آنچه بازاریابان محتوا باید در نظر بگیرند


اگر تا به حال یک پست وبلاگ یا مقاله آنلاین نوشته اید، قبلا این سوال را پرسیده اید: این مدت چقدر باید باشد؟

به عبارت دیگر، طول بهینه محتوای وب برای اهداف سئو چقدر است؟

بسته به سال و منبع، ممکن است بشنوید که تعداد کلمات ایده آل برای سئو از 250 تا بیش از 2000 کلمه در هر قطعه است.

طرفداران تعداد کلمات کمتر استدلال می کنند که این تعداد کلمات نیست، بلکه کیفیت اطلاعات و تعداد بک لینک ها است که بیشترین اهمیت را دارد.

کسانی که از تعداد کلمات بالاتر حمایت می‌کنند، ادعا می‌کنند که کلمات بسیار کمی به عنوان محتوای نازک توسط موتورهای جستجو امتیاز داده می‌شوند و بنابراین به اندازه همتایان پرمخاطب‌تر رتبه‌بندی نمی‌شوند.

خب، حقیقت چیست؟ آیا شمارش کلمات واقعاً برای موتورهای جستجو اهمیت زیادی دارد؟ و اگر چنین است، بهترین طول برای قطعات محتوا چیست؟

به گفته جان مولر از گوگل، منبعی که دانش موتورهای جستجوی زیادی از آن سرازیر می شود، تعداد مقالات در امتیازات کیفیت گوگل لحاظ نمی شود.

پس، همین، درست است؟ پرونده بسته شد، کوتاه‌ترین مقاله در تاریخ ژورنال موتورهای جستجو تایید کرد که لازم نیست نگران تعداد کلمات باشید.

نه کاملا.

تعداد کلمات یک فاکتور مستقیم برای رتبه بندی سئو نیست، اما همچنان چیزی است که باید در نظر داشته باشید.

در طول این مقاله، ما قصد داریم در مورد اینکه چرا مهم است، اینکه چگونه طول قطعات شما می تواند به طور غیرمستقیم به رتبه شما کمک کند و به رتبه شما آسیب برساند، و نکاتی را برای کمک به نوشتن قطعاتی که طول ایده آل برای نیازهای شما هستند به شما ارائه دهیم. .

«با 2000 کلمه و یک H1 بهینه شده برو»

به طور خلاصه این توصیه سئو است.

اما آیا این بهترین عمل، دانش رایج یا یک افسانه شهری است؟

همانطور که قبلاً ذکر شد، هیچ اتفاق نظری در مورد تعداد کامل کلمات وجود ندارد، اما یک قانون کلی وجود دارد که باید از آن پیروی کرد: به طور کلی، محتوای طولانی معمولاً از محتوای کوتاه‌تر بهتر است.

اگر در مورد آن فکر کنید، این بسیار منطقی است. الگوریتم گوگل به دنبال سنجش هدف جستجو است و قطعات طولانی تر به آن کمک می کند تا ایده بهتری از محتوای صفحه شما داشته باشد.

بنابراین، بزرگتر همیشه بهتر است، درست است؟ لازم نیست.

اگر فقط با افزودن عبارات اضافی، صفت‌های غیرضروری و قیدها به مقاله‌ها اضافه می‌کنید یا عمداً مسیری مداری را برای رسیدن به نقطه انتخاب می‌کنید، خوانندگان را خاموش می‌کنید. و این به نمرات کیفیت شما آسیب می رساند.

بنابراین، هر مقاله باید به اندازه نیاز باشد. شفاف مثل گل، درسته؟ نگران نباشید. بیشتر توضیح می دهیم

این طول محتوا نیست که یک مقاله را رتبه بندی می کند – بلکه بک لینک هایی است که با طول آن مرتبط هستند

Yoast مطالعه ای را در سال 2022 انجام داد که شامل اطلاعاتی در مورد ارتباط بین طول پست و رتبه بندی SEO بود. مشخص کرد که حداقل تعداد کلمات به نوع صفحه بستگی دارد.

