آیا هنوز باید از آن استفاده کنید؟


رندر پویا می تواند به طور موثر مشکلات سئوی جاوا اسکریپت شما را حل کند، اما گوگل توصیه می کند که این باید یک راه حل باشد تا راه حل طولانی مدت.

از آنجایی که در هنگام ساخت وب سایت شما یک لایه پیچیدگی اضافه می کند، توصیه می شود به جای آن از هیدراتاسیون، رندر استاتیک یا رندر سمت سرور استفاده کنید.

بینگ و گوگل هر دو رندر پویا را به اندازه کافی مهم می دانند که به عنوان یک راه حل سریع برای مشکلات خزیدن و نمایه سازی جستجوی گوگل با جاوا اسکریپت اعلام کنند.

این بدان معناست که تیم های توسعه وب و جامعه فنی سئو باید فرآیند رندر پویا را درک کنند و اینکه چرا باید آن را فقط یک راه اندازی موقت در نظر گرفت.

رندر دینامیک چیست؟

رندر پویا با ارائه متفاوت محتوای جاوا اسکریپت شما، بهترین های هر دو دنیا را ترکیب می کند.

محتوای کاملاً رندر شده (نسخه HTML ایستا از صفحات) به موتورهای جستجو ارسال می شود، در حالی که بازدیدکنندگان معمولی سایت با محتوای معمولی (نرم افزار سمت مشتری) ارائه می شوند.

این تکنیک رندر به وب‌سایت شما امکان می‌دهد به صورت پویا خزنده‌هایی مانند Googlebot را شناسایی کند و به Google امکان می‌دهد محتوای شما را بدون اجرای جاوا اسکریپت بخزد و فهرست کند.

از آنجایی که وب‌سایت‌های مرتبط را در اختیار کاربران و ربات‌های موتور جستجو قرار می‌دهد، رندر پویا به کاهش زمان خزیدن مورد نیاز برای هر یک از صفحات شما کمک می‌کند.

همه سایت ها به رندر پویا نیاز ندارند، اما دقیقا چگونه کار می کند؟

نحوه عملکرد رندر پویا

پیاده سازی رندر پویا می تواند چالش برانگیز، منابع فشرده و زمان بر باشد.

فرآیند رندر پویا معمولاً با ارائه کل تجربه جاوا اسکریپت به کاربران و فایل‌های HTML برای جستجو در ربات‌ها کار می‌کند.

  • یک رندر پویا خارجی، مانند Prerender.io، برای شناسایی خزنده های جستجو بر روی سرور نصب شده است.
  • درخواست‌های خزنده‌ها به رندر هدایت می‌شوند، که به عنوان ترجمه محتوای مناسب برای خزنده (مانند نسخه HTML ایستا) عمل می‌کند. سپس این صفحه برای بعد ذخیره می شود.
  • درخواست کاربر انسانی به طور معمول رسیدگی می شود و آنها را به وب سایت ارسال می کند. همچنین می توانید از این بخش از فرآیند رندر پویا برای تعیین اینکه آیا آنها به محتوای دسکتاپ یا موبایل نیاز دارند استفاده کنید.

رندر دینامیک چه مشکلاتی را می تواند حل کند؟

رندر پویا به گوگل کمک می کند تا با انتخاب محتوای مرتبط تولید شده توسط جاوا اسکریپت، وب سایت شما را سریع تر بخزد و فهرست کند.

این بدان معنی است که موتورهای جستجو صفحات را سریعتر دریافت می کنند و به آنها اجازه می دهد صفحات بیشتری را در سایت شما مشاهده کنند – باعث می شود صفحات بیشتری در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) قابل مشاهده باشند.

با حذف نیاز به موتورهای جستجو برای پردازش جاوا اسکریپت، می توانید مسائل مربوط به بودجه خزیدن مربوط به سرعت را بهینه کنید و مانع از دست دادن محتوای بارگیری شده با جاوا اسکریپت توسط موتورهای جستجو شوید.

این روش را برای وب‌سایت‌های بزرگی ایده‌آل می‌کند که محتوای زیادی تولید می‌کنند که مرتباً به‌روزرسانی می‌شوند (به عنوان مثال، یک فروشگاه تجارت الکترونیک با موجودی گردان).

محتوای بیشتر نمایه شده در Google به تلاش های بازاریابی محتوای شما و سرمایه گذاری در کانال جستجوی ارگانیک کمک می کند.

آیا هنوز باید از رندر پویا استفاده کنید؟

رندر پویا هنوز هم برای سایت‌های بزرگ و با جاوا اسکریپت که دائماً در حال تکامل هستند – اما فقط به عنوان یک اصلاح کوتاه‌مدت، یک تطابق عالی است.

همچنین برای شرکت هایی که نیاز دارند از بودجه خزیدن خود بیشترین بهره را ببرند و منابع مهندسی کم دارند نیز مفید است.

از آنجایی که نسبت به رندر سمت سرور سریع‌تر و کم‌مصرف منابع است، استقرار آن نیز آسان‌تر است.

