آیا باید مهارت های سنتی سئو یا مهارت های متمرکز بر هوش مصنوعی را استخدام کنم؟
در این هفته از یک سئو سؤال کنید ، یک مدیر بازاریابی می پرسد که کدام مهارت های سئو با ارزش ترین امروز در نامزدها به ویژه با هوش مصنوعی در ترکیب هستند:
وی گفت: “من یک مدیر بازاریابی هستم که وظیفه استخدام اولین متخصص سئو داخلی ما را بر عهده دارم.
با شیوع بیشتر ابزارهای هوش مصنوعی ، هنگام مصاحبه با نامزدها در سال 2025 چه مهارتهایی را باید در اولویت قرار دهم؟ آیا مهارت های سنتی سئو هنوز هم ارزشمند است ، یا باید بیشتر روی نامزدهایی که می توانند در کنار ابزارهای هوش مصنوعی کار کنند تمرکز کنم؟ “
این یک سوال عالی است ، و من تصور می کنم بسیاری از مدیران استخدام در صنعت بازاریابی از خودشان می پرسند.
سالهاست که ما به دنبال متخصصان سئو با مهارت هایی هستیم که به وب سایت های ما کمک می کند تا در گوگل ، بینگ و یاندکس رونق بگیرند. اما ، چه مجموعه ای از مهارت ها برای بازارهای نوظهور Chatgpt ، Perplexity AI و Claude لازم است؟
و در مورد تحقیق کلمات کلیدی ، ایجاد محتوا و ممیزی های فنی چیست؟ آیا آنها هنوز هم فعالیتهای مفیدی را برای متخصصان سئو انجام می دهند که وقتی بسیاری از ابزارهای هوش مصنوعی وجود دارند که می توانند اکنون بتوانند این کار را برای شما انجام دهند ، به صورت دستی انجام دهند؟
چه مهارتهای سئو سئو هنوز مورد نیاز است
ما اغلب به مهارتهای موجود در سئو سنتی تقریباً در سه دسته فکر می کنیم: فنی ، محتوا و اقتدار. آیا اینها هنوز در دوران سیستم عامل ها و ابزارهای مدل بزرگ زبان (LLM) مورد نیاز هستند؟
مهارت های سئو فنی
اطمینان از اینکه می توان یک وب سایت خزنده ، ارائه ، تجزیه و تجزیه و ، و به طور مؤثر توسط رباتها ، یکی از اصلی ترین سئو ها بوده است.
اگر رباتها نتوانند به صفحاتی که می خواهید رتبه بندی کنید دسترسی پیدا کنید ، نمی توانید مطالب را روی آنها بخوانید ، یا این صفحه را برای کاربران غیر دوستانه پیدا کنید ، در صفحات نتایج سنتی موتور جستجوی (SERP) می جنگید.
این در دنیای جدید بهینه سازی موتور تولیدی (GEO) متفاوت نیست. رباتها هنوز هم باید بتوانند در وب سایت شما به محتوا دسترسی پیدا کنند ، آن را بخوانند و آن را درک کنند.
مهارت های سئو فنی همچنان برای دید آنلاین در دوره جدید کشف ارگانیک مهم خواهد بود.
یک سئو عالی کسی خواهد بود که می تواند از ابزار AI برای خودکارسازی و سرعت بخشیدن به چک هایی که قبلاً انجام می دهند استفاده کند. مهارت های سئو فنی واقعاً با ارزش هنوز هم در هنگام کشف ، تجزیه و تحلیل ، اولویت بندی و برقراری ارتباط با مسائل خواهد بود.
SEO های فنی خوب مدتی است که به دنبال راه هایی برای خودکارسازی فرآیندهای خود با استفاده از پایتون و زبان پرس و جو ساختاری (SQL) هستند.
هوش مصنوعی به آنها این امکان را می دهد که این کار را سریعتر انجام دهند و برای کسانی که جدیدتر از آن زبانها هستند ، فرآیندهای خود را راحت تر به صورت خودکار انجام دهند.
متخصصان SEO را استخدام کنید که از استفاده از ابزارهای AI برای تقویت کار خود هیجان زده هستند ، نه آن را به طور کامل جایگزین کنید.
شما هنوز هم به جوانب سئو نیاز دارید تا در حل مسئله خلاق باشید و در محدوده فناوری ، منابع و قابلیت های سازمان خود کار کنید.
بیشتر بخوانید: 15+ سوالات مصاحبه سئو فنی برای استخدامهای بعدی خود
مهارت های محتوا
محتوای نوشتاری AI چند سال است که موضوع داغ است. آیا هوش مصنوعی می تواند جایگزین نویسندگان انسانی شود؟ آیا باید در ذهن ایجاد محتوا و مهارت های بازاریابی استخدام کنید ، یا می توانید اکنون آن را صرفاً به هوش مصنوعی واگذار کنید؟
من پیشنهاد می کنم که هر نوع استخدام سئو که شما ایجاد می کنید ، باید درک کنید که چگونه کپی های جذاب را تهیه کنید که به وضوح مارک را مشخص می کند و نیازهای کاربران را در هر مرحله از سفر خرید برآورده می کند.
