استراتژی های موفقیت در بازار دیجیتال از مدیر عامل ناوتیکال


با وجود رشد غیرقابل توقف مدل بازار آنلاین، ایجاد بازارهای تجارت الکترونیک همچنان چالش برانگیز است. فروشندگان، برنامه‌های شخص ثالث، دستگاه‌ها و ترجیحات مصرف‌کننده زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

سوال دیگر در مورد حضور آنلاین شما نیست. این در مورد این است که تا چه حد می توانید برسید.

به همین دلیل است که رایان لی به همراه نیکلاس هالوسا و جیمز تروسبی، بنیانگذاران، تصمیم به ایجاد Nautical Commerce، یک پلتفرم چند فروشنده با هدف دستیابی به فناوری بازار برای مشاغل در هر اندازه، از استارت آپ گرفته تا شرکت، گرفتند.

در این مصاحبه به سبک پرسش و پاسخ، لی الهام‌بخش تاسیس Nautical، مشکلات رایج مارک‌های تجارت الکترونیک و اینکه چگونه کارآفرینان می‌توانند در رقابت امروزی پیشتاز باشند را به اشتراک می‌گذارد.

بیایید نگاهی به تجربیات و توصیه های او بیندازیم.

داستان پایه گذاری ناوتیکال

در ماه ژوئن، Nautical Commerce 30 میلیون دلار برای توسعه فناوری بازار چند فروشنده جمع آوری کرد.

لی به SEJ گفت: “این بودجه تاییدی است بر این که ما روی مشکل درست تمرکز می کنیم، به ویژه موضوعی که تاثیر زیادی بر بازار تجارت الکترونیک دارد.”

«به‌علاوه، بازارهای مختلفی وجود دارد، و در حال حاضر، ما عمدتاً بر روی چند مدل بازار متمرکز شده‌ایم. این بودجه به ما این امکان را می دهد که شبکه را کمی گسترده تر کنیم و به سازمان های بیشتری که رویای تبدیل شدن به بازارهای چند فروشنده را دارند کمک کنیم.

چه چیزی الهام بخش شما برای راه اندازی Nautical شد؟

رایان لی: سه چیز وجود داشت که من را برای تأسیس Nautical الهام کرد:

یک: من این فرصت منحصر به فرد را داشتم که پشت حجاب را بررسی کنم و ببینم که بسیاری از سازمان ها با مشکل مشابهی روبرو هستند که می خواستند تجارت چند فروشنده را فعال کنند، اما این فناوری قابل دسترسی نبود.

من فرصت روشنی را برای پلتفرم بازار ناوتیکال دیدم تا این مشاغل را بسیار سریعتر از جدول زمانی اجرای دو تا سه ساله و هزینه های سرمایه هنگفت تقویت کند.

دو: تجربه قبلی من واقعاً در تقاطع تجارت، فین تک و تدارکات قرار داشت. این شامل زمان کار من در اپل و راه‌اندازی Apple Pay در سطح بین‌المللی، نقش من به‌عنوان مدیر ارشد محصول در استارت‌آپ فین‌تک و کار برای یک استارت‌آپ لجستیک B2B است.

تمام کارهایی که تا به امروز انجام داده ام به شدت بر روی دفتر کار متمرکز بوده است. من علاقه زیادی به بک آفیس و فرصت های بهینه سازی و کاهش کارهای دستی و کار فشرده دارم.

سه: دیدم که بسیاری از خرده فروشان در تلاش هستند که هم شرکت های فناوری و هم خرده فروش باشند. اکثر شرکت های فناوری 90 درصد حاشیه سود دارند. خرده فروشانی که کالاهایی را تولید و توزیع می کنند که در نهایت به دست مصرف کنندگان می رسد، این کار را نمی کنند. از آنجایی که خرده‌فروشان با حاشیه‌های کم کار می‌کنند، نمی‌توانند مانند یک شرکت فناوری بسازند.

ما سازمان‌هایی را دیده‌ایم که سعی می‌کردند هر دو باشند – Sears، JCPenney، Borders – و در نهایت شکست خوردند زیرا روی بزرگترین ارزش خود برای مشتریان متمرکز نبودند.

غلبه بر موانع تجارت الکترونیک

به نظر شما دردسرهای رایج برندهای تجارت الکترونیک چیست؟ آیا چند استراتژی برای نزدیک شدن به آنها دارید؟

RL: یکی از متداول ترین دردسرهای برندهای تجارت الکترونیک این است که خطوط تولید جدید را در مقابل مشتریان با قصد خرید قرار دهند. ما در این دنیایی بوده‌ایم که بازاریاب‌ها با پخش تبلیغات در همه جا، شبکه را پراکنده می‌کنند.

برای مدتی، فهمیدن اینکه خریداران شما کجا هستند، نسبتا آسان بود، اما اکنون – با تغییرات حریم خصوصی در iOS 14 – یافتن مشتریان و هدف قرار دادن تبلیغات بسیار دشوارتر شده است.

