استراتژی سئو برای رویدادها، فروش های فصلی و فروشگاه های پاپ آپ


رویدادهای مکرر و فروشگاه‌های فصلی می‌توانند فرصت‌های خارق‌العاده‌ای برای تقویت عملکرد تجاری و ایجاد تعامل معنادار با مخاطبان تکراری گسترده‌تری فراهم کنند.

از نمایشگاه‌های محلی کوچک‌تر و فروشگاه‌های پاپ آپ گرفته تا جشنواره‌های موسیقی وسیع و نمایش‌های پیشرو در صنعت، فرصت غوطه‌ور شدن در این کمپین‌های بازاریابی فصلی ارگانیک را نباید نادیده گرفت.

چندین مقاله عالی در مورد بهینه سازی بسته رویداد Google و چرخ فلک جستجو با طرحواره نوشته شده است، بنابراین من این موارد را دوباره در اینجا پوشش نمی دهم.

و اگر به دنبال یک تقویم بازاریابی فصلی برای الهام گرفتن جدید هستید، در اینجا یک تقویم مفید بازاریابی 2022 آورده شده است.

این پست به شما کمک می کند تا استراتژی سئوی خود را برای به حداکثر رساندن رویدادهای فصلی تکرار شونده مانند جمعه سیاه، کریسمس و دوشنبه سایبری، که برای مشاغل آنلاین و فروشگاه های پاپ آپ آفلاین قابل اجرا هستند، شکل دهید.

این همچنین به برندهای رویداد محور در هر اندازه کمک می کند تا به طور مؤثر برای نمایشگاه های صنعتی تکراری، جشنواره ها و سایر اشکال کمپین های سئو مبتنی بر حضور، صرف نظر از اینکه چقدر بومی سازی شده باشند، بهینه شوند.

خدمات به طور کامل به قصد مصرف کننده

اساساً، شما باید در مکالمه برای هر منطقه هدف غالب اطراف رویداد خود در موتورهای جستجوی اصلی قابل مشاهده باشید.

راه های زیادی برای جمع آوری داده ها در مورد اطلاعات موضوعی که مردم با رویداد شما مرتبط می کنند وجود دارد.

همچنین باید داده‌های مربوط به رقبای بزرگ‌تر و شناخته‌شده‌تری را که ممکن است بهتر از رویداد شما شناخته شده باشند، اما با موقعیت خاص شما مطابقت دارند، بررسی کنید.

ساده ترین نقطه داده مستقیماً در نتایج جستجوی Google و جستجوی پیش بینی کننده است.

مثال زیر پیش‌بینی‌های غالب گوگل را بر اساس وسعت داده‌های جستجوی تاریخی نشان می‌دهد.

این کار حجم زیادی از داده های اولیه را کاهش می دهد و شما را به سمت موضوعات فرعی اصلی که باید به طور جامع از طریق مدیریت محتوای ارزشمند پوشش دهید، هدایت می کند.

نمونه جستجوی پیش بینی کننده گوگلاسکرین شات از جستجو برای [glastonbury 2023]، اکتبر 2022

موارد فوق را به‌عنوان موضوعات یا مضامین کلیدواژه اولیه خود در نظر بگیرید که می‌توانید از آن‌ها به خلاصه‌های محتوا بپردازید، با هدف توسعه تعدادی مقصد غنی از محتوا برای رشد موفقیت در سئو.

هدف گذاری دید ارگانیک در SERP

بزرگترین شانس برای ارائه برند، رویداد فصلی یا فروشگاه پاپ آپ خود در مقابل مخاطبان جدید و موجود، از طریق هدف قرار دادن نتایج غنی و پیش از کلیک در صفحات نتایج موتور جستجوی گوگل (SERP) است.

اگر به همین مثال از جشنواره گلستونبری ادامه دهیم، می توانید از طریق استراتژی سئوی خود، نتایج غنی و نتایج جستجوی ترکیبی را شناسایی و اولویت بندی کنید.

در ابتدا، چهار حوزه کلیدی برجسته می شوند.

اولا، بخش «مردم هم می پرسند». این به طور مستقیم در زیر اولین نتیجه در SERP ها در این سناریو ظاهر می شود.