این تغییر زیادی از زمانی که نویسندگان مختصر و طراحان گرافیک در ایجاد محتوا است تغییر نکرده است. ما هنوز به متخصصان سئو نیاز داریم تا درک کنند که چگونه می توانند محتوای جذاب را درخواست کنند ، خواه از طریق AI یا سازندگان انسانی باشد.
امکان تعریف آنچه که از طریق تحقیق (چه کلمات کلیدی یا پیامدهای) و نحوه تعامل کاربران با آن (چه در سایت برند و چه در پاسخ LLM) چه مواردی را درگیر می کند ، هنوز هم بسیار مهم است.
بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی و رسانه های اجتماعی: تعریف مجدد ایجاد محتوا
مهارت های ایجاد اقتدار
پیش از این ، در مورد SEO در مورد اقتدار در SEO تحول وجود داشت ، به عنوان گرفتن بک لینک با هر وسیله ای که لازم باشد ، برای دستیابی به پیوندها از طریق محتوای جذاب و مرتبط.
برای بهینه سازی در LLMS ، تمایل بیشتر برای تقویت موقعیت و احساسات یک برند از طریق ذکر در سایر وب سایت های معتبر است.
مجموعه مهارت لازم برای به دست آوردن پیوندهای معتبر از طریق PR دیجیتال ، متفاوت از آنچه برای دستیابی به ذکرها لازم است ، نخواهد بود.
در حقیقت ، PR های دیجیتال خوب مدتی است که ذکر می کنند که نام تجاری به خودی خود ارزشمند است.
نیاز به درک ناشر که مورد هدف قرار می گیرد ، در مورد آنچه می نویسند ، در هنگام بهترین تماس با آنها و چگونگی آن وجود دارد. این می تواند به خوبی توسط AI به درجه خوبی انجام شود.
با این حال ، PR های بسیار عالی با مخاطبین خود روابط برقرار می کنند ، بنابراین هنگام شکستن یک داستان ، آنها جلوی ذهن هستند. این چیزی است که هوش مصنوعی برای جایگزینی تلاش خواهد کرد.
هنگام استخدام برای بخش روابط عمومی دیجیتال سئو ، به ویژه به مهارت های ایجاد روابط آنها نگاه کنید.
بیشتر بخوانید: 3 نوع قیف PR & SEO که حداکثر تبدیل ها را به حداکثر می رسانند
مهارتهای تحلیلی
هوش مصنوعی (خوشبختانه!) فشار زیادی را از متخصصان سئو گرفته است تا ریاضیدانان کارآمد باشند ، در فرمول های اکسل مهارت داشته باشند ، یا حداقل ، دارای یک ابزار ماشین حساب درصد خوب هستند.
خلاصه افزایش و کاهش در شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) چیزی است که AI می تواند از عهده آن برآید. این می تواند همبستگی بین معیارها را برجسته کرده و دلایل احتمالی را مشخص کند. هوش مصنوعی همچنین می تواند همه این موارد را در یک گزارش قانع کننده خلاصه کند.
اما ، هنوز هم به یک انسان نیاز دارد تا مشخص کند که توصیه های آن معتبر است و یک دوره عملی مناسب است.
یک سئو خوب کسی خواهد بود که می تواند از ابزارهای AI برای نتیجه گیری و برجسته کردن مسائل استفاده کند ، ضمن حفظ نظارت استراتژیک.
استراتژی
این منجر به مهارت های استراتژیک می شود. جوانب خوب SEO می تواند ضمن ترسیم درک عمیق متنی و استدلال عقل سلیم ، از ابزار هوش مصنوعی برای فرآیندها استفاده کند.
متخصصان SEO را استخدام کنید که در نظر گرفتن پیامدهای اخلاقی و اخلاقی بازاریابی و می توانند با موقعیت های جدید سازگار شوند.
ابزار هوش مصنوعی قادر به ایجاد اعتماد با ذینفعان ارشد نخواهد بود. قادر به الهام بخشیدن و تأثیرگذاری بر آنها نخواهد بود. قطعاً قادر به مدیریت سرنوشت و احساسات مانند سئو خوب نخواهد بود.
مهارت هایی که در بازارهای نوظهور کمک می کند
فراتر از مهارتهایی که مدتهاست به دنبال استخدام در سئو هستیم ، پیدا کردن افرادی که قادر به شکوفایی در یک محیط در حال رشد هستند ، مهم است.
