آیا استارتاپ های AEO/GEO می توانند شرکت های ابزار SEO را ایجاد کنند؟
مدیرعامل هادی بحثی را در مورد آینده سیستم عامل های سئو هوش مصنوعی آغاز کرد و نشان می دهد که شرکت های مستقر تسلط خواهند یافت و 95 درصد از استارتاپ ها ناپدید می شوند. برخی دیگر معتقدند که شرکت های کوچکتر طاقچه خود را پیدا می کنند و ممکن است استارتاپ ها برای تأمین نیازهای کاربر موقعیت بهتری داشته باشند.
BeSmertnik افکار خود را در مورد اینکه چرا سیستم عامل های برتر مانند هادی ، SEMRUSH و AHREF بهتر هستند برای ارائه ابزاری که کاربران برای AI Chatbot و دیدگاه جستجو می کنند ، بهتر قرار می دهند. وی تصریح کرد که شرکت های مستقر بیش از یک دهه تجربه خزیدن در وب و مقیاس بندی خطوط لوله داده را دارند که سازمانهای کوچکتر با آنها نمی توانند رقابت کنند.
مدیرعامل هادی نوشت:
وی گفت: “بیش از 30 شرکت جدید که راه حل های ردیابی هوش مصنوعی را ارائه می دهند ، در چند ماه گذشته ظاهر شده اند. تعداد معدودی سرمایه برای دستیابی به آن سرمایه گذاری کرده اند. این کار من است: افراد این شرکت ها برنده می شوند. 95 ٪ از این استارتاپ ها به Abyss SaaS می روند.
… ما با 700+ مارک سازمانی کار می کنیم و 100+ مهندس ، PM و طراح داریم. همه آنها 100 ٪ فقط در آینده جستجوی هوش مصنوعی متمرکز شده اند. … در مجموع ، شرکت های ما صدها میلیون ARR دارند و شاید 1000 برابر اسب بخار مهندسی بیشتر از همه این شرکت ها با هم ترکیب شوند.
مطمئناً ما بدهی و میراث فنی داریم. اما نقاط قوت ما این مضرات را خرد می کند …
… بیشتر استارتاپ های AEO/GEO یا در 18 ماه پوند از مشاغل یا مشاغل شیوه زندگی 1-3 میلی متر استفاده نمی شوند. یک یا دو نفر از بین می روند و مدعی می شوند. یک یا دو نفر از بزرگترین “افراد” سئو احتمالاً از نقشه سقوط می کنند … “
آیا جایی برای مشاغل “سبک زندگی” وجود دارد؟
اظهارات BeSmertnik حاکی از آن است که شرکت های ابزاری کوچکتر که یک یا سه میلیون دلار درآمد مکرر سالانه کسب می کنند ، آنچه او به عنوان مشاغل “شیوه زندگی” نامیده می شود ، به عنوان شرکت های زنده ادامه می یابد اما هیچ فرصتی برای حرکت به سمت بالا برای تبدیل شدن به سیستم عامل های بزرگتر و تأسیس شده در سطح شرکت ها ندارد.
رند فیشکین ، بنیانگذار Sparktoro ، از مشاغل کوچکتر “سبک زندگی” دفاع کرد و گفت که احساس می کند تقلب در تجارت ، خوشبختی و زندگی است.
او نوشت:
“هیچ چیز بهتر از یک تجارت” شیوه زندگی “1-3 میلیون دلاری نیست.
… بگذارید به شما بگویم که من هرگز نمی خواهم انجام دهم: خدمت به Fortune 500s (Nevermind 100s). بوروکراسی ، حلقه ها و اصطکاک آن ارگان ها کمترین لذت بخش ، کم ارزش ترین ، اجتناب از همه چیز در زندگی من است. “
نه اینکه کلمات را در دهان رند قرار دهیم بلکه به نظر می رسد که آنچه او می گوید این است که مقیاس یک تجارت را به جایی برساند که تعادل کار و زندگی وجود داشته باشد که برای یک صاحب مشاغل و “سبک زندگی” آنها معنا پیدا کند.
مورد برای استارتاپ ها
همه موافق نیستند که مارک های مستقر با موفقیت از ابزارهای سئو به جستجوی هوش مصنوعی منتقل می شوند ، و استدلال می کنند که استارتاپ ها تحت تأثیر ایده ها و زیرساخت های میراث SEO قرار نمی گیرند و بهتر هستند تا راه حل های بومی را ایجاد کنند که با دقت بیشتری از نحوه تعامل کاربران با چت های AI و جستجو پیروی کنند.
دانیل رودریگز ، بنیانگذار Beewhisper ، اظهار داشت که نسل بعدی برندگان ممکن است “هادی بهتر” نباشند ، بلکه شرکت هایی هستند که بر اساس نحوه تعامل کاربران هوش مصنوعی با اطلاعات ، از یک الگوی کاملاً متفاوت شروع می کنند. دیدگاه وی حاکی از آن است که مزایای میراث ممکن است پایه و اساس ایجاد ابزارهای جستجوی هوش مصنوعی قوی نباشد ، بلکه بیشتر شبیه لنگرها هستند و باعث پیشرفت پیش رو می شوند.
او اظهار داشت:
“شما 100 ٪ درست است که مزایای این افراد در خزیدن ، پردازش داده ها و روابط شرکت بسیار زیاد است.
