استفاده از سئو برای گرفتن فرصت های رشد در بازارهای نوظهور


با افزایش نتایج جستجوی تولید شده توسط AI و محبوبیت روزافزون موتورهای پاسخ ، مشاغل چند ملیتی کاهش ترافیک ارگانیک و درآمد حاصل از جستجوهای ارگانیک در بازارهای تأسیس شده را تجربه می کنند.

ممکن است زمان آن رسیده باشد که صفحه ای از دفترچه بازی بازار سرمایه گذاری و منابع تمرکز را برای هدف قرار دادن بازارهای نوظهور بگیرید.

فرصت بازار

نوسانات بازار در ایالات متحده و پتانسیل جنگهای تجاری بسیاری از چند ملیتی تولید را به دور از چین متنوع می کند و در نتیجه تحلیلگران از تغییر قابل توجه در سرمایه گذاری های سرمایه به بازارهای نوظهور حمایت می کنند.

پیش بینی می شود که بازارهای نوظهور و اقتصادهای در حال توسعه رشد اقتصادی جهانی را از طریق سال 2035 با متوسط ​​نرخ 4.06 ٪ در مقایسه با 1.59 ٪ در اقتصادهای پیشرفته سوق دهند.

هند یکی از سریعترین اقتصادهای بزرگ با پیش بینی رشد 6.5 ٪ است. این رشد از نزدیک با رشد 5 درصدی جنوب شرقی آسیا دنبال می شود.

هندوستان

  • هند با 27 ٪ CAGR نماینده یکی از سریعترین بازارهای دیجیتال جهان است. پیش بینی می شود بازار تجارت الکترونیک هند تا سال 2030 به 350 میلیارد دلار برسد. بازار به دلیل مقیاس گسترده ، پذیرش سریع دیجیتال و در حال تحول در رفتارهای مصرف کننده ، فرصت های درآمد منحصر به فردی را ارائه می دهد.
  • این بازار با بیش از 750 میلیون کاربر اینترنتی فعال و بیش از 600 میلیون نفر با تلفن های هوشمند ، به جای استفاده از وب سایت ها ، خرید مبتنی بر برنامه (60 ٪) را از خرید مبتنی بر برنامه (60 ٪) حمایت می کند.
  • حضور قوی در بازار در آمازون و فلیپکارت.

آسیای جنوب شرقی (به ویژه اندونزی ، ویتنام و فیلیپین)

  • آسیای جنوب شرقی پتانسیل رشد قابل توجهی را ارائه می دهد ، با نرخ پذیرش بالای تجارت الکترونیک که نشان دهنده یک بازار تجارت الکترونیکی 100 میلیارد دلاری است که پیش بینی می شود تا سال 2030 به 1 تریلیون دلار برسد.
  • اندونزی با 64 ٪ کاربران اینترنت به صورت آنلاین و خرید 73 میلیارد دلار کالا در سال 2023 ، یک بازار قابل توجه قابل توجه از مشتریان بالا را نشان می دهد.
  • تا سال 2030 ، میانگین سن متوسط ​​منطقه 30.5 خواهد بود و طبقه متوسط ​​در حال رشد با درآمد یکبار مصرف است.
  • بازارهای اول موبایل ، با 80 ٪ خریدهای آنلاین با استفاده از تلفن های همراه.

آمریکای لاتین (برزیل ، مکزیک و کلمبیا)

  • آمریکای لاتین یک فرصت رشد قانع کننده را نشان می دهد و بازار دیجیتالی خود در سال 2023 به 57.7 میلیون دلار رسیده و پیش بینی می شود در 27.1 ٪ CAGR از 2023 تا 2030 رشد کند.
  • تحول سریع دیجیتالی منطقه پس از COVID یک زیرساخت تجارت الکترونیکی قوی ایجاد کرده است که 74.63 ٪ از کاربران اینترنت به طور مرتب بصورت آنلاین خریداری می کنند.
  • یک منطقه موبایل اول با بیش از 85 ٪ تجارت الکترونیک از طریق تلفن های هوشمند.
  • بازار آنلاین Mercado Libre (MELI) بیش از 25 ٪ از معاملات تجارت الکترونیک را کنترل می کند و 40 میلیون معاملات ماهانه را نشان می دهد و یک نقطه ورود محکم به منطقه را ارائه می دهد.

