آیا CMS برای رتبه بندی جستجو اهمیت دارد؟


جان مولر، مدافع جستجوی گوگل پاسخ می دهد که آیا انتخاب یک نوع سیستم مدیریت محتوا (CMS) نسبت به نوع دیگر، مزیت سئو دارد یا خیر.

این سوال در آخرین قسمت از سری Ask Googlebot در YouTube مطرح شده است.

شنیدن این موضوع که وردپرس بهترین سیستم مدیریت محتوا برای سئو است، بسیار رایج است، که ممکن است افراد را به این باور برساند که اگر چیز دیگری را انتخاب کنند، در مضیقه هستند.

با این حال، مولر تأیید می‌کند که در رتبه‌بندی سیگنال‌ها تفاوتی بین یک CMS به CMS دیگر وجود ندارد. پاسخ کامل او را در ادامه بخوانید.

CMS یک عامل رتبه بندی نیست

گوگل به آنچه در انتهای یک وب سایت می گذرد اهمیتی نمی دهد. آنچه مهم است نتیجه نهایی نمایش داده شده به بازدیدکنندگان است.

شما می‌توانید با استفاده از WordPress، Wix یا CMS سیگنال‌های مشابه را به Google ارسال کنید. مولر می گوید:

“تا آنجا که من می دانم، سیستم های جستجوی ما به دنبال هیچ سیستم مدیریت محتوای خاصی نیستند تا با آن رفتار متفاوتی داشته باشند. برای ما، CMS تنها یکی از راه های ایجاد صفحات وب است. سیستم های گوگل بر نحوه ایجاد صفحه تمرکز نمی کنند. در عوض روی نتیجه نهایی تمرکز می کنند. صفحات وب ایجاد شده با دست می توانند به خوبی صفحات وب ایجاد شده توسط WordPress، Wix، Squarespace یا موارد مشابه باشند.”

مولر پاسخ خود را ادامه می‌دهد و می‌گوید می‌توانید با استفاده از هر یک از سیستم‌های مدیریت محتوا، صفحاتی ایجاد کنید که در جستجو به خوبی کار کنند.

اینطور نیست که سئو یک فرمول اختصاصی است که فقط یک توسعه دهنده CMS به آن دسترسی دارد.

سئو نیز یک راز بسیار محافظت شده نیست. همانطور که مولر می گوید، آنچه در جستجو کار می کند به خوبی مستند شده است.

اگر اصول سئو را بدانید، می توانید بدون توجه به انتخاب CMS به نتایج خوبی برسید.

مولر ادامه می دهد:

تا آنجا که من می توانم بگویم، همه سیستم های CMS جریان اصلی می توانند صفحاتی ایجاد کنند که در جستجو به خوبی کار کنند. در بیشتر موارد، سئو جادویی نیست. این به خوبی مستند شده است، و ابزارهای تست زیادی وجود دارد، بنابراین همه ارائه دهندگان می توانند در صورت تمایل، عناصر سئو را شامل شوند. تفاوت های جزئی در بین سیستم ها وجود دارد، درست مانند همه صفحات وب کمی متفاوت است. برای صاحبان متوسط ​​​​سایت، همه آنها برای جستجوی خارج از جعبه به خوبی کار می کنند، یا می توان به راحتی با چند تنظیمات یا افزونه این کار را تنظیم کرد.

ویدیوی کامل را در زیر ببینید:


تصویر ویژه: اسکرین شات از YouTube.com/GoogleSearchCentral، ژوئیه ۲۰۲۲.





منبع

مطالب مرتبط