سه مورد وجود دارد که توسعه دهندگان وب باید به طور موقت از رندر پویا استفاده کنند:

  • اگر سایت بزرگی دارید که محتوای آن به سرعت در حال تغییر است که نیاز به فهرست بندی سریع دارد – این به رتبه بندی و افزایش ترافیک و درآمد کمک می کند.
  • اگر وب سایت شما به عملکرد مدرن جاوا اسکریپت متکی است، رندر پویا می تواند بر محدودیت های پردازش جاوا اسکریپت در مقیاس غلبه کند و در عین حال تعداد درخواست های HTTP را به حداقل برساند.
  • اگر وب سایت شما به اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی و برنامه های چت متکی است که نیاز به دسترسی به محتوای صفحه دارند – دیوارهای رسانه های اجتماعی قابل جاسازی، ویجت ها و غیره.

آیا رندر دینامیک Cloaking است؟

گوگل پنهان کاری را به عنوان «ارسال محتوا یا URL های مختلف به کاربران انسانی و موتورهای جستجو با هدف دستکاری رتبه بندی جستجو و گمراه کردن کاربران» توصیف می کند.

این یک تاکتیک سئو کلاه سیاه در نظر گرفته می شود – برای مثال، نمایش صفحه ای درباره سگ ها به کاربران و صفحه ای درباره گربه ها به خزنده ها.

حتی با وجود اینکه رندر پویا محتوای متفاوتی را برای هر دو طرف ارسال می کند، اما صرفاً برای پیش رندر کردن محتوای شما برای ربات ها است.

اگر رندر پویا را پیاده سازی می کنید، تفاوت بین نسخه صفحه ای که برای ربات های جستجو ارسال می کنید و نسخه ای که به کاربران ارسال می شود را به حداقل برسانید.

ارائه محتوای نهایی یکسان به خزنده‌ها و کاربران انسانی، Google را قادر می‌سازد تا به راحتی، سریع و اقتصادی فهرست‌بندی کند.

نحوه استفاده از رندر پویا به عنوان یک راه حل

به گفته گوگل، اگر وب سایت شما دارای محتوای تولید شده با جاوا اسکریپت است که برای موتورهای جستجو در دسترس نیست، رندر پویا می تواند به عنوان راه حلی برای مشکل استفاده شود.

اگر ربات‌های شما با محتوای تولید شده توسط جاوا اسکریپت مشکل دارند، از رندر پویا برای شناسایی آنها استفاده کنید و یک نسخه ارائه‌شده توسط سرور بدون جاوا اسکریپت ارائه دهید. سپس یک نسخه ارائه شده توسط مشتری از محتوا به کاربران نشان داده می شود.

از سوی دیگر، رندر پویا پیچیدگی ها و منابع اضافی و اضافی را برای گوگل ایجاد می کند. از آنجایی که بسیاری از درخواست های پیش اجرا را ایجاد می کند، می تواند سرعت سرور شما را به میزان قابل توجهی کند کند.

رندر پویا یک گزینه طولانی مدت نیست، زیرا شما را ملزم به حفظ دو نسخه مجزا از سایت خود می کند.

شما باید به طور جداگانه تأیید کنید که وب سایت شما برای کاربران و ربات های جستجوگر به خوبی بهینه شده است و وقت گرانبهایی را برای تیم های سئو و توسعه شما می گیرد که بهتر است در جای دیگری صرف شوند.

در نهایت، رندر پویا به این معنی است که به مشتریان شما یک نسخه رندر شده در سمت مشتری از سایت شما ارائه می شود. اگر کاربران دستگاه‌های قدیمی‌تری داشته باشند که برای مدیریت حجم زیادی از جاوا اسکریپت ساخته نشده‌اند، این می‌تواند منجر به عملکرد ضعیف صفحه و تجربه کاربری منفی شود.

خلاصه

رندر پویا یک راه موقت ایده آل برای رفع مشکلات SEO JavaScript است. قبل از اینکه تصمیم بگیرید که آن را ادامه دهید، سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • آیا وب سایت شما قابل نمایه سازی است؟
  • آیا وب سایت شما از جاوا اسکریپت برای برخی یا تمام محتوای خود استفاده می کند؟
  • آیا محتوای شما مرتباً تغییر می کند؟
  • آیا با محدودیت بودجه مواجه هستید؟
  • آیا تیم مهندسی شما چیزهای زیادی برای اجرای رندر سمت سرور در اختیار دارد؟

رندر پویا برای تصحیح صفحات وب که در صفحات نتایج موتور جستجو نمایش داده نمی شوند وجود دارد، اما ما همیشه رندر سمت سرور را توصیه می کنیم.

از این گذشته، نگهداری آن تنها با یک نسخه از یک وب‌سایت آسان‌تر و از نظر زمان کارآمدتر است، زیرا لازم نیست تأیید کنید که آیا نسخه‌های کاربران و Googlebot یکسان هستند یا خیر.

هنگامی که منابع توسعه و قابلیت‌های فناوری خود را سنجیدید، به دنبال فرصت‌هایی برای تغییر به رندر سمت سرور باشید تا همه عوامل کاربر محتوای یکسانی دریافت کنند.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: stegworkz/Shutterstock





منبع

مطالب مرتبط