آنچه در سئو مهم است زیرا هوش مصنوعی تغییرات سریع را تسریع می کند


سئو به‌طور پیش‌فرض، یک کانال بازاریابی دیجیتال طولانی‌مدت است، و این می‌تواند شکیبایی متخصصان سئو و سهامداران مهم را به چالش بکشد.

نظم و انضباط و سطح بالایی از دانش اغلب برای موفقیت شرکت ها و مشتریان آنها مورد نیاز است.

من نمی توانم اهمیت صبور بودن، منظم بودن و تمرکز را در حال حاضر دست کم بگیرم.

با انتشار اخبار هفتگی در مورد روش‌های جدید موتورهای جستجو برای ادغام فناوری هوش مصنوعی و اینکه چگونه جستجو را تغییر می‌دهد، متخصصان سئو باید در مورد آنها فکر کنند.

و ما باید در مورد آنها فکر کنیم و شروع به ترکیب هوش مصنوعی در استراتژی ها و فرآیندهای SEO خود کنیم!

اما تا زمانی که هوش مصنوعی به طور کامل الگوریتم‌ها و نتایج جستجو را در اختیار بگیرد، ما همچنین باید بر آنچه امروز کار می‌کند متمرکز بمانیم – و این یک چک لیست ساده یا ساده از کارها نیست.

درست کردن استراتژی‌هایمان، همسو شدن با اهداف خود، شناخت مخاطبان و رقبا و تمرکز بر اولویت‌های مهم در حال حاضر برای طرح‌های سئوی ما بسیار مهم است.

چه نگران این هستید که بتوانید ادامه دهید، آینده سئو چگونه ممکن است به نظر برسد، آیا هنوز ارزش سرمایه گذاری در آن را دارد یا فقط می خواهید دیدگاهی در مورد کاری که در حال حاضر انجام دهید، انجام دهید، امیدوارم این مقاله به شما کمک کند تا اطمینان خاطری به شما بدهد.

در حال حاضر هشت چیز را باز می کنم تا روی آن تمرکز کنم و اولویت بندی کنم، زیرا بین رونق هوش مصنوعی با محیط و واقعیت فعلی خود تعادل برقرار می کنیم.

1. اهداف و اهداف خود را بشناسید

اگر سئو به سمت اهداف خاصی هدایت نشود، می تواند اتلاف وقت و منابع بزرگی باشد.

تاکتیک‌ها و کارهای زیادی برای «انجام دادن» وجود دارد، اما اگر ندانید هدفتان چیست و چرا آن را انجام می‌دهید، می‌توان همه آن‌ها را بیهوده انجام داد.

شما می توانید زمان کمتری را برای انجام کارها به صورت دستی صرف کنید و فرآیندهای خود را به هوش مصنوعی بسپارید، اما اگر آنها نادرست باشند یا با نتایج هدف شما هماهنگ نباشند، در این صورت خطر دستیابی به نتایج مورد نظر شما را تهدید می کند.

خواه مجموعه‌ای از اهداف مرتبط با تبدیل‌ها، ترافیک، قرار گرفتن در معرض یا همسو با رهبری فکری و سفر مشتری باشد – شما می‌خواهید اهدافی را تعیین کنید تا بتوانید به‌صورت سازمان‌یافته به سمت آنها کار کنید.

2. یک فرآیند تنظیم و رویه های عملیاتی استاندارد داشته باشید

اگر هوش مصنوعی را عمیق‌تر در متدولوژی خود ادغام می‌کنید، اکنون فناوری و فرآیندهای جدیدی را معرفی می‌کنید.

نوآوری عالی است و من 100٪ از آن حمایت می کنم.

با این حال، اگر فرآیندی را که از آن شروع می‌کنید ندارید، می‌توانید با فرآیندها و شیوه‌ها رها شوید.

تیم من در حال کار بر روی بهبود فرآیندهای استاندارد و رویه‌های عملیاتی ما است، نه فقط در نحوه انجام سئو، بلکه در کل آژانس ما.

ما برای این کار از سیستم شناسی استفاده می کنیم، اما راه ها و رویکردهای مختلفی وجود دارد.

صرف نظر از اینکه چقدر در حال تنظیم و تطبیق هستید، اگر تیمی متشکل از بیش از یک نفر دارید، یا می‌خواهید در آینده بتوانید آن را واگذار کنید یا واگذار کنید، باید تا حد امکان موارد را مستند و استاندارد کنید.

