آیا آنها فاکتورهای رتبه بندی گوگل هستند؟


در حالی که بیشتر متخصصان در تلاش برای نوشتن محتوای با بالاترین کیفیت ممکن هستند، اشتباهات املایی و گرامری رخ می دهد.

اما وقتی این اشتباهات را منتشر می کنید چه اتفاقی می افتد؟ آیا موتورهای جستجو به لطف این اشتباهات احتمال کمتری برای رتبه بالاتر شما در نتایج جستجو خواهند داشت؟

ادعا: املا و دستور زبان به عنوان عوامل رتبه بندی

قابل درک است که بسیاری از متخصصان بازاریابی املا و دستور زبان را به عنوان عوامل رتبه بندی احتمالی می دانند. به هر حال، یکی از مواردی که اغلب توسط گوگل تکرار می شود، اجتناب از انتشار محتوای بی کیفیت است.

به عنوان مثال، راهنمای سئوی پیشرفته گوگل برای وبلاگ نویسان می گوید: “یک پست مفید هفته ای یک بار بهتر از محتوای بی کیفیت است که روزانه منتشر می شود.”

در مقاله ای در مورد نحوه ایجاد وب سایت های با کیفیت بالا، وبلاگ مرکزی جستجوی گوگل مشخص می کند:

یکی دیگر از راهنمایی‌های خاص که ارائه کرده‌ایم این است که محتوای با کیفیت پایین در برخی از بخش‌های یک وب‌سایت می‌تواند بر رتبه‌بندی کل سایت تأثیر بگذارد، و در نتیجه صفحات با کیفیت پایین را حذف کند، محتوای صفحات کم عمق فردی را به صفحات مفیدتر ادغام یا بهبود بخشد. ، یا انتقال صفحات با کیفیت پایین به دامنه ای دیگر می تواند در نهایت به رتبه بندی محتوای با کیفیت شما کمک کند.”

راهنمای شروع SEO گوگل پیشنهاد می‌کند که از نوشتن متن‌های نامرتب با بسیاری از اشتباهات املایی و گرامری خودداری کنید.

دستورالعمل‌های رتبه‌بندی کیفیت جستجو محتوای با کیفیت پایین را به شرح زیر توصیف می‌کند.

“این محتوا مشکلات زیادی دارد: اطلاعات نادرست/بی معنی و عدم ویرایش کامل با املا و دستور زبان ضعیف – هر دوی این ویژگی ها در ترکیب امتیاز پایین ترین + به پایین را توجیه می کنند.”

گوگل همچنین پستی در مورد املا و عبارت های جستجو منتشر کرد و خاطرنشان کرد:

«به لطف پیشرفت‌های یادگیری عمیق، اکنون راه بهتری برای درک املا داریم. اواخر سال گذشته، ما یک الگوریتم املایی جدید را معرفی کردیم که از یک شبکه عصبی عمیق استفاده می‌کند که بهتر مدل‌سازی می‌کند و از اشتباهات املایی کمتر رایج و منحصر به فرد درس می‌گیرد. این پیشرفت ما را قادر می‌سازد مدلی با بیش از 680 میلیون پارامتر را در کمتر از دو میلی‌ثانیه اجرا کنیم – مدلی بسیار بزرگ که سریع‌تر از بال‌های مرغ مگس خوار کار می‌کند – تا افراد بتوانند بدون وقفه با اشتباهات املایی خود جستجو کنند.

به عبارت دیگر، الگوریتم گوگل می داند که چگونه غلط املایی را مدیریت کند.

[Deep Dive:] راهنمای کامل فاکتورهای رتبه بندی گوگل

املا و دستور زبان به عنوان عوامل رتبه بندی: شواهد

در سال 2011، از مت کاتز، رئیس تیم وب اسپم گوگل، پرسیده شد که آیا املا و دستور زبان هنگام ارزیابی محتوا و کیفیت سایت اهمیت دارد یا خیر. او با گفتن اینکه از آخرین باری که بررسی کرد، املا و دستور زبان سیگنال مستقیم رتبه بندی نبودند، شروع می کند.

