آیا باید فروش در بازارها یا وب سایت خودم را در اولویت قرار دهم؟


این هفته سؤال سئو از مایک در تورنتو می آید که سؤال می کند:

وی گفت: “برای یک تجارت کوچک که می خواهد محصولات را بصورت آنلاین بفروشد ، آیا به من توصیه می کنید که وب سایت تجارت الکترونیکی خود را راه اندازی کنم ، یا باید به جای آن از یک بازار مانند آمازون استفاده کنم؟

این بدون شک یکی از رایج ترین معضلات برای صاحبان مشاغل کوچک است که تصمیم می گیرند فروش آنلاین را آغاز کنند.

وزن بسیار دشوار است زیرا انتخاب هایی که اکنون انجام می دهید می تواند تأثیر زیادی در استراتژی شما برای ماه ها یا حتی سالهای آینده داشته باشد.

اما برای اینکه پاسخ من را در جلو به شما بدهم ، توصیه کلی من این است که از طریق بازارهایی مانند آمازون ، eBay یا Etsy شروع به فروش کنید. این امر با حداقل تلاش ، دید ، فروش و قرار گرفتن در معرض تقریباً غیرمترقبه را به شما می دهد.

سپس ، در طولانی مدت ، شما باید به تدریج وب سایت خود را بسازید ، به شما امکان می دهد تا برند و مخاطبان خود را داشته باشید.

البته در اینجا احتیاط هایی وجود دارد. برخی از دسته بندی محصولات تمایل به انجام عملکرد خوب از طریق بازارهای آنلاین ندارند. این اغلب ، اما نه همیشه ، شامل مواردی مانند مبلمان ، هنرهای زیبا ، قطعات یدکی وسایل نقلیه و غیره است.

معکوس نیز صادق است. اگر در حال فروش کتاب ، محصولات مراقبت شخصی و انواع کالاهای دستباف هستید ، غالباً منطقی تر می شود که به بازارهای بازار بپیوندید.

جوانب مثبت و منفی فروش در بازارها

برای کمک به شما کمک می کند تا در بازارهایی مانند آمازون ، اتی یا eBay در بازارهایی بفروشید یا خیر ، در اینجا من از جوانب مثبت و منفی استفاده از آنها استفاده می کنم.

مزایای فروش در بازارها

  • قرار گرفتن در معرض فوری: بازارهای آنلاین شما را در مقابل میلیون ها خریدار قرار می دهد. به عنوان مثال ، در انگلستان ، 20 ٪ از مصرف کنندگان هر هفته کالاها را در آمازون خریداری می کنند و 80 ٪ حداقل ماهانه چیزی را خریداری می کنند. در دسترس بودن محصولات خود در بازارها به شما کمک می کند بدون نیاز به ایجاد ترافیک از ابتدا ، در معرض دید قرار بگیرید.
  • تنظیم آسان: لیست محصولات خود در یک سایت مستقر بسیار سریعتر از تنظیم سیستم مدیریت محتوا (CMS) مانند Shopify است. شما برای لیست محصولات موجود در بازارها به دانش فنی بسیار کمی نیاز دارید و فقط در چند ساعت می توانید از خواب برخیزید و کار کنید.
  • SEO Marketplace تمایل به ساده تر دارد: بهینه سازی توضیحات ، تصاویر و عناوین محصول خود برای الگوریتم های جستجو در بازارهای بازار بسیار ساده تر از تلاش برای رقابت در جستجوی گوگل است (در واقع ، حتی می توانید در صفحات نتایج موتور جستجو در برابر بازارها رقابت کنید).
  • اعتماد: میلیون ها نفر هر روز از بازارها استفاده می کنند. آنها به این وب سایت ها اعتماد دارند و در مقایسه با برندی که هرگز از آنها نشنیده اند ، احتمالاً از طریق آنها خریداری می کنند.
  • پشتیبانی لجستیک: بازارهای آنلاین بسته های مختلفی را به فروشندگان خود ارائه می دهند ، اما معمولاً پشتیبانی کاملاً کمی برای تحویل ، بازده ، بازپرداخت و پردازش پرداخت مشتری در دسترس است.

