از نویسنده مستقل تا رهبر داخلی: با آجا فراست آشنا شوید


برای کار آزاد یا رفتن به خانه؟ مساله این است.

و این سوال در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری پیچیده تر است – به ویژه برای بازاریابان محتوا.

با توجه به وضعیت سئوی ما در سال 2022، فریلنسینگ مسیری جذاب است که تقریباً 45 درصد از پاسخ دهندگان آزاد و قراردادی حقوق بالای 75000 دلار در سال دریافت می کنند.

اما این بدان معنا نیست که این تنها مسیر شغلی مناسب برای بازاریابان محتوا است.

در واقع، آینده برای متخصصان داخلی روشن به نظر می رسد زیرا کسب و کارهای بیشتری در حال یافتن راه هایی برای ادغام SEO در تلاش های بازاریابی گسترده تر هستند.

بنابراین، در دوشاخه جاده به کدام سمت می روید؟

از این مصاحبه به سبک پرسش و پاسخ با آجا فراست، که حرفه بازاریابی خود را به عنوان یک نویسنده مستقل با درآمد ماهانه تقریباً 6000 دلار شروع کرد، بینش جدیدی به دست آورید.

اکنون، او مدیر رشد زبان انگلیسی در HubSpot است، جایی که به وبلاگ فروش آن کمک کرد تا با استفاده از یک استراتژی «اول ارگانیک»، یک پلاتو ترافیک 18 ماهه را بشکند.

در ادامه بخوانید تا فراست تجربه خود را از تبدیل شدن به یک استراتژیست محتوای داخلی، تکنیک های سئو و نکاتی برای ایجاد یک شغل سودمند در سئو به اشتراک بگذارد.

تبدیل شدن به یک استراتژیست محتوای داخلی

انتقال از یک نویسنده مستقل با سابقه به یک استراتژیست محتوای داخلی چگونه بوده است؟

آجا فراست: انتقال من از فریلنسری به داخلی شش سال پیش بود، اما به یاد دارم که چالش برانگیز بود.

من مجبور شدم بسیاری از غرایز خود را دوباره یاد بگیرم – برای مثال، مدیر و هم تیمی‌های شما تمایل دارند به‌روزرسانی‌های مکرر/جزئی‌تر را نسبت به مشتریان شما که معمولاً فقط به سطح بالا اهمیت می‌دهند، بخواهند. من به مراتب کمتر از یک فریلنسر خودمختار بودم.

علاوه بر این، من باید پویایی کار در داخل سازمانی را که در آن زمان احساس می‌کردم یک سازمان بزرگ بود (حدود 1700 نفر) کشف می‌کردم. اکنون این موضوع کوچک به نظر می رسد، زیرا HubSpot بیش از 7000 کارمند دارد.

چه مهارت یا تجربه غیرمنتظره ای به شما به عنوان یک رهبر بازاریابی و استراتژیست سئو کمک کرده است؟

AF: «گوش دادن و مشاهده فعال احتمالاً پرکاربردترین مهارت من است.

من پنج تا شش ساعت در روز را در جلسات سپری می‌کنم، و اینکه بتوانم احساس کسی را تفسیر کنم، آنچه را که می‌گوید در مقابل آنچه که نمی‌گوید، اگر متقاعد یا شکاک باشد و غیره، بسیار ارزشمند است.

برای تسهیل این کار، زوم را تمام‌صفحه می‌کنم، جعبه خودم را پنهان می‌کنم تا نتوانم حواسم را پرت کنم و همه اعلان‌ها را خاموش می‌کنم.

اگر در گروه بزرگ‌تری باشم، به اسکن چهره‌ها ادامه می‌دهم، بنابراین واکنش‌های همه را می‌سنجیم. و من دائماً آنچه را که می شنوم تکرار می کنم تا بتوانم پیش فرض هایم را به چالش بکشم و مطمئن شوم که سرنخ ها را به درستی تفسیر می کنم.

ابزارها و تکنیک های محتوا

ویژگی مورد علاقه شما در پلتفرم HubSpot چیست و چرا؟

AF: “من بسیار هیجان زده هستم در مورد سازنده وب سایت رایگان HubSpot که چند ماه پیش راه اندازی شد.

این در واقع یک سازنده وب‌سایت با کشیدن و رها کردن است که استفاده از آن بسیار آسان است (من چند سایت آزمایشی برای سرگرمی ساخته‌ام)، و میزبانی وب رایگان و بدون هزینه برای اتصال دامنه سفارشی ارائه می‌دهد.

