اسکریپت حذف مکان صرفه جویی در هزینه برای تبلیغات گوگل
با چشم انداز اقتصادی نامطمئن، اکنون زمان خوبی برای تبلیغ کنندگان است تا مطمئن شوند که پشته فناوری آنها شامل ابزارها و اتوماسیون های مناسب برای صرفه جویی در هزینه در بلندمدت است.
اسکریپت های تبلیغات گوگل باید بخشی از جعبه ابزار همه باشد، به خصوص با توجه به اینکه بسیاری از اسکریپت ها به صورت رایگان در دسترس هستند.
علاوه بر بسیاری از اسکریپتهای رایگان در فهرستهای برتر مانند این یکی و این یکی، در اینجا یک اسکریپت کاملاً جدید وجود دارد که میتوانید امتحان کنید.
این را با تیمم نوشتم تا به تبلیغکنندگان روش جدیدی برای کنترل هزینههای تبلیغات در شبکه نمایش بدهم.
راه هایی برای صرفه جویی در هزینه در تبلیغات گوگل
تبلیغ کنندگان همیشه به دنبال برتری نسبت به رقبای خود هستند، و یک راه خوب برای باز کردن زمین بازی، هزینه کمتر برای نتایج یکسان است. این به معنای یافتن و حذف هزینه های تبلیغاتی بیهوده است.
راههای رایج برای حذف هزینههای هدر رفته عبارتند از افزودن کلمات کلیدی منفی، محدود کردن انواع تطابق و افزودن مکانهای منفی.
در اینجا نحوه انجام هر یک از این تکنیک ها به صورت دستی آمده است:
- کلمات کلیدی منفی را اضافه کنید – با جست و جوی گزارش های عبارات جستجوی خود برای یافتن ایده، ایده ها را بیابید.
- محدود کردن انواع مسابقه – اگر از مناقصه خودکار استفاده نمیکنید، آن را با کلمات کلیدی خود ایمن بازی کنید و بیشتر به تطابق دقیق و عبارات تکیه کنید تا تطابق گسترده.
- مکان های منفی اضافه کنید – به گزارشهای قرارگیری خودکار نگاه کنید تا مکانهای غیرتبدیلی را پیدا کنید که بودجه شما را از بین میبرد.
یافتن موارد استثنای مکان برای تبلیغات گوگل
وب به سرعت در حال رشد است، به این معنی که هر روز مکان های بیشتری وجود دارد که ممکن است هنگام شرکت در Google Display Network (GDN) تبلیغات شما در آنجا نمایش داده شود.
هر ماه بیش از 36000 برنامه به اپ استور اپل اضافه می شود و هر روز بیش از 250000 وب سایت جدید راه اندازی می شود. در حالی که همه آنها به GDN نمیپیوندند، با این سطح از رشد، همگام شدن با موارد استثناء قرار گرفتن چالش برانگیز است.
مگر اینکه بخواهید یک بازی دائمی ضربت زدن یک مول را انجام دهید و به صورت دستی مکانهای جدید را در زمان پیدایش بررسی کنید، باید روندهایی را شناسایی کنید که با عملکرد پایین مرتبط هستند و از فناوری برای کمک به حذف ترافیک از آن نوع مکانها استفاده کنید.
Google چندین راه برای جلوگیری از نمایش تبلیغات GDN در مکانهایی که دوست ندارید ارائه میکند.
استثناها می توانند بر اساس موارد زیر باشند:
- موضوعات حساس – مانند صفحات مربوط به تراژدی، درگیری، یا اخبار هیجان انگیز.
- برچسب های محتوای دیجیتال – مشابه رتبه بندی فیلم ها، اما برای سایت ها.
- انواع محتوای ویدیویی – مانند پخش جریانی زنده یا ویدیوهای جاسازی شده در خارج از YouTube.
اسکریپت به اشتراک گذاشته شده در این پست راه دیگری برای حذف مکان ها ارائه می دهد.
