کاری نسبتا ساده است ولی اگر بخواهید این کار به سرعت و بدون دردسر انجام شود، نصب دوربین مدار بسته را به کارشناسان حرفه ای و متخصص زفتا (مهندسین مشاور تجارت سابق) بسپارید. بهتر است دوربین مدار بسته در گوشه های ساختمان نصب شود، در این صورت کابل های متصل به آن از دید افراد مخفی می شود. این کابل از یک طرف به قسمت Output دوربین مداربسته و از سمت دیگر به قسمت Input دستگاه DVR متصل می شود. پس از نصب دوربین مدار بسته در محل مناسب، سیم برق آن را به منبع تغذیه وصل کنید. همانند دوربین های آنالوگ، پس از نصب و اتصال قطعات و آزمایش درستی کارکرد سیستم، روی سیم کشی و کابل ها را بپوشانید. در انتها با استفاده از پوشش های مناسب، روی سیم کشی و کابل ها را بپوشانید.

با مشاهده تصویر شماتیک بالا می توانید فرایند نصب را به آسانی انجام نصاب دزدگیر اماکن برای منزل دهید. شکل شماتیک نصب دوربین های آنالوگ در تصویر بالا نشان داده شده است. انواع دوربین ها و کاربردشان در مطلب معرفی انواع دوربین مداربسته، ویژگیها و کاربردهای آنها توضیح داده شده است. محل نصب دوربین مدار بسته باید نزدیک به پریز برق و یا دیگر انواع منبع تغذیه باشد. باید خریداری شوند. لوازمی مثل دریل، پیچ و پیچ گوشتی نیز در نصب دوربین مدار بسته مورد استفاده قرار می گیرند. قبل از خرید دوربین مداربسته باید نقشه ساختمان و شرایط جغرافیایی ساختمان را بررسی کنید، تا بتوانید نوع و تعداد دوربین های مدار بسته مورد نیاز را محاسبه کنید. اطراف محلی که دوربین مدار بسته نصب می شود باید خلوت باشد تا مانع دید گسترده دوربین نشود. دوربین های مدار بسته ای که بیرون ساختمان نصب می شوند، بهتر است زیر سایه بان قرار بگیرد تا از آسیب نور آفتاب و بارش برف و باران در امان بماند. همانطور که در شکل بالا می بینید، برای نصب دوربین مدار بسته وایرلس، نیازی به کابل کشی وجود ندارد. مکان هایی که در ادامه معرفی می شوند، برای نصب دوربین مدار بسته مناسب هستند. توجه داشته باشید که دوربین های مداربسته دید در شب ممکن است تحت تاثیر منبع نوری قرار گیرد که در نزدیکی آن مستقر شده است.

مطالب مرتبط