به عنوان یک قانون کلی، Yoast پیشنهاد می‌کند که صفحات طبقه‌بندی (آنهایی که برای طبقه‌بندی محتوا و داده‌ها استفاده می‌شوند) باید 250 کلمه یا بیشتر باشند، پست‌ها و صفحات معمولی باید 300 یا بیشتر باشند، صفحات محتوای سنگ بنا باید در شمال 900 کلمه قرار گیرند، و صفحات محصول. به بیش از 200 کلمه نیاز دارد.

همانطور که می بینید، این تنوع بسیار زیاد است.

صفحات طبقه بندی و محصول معمولاً با کلمات کمتری خوب کار می کنند زیرا بسیار خاص هستند. و کاربران عموماً مستقیماً از نتایج جستجو روی آنها نمی‌آیند و در عوض از بالاترین سطح وب‌سایت به سراغ آنها می‌روند.

برای مثال، اگر در حال خرید یک مجموعه جدید از چاقوهای آشپزخانه هستید، احتمالاً به دنبال آن نیستید [Wusthof Performer 8” Chef’s Knife]. در عوض، شما به دنبال آن هستید [Good Chef’s Knife] و از صفحه کلی Wusthof یا خرده‌فروش به پایین بیایید.

در انتهای طیف، محتوای طولانی تر معمولا بیشتر بر روی ارائه اطلاعات مفید متمرکز است. این به نوبه خود تمایل به کسب بک لینک بیشتری دارد.

این طول محتوا نیست که یک مقاله را رتبه بندی می کند - بلکه بک لینک هایی است که با طول مرتبط هستندتصویر از Ahrefs.com، سپتامبر 2022

یک مطالعه در سال 2020 توسط Ahrefs حدود 900 میلیون صفحه وب را تجزیه و تحلیل کرد و یک همبستگی مثبت قوی بین تعداد کلمات و میانگین تعداد دامنه های ارجاع دهنده پیدا کرد.

در مطالعه دیگری در سال 2020، Ahrefs دریافت که تقریباً 91٪ از تمام صفحات هرگز هیچ ترافیک ارگانیکی دریافت نمی کنند. و به نظر می رسد که عمدتاً به این دلیل است که آنها هیچ بک لینکی ندارند:

به نظر می رسد 66.31 درصد از صفحات حتی یک بک لینک ندارند. و 26.29٪ از صفحات دارای لینک از کمتر از سه وب سایت هستند.

بنابراین، تأثیر طول محتوا بر رتبه‌بندی به‌جای معادله «اگر طولانی‌تر، پس رتبه‌بندی بهتر» یک فرآیند دو مرحله‌ای به نظر می‌رسد.

مسیر موفقیت در رتبه بندی به صورت زیر است:

  • محتوای طولانی تر منجر به لینک های بیشتر می شود.
  • پیوندهای بیشتر منجر به رتبه بندی بهتر (و ترافیک ارگانیک بیشتر) می شود.

به نظر می رسد آنچه ممکن است باعث رتبه بندی وب سایت شود نه به طول محتوا بلکه بیشتر به تعداد پیوندهایی است که صفحه دریافت کرده است.

راهنماها، آسمان‌خراش‌ها، صفحات ستون‌ها و هاب‌های محتوا جالب‌ترین اهداف پیوند را تشکیل می‌دهند. بنابراین، توصیه می‌شود قاطع‌ترین، جالب‌ترین و عمیق‌ترین محتوا را در وب ایجاد کنید و یک کمپین تبلیغاتی گسترده برای آن اجرا کنید.

سکسی کردن آن ممکن است حتی نیازی به کلمات بیشتری نداشته باشد. در عوض، ممکن است فقط هدف گذاری دقیق تر، گرافیک بهتر یا نتایج تحقیقات بازار دقیق باشد.

با شروع مقاله خود با مهم ترین اطلاعات، به هدف جستجو به طور موثر پاسخ دهید

توصیه Ahrefs در مورد طول محتوا:

“برای تعداد کلمات خاص عکس نگیرید – فقط مطمئن شوید که یک موضوع را به طور کامل پوشش داده اید. چه 500 کلمه طول بکشد چه 10000 کلمه، نکته کلیدی این است که شما بهترین منبع موجود را برای کلمه کلیدی هدف خود ایجاد می کنید.