بعلاوه، شما می خواهید در مورد اینکه چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیست، کنترل داشته باشید.

3. سازگار باشید و تغییرات را در آغوش بگیرید

اگر مدت زیادی است که سئو کار می کنید، می دانید که تغییر یک امر ثابت است.

از به‌روزرسانی‌های بزرگ الگوریتم یا فاکتورهای رتبه‌بندی گرفته تا به‌روزرسانی‌های اصلی در حال انجام تا یادگیری ماشینی که در الگوریتم تعبیه شده است، تغییراتی رخ می‌دهد و شما ناگزیر به چرخش خواهید بود – حتی زمانی که کاملاً مشخص شده باشید که می‌خواهید در صفحات نتایج موتور جستجو قرار بگیرید. (SERP).

حتی اگر شک دارید یا می‌خواهید رویکردی «صبر کنید و ببینید» در مورد اینکه چگونه هوش مصنوعی واقعاً بر SERP‌ها تأثیر می‌گذارد و سئو را در تصویر بزرگ‌تر و طولانی‌مدت تغییر می‌دهد، استفاده کنید، توصیه می‌کنم امروز از هوش مصنوعی برای خودکارسازی فرآیندها و استفاده از آن‌ها استفاده کنید. توانایی افزایش کارایی

4. از آنچه امروز کار می کند استفاده کنید

آزمایش چیزهای جدید، تطبیق فرآیندها و درگیر کردن هوش مصنوعی در آنها می‌تواند همه‌گیر باشد.

در حالی که نکته من در بالا چنین کاوشی را تشویق می‌کند، تمرکز خود را بیش از حد از آنچه امروز کار می‌کند و عوامل رتبه‌بندی فعلی حذف نکنید.

وقتی صحبت از استفاده از هوش مصنوعی برای تولید محتوا می شود، رویکرد انسانی و کاربر اول را حفظ کنید.

بله، شما می توانید از چندین ابزار هوش مصنوعی برای کسب امتیاز خوب استفاده کنید، صرف نظر از اینکه محتوا توسط هوش مصنوعی یا انسان تولید شده است.

با این حال، حتی اگر رتبه و ترافیک سایت خود را به دست آورید، اگر هدف شما تبدیل یا چیزی عمیق تر از آن باشد، ممکن است به سطح مناسبی از طنین انداز در بین مخاطبان خود نرسیده باشید.

بر روی کاربر خود تمرکز کنید، حتی اگر از هوش مصنوعی استفاده می کنید، تا اطمینان حاصل کنید که از هر سطحی از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی کالایی یا محتوای با کیفیت پایین (حتی اگر توسط انسان تولید شده است) در صنعت خود جدا باشید.

در حال حاضر روی فاکتورهای فنی قوی، روی صفحه و رتبه بندی خارج از صفحه تمرکز کنید که با استراتژی ها و تاکتیک های سئو قوی مرتبط هستند.

5. امروز را با نگاهی به آینده اجرا کنید

آیا من در این مرحله با خودم تناقض دارم؟ من اینطور فکر نمی کنم.

در حالی که شما بر آنچه امروز کار می کند تمرکز می کنید، پیام و توصیه های من همه در مورد تعادل است. در حالی که در حال اجرای استراتژی فعلی خود هستید، نمی توانید از آن عقب بمانید.

بدانید که چگونه ChatGPT، Bard و سایر جنبه های هوش مصنوعی توسط موتورهای جستجو استفاده می شود و در نتایج جستجو ادغام می شود. درک درستی از اینکه چگونه تغییرات ویژگی SERP بر نحوه سئوی ما تأثیر می گذارد، توسعه دهید.

آماده و مایل باشید که در حین حرکت خود را تطبیق داده و تطبیق دهید.

ما قطعاً در حال حاضر در یک اقدام متعادل هستیم. آنهایی که خود را تطبیق نمی دهند عقب خواهند ماند.

کسانی که امروز با شیء براق جدید حواسشان پرت می شود و کارهای امروزی را انجام نمی دهند، زمین و شتاب خود را از دست خواهند داد.

6. فعال بمانید و حرکت خود را حفظ کنید

یک نکته ثابت از ابتدا با سئو، نیاز به یک رویکرد طولانی مدت و مداوم برای آن است.

مطمئناً، ممکن است با انجام یک دور تاکتیک‌های بهینه‌سازی ضربه‌ای را ببینید.