چه روندهایی را در چگونگی تأثیر هوش مصنوعی بر روی تحقیق کلمات کلیدی می بینید؟ چگونه این روندها را به استراتژی های جستجوی موضوع محور تبدیل می کنید؟

AF: «تحقیق کلمات کلیدی مبتنی بر هوش مصنوعی به عنوان یک پایه مفید است.

استفاده از ابزاری برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط با دم بلندتر بسیار سریعتر از کاوش دستی در نتایج SERP یا حتی Ahrefs است.

با این حال، هیچ چیز بهتر از شهود و تخصص یک سئو برای تشخیص اینکه کدام کلمات کلیدی در یک مقاله قرار دارند و چگونه آن مقالات باید در خوشه ها گروه بندی شوند، نمی شود.

جهانی شدن چه تاثیری بر برنامه ریزی شما برای استراتژی محتوا دارد؟

AF: «محتوای دارای ترافیک و پتانسیل تقاضا در بازارهای متعدد ابتدا به زبان انگلیسی ایجاد می‌شود و سپس به زبان‌های اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی، پرتغالی و/یا ژاپنی برای وبلاگ‌های منطقه‌ای ما بومی‌سازی می‌شود.

تیم بومی سازی ما باورنکردنی است. برای هر محتوایی که بومی سازی می کنند، نه تنها کلمات و معنی را ترجمه می کنند، بلکه سبک و صدای HubSpot را با مخاطبان هدف مطابقت می دهند.

برای مثال، وقتی یک پست انگلیسی را به آلمانی بومی‌سازی می‌کند، تیم «بزرگ‌ترین»، «بهترین در کلاس»، «باور نکردن» و غیره را با «خوب است و به شما کمک می‌کند» جایگزین می‌کند.

محتوای زیادی به زبان ایجاد می شود (به این معنی که تحقیقات کلمه کلیدی به زبان اسپانیایی انجام می شود و محتوا به زبان اسپانیایی ایجاد می شود). این تضمین می کند که ما به سوالات منحصر به فرد در بازار هدف خود پاسخ می دهیم.

موثرترین تکنیک سئو که به افرادی که می خواهند نتایجی را که از جستجوی ارگانیک می گیرند را بهبود بخشند، توصیه می کنید؟

AF: «بر کیفیت بر کمیت تمرکز کنید. انتشار یک محتوای خوب نوشته شده و عمیق با بینش های منحصر به فرد و تحقیقات اصلی بسیار مؤثرتر از 10 قطعه سطح بالاتر و مشتق شده است.

اگر زمانی که به MSV هدف کلمات کلیدی خود (حجم جستجوی ماهانه) نگاه می کنید، نتایجی را که باید بدست آورید، دریافت نمی کنید، سرعت خود را کاهش دهید و زمان بیشتری را برای هر پست صرف کنید.

کمک به زنان در اجرای دنیای سئو

نکاتی برای فریلنسرهای سئو که زمان سختی برای فروش خود دارند بدون هیچ مشتری قبلی برای مرجع؟

AF: «نمونه‌هایی را برای مشتریان فرضی ایجاد کنید، از یک فریلنسر دیگر بپرسید که آیا می‌توانید در ازای آموزش و نام خود در یک پروژه، برای آن‌ها تحقیق رایگان برای کلمات کلیدی یا ایجاد محتوا انجام دهید، و مطمئن شوید که وب‌سایت شما حرفه‌ای به نظر می‌رسد و استراتژی محتوای شما بی‌عیب و نقص است.»

چه توصیه ای برای خانمی دارید که به دنبال شغلی در سئو است؟ برای زنی که مشتاق نقش رهبری در صنعت است؟

AF: “زن بودن در صنعت سئو و یک رهبر زن در فناوری بسیار آسان تر می شود … اما هنوز هم سخت است!

گروه پشتیبان من برای کمک به من در هنگام تجربه جنسیت گرایی بسیار ارزشمند بوده است، به من فشار می دهد تا چالش های جدید را انجام دهم، و استراتژی های طوفان فکری برای دریافت وقت بیشتر در جلسات، وادار کردن مردم به این که من را جدی بگیرند و از خودم دفاع کنند، بسیار ارزشمند بوده است.

من به شدت توصیه می کنم شبکه ای از همتایان خود را (چه در داخل و چه در خارج از شرکت خود) برای تماس ایجاد کنید.”

چه چیزی به شما به عنوان یک رهبر زن قوی قدرت می دهد؟

AF: اعتماد و احترامی که با همکاران و مدیر فوق‌العاده‌ام (یا برای خوانندگان آلمانی «خوب») به اشتراک می‌گذارم، به من قدرت می‌دهد. و البته نسخه زنده Beyonce’s Formation.”

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: با حسن نیت از آجا فراست





منبع

مطالب مرتبط