کاتز می‌گوید که در طول آزمایش‌های مختلف، گوگل مشخص کرده است که وب‌سایت‌هایی که املا و دستور زبان بهتری دارند، معتبرتر هستند.

Cutts در نهایت پیشنهاد می کند که محتوا باید تجربه کاربری خوبی را بدون توجه به تأثیر آن بر رتبه بندی جستجو ارائه دهد.

یک ماه بعد، Cutts به سوال دیگری در مورد املا و دستور زبان پاسخ داد که آیا صاحبان وبلاگ باید نظرات وبلاگ را ویرایش کنند یا نظرات بد نوشته شده را برای محافظت از کیفیت سایت تأیید نکنند.

او خاطرنشان می‌کند که نظرات بی‌معنی در سایت‌هایی مانند یوتیوب وجود دارد، اما این مانع از رتبه‌بندی مناسب ویدیوها توسط یوتیوب نمی‌شود. نکته کلیدی این است که مطمئن شوید محتوای شما با کیفیت است.

در سال 2017، از جان مولر، مدافع جستجوی گوگل، پرسیده شد که آیا گرامر بر SEO تأثیر می گذارد یا خیر. مولر می‌گوید که بر موتورهای جستجو تأثیر نمی‌گذارد، اما تأثیری بر کاربران شما می‌گذارد که مهم‌تر است.

در سال 2021، مولر پاسخ داد که آیا الگوریتم های جستجوی گوگل HTML شکسته، املایی یا اشتباهات گرامری را بررسی می کنند یا خیر.

مولر گفت که املا و دستور زبان را منطقه خاکستری می داند. این بر سئو تأثیر می گذارد زیرا اگر خزنده ها نتوانند تعیین کنند صفحه در مورد چیست، نمی توان آن را به درستی ایندکس کرد.

او خاطرنشان می‌کند که هدف گوگل ارائه محتوای باکیفیت به کاربران جست‌وجو است و محتوای دارای اشتباهات املایی و گرامری بیشتر با کیفیت پایین‌تر به نظر می‌رسد.

او نتیجه می‌گیرد که بیشتر وب‌سایت‌ها باید بیشتر به اشتباهات املایی و دستوری اهمیت دهند تا اینکه نگران HTML شکسته باشند (مگر اینکه HTML آنقدر خراب باشد که خزنده‌ها نتوانند آن را به درستی درک کنند).

آیا باید به املا و گرامر در سئو اهمیت دهید؟

کاتس و مولر توافق کردند که املا و دستور زبان می تواند بر تجربه کاربر بدون توجه به رتبه بندی گوگل تأثیر بگذارد.

حتی اگر اطلاعات و خدمات خوبی ارائه دهید، اگر صفحه وب شما دارای خطا باشد، در تبدیل جستجوگرها مشکل خواهید داشت.

همچنین، مهم است که توجه داشته باشید که املا و دستور زبان برای سایر موتورهای جستجو اهمیت دارد.

در سال 2014، Duane Forrester، مدیر محصول Bing’s Sr یک پست وبلاگی در مورد کیفیت منتشر کرد. او پس از بحث در مورد خطاهای رایج در وب، پست را با موارد زیر به پایان می رساند:

همه اینها ممکن است کمی “در علف های هرز” به نظر برسد، اما همانطور که شما نوشته های دیگران را قضاوت می کنید، موتورها نیز نوشته های شما را قضاوت می کنند. اگر برای عبور از اشتباهات تایپی تلاش می کنید، چرا یک موتور صفحه ای از محتوا را با خطاهای بالاتر در رتبه بندی نشان می دهد در حالی که صفحات دیگری از محتوای بدون خطا وجود دارد تا به جستجوگر ارائه شود؟ چه بخواهیم چه نخواهیم، ​​با کیفیت نتایجی که نشان می دهیم قضاوت می کنیم. بنابراین ما دائماً کیفیت محتوایی را که می‌بینیم تماشا می‌کنیم.»

