آیا سئوی فنی مکانی مناسب برای زنان برای ایجاد شغل من است؟ از یک سئو بپرسید


سوال امروز Ask An SEO از کیت می آید. او می پرسد:

سلام کارشناسان

من یک مبتدی در سئو هستم و با شک و تردید در مورد اینکه آیا این یک زمینه زن پسند است یا نه مبارزه می کنم؟

من تعداد زیادی از مردان درخشان در سئو را مطالعه کردم، اما در مورد زنان چطور؟ من به سئوی فنی علاقه دارم اما نگران این هستم که مردم مرا به عنوان یک متخصص سئوی فنی در نظر نگیرند.

چگونه می توانم از این سندرم فریبنده جلوگیری کنم؟ پیشاپیش از شما متشکرم!

کیت تنها نیست. سندرم ایمپوستر متاسفانه شایع است.

یک مطالعه KMPG نشان داد که 75٪ از زنان در برخی از مراحل شغلی خود احساس بی کفایتی و شک به خود را تجربه کرده اند.

در اینجا یک حقیقت سخت دیگر وجود دارد: سئو یک صنعت تحت سلطه مردان است.

یک نظرسنجی وضعیت سئو در سال 2020، شکاف جنسیتی در سئو را برجسته کرد، جایی که تعداد مردان 2 به 1 از زنان بیشتر است.

اما زمان در حال تغییر است. زنان بیشتری را می‌بینیم که سقف چمن‌ها را می‌شکنند، صدایشان را پیدا می‌کنند، صندلی‌ای پشت میز درست می‌کنند و همه جا تغییر می‌دهند.

اما چگونه می‌توانید به طور همزمان بر صدای منفی در ذهن و موانع شغلی مرتبط با جنسیت غلبه کنید؟

من با زنان در جامعه SEJ تماس گرفتم و از آنها خواستم تا داستان ها و توصیه های خود را برای کیت یا هر زنی که با شک و تردید به خود مبارزه می کند در حالی که حرفه خود را در سئوی فناوری دنبال می کند به اشتراک بگذارند.

در اینجا چیزی است که آنها باید بگویند:


آدریانا استاینموسس و مدیر عامل، AS Marketing

“در ابتدا، سندرم خیانتکار واقعی است، بنابراین در این مورد احساس گناه نکنید!

ثانیاً، زنان زیادی در سئو هستند که کاملاً درخشان هستند. شما می توانید یک جامعه کامل از آنها را در اینجا پیدا کنید. لطفا به ما بپیوندید! در اینجا به طور منظم گروه های آموزشی رایگان وجود دارد.

به عنوان یک زن در سئوی فناوری، بهترین توصیه من این است که به خودتان اعتماد کنید. به خودت ایمان داشته باش و دیگران هم همینطور!

از هر فرصتی برای یادگیری و بهبود مهارت های خود استفاده کنید زیرا تجربه خودتان به شما اعتماد به نفس می دهد.


آیا سئوی فنی مکانی مناسب برای زنان برای ایجاد شغل من است؟  از یک سئو بپرسیدمدیر سئو، دارت دیجیتال

سندرم ایمپوستر بخشی طبیعی از روند رشد و نشانه ای است که نشان می دهد به کاری که انجام می دهید اهمیت می دهید.

من چند سالی است که در این صنعت هستم و هنوز هم آن لحظات را دارم. مشتری بزرگتر، بیشتر! با کسب تجربه و اعتماد به مهارت های خود، به خود لطف و زمان بدهید.

زنان زیادی وجود دارند که در سئو موج می زنند – اکنون زمان بسیار خوبی برای پرش است.

من معتقدم زن بودن در این حرفه برای برخی از مشتریان و شرکت ها شاداب کننده است. در نهایت، مشتریان فقط به دنبال نتایج هستند، نه یک کلیشه جنسیتی.


خریدار لیزابنیانگذار و ویراستار، اخلالگران زن

از منابع معتبر آموزش سئو، مدارک معتبری را با گواهینامه دریافت کنید و در مورد سئو فنی در لینکدین صحبت کنید.

یک کانال TikTok ایجاد کنید و در مورد هک‌های فناوری SEO مانند Miss Excel صحبت کنید. در این مقاله می توانید در مورد او بیشتر بدانید.

وبینارهای رایگان و پخش زنده FB یا IG را برای آموزش و به اشتراک گذاشتن ایده با زنان دیگر در سئو فنی انجام دهید. میزبان باشید و سایر کارشناسان زن سئو را برای مصاحبه دعوت کنید. ممکن است در مورد این صحبت کنید که چگونه سئو فنی می تواند تحت تأثیر خلاقیت و شهودی سمت راست مغز قرار گیرد زنان در حال حاضر به طور طبیعی در مقابل مردان.