مضرات فروش در بازارها

  • هزینه ها: بازارهای بازار فروشندگان هزینه های مختلفی را پرداخت می کنند. این موارد می تواند از حدود 2 ٪ از ارزش معامله تا 20 ٪ یا حتی بیشتر برای برخی از دسته بندی محصولات/براکت های قیمت باشد. این واقعاً می تواند سودآوری شما را زیر پا بگذارد.
  • بدون کنترل برند: وقتی در بازارها می فروشید ، واقعاً در رحمت الگوریتم ها ، سیاست های آنها و قوانین آنها هستید. اگر بازار تصمیم بگیرد محصولات خود را بر روی شما فشار دهد یا حساب خود را به هر دلیلی به حالت تعلیق درآورد ، می توانید انجام دهید.
  • بدون ارتباط با مشتری: وقتی در بازارها می فروشید ، داده های مشتری را در اختیار ندارید. این امر باعث می شود که وفاداری طولانی مدت ، اگر غیرممکن نباشد ، بسیار دشوار باشد. شما همچنین نمی توانید با تخفیف یا پیشنهادات خارج از بازار به مشتریان ایمیل بزنید.
  • رقابت: بازارها مکان های بسیار رقابتی هستند. نه تنها شما در بسیاری از مشاغل کوچک دیگر در طاقچه خود رقابت خواهید کرد ، بلکه می توانید با شناخت نام در مقابل مارک های بزرگ نیز حضور داشته باشید. تا حدودی ناامیدکننده ، بازارهای مانند آمازون همچنین نسخه های محصولات خود را (از جواهرات گرفته تا شیرینی گرفته تا چوب لباسی) می فروشند ، که می تواند مستقیماً با شما رقابت کند.
  • دید برند: افرادی که در بازارهایی مانند آمازون خریداری می کنند حتی ممکن است آگاه نباشند که مارک شما وجود دارد. بسیاری از مصرف کنندگان تصور می کنند که به جای شرکت شما از خود بازار خریداری می کنند.

جوانب مثبت و منفی تنظیم وب سایت شخصی شما

بسیاری از صاحبان مشاغل تجارت الکترونیک آرزو دارند وب سایت های خود را تنظیم کنند. در مورد داشتن جبهه مغازه شخصی خود به جهان چیزی بسیار هیجان انگیز است.

در اینجا آنچه شما باید بدانید قبل از پیشروی با آن است.

مزایای تنظیم سایت تجارت الکترونیکی خود

  • کنترل کامل برند: اگر وب سایت خود را اداره می کنید ، همه چیز را دارید. این سایت ، URL ، طرح های شما ، قیمت گذاری شماست. به جای اینکه مجبور شوید به یک الگوی فروشگاهی نسبتاً عمومی در بازار متکی باشید ، می توانید وب سایتی بسازید که واقعاً با اخلاق شرکت شما مطابقت داشته باشد.
  • حاشیه سود بالقوه بهتر: با جلوگیری از هزینه های بازار و کمیسیون ها ، به طور بالقوه می توانید حاشیه سود خود را افزایش دهید.
  • ارتباط بهتر مشتری: با وب سایت خود ، شما به ایمیل و داده های مشتری دسترسی مستقیم دارید. این امر امکان بازاریابی مجدد و شخصی سازی را فراهم می کند (مشروط بر اینکه مشتریان به ارتباطات رضایت داده باشند).
  • سئو: اگر یک وب سایت بهینه سازی شده ایجاد کرده اید ، این امر می تواند بدون نیاز به پرداخت هزینه های تبلیغاتی ، از Google و سایر موتورهای جستجوگر ترافیک کند. در اصل ، این قرار گرفتن در معرض رایگان برای مخاطبان مناسب است.
  • پرداخت سریعتر: هنگام استفاده از مکانهای بازار ، به طور معمول باید منتظر تاریخ پرداخت برنامه ریزی شده باشید (در صورت شکایات مشتری یا درخواست بازپرداخت ، بازارها به طور معمول برای مدت طولانی تر روی پول نگه می دارند). با وب سایت خود ، پول از هر فروش اغلب در روز کاری بعدی در حساب بانکی تجاری شما فرود می آید.