در حالی که نمیتواند به طور فعال از همه نمایشها جلوگیری کند، میتواند به محض اینکه یک مکان جدید در گزارش قرارگیری خودکار شناسایی شد، یک مکان منفی اضافه کند.
گزارش های مکان یابی
اسکریپت جزئیات همه مکانها را در گزارش جزئیات مکانیابی تجزیه و تحلیل میکند.
این عبارت است که میتوانید با GAQL، زبان جستجوی Google Ads، برای یافتن مکانها استفاده کنید:
detail_placement_view.display_name، detail_placement_view.placement، detail_placement_view.placement_type، detail_placement_view.resource_name، detail_placement_view.target_url، detail_placement_view.group_placement_target_url FROM detail_placement_view
هنگامی که آنها را به یک برگه Google صادر می کنید، ممکن است داده ها به این شکل باشند:

توجه داشته باشید که قرار گرفتن در خط 12 در تصویر از خط عربی برای نام ویدیو استفاده می کند.
این همان چیزی است که این اسکریپت به دنبال آن خواهد بود و به عنوان یک مکان منفی اضافه می کند.
اگر زبان شما از خطی غیر لاتین استفاده میکند، به سادگی تنظیمات را تغییر داده و به آگهیتان اجازه میدهید برای یک مکان مانند خط 12 نمایش داده شود و همه موارد دیگری که از مجموعه نویسههای لاتین استفاده میکنند را حذف کنید.
هدف گذاری زبان در GDN
ممکن است تعجب کنید که چرا تبلیغکنندگان به سادگی از هدفگیری زبان برای جلوگیری از نمایش آگهیهایشان در کنار محتوایی که از اسکریپت متفاوتی در زبان خود استفاده میکنند، استفاده نمیکنند.
مشکل این است که وقتی یک زبان را هدف می گیرید، معیار خیلی سخت گیرانه ای نیست. تا زمانی که کاربر اخیراً با یک برنامه یا وب سایت به آن زبان تعامل داشته باشد، با زبان مورد نظر مطابقت دارد.
این بدان معنا نیست که وقتی تبلیغ شما نمایش داده می شود، آنها باید یک سایت یا ویدیو را به آن زبان مشاهده کنند.
گوگل می گوید:
«در Google Display Network، Google Ads ممکن است زبان صفحات یا برنامههایی را که فردی در حال مشاهده یا اخیراً مشاهده کرده است شناسایی کرده و به آن نگاه کند تا مشخص کند کدام تبلیغات را نشان میدهد».
بنابراین اگر کاربر فقط چند صفحه وب انگلیسی را با خط لاتین بخواند اما بیشتر وقت خود را صرف خواندن سایت ها به خط تایلندی کند، ممکن است همچنان تبلیغاتی را ببیند که انگلیسی را هدف قرار می دهد.
این اسکریپت با سختتر کردن هدفیابی این مشکل را برطرف میکند.
این به تبلیغکنندگان کنترل بیشتری میدهد، و این معمولاً در عصر اتوماسیون هر چه بیشتر موتورهای تبلیغاتی خوشایند است، چیزی که امسال یک کتاب کامل درباره آن نوشتم.
هدف گذاری کاراکتر یونیکد با اسکریپت تبلیغات گوگل
در روشی مشابه با هدفگیری زبان، میتوانید از اسکریپتهای تبلیغاتی استفاده کنید تا تشخیص دهید که چه زمانی یک تبلیغ در یک مکان با عنوان با استفاده از مجموعه کاراکترهای مختلف یونیکد نشان داده میشود و آن مکان را از نمایش مجدد آگهی شما حذف کنید.
این چیزی است که اسکریپت انجام می دهد.
مواردی را پیدا میکند که تبلیغ شما با یک ویدیو، برنامه یا وبسایت نشان داده میشود که محتوای آن با مجموعه کاراکتری متفاوت از نویسه مورد نظر شما باشد.