در نهایت، عامل تغییر باشید. اجازه ندهید مردان سئو در مغز شما فضایی را اجاره کنند!»


تسا نادیک، مدیر ارشد بخش سئو محصول و استراتژی محتوامدیر ارشد محصول، سئو و استراتژی محتوا، Cox Automotive Inc.

«کار کردن در یک زمینه مردانه چالش‌های خود را دارد، اما اگر این علاقه شما باشد، بسیار ارزشمند است.

من در شرکت‌هایی کار کرده‌ام که در آن‌ها چالش‌های بیشتری از ارزشش وجود داشته است، اما در نهایت، شرکت‌هایی را ترک کردم و شرکت‌هایی را پیدا کردم که از زنان در حوزه فناوری حمایت می‌کردند و از آنها حمایت می‌کردند، مانند Cox Automotive. ما در اینجا یک سیستم پشتیبانی شگفت انگیز داریم، زنان در نقش های رهبری، مربیگری و غیره.

من مستقیماً به معاون تولید و مهندسی گزارش می‌دهم، و در اوایل صحبت‌هایمان، او از او پرسید که آیا می‌خواهم یک مربی زن در یک موقعیت رهبری باشد.

او من را با زنی در نقش معاون اول مرتبط کرد که در دو سال گذشته به من مربیگری کرده است و این یک تغییر مطلق برای حرفه من بوده است. او به من این فرصت را می دهد که سوالات سخت و ناراحت کننده بپرسم و تجربه و بازخورد صادقانه خود را به من می دهد.

من در تمام دوران حرفه‌ای خود با سندروم فریبنده دست و پنجه نرم کرده‌ام، و حتی به‌عنوان کارگردان ارشد، هنوز هم این کار را انجام می‌دهم. در 12 ماه گذشته، من توانستم رشد کنم و ترس هایم را کنار بگذارم و با سر پریدم!

من مطمئن می شوم که در ارتباطاتم بسیار عمدی هستم، در مورد هدفی که می خواهم به آن دست یابیم شفاف هستم، همیشه سؤال می پرسم و زمانی که مایل به انجام آن هستم صحبت می کنم.

آموخته ام که هر جنگی تپه ای نیست که باید روی آن مرد. شما باید چند چیز را انتخاب کنید که نمی توانید در مورد آنها مصالحه کنید و به آنها پایبند باشید!

زن بودن در فناوری برای من شخصاً یک فرصت شگفت‌انگیز است، و هر چه بیشتر موفق می‌شوم و هرچه بیشتر یاد می‌گیرم، بیشتر درگیر کمک به دیگران می‌شوم، زیرا جایی برای همه در بالای صفحه وجود دارد! من داوطلب می شوم و در گروه های تنوع و فراگیری، مقالات نویسنده و موارد دیگر شرکت می کنم تا به روشن کردن این زمینه ها کمک کنم.»


چلسی آلوزکارشناس ارشد بازاریابی محتوا، Rio SEO

برای زنان می‌تواند دلهره‌آور باشد که به یک حوزه عمدتاً مردانه نفوذ کنند – چه سئو فنی یا هر صنعت دیگری.

با این حال، من فکر می‌کنم که این فرصتی برای زنان فراهم می‌کند تا خود را متمایز کنند و در یک صنعت تاریخی تحت سلطه مردان برجسته شوند.

هرچه زنان بیشتر در زمینه سئو کار کنند، زودتر برای زنان عادی خواهد شد که این مسیر شغلی را دنبال کنند و ثابت کنند زنان به همان اندازه همتایان مرد خود در نقش‌های فنی سئو توانایی دارند.

همانطور که کلیشه ای به نظر می رسد، بزرگترین خطراتی که در زندگی می کنید اغلب ارزش پاداش را دارند.


آنجی نیکولیچوکمدیر بازاریابی محتوا، مجله موتورهای جستجو

«به نظر من این کمک می‌کند که خودم را به نوعی تلقیح کنم.

معمولاً در این مواقع شروع می کنم به این فکر می کنم که دیگران چه چیزهایی دارند که من ندارم. یا کسی سعی می کند مرا متقاعد کند که به آن تعلق ندارم.