مضرات تنظیم سایت تجارت الکترونیکی خود

  • ترافیک ساختمان سخت است: اگر هنوز مخاطب موجود ندارید ، برای شروع جذب مشتریان بالقوه باید در سئو ، تبلیغات ، رسانه های اجتماعی و محتوا سرمایه گذاری کنید.
  • تنظیم فنی: ایجاد و اجرای یک وب سایت تجارت الکترونیک از نظر فنی چالش برانگیز است. در حالی که یک CMS مانند Shopify آن را کمی ساده تر می کند ، این کار بسیار بیشتر از تنظیم لیست در یک بازار است.
  • هزینه های فنی: هزینه های راه اندازی وب سایت تجارت الکترونیک به همان اندازه قابل توجه است. شما باید یک نام دامنه بخرید ، صفحات را کد کنید ، داده ها را حفظ کنید ، اطمینان حاصل کنید که از سایت و داده های مشتری محافظت می شود ، وب سایت را حفظ کرده و کارهای فنی دیگری نیز انجام می دهید. مگر اینکه اطمینان داشته باشید که خودتان این کار را انجام دهید ، احتمالاً برای انجام این کار برای شما باید یک متخصص بپردازید.
  • اعتماد زمان می برد: با فرض اینکه نام تجاری شما نسبتاً کوچک است ، ایجاد اعتماد به وب سایت شما زمان می برد. بهترین راه برای انجام این کار از طریق اثبات اجتماعی است (به عنوان مثال ، از بررسی مشتری یا شرکت هایی مانند TrustPilot). اما این یک شبه اتفاق نمی افتد. برای دستیابی به ماهها یا حتی سالها طول می کشد.
  • تدارکات: موضوعات مختلف لجستیکی وجود دارد که باید هنگام تنظیم وب سایت خود از آنها آگاه باشید. این موارد شامل انتخاب نقطه امن فروش ، مدیریت حمل و نقل ، تنظیم صفحات خط مشی یا دستیابی به مسائل حقوقی در مورد بازپرداخت و بازده است.

چند کانال راهی برای رفتن است

امروزه پیدا کردن شرکت های کوچک تجارت الکترونیکی که از طریق کانال های مختلف به فروش می رسند ، از جمله سیستم عامل های اصلی مانند آمازون ، بازارهای محلی طاقچه برای جغرافیای خاص یا علایق و همچنین وب سایت های خود و حتی رسانه های اجتماعی بسیار رایج است.

این کمی منسوخ است ، اما یک مطالعه 2017 کاملاً مصور است. مشخص شد که 60 ٪ از شرکتهای کوچک و متوسط ​​بیش از نیمی از فروش تجارت الکترونیک خود را در بازارهای بازار ایجاد کرده اند و یک چهارم دارای شکاف مساوی بین بازارها و وب سایت های خود هستند.

تنها 12 ٪ تمام فروش خود را در بازارها انجام داده و تنها 8 ٪ به طور انحصاری از طریق وب سایت های خود فروخته می شوند. در اصل ، اکثر شرکتهای کوچک و متوسط ​​در نهایت برای فروش چند کانال انتخاب می شوند.

همانطور که در بالا اشاره کردم ، احساس من این است که برای اکثر مشاغل ، یک مسیر چند کانال بهترین گزینه است.

شروع در یک بازار به شما کمک می کند تا مشتریان را به دست آورید ، دیدنی کسب کنید و همچنین به شما امکان می دهد تقاضا را برای ایده خود ارزیابی کنید.

با شروع فروش در بازار ، می توانید سرمایه گذاری در یک وب سایت را شروع کنید که در نهایت به کانون اصلی پیشنهاد شما تبدیل می شود.

بنابراین ، چیزهای زیادی برای فکر کردن وجود دارد ، اما من واقعاً شما را تشویق می کنم که به داخل آن پرش کنید. داشتن یک استراتژی طولانی مدت مهم است ، اما چیزهای زیادی نیز وجود دارد که می توانید از طریق آزمایش و خطا انتخاب کنید-و سفر می تواند فوق العاده سرگرم کننده و پاداش دهنده باشد.

موفق باشید!

منابع بیشتر:


تصویر برجسته: پائولو بابیتا/مجله موتور جستجو



منبع

مطالب مرتبط