در حال حاضر، ارائه تمام محصولاتی که مصرف‌کننده می‌خواهد هنگام ورود به سایت شما و همچنین شرکت در بازارها ضروری است. وقتی خریداران از یک بازار بازدید می کنند، قصد خرید بیشتری دارند. من هیجان زده هستم که ببینم چگونه بازارها رشد می کنند و به کانالی برای افزایش درآمد تبدیل می شوند.

یکی از بزرگترین اما کم استفاده ترین فرصت در بازار SaaS در حال حاضر چیست؟

RL: بسیاری از کسب‌وکارها بر بهینه‌سازی تجربه خرید متمرکز هستند. اما برای بازارها، توزیع‌کنندگان یا هر کسب‌وکاری که تامین‌کنندگان روی پلتفرم خود دارند، از بین بردن اصطکاک برای فروش و مشارکت در آن اکوسیستم به همان اندازه مهم است.

کم استفاده ترین جنبه SaaS اتوماسیون پشتیبان است که شرکت هایی مانند Nautical به دیجیتالی کردن آن کمک می کنند. بسیاری از شرکت ها به صورت آنلاین دیجیتالی می شوند و می توانند از تجارت الکترونیک پشتیبانی کنند، اما در پشت آفیس دیجیتالی نمی شوند.

سازمان‌ها تمایل دارند منابع نیروی کار را برای مشکلی که در نهایت باید به صورت خطی با رشد درآمد مقیاس‌بندی کنند، مصرف کنند. Nautical می‌تواند به کسب‌وکارهایی که از مدل بازار استفاده می‌کنند کمک کند تا بدون نیاز به اضافه کردن خطی تعداد کار برای رشد، مقیاس‌شان را افزایش دهند.»

چه توصیه‌هایی برای سایت‌ها و مارک‌های تجارت الکترونیک نوپا دارید تا به آنها کمک کنید تا به سمت راست حرکت کنند؟

RL: برای سایت‌های تجارت الکترونیک و مارک‌هایی که می‌خواهند روی پای راست حرکت کنند، مطمئن شوید که سعی نمی‌کنید خودتان تجارت الکترونیکی خود را بسازید.

از فناوری توانمندی استفاده کنید که شما را به سرعت راه‌اندازی می‌کند تا بتوانید مدل کسب‌وکار خود را تأیید کنید و با بردارها و محصولات جدید آزمایش کنید.

کسب‌وکارهایی که فکر می‌کنند می‌توانند هم خرده‌فروش باشند و هم یک شرکت فناوری، در نهایت شکست می‌خورند. شما باید مسیری را انتخاب کنید.»

اگر بخواهید نقش و ارزش یک بازاریاب دیجیتال را خلاصه کنید، آن چه خواهد بود؟

RL: «دنیا دیجیتال است. امروزه بازاریابی دیجیتال صرفاً بازاریابی است. برای بسیاری از شرکت‌ها، وب‌سایت شما نام تجاری عمومی شماست.

یک بازاریاب دیجیتال باید بیشتر از کلیک ها و تبلیغات پولی تمرکز کند. آنها باید عمیقاً مخاطبان خود را درک کنند تا به آنها محتوای مفید ارائه دهند و پیوند قوی با برند ایجاد کنند.”

سرعت برنده رقابت است

توصیه ای برای بازاریابان جوانی که آرزوی نقش رهبری در بهینه سازی، کاربرد داده و فین تک را دارند، دارید؟ در مورد کسانی که استارت آپ های خود را راه اندازی می کنند چطور؟

RL: اصطلاحی که در اینجا طنین انداز می شود «فلج تحلیلی» است. هیچ مقدار داده ای وجود ندارد که بتواند به شما یاد دهد که فقط از انجام آن چه چیزی یاد بگیرید.

توصیه من به کارآفرینان جدیدی که می‌خواهند پروژه‌های علاقه‌مند یا ایده‌های تجاری خود را تأیید کنند این است که پلتفرمی بیابند که به شما امکان می‌دهد مدل کسب‌وکار خود را در سریع‌ترین زمان ممکن و با کمترین سرمایه اولیه تأیید کنید.

تدوین یک برنامه بزرگ که دو تا سه سال طول می کشد تا اجرا شود، بسیار آسان است. مشکل این است که دو تا سه سال و سرمایه گذاری شما هرگز پس نخواهید گرفت. اگر بتوانید آن را به 30، 60 یا 90 روز افزایش دهید، به دلیل سرعت ورود به بازار، مزیت آشکاری نسبت به هر رقابتی به شما می دهد. و سرعت برنده است.

من هنرهای رزمی تمرین می کنم و یک ضرب المثل داریم: سرعت بر قدرت و تکنیک بر سرعت. سرعت همیشه کسی را شکست می دهد که حروف بزرگتر است زیرا شما سریعتر یاد می گیرید.

تکنیک در این قیاس داشتن تجربه در آن صنعت است. حتی اگر تجربه تجارت الکترونیک ندارید، سرعت مطمئناً چیزی است که می توانید به عنوان یک مزیت نسبت به افرادی که به خوبی سرمایه گذاری می کنند داشته باشید.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: با حسن نیت از بازرگانی دریایی





منبع

مطالب مرتبط