سوالی که این برای من ایجاد می کند این است: آیا این مزایا برای مشکل درست بهینه شده است؟ تمام این نقاط قوت در مورد تجزیه و تحلیل وب استاتیک – صفحات ، پیوندها و کلمات کلیدی است.
اما سفر جدید کاربر در یک لایه پویا و مکالمه در بالای وب اتفاق می افتد. این یک نوع داده اساساً متفاوت است که به نوع جدیدی از موتور نیاز دارد.
شرط من این است که 1-2 راه اندازی که از بین می روند ، کسانی نیستند که سعی در ساخت یک هادی بهتر دارند. آنها کسانی خواهند بود که از میراث تحت الشعاع قرار گرفته اند و یک راه حل بومی برای درک این سفرهای مکالمه جدید از روز اول ساخته اند. “
نقش سرمایه گذاری در رونق AI SEO
مایک مالززو ، ADS + Agentic Commerce @ PayPal ، این سؤال را مطرح کرد که آیا بازاری برای پشتیبانی از چندین استارتاپ های برک آوت وجود دارد و اظهار داشت که علاقه سرمایه گذاری در AEO و GEO ممکن است منطقی نباشد. او معتقد است که بازار برای شرکت های متوسط و کارآمد با سرمایه به جای تک شاخ های بازپرداخت صندوق در آنجا است.
مالزازو اظهار داشت:
وی گفت: “من جهنم را از شما و سمروش ، آهرفس ، موز و غیره تحسین می کنم.
حتی اگر هوش مصنوعی به طور کامل جستجو کند ، آیا لایه تحلیلی بزرگتر از آن است که در سئو معمولی شکل گرفته است؟ آیا بیش از 1-2 از این شرکت ها می توانند بزرگ برنده شوند؟ “
انواع جدیدی از رفتار و داده ها؟
در حال حاضر احساس می شود صنعت هنوز در حال فهمیدن آنچه برای ردیابی لازم است ، آنچه برای دید هوش مصنوعی مهم است. به عنوان مثال ، ذکر برند به عنوان یک معیار مهم در حال ظهور است ، اما آیا واقعاً؟ آیا ذکر برند مشتریان را در سبد خرید تجارت الکترونیک قرار می دهد؟
و سپس واقعیت جستجوهای کلیک صفر وجود دارد ، این ایده که جستجوی AI به طور قابل توجهی مرحله ملاحظه سفر خرید مشتری را از بین می برد ، داده ها در آنجا نیست ، در جستجوی کلیک صفر بلعیده می شود. بنابراین اگر می خواهید در مورد ردیابی سفر کاربر و بهینه سازی آن صحبت کنید ، این یک قطعه از پازل داده است که باید حل شود.
مایکل Bonfils ، یک جانباز بازاریابی 30 ساله جستجو ، این سؤالات را در بحث در مورد جستجوهای با کلیک صفر مطرح کرد و برای زنده ماندن بهتر از آن چه کاری باید انجام شود ، گفت:
وی گفت: “این ، شما می دانید ، ما یک قیف داریم ، همه ما می دانیم که مرحله ملاحظه آگاهی و کل مرکز و سپس در نهایت مرحله خرید است. مرحله ملاحظه سمت مهم قیف ما است. ما داده ها را دریافت نمی کنیم. چگونه می خواهیم داده ها را بدست آوریم؟
پس چه کسی قصد دارد آن را تأمین کند؟ آیا Google در نهایت این موضوع را ارائه می دهد؟ آیا آنها؟ آیا آنها آن را تأمین می کنند؟ چگونه آنها را ارائه می دهند؟
اما این اطلاعات بسیار مهمی است که من به آن نیاز دارم زیرا باید بدانم که این گفتگو چیست. من باید بدانم که دو نفر در مورد چه چیزی صحبت می کنند که من در مورد آن صحبت می کنم … زیرا کل استراتژی محتوای من در مرکز قیف من تا حد زیادی بستگی دارد. “
یک سوال واقعی در مورد اینکه این شرکت ها برای پر کردن شکاف ها چه نوع داده ای ارائه می دهند وجود دارد. سیستم عامل های مستقر برای وب استاتیک ، داده های کلمه کلیدی و نمودارهای بک لینک ساخته شده اند. اما واقعیت نوظهور جستجوی هوش مصنوعی شخصی و بدون پرس و جو است. بنابراین ، همانطور که مایکل بونفیلز اظهار داشت ، سفرهای خریدار ممکن است کاملاً در رابط های هوش مصنوعی اتفاق بیفتد ، و به طور کلی از SERP های سنتی دور می زند ، که نان و کره شرکت های ابزار سئو مستقر است.
شرکتهای ابزار سئو AI: داده های شما از زمان بعدی به دست می آیند
اگر آینده جستجو در مورد نتایج جستجو نیست و حجم جستجوی جستجوی شرکت کننده بلکه یک گفتگوی پویا است ، انواع داده های مهم و سیستم هایی که می توانند آنها را تفسیر کنند تغییر می کند. آیا استارتاپ هایی که در ردیابی و تفسیر تعامل مکالمه تخصص دارند ، به ابزارهای سئو غالب تبدیل می شوند؟ شرکت هایی مانند هادی در پاسخ به نیازهای صنعت ، سابقه ای از محوریت ماهرانه را دارند ، بنابراین چگونگی لرزش همه آنها هنوز دیده می شود.
پست اصلی را در LinkedIn توسط مدیر عامل هادی ، ست بسمرتنیک بخوانید.
تصویر برجسته توسط Shutterstock/Gorodenkoff