بنابراین، قبل از اینکه وارد یک موقعیت ترسناک شوم، آنچه را که روی میز آورده ام مرور می کنم. من هم در شواهد آرامش پیدا می کنم. وقتی شروع به شک کردن به خودم می کنم، تمام دلایلی را که چرا تصمیماتی گرفتم، اینکه چرا نظراتم را حفظ کردم، یا اینکه چرا آنجا هستم را فهرست می کنم.

و نمی ترسم اعتراف کنم که نمی دانم. اشکالی ندارد که چیزها را ندانیم. این زمانی است که جالب ترین بحث ها و بیشترین یادگیری در تجربه من اتفاق می افتد.»


مدی عثماننویسنده پرفروش “نوشتن برای انسان ها و ربات ها” و موسس، The Blogsmith

بسیاری از زمینه‌های فنی تحت سلطه مردان هستند و سئو تفاوتی ندارد. همانطور که گفته شد، انجمن های حمایتی زیادی وجود دارد که می توانید برای تعلق به آنها مراجعه کنید: Women in Tech SEO (Slack) و Sisters in SEO (یک گروه فیس بوک).

بنیانگذاران و اعضای این گروه ها متعهد به افزایش تنوع و نمایندگی در این زمینه با ارائه فرصت های مربیگری و یادگیری هستند.

برای اینکه زنان به‌عنوان سئوکار درخشانی که هستیم شناخته شوند، به انتشار عمومی در مورد چیزهایی که روی آن‌ها کار می‌کنیم کمک می‌کند: در پست‌های وبلاگ، به عنوان موضوعات سخنرانی، و با کمک به دیگران در #SEO توییتر.


مالک، کراوات خوشمزه

“من فکر می کنم بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که صدای خود و تخصص خود را در وب سایت های سئو معتبر به دست آورید (SEJ یک نمونه عالی است، که به اعتقاد من همچنین متعلق به زنان است و توسط زنان اداره می شود!).

با وجود نام کافی در آنجا، می توانید افراد را به تخصص خود راهنمایی کنید زیرا نه تنها یک مقاله عالی دارید که نشان می دهد شما چیزهای خود را می دانید، بلکه ثابت می کنید که بازیگران بزرگ در صنعت به اندازه کافی به دیدگاه شما برای انتشار آن اعتماد دارند.

کار زیادی است اما در نهایت ارزشش را دارد. موفق باشید، این را گرفتید!»


مشاور و مدیر عامل SEO، SEOSLY.com

“من همچنین با سندرم خیانتکار مبارزه کرده‌ام، و چیزی که به من کمک زیادی کرد این بود که به گروه SEO در فناوری زنان بپیوندم و – در ابتدا، فقط در آنجا – شروع به اشتراک‌گذاری دانش، ایده‌ها و مقالاتم کردم.

دریافت حمایت های فراوان و کلمات محبت آمیز از آنجا به من این شهامت را داد که از این جامعه شگفت انگیز فراتر رفته و به آب های عمیق تری مانند توییتر یا لینکدین بپرم.

اگر به سئو فنی علاقه دارید، این تمام چیزی است که اهمیت دارد.

هر زمان که شروع به شک کردید، به خود یادآوری کنید که یک مرد سفیدپوست با 25 درصد دانش شما هرگز به خودش شک نخواهد کرد. و تو هم نباید.»


مشاور سئو، سئو لارکین

«بله، سئو زمینه ای مناسب برای زنان است. شما بر محتوای SEO که آنلاین می خوانید کنترل دارید و کنترل افرادی که با آنها کار می کنید دارید.

زنان درخشان در سئو فنی تک شاخ نیستند. آنها وجود دارند و به صورت آنلاین فعال هستند. با مشارکت کنندگان SEJ در توییتر ارتباط برقرار کنید و در گروه های فیس بوک تعامل کنید: خواهران در سئو و زنان در سئوی فناوری.

به جامعه خوش آمدید، کیت. خوشحالیم که اینجا هستید!»


در آستانه نزدیک شدن

با تشکر از هر یک از بانوان برای شرکت در این قطعه.

در حالی که بسیاری از زنان سندرم ایمپوستر را تجربه می کنند، خبر خوب این است که می توان بر آن غلبه کرد.

و وقتی نوبت به پر کردن شکاف جنسیتی SEO می‌رسد، در حال پیشرفت هستیم.

این به همه ما بستگی دارد که محیطی را ایجاد کنیم که در آن افراد از هر جنسیت و نژاد ارزشمند باشند، توانمند شوند و بتوانند با اطمینان پیشرفت کنند.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: تصاویر کسب و کار میمون/Shutterstock





منبع

مطالب مرتبط