جوانب مثبت سئو در حال پرورش این مهارت ها در طول مشاغل خود بوده است. متخصصان سئو بد در مورد دانش دست دوم و رویه های الگو به دست آمده اند.
رویکرد تجربی
اطمینان حاصل کنید که آنها توانایی آزمایش و استفاده از یادگیری خود را دارند.
ما در حال ورود به مرحله جدیدی از سئو هستیم که در آن ممکن است دوباره کار نکند. هنوز هیچ متخصص در GEO وجود ندارد. همه ما مجبور هستیم همانطور که می رویم یاد بگیریم.
اطمینان حاصل کنید که نامزدهای شما مایل به یادگیری از آزمایش و خطا هستند.
درک نحوه کار با عدم اطمینان
روزهای پیروی از یک الگوی حسابرسی هر دو طولانی است و یک راه دور است. ما فقط نمی توانیم آنچه را که از سئو می دانیم مستقیماً به GEO اعمال کنیم.
ما باید یاد بگیریم که چه چیزی در آن سیستم عامل های جدید کار می کند. این بدان معناست که جوانب خوب سئو باید دوباره با عدم اطمینان در صنعت خود راحت باشد.
متخصصان سئو فصلی در سالهای سازنده خود در صنعت به این موضوع یاد می گیرند ، اما متخصصان جدید سئو باید از ذهنیت “این همان چیزی است که برای سئو کار می کند” از بین برود و با سازگاری بیشتر در پرواز خوب باشد.
توانایی حل مسئله و بررسی
این بدان معناست که آنها واقعاً نیاز به حل کننده مشکل دارند. سئو ، در ریشه خود ، همیشه در مورد حل مسئله بوده است.
با افزایش مجموعه ابزار هوش مصنوعی ، وسوسه تفکر انتقادی به یک دستگاه عالی خواهد بود.
با این حال ، Pros SEO هنوز هم باید بتوانند یک قدم عقب بردارند ، تمام زمینه ها و زوایا را در نظر بگیرند و با توجه به منابع و محدودیت هایی که با آنها روبرو هستند ، به سمت راه حل تلاش کنند.
این بدان معنی است که آنها فقط برای کمک به آنها نمی توانند به هوش مصنوعی اعتماد کنند.
بیشتر بخوانید: LinkedIn لیست 15 مهارت برتر در تقاضا ، دوره های مرتبط را رایگان می کند
استخدام برای مهارت های مکمل
پاسخ سوال شما بله است. به هر دو
شما به شخصی احتیاج دارید که بتواند در کنار ابزارهای AI و همچنین مهارت های سئو سئو کار کند.
تجربه و ویژگی های یک متخصص سئو فصلی هنوز هم در دنیای نوظهور LLMS و ابزار هوش مصنوعی بسیار مفید خواهد بود.
اگر فقط بر اساس این که آیا نامزد می تواند از ابزارهای AI به خوبی استفاده کند ، برای عملکرد ارگانیک شما یک خطر خواهد بود.
با این حال ، شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که SEO Pro از تمام مزایایی که AI می تواند به همراه داشته باشد ، استفاده می کند. آنها باید بتوانند با فناوری و فرآیندهای جدید سازگار شوند.
نحوه مصاحبه برای مهارتهای سئو که مکمل راه حل های AI است
کنجکاوی در مورد فناوری جدید. تمایل به آزمایش و سازگاری. داشتن یک ذهن باز برای تغییر. اینها همه ویژگی های متخصصان خوب سئو هستند که اکنون از گذشته مهمتر هستند.
هنگام بررسی اینکه آیا یک متخصص سئو مناسب برای نقش شما مناسب است ، از رویکرد آنها در مورد موقعیت های جدید مطلع شوید.
ببینید که چگونه آنها در گذشته با تغییر در سئو که نیاز به تغییر تاکتیک ها دارد ، سازگار شده اند.
از آنها بپرسید که چگونه آنها به روزرسانی های الگوریتم را تشخیص داده و پاسخ داده اند ، یا مجموعه مهارت های خود را گسترش داده اند تا موتورهای جستجوی رسانه های اجتماعی را شامل شوند.
خلاصه
در اصل ، نیاز به مهارت های سنتی سئو کاهش نمی یابد. با این حال ، متخصصان عالی سئو کسانی خواهند بود که می توانند مهارت خود را برای کار در GEO تطبیق دهند و همچنین بهترین استفاده از ابزار جدید AI را در دسترس آنها قرار دهند.
در کنار آن ، حل مسئله ، آزمایش و یک رویکرد استراتژیک شدید این است که در استخدام بعدی سئو خود به دنبال آن باشید.
منابع بیشتر:
تصویر برجسته: پائولو بابیتا/مجله موتور جستجو