به عبارت دیگر، محتوای شما باید به اندازه‌ای باشد که به ربات‌های جستجوگر اطلاعات کافی بدهد تا درباره چیست و به اندازه کافی طولانی باشد تا درخواست‌های کاربر را برآورده کند.

برای ارضای هدف جستجو چه چیزی لازم است؟

سال‌هاست که متخصصان سئو تلاش می‌کنند تا محتوای طولانی‌تری بنویسند، بدون توجه به هزینه استفاده. این باعث شد که به جای تعداد کلماتی که با اهداف شما مرتبط است، قطعات فوق‌العاده‌ای پف‌شده ایجاد کنید.

همچنین ممکن است Google را ترغیب کرده باشد که قطعه‌های برجسته را فشار دهد – و به جای ارائه یک تجربه کاربری بد با ماراتن‌های اسکرول، فوراً پاسخ دهد.

همچنین ممکن است گوگل الهام بخش باشد تا قطعات برجسته را فشار دهد.اسکرین شات از جستجوی گوگل، سپتامبر 2022

خیلی وقت پیش نبود که پرس و جوی “چگونه نرخ پرش را کاهش دهیم” نتایج صفحه یک را نشان می داد که در مورد اهمیت نرخ پرش برای 700 کلمه صحبت می کند قبل از اینکه حتی اولین نکته در مورد چگونگی کاهش آن را آشکار کند.

اما اگر به یک مقدمه در مورد نرخ پرش نیاز داشتیم، آن را در گوگل جستجو می کردیم. این قطعات به وضوح هدف جستجو را شکست می دهند.

خوشبختانه، گوگل هوشمندتر شده است و این نوع بازگردانی ها کمتر از گذشته رایج هستند، اما همچنان باید به عنوان دعوتی برای بازنگری در ایجاد محتوا و برآورده کردن هدف جستجو عمل کنند.

من توصیه می‌کنم ساختار محتوای خود را وارونه کنید – و بنابراین از اولین ثانیه‌ای که کاربر به صفحه شما می‌آید، ارزشی را برای کاربر به ارمغان می‌آورد.

مقاله سئوی خود را به یک مقاله روزنامه یا خلاصه اجرایی تبدیل کنید:

مهمترین اطلاعات اول = به سوال پاسخ دهید.

برای ارضای هدف جستجو چه چیزی لازم است؟

با پیام اصلی شروع کنید.

سپس با ادامه قطعه به عمق بروید و کاربرانی که بر جزئیات متمرکز شده اند به خواندن ادامه می دهند.

در مرحله دوم، به کاربران یک مسیر واضح برای تبدیل و کلیک های بعدی بدهید.

این برای اهداف کسب و کار، درآمد و بازاریابی شما و همچنین برای کاربرانی که با قصد خاصی به وب سایت آمده اند نیز اهمیت دارد. پیدا کردن آنچه را که نیاز دارند برای آنها آسان کنید.

این می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • پیوندها/ادامه مطلب به مقالات مرتبط.
  • برای یک وایت پیپر یا راهنمای نحوه ثبت نام کنید.
  • محصول را بخرید.

برای ارضای هدف جستجو چه چیزی لازم است؟

Fluffing به هستی شناسی محتوا آسیب می زند و بنابراین هدف گذاری کلیدواژه/موضوع شما

دلیل اصلی که می‌خواهم به هدف جستجوی رضایت بخش فکر کنید، هستی‌شناسی محتوا و سلسله مراتب بین کلمات کلیدی و مقالات است.

این چیزی است که گوگل نیز در نظر گرفته است، زیرا صفحات نازک، محتوای تکراری و آدم‌خواری کلمات کلیدی می‌توانند بر نتایج SEO شما تأثیر منفی بگذارند.

دریافت درست هدف جستجو همچنین به شما امکان می دهد یک معماری وب سایت تمیز بسازید – خزیدن و فهرست کردن سایت شما را برای Googlebot آسان تر می کند.

اگر برای نوشتن 2000 کلمه در مورد موضوعی مانند «سیب» (طبق بهترین روش) به سرعت متوجه می‌شویم که اکثر نویسندگان و متخصصان SEO تمایل دارند هنگام اجرا در مورد «موز» و «پرتقال» صحبت کنند. از چیزهایی که در مورد “سیب” گفته می شود. آنها سعی می کنند بدون توجه به آنچه که لازم باشد به تعداد کلمات مورد نظر خود دست پیدا کنند.