اغلب، این فرصتی برای چندین فرصت برای یک نام تجاری است که در صفحه یک ظاهر شود یا برای پوششی که ممکن است در سایت های خارجی بسیار مرتبط قرار داده شود.

نتیجه غنی شده در SERP مثال 1اسکرین شات از جستجو برای [glastonbury 2023]، اکتبر 2022

شما اغلب می بینید که سایت های رسانه ای خاص صنعت این فضا را در کنار فرم های محتوای عمیق تر مانند راهنماها و کاغذهای سفید اشغال می کنند.

نکته اصلی این است که اینها سایت های غیررقابتی هستند که شما دلیل واقعی برای قرار دادن محتوا مستقیماً در سایت های آنها و حضور در بیش از یکی از جایگاه های برتر در گوگل دارید.

قسمت بعدی بخش ویدیو است که اغلب برای انواع جستجوی فصلی با هدف مرتبط با رویداد و تکرارشونده است.

برای کمک به رتبه بندی محتوای ویدیویی، تاکتیک های سنتی بهینه سازی ویدیو اعمال می شود.

مثال 2 نتیجه غنی در SERPاسکرین شات از جستجو برای [glastonbury 2023]، اکتبر 2022

دیگر نتایج پیشرو در SERP برای هدف قرار دادن، در این مورد، تصاویر هستند:

نتیجه غنی شده در SERP مثال 3اسکرین شات از جستجو برای [glastonbury 2023]، اکتبر 2022

و نتایج «جستجوهای مرتبط» که در پایین صفحه ظاهر می‌شوند:

مثال 4 نتیجه غنی در SERPاسکرین شات از جستجو برای [glastonbury 2023]، اکتبر 2022

کامل بودن پوشش تک صفحه ای عامل اساسی برای حضور در این نتایج غنی، علاوه بر نوع محتوای پیش نیاز و بهینه سازی فنی از طریق طرحواره است.

به عنوان یک نکته، همیشه به افرادی که در حال حاضر این فضاهای درون SERP را پر می کنند نگاه کنید و در نظر بگیرید که شکاف های موضوعی در محتوای خارجی کجاست و چه سیگنال هایی را می توانید بهبود بخشید (رسانه های اجتماعی، ارزش بک لینک، نویسندگی، اعتماد، اعتبار، کیفیت انواع مختلف. انواع محتوا و غیره)

تسلط بر منظره محلی

سئوی محلی یک موضوع مشترک در تمام رویدادهای تکراری و استراتژی های سئو فروشگاه های فصلی یا پاپ آپ است.

محل، محرکی است که تمام جستجوهای تلفن همراه از آن فیلتر می شوند.

هدف محلی نیز طی دو تا سه سال گذشته به طور قابل توجهی سریعتر رشد کرده است.

در واقع، روندهای جستجوی مرتبط با هدف مکان، از جمله “خرید در نزدیکی من”، رشد قابل توجهی را تجربه کرده اند که به سال 2017 بازمی گردد:

Think With Google - Consumer Insightsاسکرین شات از Think With Google، اکتبر ۲۰۲۲

تاکتیک های عملی زیادی برای بهینه سازی وب سایت شما برای سئوی محلی وجود دارد که برخی از موثرترین آنها عبارتند از:

  • مشارکت فعال در انجمن های محلی و رویدادهای تجاری.
  • تبلیغ محتوا، روابط عمومی و سایر سیگنال های برند از طریق سایت های رسانه محلی.
  • حضور کارشناسان برای ارتقای قدرت شما در سطوح محلی و گسترده تر.
  • ایجاد صفحات فرود محلی با محتوای غنی.
  • ایجاد بک لینک کسب و کار، نهاد و صنعت مرتبط.
  • مدیریت فعال کانال های رسانه های اجتماعی، از جمله گوش دادن اجتماعی محلی.
  • به حداکثر رساندن نمایه(های) کسب و کار Google و Bing Places.

رویکرد همیشه فعال به بازاریابی فصلی

فقط به این دلیل که شما یک رویداد در کریسمس یا یک نمایشگاه در ماه سپتامبر را هدف قرار داده اید، به این معنی نیست که باید یک ماه قبل به SEO نگاه کنید.