تنوع ترافیک ارگانیک

گارتنر پیش بینی کرده است که 25 ٪ در حجم جستجوی سنتی تا سال 2026 به 50 ٪ تا سال 2028 کاهش یابد زیرا مصرف کنندگان در آغوش جستجوی تولید AI ، از جمله عوامل مختلف هوش مصنوعی را در آغوش می گیرند.

تنوع ترافیک ارگانیک از طریق بهینه سازی SEO و هوش مصنوعی در بازارهای کمتر اشباع به کاهش ترافیک و خطرات درآمد مرتبط با الگوریتمی و نوسانات کلیک در بازارهای تأسیس کمک می کند.

با افزایش پذیرش جستجوی هوش مصنوعی در سطح جهان ، بازارهای نوظهور منظره ای منحصر به فرد را برای مهاجران اولیه برای سرمایه گذاری ارائه می دهند.

در بازارهای نوظهور مانند هند ، چین و ویتنام ، پیشینه های اتخاذ AI تولیدی اقتصادها را به عنوان سرمایه گذاری کشورها در تحول دیجیتالی AI برای جهش مسیرهای رشد سنتی توسعه دادند.

مشاغل می توانند با تمرکز بر روی استراتژی های سئو متناسب با بازارهای نوظهور و از جمله عوامل هوش مصنوعی ، به بخش های جدید مخاطبان ضربه بزنند و با تمرکز بر استراتژی های سئو متناسب با بازارهای نوظهور و از جمله نمایندگان هوش مصنوعی به دست آورند.

علاوه بر این ، با ایجاد حضور پررنگ در بازارهای نوظهور در اوایل ، شرکت ها می توانند شناخت و اقتدار برند را بسازند ، که به طور فزاینده ای عوامل مهمی در رتبه بندی موتور جستجوی ارگانیک هستند.

مزیت اولین حرکت

همه شرکت ها با استفاده از جستجوی AI و سیستم عامل های جدید در حال کشتی گیری هستند و CMO های متمرکز در سطح جهان نمی توانند این کار را در خلاء انجام دهند ، فقط برای بازارهای بالغ بلکه برای همه بازارها به طور همزمان.

ایجاد بهینه سازی AI یک ابتکار جهانی فرصتی مهم برای چند ملیتی برای بهره مندی از مزایای حرکت اول در بازارهای نوظهور ایجاد می کند.

  1. ایجاد اقتدار: CMO ها با حضور در بین اولین کسانی که برای بهینه سازی سیستم عامل های جستجو در حال ظهور و جستجوی AI در بازارهای جدید بهینه سازی می کنند ، می توانند نمایندگی برند خود را به عنوان مقامات در صنایع مربوطه ایجاد کنند.
  2. گرفتن سهم بازار: اتخاذ اولیه بهینه سازی هوش مصنوعی و استراتژی های پیشرفته سئو در بازارهای نوظهور به CMO اجازه می دهد تا قبل از ورود رقبا به فضا ، سهم بیشتری از چشم انداز جستجو را ضبط کنند.
  3. شناخت برند ساخت: از آنجا که موتورهای جستجو به طور فزاینده ای از مارک های شناخته شده را طرفدار می کنند ، در اوایل بازار می تواند به CMO کمک کند تا به رسمیت شناختن برند قوی ، ترجمه به رتبه های جستجوی بالاتر و افزایش دید.

CMO با تمرکز روی سئو برای گرفتن فرصت های رشد در بازارهای نوظهور ، می تواند رشد قابل توجهی درآمدی را به همراه داشته و قبل از رقبا حضور پررنگی ایجاد کند.

این رویکرد با نقش در حال تحول CMO ها ، که انتظار می رود به طور فزاینده ای بر رشد درآمد متمرکز شوند و در بخش ها و بازارها همکاری کنند تا موفقیت کسب و کار را هدایت کند ، هماهنگ است.