این امر هدف گذاری کلمات کلیدی یک صفحه و توانایی شما برای رسیدن به هدف جستجو را کاهش می دهد.

به جای اینکه به گوگل بفهمانیم که این بهترین صفحه در مورد “سیب” است، اکنون کاربران و موتور جستجو را در مورد هدف و موضوع قطعه محتوا گیج می کنیم.

وقتی در مورد «میوه‌ها» به طور کلی صحبت می‌کنیم، این محتوا را آدم‌خواری می‌نامیم تا به اجبار قطعه‌مان درباره «سیب» را گسترش دهیم تا به تعداد کلمات مورد نظر برسد.

زمانی که گوگل را چنان گیج می‌کنیم که نمی‌داند کدام قطعه را برای پرس و جو «apples» رتبه‌بندی کند، به آن می‌گویند آدم‌خواری کلمات کلیدی، که باعث می‌شود بین این دو جایگزین شود – به عملکرد رتبه‌بندی کلی شما آسیب می‌زند.

کلمه کلیدی cannabilzation

نام بازی این است:

  • یک مقاله برای هر کلمه کلیدی (خوشه) (به عنوان مثال، یک قطعه برای “سیب / سیب”).
  • به رابطه بین مقالات خود (هستی شناسی یا سلسله مراتب محتوا) احترام بگذارید. به طور کلی، همه چیز در مورد “میوه ها” در صفحه اصلی/صفحه دسته بندی می شود.
  • برای کاربران و موتورهای جستجو روشن کنید که یک مفهوم/موضوع برای هر مقاله چیست: فقط در مورد «سیب» در قسمت «سیب» صحبت کنید.

هدف ایجاد بهترین محتوا در “سیب” طول محتوا را تعیین می کند.

چگونه مقالات رتبه بندی می شوند: هدف رضایت بخش، تعداد کلمات مناسب و بک لینک ها

اگر ما به خاطر داشته باشیم که رقبای صفحه اول در حال حاضر چه کاری را از نظر طول محتوا انجام می‌دهند، هدف جستجو را برآورده می‌کنند، بهترین پاسخ را ارائه می‌دهند و کاربران را برای تبدیل دعوت می‌کنند – ما نه تنها محتوایی ایجاد کرده‌ایم که خود رتبه خوبی خواهد داشت. ما همچنین قطعه ای ایجاد کرده ایم که یک هدف بک لینک عالی ایجاد می کند که منجر به رتبه بندی موفق می شود.

وقت آن است که از وسواس شمارش کلمات عبور کنیم

در روزهای اولیه سئو، رتبه بندی بالا برای یک کلمه کلیدی عموماً به معنای پارازیت آن کلمه یا عبارت در محتوای شما به هر کجا بود. آن روزها مدت‌هاست گذشته است، و همراه با آن‌ها گذشته، الزامات سخت و سریع برای طول محتواست.

بله، این مقاله بیان می کند که مدت زمان طولانی تر اغلب برای اهداف سئو بهتر است، اما دلیل آن بیشتر از چیزی است که فکر می کنید. و تعداد کلمات بیشتر به تنهایی به شما کمک نمی کند رتبه بالاتری کسب کنید.

درعوض، باید محتوای با کیفیتی را با اطلاعاتی که جستجوگران می خواهند ایجاد کنید.

به خاطر داشته باشید که چرا کاربران به صفحه شما می آیند. نیت آنها را برآورده کن و آنچه می خواهند به آنها بده.

با انجام این کار، شما همچنین محتوای خود را به یک بک لینک جذاب برای سایر سازندگان محتوا تبدیل خواهید کرد. و در مورد آن، ایده خوبی است که برای ایجاد پیوندهای ورودی و ایجاد اعتبار سایت خود در چشمان گوگل، ابتکارات توسعه ای را انجام دهید.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: تعداد زیادی از مردم/Shutterstock

تصاویر درون پست شماره 3-5: پائولو بوبیتا/ژورنال موتور جستجو





منبع

مطالب مرتبط