بله، شما می توانید فعالانه روی سئو کار نکنید و ممکن است افت فوری یا شدید ترافیک را مشاهده نکنید.

با این حال، توصیه من تغییر نکرده است: شما باید یک برنامه داشته باشید – به تدریج حذف شده و بهینه سازی مداوم در آن تعبیه شده است – و در مسیر ادامه دهید.

حتی اگر SERP ها تغییر کنند و چیزهایی که امروز کار می کنند در سال آینده در سئو کاملاً متفاوت باشند، شما می خواهید ادامه دهید و سست نشوید. مومنتوم در استراتژی های سئو و رسیدن به جایی که می خواهید با اهداف خود باشید، مهم است.

موتورهای جستجو تنها چیزهایی نیستند که در حال تغییر هستند.

بازار و رقبای شما متغیرهای اضافی برای مبارزه هستند.

7. سئو را به راحتی ننویسید

سئو در چند سال گذشته از جهاتی سخت تر شده است.

از آنجایی که فشار مداوم املاک و مستغلات در صدر نتایج ارگانیک ادامه دارد، می‌توانیم رتبه‌های بالا اما ترافیک کمتری را از آن‌ها مشاهده کنیم.

با نگاهی به داده های کنسول جستجوی گوگل خود، می توانم آن را تأیید کنم.

سئو ممکن است به دلیل نداشتن منابع – داخلی یا خارجی، هزینه های نرم یا سخت – فراتر از افرادی که عناوین سئو برای مشاهده موفقیت دارند، آسیب ببیند. محتوا سوخت سئو است. تیم‌های Dev، UX و IT همگی نقشی برای بازی کردن دارند.

استراتژی بازاریابی کلی شما و حصول اطمینان از کارکرد همه چیز در چندین کانال بازاریابی می تواند بینش و پیشرفتی در سئو ایجاد کند.

دلایل زیادی وجود دارد که سئو کار نمی کند.

آن را سیلو نکنید و انتظارات ناعادلانه داشته باشید.

بدون امتحان کامل آن را ننویسید.

سرمایه گذاری سه ماهه کافی نیست. زمان و منابع اضافی می‌طلبد، اما اگر ریاضیات بازگشت سرمایه (ROI) کارساز باشد، ارزش دارد که به آن پایبند باشید تا واقعاً بدانید که آیا می‌تواند برای برند شما موفق باشد یا خیر.

8. سئو را با سایر کانال ها و تلاش ها یکپارچه نگه دارید

به طور طبیعی، سئو و جستجوی پولی مشترکات زیادی دارند، جستجوی مخاطبان مشابه و تلاش برای جذب ترافیک به یک SERP.

سایر کانال‌های بازاریابی دیجیتال و سنتی که شامل محتوا، وب‌سایت‌ها و نقشه‌برداری سفر مشتری می‌شوند، می‌توانند بینش‌هایی را ارائه دهند و با SEO کار کنند، در مقایسه با آن جدا از آن.

سئو را از برنامه و استراتژی بازاریابی کلی جدا نکنید. می تواند از اتصال به برق سود زیادی ببرد.

و همانطور که روی استفاده از فناوری‌های جدید کار می‌کنید، می‌تواند زمینه آزمایشی برای یافتن مناطقی باشد که فرآیندهای زمان‌بر و ناکارآمد قبلی را می‌توان بهبود بخشید.

نتیجه

من در مورد اینکه چگونه فناوری سئو را بهبود می بخشد هیجان زده هستم.

تیم من به طور کامل در حال آزمایش و استفاده از هوش مصنوعی برای فرآیندهای داخلی و خروجی های محتوا است. ما به این کار ادامه خواهیم داد.

با این حال، ما هنوز در فرآیند روزانه بهینه سازی سایت های مشتری و پیاده سازی استراتژی ها در چارچوب آنچه امروز برای رسیدن به اهداف کار می کند، هستیم.

کلید هر تغییر بزرگ در سئو همیشه این بوده است که بین اینجا و اکنون و آنچه در آینده خواهد آمد تعادل برقرار کنید.

این ممکن است یکی از بزرگ‌ترین امواج حواس‌پرتی و اختلال باشد که دیده‌ایم، اما نیاز به تعادل همچنان وجود دارد – و همچنین ممکن است مهم‌تر از همیشه باشد زیرا ما به سرعت فناوری و هوش مصنوعی را پیشرفت می‌کنیم.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: Treecha/Shutterstock





منبع

مطالب مرتبط