این توضیح با دستورالعمل‌های وب‌مستر بینگ، که شامل بخش زیر در مورد کیفیت و اعتبار است، مطابقت دارد.

«تعیین کیفیت و اعتبار (QC) یک وب سایت شامل ارزیابی وضوح هدف سایت، قابلیت استفاده و ارائه آن است. QC همچنین شامل ارزیابی اعتبار صفحه است، که شامل عواملی مانند شهرت نویسنده یا سایت، سطح گفتمان است (به عنوان مثال، مقاله ای با استناد و ارجاع به منابع داده با کیفیت بالاتری نسبت به مقاله ای که توضیح نمی دهد یا توضیح نمی دهد، در نظر گرفته می شود. به منابع داده آن استناد کنید؛ صفحاتی که خواستار خشونت، تحقیر، اظهارات توهین آمیز یا استفاده از الفاظ تحقیرآمیز برای بیان نکته هستند، عموماً کیفیت پایینی دارند)، کامل بودن محتوا، و شفافیت نویسنده.

در حالی که به طور خاص به املا و دستور زبان نمی پردازد، اما پیشنهاد می کند که Bing از سیستمی مشابه برنامه رتبه بندی کیفیت جستجوی گوگل استفاده می کند تا اطمینان حاصل کند که نتایج با کیفیتی را به کاربران موتور جستجو ارائه می دهد.

Bing News در هنگام انتخاب محتوا برای PubHub نیز معیارهای خاصی دارد. شامل موارد زیر است:

«محتوای حاوی دستور زبان و املای صحیح است و طراحی سایت را برای افراد آسان نگه می‌دارد. تبلیغات هرگز نباید با تجربه سایت تداخل داشته باشد.»

[Discover:] اطلاعات بیشتر در مورد فاکتور رتبه‌بندی گوگل

حکم ما: املا و دستور زبان ممکن است فاکتورهای مستقیم رتبه بندی گوگل نباشند، اما همچنان بسیار مهم هستند

فاکتور رتبه بندی: احتمالا

املا و دستور زبان فاکتورهای مستقیم رتبه بندی گوگل نیستند. با این حال:

  • آنها سیگنال های مهمی برای کاربران وب سایت شما در مورد کیفیت آن هستند و شما باید بیشتر از اینکه الگوریتم آنها را حساب می کند به آن اهمیت دهید.
  • گوگل تنها موتور جستجو نیست و ممکن است فاکتورهای رتبه بندی برای سایر موتورهای جستجو باشد.

یک کار ویرایش عالی ممکن است بر رتبه‌بندی شما در جستجوی Google تأثیری نداشته باشد، اما می‌تواند به سایر موتورهای جستجو کمک کند و تبدیل‌های شما را از ترافیک جستجو بهبود بخشد. همچنین بین املا و گرامر خوب و عملکرد خوب در جستجو همبستگی وجود دارد.

بنابراین، عاقلانه است که با یک ویرایشگر کار کنید یا از ابزارهای خوانایی مانند Grammarly استفاده کنید تا محتوای وب سایت خود را از نظر املا، دستور زبان و خوانایی بررسی کنید.

در حالی که نمره عملکرد عالی در Grammarly رتبه اول را برای کلمه کلیدی هدف شما تضمین نمی کند، می تواند به ارائه تجربه کاربری بهتر کمک کند. و این بدون توجه به مزایای سئو، ارزش سرمایه گذاری را دارد.


تصویر ویژه: پائولو بوبیتا/ژورنال موتور جستجو

عوامل رتبه بندی: واقعیت یا داستان؟  بیایید برخی از افسانه ها را از بین ببریم! [Ebook]





منبع

مطالب مرتبط