سپس اسکریپت مکان هایی را که نام آنها در مجموعه کاراکترهای مورد نظر نیست، حذف می کند.
به عنوان مثال، یک مکان با عنوان «انشاء حساب جوجل ادوورد مجانا للمبتدئين وطريقة ربطة مع القناة Google Adwords | كنز الربح من اليوتيوب به جاي مجموعه حروف لاتين از خط عربي استفاده ميكند و ميتوان آن را منفي قرار داد.
هرچند از این تکنیک با احتیاط استفاده کنید.
لزوماً هیچ اشکالی وجود ندارد که تبلیغ خود را به کاربرانی که زبانشان با اسکریپت متفاوت است نشان دهید. به عنوان مثال، آنها ممکن است تبلیغ شما را ببینند زیرا در لیست بازاریابی مجدد شما قرار گرفته اند و در واقع پیشرو بسیار خوبی هستند.
بنابراین چگونه این اسکریپت تبلیغاتی با استفاده از نویسههای غیر لاتین مکانها را پیدا میکند؟
این مبتنی بر شناسایی مجموعه کاراکترهای یونیکد است، که راهی برای رایانهها برای ارائه کاراکترهای مختلف مرتبط با الفبای مختلف است.
من به الفبای az که در انگلیسی و همچنین در زبان مادری ام هلندی استفاده می شود عادت دارم و به این الفبای لاتین می گویند. اما بسیاری از زبان ها از حروف کاملاً متفاوتی استفاده می کنند، مانند عبری، تایلندی، ژاپنی (هیراگانا) و غیره.
یونیکد راهی است که کامپیوترها این کاراکترهای مختلف را رمزگذاری می کنند.
در اسکریپتهای Google Ads که ارتباط نزدیکی با جاوا اسکریپت دارند، میتوانیم از عملکرد regex برای تشخیص اینکه یک کاراکتر مجموعه کاراکتر یونیکد چیست استفاده کنیم.
اسکریپت
اسکریپت را دانلود کنید.
تمام متن را از کد روی پیوند در یک اسکریپت جدید در Google Ads کپی کرده و جایگذاری کنید، جایی که ابتدا تمام کد نمونهای را که اسکریپت جدید با آن بارگذاری شده حذف میکنید.
در اینجا ویدیویی وجود دارد که نحوه استفاده از اسکریپت را توضیح می دهد.
تنظیمات برای اسکریپت
پس از کپی و چسباندن اسکریپت در یک حساب Google Ads، به آن بگویید که کدام مجموعه کاراکترهای یونیکد را میخواهید تا به تبلیغات شما اجازه نمایش داده شود، به عنوان مثال، لاتین.
سپس یک نام برای لیست حذف قرار دادن مشترک که اسکریپت باید برای مکانهای منفی جدیدی که کشف میکند استفاده کند، انتخاب کنید.
پس از پیش نمایش اسکریپت، خواهید دید که یک لیست حذف مشترک جدید ایجاد شده است.
اگر مکانهای تبلیغاتی وجود داشته باشد که عناوین آنها از مجموعه نویسههای Unicode غیرمجاز استفاده میکنند، آنها به عنوان مکانهای منفی به فهرست حذف مشترک جدید ایجاد شده اضافه میشوند.
نتیجه
دو چیز که بسیاری از تبلیغکنندگان دوست دارند، صرفهجویی در هزینه و بازگرداندن کنترل بر روی سیستمهای خودکار است.
اسکریپت هایی مانند آنچه در این پست وجود دارد به شما در انجام هر دو کمک می کند.
اگر ایده ای برای فیلمنامه ای دارید که می تواند به بسیاری از تبلیغ کنندگان کمک کند، لطفاً با من تماس بگیرید.
این فیلمنامه به این دلیل به وجود آمد که شخصی از من برای ایده خود کمک خواست.
منابع بیشتر:
تصویر ویژه: Dean Drobot/Shutterstock