تخصیص منابع و برنامه ریزی بودجه

برای ضبط این فرصت ، مشاغل باید در سطح جهانی فکر کنند و بودجه ها ، استراتژی ها و برنامه های بازاریابی جستجوی خود را مجدداً مورد توجه قرار دهند تا در سطح جهانی بیشتر متمرکز شوند.

این امر نیاز به تغییر در اندازه و انواع سرمایه گذاری در استعداد ، ابزار و تحقیقات برای پشتیبانی از زمینه های کلیدی زیر دارد:

  • بینش محصول: محصولات و راه حل هایی را که می توانند با نیازها و خواسته های مصرف کنندگان بازار محلی سازگار و تراز شوند ، شناسایی کنید.
  • بهینه سازی زبان محلی: بومی سازی محتوای خود بسیار مهم است زیرا 73 ٪ می خواهند به زبان محلی خود بررسی کنند و 40 ٪ از وب سایت هایی که به زبان محلی خود نیستند خریداری نمی کنند.
  • سئو اول موبایل: در بازارهای نوظهور ، تلفن های هوشمند بر دسترسی و خرید اینترنت حاکم هستند ، وب سایت های اول موبایل را تشکیل می دهند و بهینه سازی تجارت موبایل برای موفقیت بسیار مهم هستند.
  • بهینه سازی AI: برای ایجاد و بهینه سازی محتوای وب و بهینه سازی زیرساخت های وب آنها برای نتایج هوش مصنوعی ، استفاده از سیستم عامل های در حال ظهور مانند ChatGPT ، دفع یا موتورهای جستجوگر خاص منطقه و بازارهای خاص AI-ENHARED ، تخصص لازم است و در این بازارها حاشیه رقابتی به دست می آورند.
  • سئو بین المللی و فنی: تخصص و همکاری برای اجرای تیمی برای مدیریت معماری بین المللی سئو ضروری خواهد بود.
  • مشاوران منطقه ای و محلی: کارشناسان محلی علاوه بر این برای تیم شما برای ظرافت های بازار محلی ، رفتارهای جستجوی منطقه ای ، بومی سازی و ایجاد پیوند بسیار خوبی خواهند بود.

ضرورت استراتژیک برای CMOS

برای CMO های چند ملیتی به جلو ، تغییر به سمت جستجوی AI محور نباید به عنوان یک تهدید تلقی شود بلکه به عنوان یک نقطه تورم استراتژیک است.

چشم انداز جستجوی سنتی در حال تحول است و بازارهای نوظهور فرصتی منحصر به فرد برای تلاش های سئو در آینده در هنگام هدایت رشد طولانی مدت تجارت ارائه می دهند.

شرکت هایی که به طور پیشرو در بهینه سازی SEO و هوش مصنوعی در مناطق با رشد بالا سرمایه گذاری می کنند ، خود را از رقبایی که دریغ می کنند از بازارهای اصلی خود دریغ کنند ، قرار می دهند.

تحول دیجیتالی که در اقتصادهای نوظهور آشکار می شود ، محیطی را ایجاد می کند که در آن می توانند زودگذر بتوانند تسلط ، سهم بازار را به خود اختصاص دهند و از دید جستجوی آنها در آینده باشند.

این فقط یک ابتکار سئو نیست – این یک ضروری تجارت استراتژیک است.

با ادامه تغییر مجدد رفتارهای جستجو ، کسانی که امروزه از پتانسیل بازارهای نوظهور می شناسند و عمل می کنند ، فردا پاداش های رشد دیجیتال پایدار را به دست می آورند.

CMO ها با تخصیص منابع به SEO در این مناطق ، می توانند به سازمان های خود کمک کنند تا خطرات مرتبط با کاهش حجم جستجو در بازارهای سنتی را در حالی که ایجاد جریان های جدید درآمدها در بازارهای موجود برای پذیرش دیجیتال انفجاری کاهش می دهند ، کاهش دهند.

اکنون زمان آن رسیده است که محوری ، سرمایه گذاری و رهبری بار در گرفتن موج بعدی رشد جستجوی ارگانیک محور باشد.

منابع بیشتر:


تصویر برجسته: چه کسی دنی/شاتترستاک است



منبع

مطالب مرتبط