با توجه به بینش مصرف کنندگان اخیر از Google:

“… 40 درصد از خریداران تعطیلات ایالات متحده می گویند که تجربه خرید تعطیلات آنها باعث شده است تا برای سایر نقاط عطف امسال خرید را خیلی زودتر انجام دهند.”

گوگل در همین مقاله به این موضوع ادامه می دهد و می گوید:

از ژوئن 2021، 31 درصد از خریداران ایالات متحده از قبل خرید تعطیلات خود را آغاز کرده بودند و 37 درصد از خریدارانی که در فصل تعطیلات گذشته خرید کرده بودند، آرزو داشتند که ای کاش زودتر شروع می کردند.

بنابراین این برای استراتژی سئوی شما برای بازاریابی فصلی تکراری و فروشگاه های پاپ آپ چه معنایی دارد؟

تأثیر مستقیم این تغییر رفتاری این است که شما باید یک عنصر همیشه فعال در سئوی فصلی خود داشته باشید.

این فرصتی را فراهم می کند که سال به سال اقتدار در مورد موضوع افزایش یابد.

این بدان معناست که می‌توانید برای موضوعات اصلی که قابل تغییر نیستند (“جشنواره موسیقی”، “فروشگاه پاپ آپ محلی”، “موانع کریسمس”، و غیره) فعال باشید تا از قصد خرید اولیه حداکثر استفاده را ببرید.

همچنین می‌توانید رویدادهای سال‌های گذشته را با داشتن صفحات فرود مبتنی بر سالانه مشخص کنید که ارزش سایت را حفظ می‌کنند و از دستاوردهای سال آینده پشتیبانی می‌کنند. به عنوان مثال می توان Glastonbury 2022 را نام برد.

این همچنین وسیله ای برای هدف قرار دادن قصد آینده ارائه می دهد.

با حفظ همان مثال بالا، می‌توانیم به Glastonbury 2023 نگاه کنیم (و همچنان به جلوتر).

ممکن است تعجب کنید که مردم در حال برنامه ریزی برای 2 سال آینده برای رویدادهای فصلی بزرگتر هستند. نتیجه زیر یک نتیجه غنی موجود است که برای بهینه سازی در Google آماده است:

نتیجه غنی شده در SERP مثال 5اسکرین شات از جستجو برای [glastonbury 2023]، اکتبر 2022

اولین کسی بودن که این نوع قصد کاربر آینده را شناسایی کرده و بر اساس آن عمل می کند، این فرصت را برای کسب رتبه اول و شرکتی برای تسلط بر این موارد کلیدی قابل مشاهده باز می کند.

آخرین نکات سریع برای بازاریابی فصلی

بنابراین بسیاری از موارد استراتژیک مهم در حوزه بازاریابی فصلی و مبتنی بر رویداد برای سئو قرار می گیرند.

در اینجا چند نکته دیگر برای کمک به تلاش های بازاریابی شما وجود دارد:

  • از اضطرار حداکثر استفاده را ببرید. با نزدیک‌تر شدن رویدادها، مردم باید سریع اقدام کنند. این فرآیند را تا حد امکان سریع و ساده کنید. همه چیزهایی را که به مردم نیاز دارند در یک مکان ارائه دهید. این از فروشگاه تجارت الکترونیک به سایت بروشور متفاوت است، اما هدف یکسان است.
  • راحت ترین گزینه باشید. اگر یک فروشگاه پاپ آپ محلی هستید، خود را در جامعه محلی غوطه ور کنید و به درد مردم خدمت کنید. به این فکر کنید که چه چیزی می توانید ارائه دهید که یک شرکت بزرگتر یا غیر محلی نمی تواند ارائه دهد. به عنوان مثال، تحویل محلی رایگان یا سرویس پاپ در همان روز.
  • همه چیز را ساده کنید. اگر فقط دو روز در هفته یا در تاریخ‌های فصلی خاصی باز هستید، از قبل رزرو، پشتیبانی آنلاین 24/7 و مراقبت از مشتری مرتبط را ارائه دهید. این به پر کردن رزروها و سفارش‌ها از قبل و حفظ احساسات مثبت برای کسب و کار تکراری آینده کمک می‌کند.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: Rohappy/Shutterstock





منبع

مطالب مرتبط