آیا تغییر مسیر 301 یک عامل رتبه بندی گوگل است؟


استفاده از تغییر مسیرهای 301 هنگام انتقال دائمی یک صفحه وب قدیمی به یک URL جدید بسیار مهم است. آنها با اتصال فوری کاربران به محتوایی که به دنبال آن هستند، یک تجربه کاربری مثبت را تضمین می کنند، حتی اگر یک URL قدیمی به آنها داده شود.

اما آیا تغییر مسیر 301 بر رتبه بندی شما در جستجوی ارگانیک تأثیر می گذارد؟

این فصل رابطه بین تغییر مسیر 301 و رتبه بندی بهبود یافته گوگل را پوشش می دهد.

سوالات بیشتر در مورد عوامل رتبه بندی؟ ما همه آنها را در فاکتورهای رتبه بندی گوگل: واقعیت یا تخیل پوشش می دهیم.

ادعا: 301 تغییر مسیر یک عامل رتبه بندی هستند

ریدایرکت های 301 چیست؟

ریدایرکت 301 یک تغییر مسیر سمت سرور برای یک URL به طور دائم تغییر یافته است.

شما می توانید از تغییر مسیر 301 برای سناریوهای زیر استفاده کنید:

  • شما از HTTP به HTTPS می روید.
  • شما در حال انتقال از یک دامنه قدیمی به دامنه جدید هستید.
  • شما در حال بهینه سازی یو آر ال اسلاگ برای پست ها و صفحات موجود هستید.
  • شما در حال حرکت به یک پلت فرم وب سایت جدید هستید و صفحات شما از https://example.com/page.html به https://example.com/page/ تغییر می کند.

بیشتر بحث پیرامون تغییر مسیرهای 301 بر این موضوع متمرکز است که آیا رتبه صفحه از URL قدیمی به URL جدید منتقل می شود یا خیر.

یا اگر پیوندهای ورودی برای URL قدیمی وجود داشته باشد، آیا آنها به طور خودکار در URL جدید اعمال می شوند؟

شواهد علیه 301 تغییر مسیر به عنوان یک عامل رتبه بندی

در مورد تغییر مسیر 301 به عنوان یک فاکتور رتبه بندی، به طور رسمی چیز زیادی گفته نشده است.

در سال 2012، مت کاتز، رئیس سابق تیم وب اسپم گوگل، گفت که گوگل تعداد نامحدودی تغییر مسیر از یک صفحه به صفحه دیگر را دنبال خواهد کرد.

حتی اگر یک صفحه به صفحه دیگری هدایت شود، و سپس بارها و بارها هدایت شود، گوگل حتی چندین پرش انجام می دهد. او خاطرنشان کرد که Googlebot ممکن است پس از چهار تا پنج پرش، دنبال کردن تغییر مسیرها را متوقف کند.

در سال 2013، کاتز تأیید کرد که درصد کمی از رتبه صفحه در 301 تغییر مسیر از بین می رود. در حالی که برخی از متخصصان سئو ضرر 15 درصدی را نقل می کنند، کاتز نمی گوید که درصد خاصی وجود دارد.

که در 2016، گری ایلیس این نظر را در مورد تغییر مسیرها به اشتراک گذاشت. با تشکر از اندی ریش برای نمایان شدن این توییت

تغییر مسیرهای 30 برابری دیگر رتبه صفحه را از دست نمی دهند.

در سال 2018، از جان مولر پرسیده شد که آیا گوگل 100 دامنه را به عنوان هرزنامه هدایت می کند یا خیر. پاسخ او:

تغییر مسیر به دور. من شک دارم که ارزش سئو را از آن بدست آورید، اما این به شما بستگی دارد. برای مثال، اگر ممکن است از یک نام دامنه در یک کمپین تبلیغاتی استفاده کنید تا یک URL به یاد ماندنی برای نمایش داشته باشید، حتی اگر در پایان به سایت اصلی شما هدایت شود.

که در 2019مولر همچنین تأیید کرد که HTTPS یک فاکتور رتبه بندی سبک وزن هنگام بحث در مورد چگونگی تأثیر SSL بر رتبه بندی جستجوی وب سایت است. تغییر مسیر یک وب سایت از HTTP به HTTPS نزدیکترین راهی است که 301 تغییر مسیر به فاکتورهای رتبه بندی مرتبط می شود.

در ژانویه 2020، مولر در مورد پیامدهای احتمالی SEO از رشته تغییر مسیرهای 301 با هم بحث کرد. تغییر مسیرها می توانند بر سرعت تأثیر منفی بگذارند. همچنین توجه داشته باشید: گوگل فقط تا پنج “پرش” را در یک زنجیره تغییر مسیر می‌خزد.

در آوریل 2020، مولر به سؤالی که به #AskGoogleWebmasters ارسال شده بود، درباره اینکه چقدر طول می‌کشد تا گوگل یک URL جدید را به جای آدرس قبلی که 301 هدایت شده است، رتبه‌بندی کند، پاسخ داد. مولر توضیح می‌دهد که 301 تغییر مسیر متعارف سیگنال را انجام می‌دهد، اما گوگل از عوامل دیگری نیز برای متعارف‌سازی استفاده می‌کند.

او به یک ویدیوی قبلی اشاره می کند که در آن بحث می کند چگونه گوگل URL متعارف مناسب را انتخاب می کند. سپس می‌گوید که می‌توانید با به‌روزرسانی لینک‌های داخلی، نقشه‌های سایت و سایر ارجاع‌ها به صفحه اصلی برای ارجاع به URL جدید، به Google کمک کنید تا URL مقصد ترجیحی را فراتر از تغییر مسیر 301 تعیین کند.

در ژوئن سال 2021، مولر در مورد اینکه چگونه گوگل می‌تواند یک URL جدید را بدون تغییر مسیر نسبت به یک URL قدیمی انتخاب کند، بحث کرد.

فرض کنید محتوا را از یک URL قدیمی به یک URL جدیدتر کپی می کنید و تغییر مسیری قرار نمی دهید. در آن صورت، ممکن است گوگل به دلیل سیگنال های دیگر (لینک های داخلی، لینک های نقشه سایت و غیره) همچنان بتواند URL جدید را به عنوان متعارف انتخاب کند.

در ژوئیه سال 2021، گری ایلیس توصیه کرد که تغییر مسیرهای 301 حداقل برای یک سال در جای خود باقی بمانند و به گوگل زمان می دهد تا مطمئن شود سیگنال های رتبه بندی به درستی به URL جدید منتقل می شوند.

گوگل همچنین به طور مرتب راهنمای خود را برای تغییر مسیرها و جستجوی گوگل در اسناد سئوی پیشرفته خود به روز می کند – با توجه به اینکه تغییر مسیرهای سمت سرور بهترین هستند.

“اگر نیاز دارید URL صفحه را همانطور که در نتایج موتورهای جستجو نشان داده شده است تغییر دهید، توصیه می کنیم تا حد امکان از تغییر مسیر دائمی سمت سرور استفاده کنید. این بهترین راه برای اطمینان از اینکه جستجوی Google و افراد به صفحه صحیح هدایت می شوند، است.

آنها همچنین در سؤالات متداول برای تغییر URL ها اضافه می کنند که تغییر مسیرهای 301 و 302 منجر به از دست دادن رتبه صفحه نمی شود.

حکم ما: 301 تغییر مسیر به احتمال زیاد یک عامل رتبه بندی نیست

آیا تغییر مسیر 301 یک عامل رتبه بندی گوگل است؟

ریدایرکت‌های 301 ممکن است رتبه‌بندی صفحات وب شما را افزایش ندهند، اما می‌توانند اطمینان حاصل کنند که هم گوگل و هم کاربران جستجو به محتوایی که می‌خواهید پیدا کنند هدایت می‌شوند.

آنها همچنین تضمین می کنند که سیگنال های رتبه بندی ساخته شده برای URL های قدیمی را هنگام انتقال آنها به آدرس های جدید از دست نمی دهید.

اما در حالی که آن‌ها برای سیگنال‌دهی سیگنال‌های رتبه‌بندی مناسب و عبوری ضروری هستند، ما هیچ تایید رسمی مبنی بر اینکه تغییر مسیرهای 301 یک فاکتور رتبه‌بندی است نداریم.

به یاد داشته باشید که فقط به این دلیل که چیزی یک فاکتور رتبه بندی گوگل نیست، به این معنی نیست که بی اهمیت است. همچنان باید تغییر مسیرها را با دقت مدیریت کنید و از مسائل فنی مانند زنجیره های تغییر مسیر اجتناب کنید.

آیا می خواهید در مورد سایر افسانه های فاکتور رتبه بندی بیاموزید؟ آخرین نسخه کتاب الکترونیکی جامع فاکتورهای رتبه بندی گوگل SEJ را بررسی کنید.


تصویر ویژه: پائولو بوبیتا/ژورنال موتور جستجو

عوامل رتبه بندی: واقعیت یا داستان؟  بیایید برخی از افسانه ها را از بین ببریم! [Ebook]





منبع

مطالب مرتبط